Toni Pérez aposta per inversions en infraestructures davant dels problemes hídrics a la Marina Alta

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha apel·lat a la “bona gobernança i a les inversions en infraestructures” per a pal·liar els problemes de la sequera a la comarca de la Marina Alta, durant la inauguració a Xàbia de la jornada tècnica ‘Reptes Hídrics a la Marina Alta’ organitzada per la Càtedra de l’Aigua de la Universitat d’Alacant (UA).

“Davant dels reptes que està plantejant un innegable canvi climàtic que porta com a conseqüències períodes de sequera greus i pertinaces, és necessari inversions, gobernança i creativitat”, ha manifestat Pérez, qui ha fet una crida a la “conscienciació i sensibilització” de la societat per a fer un ús racional de l’aigua, “perquè a voltes no s’és conscient de la dificultat, la inversió i les infraestructures que es necessiten perquè quan algú obri una aixeta isca aigua de qualitat”, arreplega la corporació provincial.

Acompanyat per l’alcaldessa del municipi, Rosa Cardona, la directora de la Catedra de l’Aigua de la UA, Inmaculada Pérez, i el secretari autonòmic de Medi ambient, Raúl Mèrida, el president de la Diputació ha destacat l’oportunitat d’aquesta jornada per a fer un diagnòstic de la situació i abordar les estratègies que permeten fer un ús més eficient i eficaç de l’aigua”, al mateix temps que ha ressaltat que “l’ocupació i la preocupació per esta problemàtica”.

En la trobada, celebrat al Club Nàutic de Xàbia, s’ha posat de manifest que només des del departament de Cicle Hídric de la Diputació s’ha invertit en els últims quatre anys a la Marina Alta més de set milions d’euros en infraestructures de proveïment, sanejament i altres 700.000 euros en la millora de l’eficiència de l’aigua per a regadiu, a més d’altres projectes, assessories tècniques i controls de qualitat de l’aigua.

En esta línia, el president de la Diputació ha insistit que “cal enfrontar els reptes i invertir, generar infraestructures, millorar les que tenim i avançar en la producció i distribució de l’aigua i en la seua reutilització, des de la cooperació i des d’una gobernança correcta”.

També ha demanat un esforç en matèria d’innovació i investigació: “Tots tenim una responsabilitat, tant el sector públic com el privat, per a avançar en l’eficiència, eficàcia i millor gestió del cicle integral de l’aigua, contribuint amb això a reduir la petjada hídrica que qualsevol activitat humana genera”:

I ha tornat a defensar la necessitat de fer compatible la sostenibilitat ambiental amb la sostenibilitat econòmica i social. “L’aigua és vida, essencial per al consum humà, però també per a l’agricultura, la indústria i el turisme i entre tots hem de treballar per a deixar un millor planeta als qui ens succeïsquen, actuant des del local però pensant en el global”, ha conclòs Pérez.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.