Toni Pérez aposta per inversions en infraestructures davant dels problemes hídrics a la Marina Alta

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha apel·lat a la «bona gobernança i a les inversions en infraestructures» per a pal·liar els problemes de la sequera a la comarca de la Marina Alta, durant la inauguració a Xàbia de la jornada tècnica ‘Reptes Hídrics a la Marina Alta’ organitzada per la Càtedra de l’Aigua de la Universitat d’Alacant (UA).

«Davant dels reptes que està plantejant un innegable canvi climàtic que porta com a conseqüències períodes de sequera greus i pertinaces, és necessari inversions, gobernança i creativitat», ha manifestat Pérez, qui ha fet una crida a la «conscienciació i sensibilització» de la societat per a fer un ús racional de l’aigua, «perquè a voltes no s’és conscient de la dificultat, la inversió i les infraestructures que es necessiten perquè quan algú obri una aixeta isca aigua de qualitat», arreplega la corporació provincial.

Acompanyat per l’alcaldessa del municipi, Rosa Cardona, la directora de la Catedra de l’Aigua de la UA, Inmaculada Pérez, i el secretari autonòmic de Medi ambient, Raúl Mèrida, el president de la Diputació ha destacat l’oportunitat d’aquesta jornada per a fer un diagnòstic de la situació i abordar les estratègies que permeten fer un ús més eficient i eficaç de l’aigua», al mateix temps que ha ressaltat que «l’ocupació i la preocupació per esta problemàtica».

En la trobada, celebrat al Club Nàutic de Xàbia, s’ha posat de manifest que només des del departament de Cicle Hídric de la Diputació s’ha invertit en els últims quatre anys a la Marina Alta més de set milions d’euros en infraestructures de proveïment, sanejament i altres 700.000 euros en la millora de l’eficiència de l’aigua per a regadiu, a més d’altres projectes, assessories tècniques i controls de qualitat de l’aigua.

En esta línia, el president de la Diputació ha insistit que «cal enfrontar els reptes i invertir, generar infraestructures, millorar les que tenim i avançar en la producció i distribució de l’aigua i en la seua reutilització, des de la cooperació i des d’una gobernança correcta».

També ha demanat un esforç en matèria d’innovació i investigació: «Tots tenim una responsabilitat, tant el sector públic com el privat, per a avançar en l’eficiència, eficàcia i millor gestió del cicle integral de l’aigua, contribuint amb això a reduir la petjada hídrica que qualsevol activitat humana genera»:

I ha tornat a defensar la necessitat de fer compatible la sostenibilitat ambiental amb la sostenibilitat econòmica i social. «L’aigua és vida, essencial per al consum humà, però també per a l’agricultura, la indústria i el turisme i entre tots hem de treballar per a deixar un millor planeta als qui ens succeïsquen, actuant des del local però pensant en el global», ha conclòs Pérez.

Últimes notícies

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.

Sánchez demana prudència tot i la millora dels incendis d’Àvila i Madrid

Pedro Sánchez ha assegurat que l’evolució dels incendis d’Àvila, Madrid i Toledo és favorable, però ha advertit que les pròximes dotze hores seran decisives. També ha demanat paciència i confiança a les persones confinades o desallotjades mentre continua la tasca de contenció.
FILMOTECA D'ESTIU