9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Toni Pérez aposta per inversions en infraestructures davant dels problemes hídrics a la Marina Alta

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha apel·lat a la “bona gobernança i a les inversions en infraestructures” per a pal·liar els problemes de la sequera a la comarca de la Marina Alta, durant la inauguració a Xàbia de la jornada tècnica ‘Reptes Hídrics a la Marina Alta’ organitzada per la Càtedra de l’Aigua de la Universitat d’Alacant (UA).

“Davant dels reptes que està plantejant un innegable canvi climàtic que porta com a conseqüències períodes de sequera greus i pertinaces, és necessari inversions, gobernança i creativitat”, ha manifestat Pérez, qui ha fet una crida a la “conscienciació i sensibilització” de la societat per a fer un ús racional de l’aigua, “perquè a voltes no s’és conscient de la dificultat, la inversió i les infraestructures que es necessiten perquè quan algú obri una aixeta isca aigua de qualitat”, arreplega la corporació provincial.

Acompanyat per l’alcaldessa del municipi, Rosa Cardona, la directora de la Catedra de l’Aigua de la UA, Inmaculada Pérez, i el secretari autonòmic de Medi ambient, Raúl Mèrida, el president de la Diputació ha destacat l’oportunitat d’aquesta jornada per a fer un diagnòstic de la situació i abordar les estratègies que permeten fer un ús més eficient i eficaç de l’aigua”, al mateix temps que ha ressaltat que “l’ocupació i la preocupació per esta problemàtica”.

En la trobada, celebrat al Club Nàutic de Xàbia, s’ha posat de manifest que només des del departament de Cicle Hídric de la Diputació s’ha invertit en els últims quatre anys a la Marina Alta més de set milions d’euros en infraestructures de proveïment, sanejament i altres 700.000 euros en la millora de l’eficiència de l’aigua per a regadiu, a més d’altres projectes, assessories tècniques i controls de qualitat de l’aigua.

En esta línia, el president de la Diputació ha insistit que “cal enfrontar els reptes i invertir, generar infraestructures, millorar les que tenim i avançar en la producció i distribució de l’aigua i en la seua reutilització, des de la cooperació i des d’una gobernança correcta”.

També ha demanat un esforç en matèria d’innovació i investigació: “Tots tenim una responsabilitat, tant el sector públic com el privat, per a avançar en l’eficiència, eficàcia i millor gestió del cicle integral de l’aigua, contribuint amb això a reduir la petjada hídrica que qualsevol activitat humana genera”:

I ha tornat a defensar la necessitat de fer compatible la sostenibilitat ambiental amb la sostenibilitat econòmica i social. “L’aigua és vida, essencial per al consum humà, però també per a l’agricultura, la indústria i el turisme i entre tots hem de treballar per a deixar un millor planeta als qui ens succeïsquen, actuant des del local però pensant en el global”, ha conclòs Pérez.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.