Toni Pérez aposta per inversions en infraestructures davant dels problemes hídrics a la Marina Alta

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha apel·lat a la «bona gobernança i a les inversions en infraestructures» per a pal·liar els problemes de la sequera a la comarca de la Marina Alta, durant la inauguració a Xàbia de la jornada tècnica ‘Reptes Hídrics a la Marina Alta’ organitzada per la Càtedra de l’Aigua de la Universitat d’Alacant (UA).

«Davant dels reptes que està plantejant un innegable canvi climàtic que porta com a conseqüències períodes de sequera greus i pertinaces, és necessari inversions, gobernança i creativitat», ha manifestat Pérez, qui ha fet una crida a la «conscienciació i sensibilització» de la societat per a fer un ús racional de l’aigua, «perquè a voltes no s’és conscient de la dificultat, la inversió i les infraestructures que es necessiten perquè quan algú obri una aixeta isca aigua de qualitat», arreplega la corporació provincial.

Acompanyat per l’alcaldessa del municipi, Rosa Cardona, la directora de la Catedra de l’Aigua de la UA, Inmaculada Pérez, i el secretari autonòmic de Medi ambient, Raúl Mèrida, el president de la Diputació ha destacat l’oportunitat d’aquesta jornada per a fer un diagnòstic de la situació i abordar les estratègies que permeten fer un ús més eficient i eficaç de l’aigua», al mateix temps que ha ressaltat que «l’ocupació i la preocupació per esta problemàtica».

En la trobada, celebrat al Club Nàutic de Xàbia, s’ha posat de manifest que només des del departament de Cicle Hídric de la Diputació s’ha invertit en els últims quatre anys a la Marina Alta més de set milions d’euros en infraestructures de proveïment, sanejament i altres 700.000 euros en la millora de l’eficiència de l’aigua per a regadiu, a més d’altres projectes, assessories tècniques i controls de qualitat de l’aigua.

En esta línia, el president de la Diputació ha insistit que «cal enfrontar els reptes i invertir, generar infraestructures, millorar les que tenim i avançar en la producció i distribució de l’aigua i en la seua reutilització, des de la cooperació i des d’una gobernança correcta».

També ha demanat un esforç en matèria d’innovació i investigació: «Tots tenim una responsabilitat, tant el sector públic com el privat, per a avançar en l’eficiència, eficàcia i millor gestió del cicle integral de l’aigua, contribuint amb això a reduir la petjada hídrica que qualsevol activitat humana genera»:

I ha tornat a defensar la necessitat de fer compatible la sostenibilitat ambiental amb la sostenibilitat econòmica i social. «L’aigua és vida, essencial per al consum humà, però també per a l’agricultura, la indústria i el turisme i entre tots hem de treballar per a deixar un millor planeta als qui ens succeïsquen, actuant des del local però pensant en el global», ha conclòs Pérez.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.