Torna el peatge. A pagar per anar de València a Castelló i viceversa per l’AP-7

 

Sembla que no hi ha volta enrere i que la proposta va en marxa. El Govern pot veure’s obligat a establir peatges tant en autovies com en autopistes per a accedir als fons europeus, com a manera de garantir a la UE un model de finançament sostenible i per a pal·liar el dèficit de carreteres de pagament que hi ha a Espanya respecte a altres països europeus.

Sembla que ara s’haurà de costejar el manteniment d’estos vials, més quan diversos d’ells s’han liberalitzat. Com per exemple l’AP-7 al seu pas per Castelló, que és gratuïta des de l’1 de gener del 2020. Així mateix, 1.097 quilòmetres d’autopistes suprimiran els seus peatges segons la patronal d’empreses constructores, Seopan, entre 2018 i 2021.

Pot donar-se el cas, per tant, que els castellonencs gaudesquen de l’autopista gratuïta durant un curt període de temps més. No sols això, sinó que potser han de pagar també per circular per l’A7.

De moment encara no s’han establit els preus concrets, Seopan ja ha llançat una proposta: que els turismes paguen 0,09 euros per quilòmetre recorregut i els camions 0,19. La distància per l’AP-7 entre Castelló i València és de 73 quilòmetres, per la qual cosa cada viatge amb cotxe podria costar 6,57 euros i 13,8 als camions.

Esta proposta ha trobat l’oposició d’entitats com el Real Automòbil Club d’Espanya (RACE) o Automobilistes Europeus Associats (AEA). Des de l’àmbit polític, Compromís també ha denunciat esta situació.

 

Peatge

Un peatge és un punt de la carretera destinat a efectuar el pagament per tenir el dret de circular per una carretera. En termes més generals s’associa el concepte de peatge a la taxa o tarifa que es cobra a un mitjà de transport terrestre, fluvial o marítim per a obtenir el dret a transitar per una infraestructura de la respectiva via de comunicació; per exemple els automòbils per a poder circular per una autopista, o els vaixells per a poder travessar per un canal de navegació o una hidrovia, on el’edat mitjana, d’accedir a les ciutats on hi havia mercats. En la majoria dels casos la ruta marítima subjecta a peatge permet als usuaris estalviar temps de viatge i reduir els seus costos d’operació, respecte al trànsit per vies o rutes alternatives lliures de peatge.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.