Torrent reforça el vessant del barranc del Poio amb una gran escullera per a garantir la seua seguretat

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Torrent està reforçant el vessant del barranc del Poio, afectat per la catastròfica dana, amb una gran escullera per a garantir la seguretat.

L’alcaldessa del municipi, Amparo Folgado, ha visitat les obres d’estabilització i reconstrucció del vessant al tram del carrer Barranc de l’Horteta, al barri del Xenillet.

Acompanyada pel regidor de Medi Ambient i Urbanisme, José Gozalvo, així com per tècnics municipals i de l’empresa concessionària, l’alcaldessa ha pogut comprovar l'»excel·lent» avanç dels treballs, que van ser contractats amb caràcter d’emergència a causa de la magnitud dels danys patits després del desbordament del barranc, ha informat el consistori en un comunicat.

Les obres, que compten amb una inversió de vora 850.000 euros, «avancen segons allò previst», la qual cosa permetrà assegurar els talusos del barranc i començar la reconstrucció del viari afectat per a restablir l’accés i servicis bàsics i garantir la seguretat dels veïns i veïnes de la zona, han apuntat.

Durant la visita, els tècnics de l’empresa han explicat a l’alcaldessa els detalls tècnics de la intervenció i han destacat la instal·lació d’una gran escullera amb grans roques portades des de Bunyol que servirà per a reforçar l’estabilitat del vessant i evitar futurs despreniments.

Últimes notícies

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent de Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La passarel·la del carrer Convent de Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i un disseny preparat per a episodis extrems de pluja.