10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Torrent reforça el vessant del barranc del Poio amb una gran escullera per a garantir la seua seguretat

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Torrent està reforçant el vessant del barranc del Poio, afectat per la catastròfica dana, amb una gran escullera per a garantir la seguretat.

L’alcaldessa del municipi, Amparo Folgado, ha visitat les obres d’estabilització i reconstrucció del vessant al tram del carrer Barranc de l’Horteta, al barri del Xenillet.

Acompanyada pel regidor de Medi Ambient i Urbanisme, José Gozalvo, així com per tècnics municipals i de l’empresa concessionària, l’alcaldessa ha pogut comprovar l'”excel·lent” avanç dels treballs, que van ser contractats amb caràcter d’emergència a causa de la magnitud dels danys patits després del desbordament del barranc, ha informat el consistori en un comunicat.

Les obres, que compten amb una inversió de vora 850.000 euros, “avancen segons allò previst”, la qual cosa permetrà assegurar els talusos del barranc i començar la reconstrucció del viari afectat per a restablir l’accés i servicis bàsics i garantir la seguretat dels veïns i veïnes de la zona, han apuntat.

Durant la visita, els tècnics de l’empresa han explicat a l’alcaldessa els detalls tècnics de la intervenció i han destacat la instal·lació d’una gran escullera amb grans roques portades des de Bunyol que servirà per a reforçar l’estabilitat del vessant i evitar futurs despreniments.

Últimes notícies

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 va acabar per forçar la dimissió de Carlos Mazón. La pressió social i l'avanç judicial van consolidar el seu desgast polític.

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.