10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Torrent reforça el vessant del barranc del Poio amb una gran escullera per a garantir la seua seguretat

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Torrent està reforçant el vessant del barranc del Poio, afectat per la catastròfica dana, amb una gran escullera per a garantir la seguretat.

L’alcaldessa del municipi, Amparo Folgado, ha visitat les obres d’estabilització i reconstrucció del vessant al tram del carrer Barranc de l’Horteta, al barri del Xenillet.

Acompanyada pel regidor de Medi Ambient i Urbanisme, José Gozalvo, així com per tècnics municipals i de l’empresa concessionària, l’alcaldessa ha pogut comprovar l'”excel·lent” avanç dels treballs, que van ser contractats amb caràcter d’emergència a causa de la magnitud dels danys patits després del desbordament del barranc, ha informat el consistori en un comunicat.

Les obres, que compten amb una inversió de vora 850.000 euros, “avancen segons allò previst”, la qual cosa permetrà assegurar els talusos del barranc i començar la reconstrucció del viari afectat per a restablir l’accés i servicis bàsics i garantir la seguretat dels veïns i veïnes de la zona, han apuntat.

Durant la visita, els tècnics de l’empresa han explicat a l’alcaldessa els detalls tècnics de la intervenció i han destacat la instal·lació d’una gran escullera amb grans roques portades des de Bunyol que servirà per a reforçar l’estabilitat del vessant i evitar futurs despreniments.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.