Torrent reforça el vessant del barranc del Poio amb una gran escullera per a garantir la seua seguretat

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Torrent està reforçant el vessant del barranc del Poio, afectat per la catastròfica dana, amb una gran escullera per a garantir la seguretat.

L’alcaldessa del municipi, Amparo Folgado, ha visitat les obres d’estabilització i reconstrucció del vessant al tram del carrer Barranc de l’Horteta, al barri del Xenillet.

Acompanyada pel regidor de Medi Ambient i Urbanisme, José Gozalvo, així com per tècnics municipals i de l’empresa concessionària, l’alcaldessa ha pogut comprovar l'»excel·lent» avanç dels treballs, que van ser contractats amb caràcter d’emergència a causa de la magnitud dels danys patits després del desbordament del barranc, ha informat el consistori en un comunicat.

Les obres, que compten amb una inversió de vora 850.000 euros, «avancen segons allò previst», la qual cosa permetrà assegurar els talusos del barranc i començar la reconstrucció del viari afectat per a restablir l’accés i servicis bàsics i garantir la seguretat dels veïns i veïnes de la zona, han apuntat.

Durant la visita, els tècnics de l’empresa han explicat a l’alcaldessa els detalls tècnics de la intervenció i han destacat la instal·lació d’una gran escullera amb grans roques portades des de Bunyol que servirà per a reforçar l’estabilitat del vessant i evitar futurs despreniments.

Últimes notícies

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.