Torres destaca l»objectiu compartit’ que ‘este Nadal no hi haja llots en els garatges’ afectats per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha destacat la voluntat de complir l'»objectiu compartit» que «este Nadal no hi haja llots en els garatges» afectats per la dana.

Al final d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) d’este dilluns, el representant de l’administració central ha subratllat la importància de dur a terme la neteja dels municipis «centrada fonamentalment en alguna cosa que ens preocupa, que és l’extracció de llot dels garatges».

«S’han fet procediments científics que han acabat amb èxit quant a la solidificació d’estes restes per a poder evacuar-los com més prompte millor, però en el dia de hui se’ns ha traslladat un nombre de garatges per evacuar que no coincidix amb el qual ens van donar dissabte passat», ha dit el ministre als mitjans.

En este sentit, ha comentat que «dissabte passat eren menys de 300 i ara se’ns diuen que són uns prop de 600 els que queden per netejar». «No entenem on està esta discrepància numèrica», ha apuntat Torres, que ha agregat que l’explicació que s’ha donat és que «calia fer un treball de camp».

«En qualsevol cas, –ha continuat el responsable de Política Territorial– li hem requerit al govern de la Generalitat que es posen tots els mitjans. De fet, estem oferint tots els que nosaltres tenim. El contingent, per exemple, del Regne del Marroc que ha estat amb el clavegueram estarà ara centrat en l’extracció de llots».

A més, ha informat que en acabar el Cecopi ha cridat al president, Carlos Mazón, per a sol·licitar-li que «ens trasllade què elements precisa perquè, i és la voluntat, en les pròximes setmanes i abans que acabe enguany, és el que nosaltres volem, que tots els veïns i veïnes dels diferents pobles afectats no tinguen llots en el seu garatge».

El Govern d’Espanya «posa a disposició tot el que s’ha requerit perquè això arribe al seu fruit», ha defensat Torres, que ha asseverat que li ha sol·licitat al cap del Consell que trasllade «què més es precisa perquè puguem complir un objectiu compartit i ho vam dir amb claredat: que este Nadal no va a haver-hi llots en els garatges i s’aconseguisca la normalitat com més prompte millor».

Últimes notícies

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.