Torres destaca l»objectiu compartit’ que ‘este Nadal no hi haja llots en els garatges’ afectats per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha destacat la voluntat de complir l'»objectiu compartit» que «este Nadal no hi haja llots en els garatges» afectats per la dana.

Al final d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) d’este dilluns, el representant de l’administració central ha subratllat la importància de dur a terme la neteja dels municipis «centrada fonamentalment en alguna cosa que ens preocupa, que és l’extracció de llot dels garatges».

«S’han fet procediments científics que han acabat amb èxit quant a la solidificació d’estes restes per a poder evacuar-los com més prompte millor, però en el dia de hui se’ns ha traslladat un nombre de garatges per evacuar que no coincidix amb el qual ens van donar dissabte passat», ha dit el ministre als mitjans.

En este sentit, ha comentat que «dissabte passat eren menys de 300 i ara se’ns diuen que són uns prop de 600 els que queden per netejar». «No entenem on està esta discrepància numèrica», ha apuntat Torres, que ha agregat que l’explicació que s’ha donat és que «calia fer un treball de camp».

«En qualsevol cas, –ha continuat el responsable de Política Territorial– li hem requerit al govern de la Generalitat que es posen tots els mitjans. De fet, estem oferint tots els que nosaltres tenim. El contingent, per exemple, del Regne del Marroc que ha estat amb el clavegueram estarà ara centrat en l’extracció de llots».

A més, ha informat que en acabar el Cecopi ha cridat al president, Carlos Mazón, per a sol·licitar-li que «ens trasllade què elements precisa perquè, i és la voluntat, en les pròximes setmanes i abans que acabe enguany, és el que nosaltres volem, que tots els veïns i veïnes dels diferents pobles afectats no tinguen llots en el seu garatge».

El Govern d’Espanya «posa a disposició tot el que s’ha requerit perquè això arribe al seu fruit», ha defensat Torres, que ha asseverat que li ha sol·licitat al cap del Consell que trasllade «què més es precisa perquè puguem complir un objectiu compartit i ho vam dir amb claredat: que este Nadal no va a haver-hi llots en els garatges i s’aconseguisca la normalitat com més prompte millor».

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.