Torres destaca l”objectiu compartit’ que ‘este Nadal no hi haja llots en els garatges’ afectats per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha destacat la voluntat de complir l'”objectiu compartit” que “este Nadal no hi haja llots en els garatges” afectats per la dana.

Al final d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) d’este dilluns, el representant de l’administració central ha subratllat la importància de dur a terme la neteja dels municipis “centrada fonamentalment en alguna cosa que ens preocupa, que és l’extracció de llot dels garatges”.

“S’han fet procediments científics que han acabat amb èxit quant a la solidificació d’estes restes per a poder evacuar-los com més prompte millor, però en el dia de hui se’ns ha traslladat un nombre de garatges per evacuar que no coincidix amb el qual ens van donar dissabte passat”, ha dit el ministre als mitjans.

En este sentit, ha comentat que “dissabte passat eren menys de 300 i ara se’ns diuen que són uns prop de 600 els que queden per netejar”. “No entenem on està esta discrepància numèrica”, ha apuntat Torres, que ha agregat que l’explicació que s’ha donat és que “calia fer un treball de camp”.

“En qualsevol cas, –ha continuat el responsable de Política Territorial– li hem requerit al govern de la Generalitat que es posen tots els mitjans. De fet, estem oferint tots els que nosaltres tenim. El contingent, per exemple, del Regne del Marroc que ha estat amb el clavegueram estarà ara centrat en l’extracció de llots”.

A més, ha informat que en acabar el Cecopi ha cridat al president, Carlos Mazón, per a sol·licitar-li que “ens trasllade què elements precisa perquè, i és la voluntat, en les pròximes setmanes i abans que acabe enguany, és el que nosaltres volem, que tots els veïns i veïnes dels diferents pobles afectats no tinguen llots en el seu garatge”.

El Govern d’Espanya “posa a disposició tot el que s’ha requerit perquè això arribe al seu fruit”, ha defensat Torres, que ha asseverat que li ha sol·licitat al cap del Consell que trasllade “què més es precisa perquè puguem complir un objectiu compartit i ho vam dir amb claredat: que este Nadal no va a haver-hi llots en els garatges i s’aconseguisca la normalitat com més prompte millor”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.