Torres destaca l»objectiu compartit’ que ‘este Nadal no hi haja llots en els garatges’ afectats per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha destacat la voluntat de complir l'»objectiu compartit» que «este Nadal no hi haja llots en els garatges» afectats per la dana.

Al final d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) d’este dilluns, el representant de l’administració central ha subratllat la importància de dur a terme la neteja dels municipis «centrada fonamentalment en alguna cosa que ens preocupa, que és l’extracció de llot dels garatges».

«S’han fet procediments científics que han acabat amb èxit quant a la solidificació d’estes restes per a poder evacuar-los com més prompte millor, però en el dia de hui se’ns ha traslladat un nombre de garatges per evacuar que no coincidix amb el qual ens van donar dissabte passat», ha dit el ministre als mitjans.

En este sentit, ha comentat que «dissabte passat eren menys de 300 i ara se’ns diuen que són uns prop de 600 els que queden per netejar». «No entenem on està esta discrepància numèrica», ha apuntat Torres, que ha agregat que l’explicació que s’ha donat és que «calia fer un treball de camp».

«En qualsevol cas, –ha continuat el responsable de Política Territorial– li hem requerit al govern de la Generalitat que es posen tots els mitjans. De fet, estem oferint tots els que nosaltres tenim. El contingent, per exemple, del Regne del Marroc que ha estat amb el clavegueram estarà ara centrat en l’extracció de llots».

A més, ha informat que en acabar el Cecopi ha cridat al president, Carlos Mazón, per a sol·licitar-li que «ens trasllade què elements precisa perquè, i és la voluntat, en les pròximes setmanes i abans que acabe enguany, és el que nosaltres volem, que tots els veïns i veïnes dels diferents pobles afectats no tinguen llots en el seu garatge».

El Govern d’Espanya «posa a disposició tot el que s’ha requerit perquè això arribe al seu fruit», ha defensat Torres, que ha asseverat que li ha sol·licitat al cap del Consell que trasllade «què més es precisa perquè puguem complir un objectiu compartit i ho vam dir amb claredat: que este Nadal no va a haver-hi llots en els garatges i s’aconseguisca la normalitat com més prompte millor».

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.