10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Torres destaca l”objectiu compartit’ que ‘este Nadal no hi haja llots en els garatges’ afectats per la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha destacat la voluntat de complir l'”objectiu compartit” que “este Nadal no hi haja llots en els garatges” afectats per la dana.

Al final d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) d’este dilluns, el representant de l’administració central ha subratllat la importància de dur a terme la neteja dels municipis “centrada fonamentalment en alguna cosa que ens preocupa, que és l’extracció de llot dels garatges”.

“S’han fet procediments científics que han acabat amb èxit quant a la solidificació d’estes restes per a poder evacuar-los com més prompte millor, però en el dia de hui se’ns ha traslladat un nombre de garatges per evacuar que no coincidix amb el qual ens van donar dissabte passat”, ha dit el ministre als mitjans.

En este sentit, ha comentat que “dissabte passat eren menys de 300 i ara se’ns diuen que són uns prop de 600 els que queden per netejar”. “No entenem on està esta discrepància numèrica”, ha apuntat Torres, que ha agregat que l’explicació que s’ha donat és que “calia fer un treball de camp”.

“En qualsevol cas, –ha continuat el responsable de Política Territorial– li hem requerit al govern de la Generalitat que es posen tots els mitjans. De fet, estem oferint tots els que nosaltres tenim. El contingent, per exemple, del Regne del Marroc que ha estat amb el clavegueram estarà ara centrat en l’extracció de llots”.

A més, ha informat que en acabar el Cecopi ha cridat al president, Carlos Mazón, per a sol·licitar-li que “ens trasllade què elements precisa perquè, i és la voluntat, en les pròximes setmanes i abans que acabe enguany, és el que nosaltres volem, que tots els veïns i veïnes dels diferents pobles afectats no tinguen llots en el seu garatge”.

El Govern d’Espanya “posa a disposició tot el que s’ha requerit perquè això arribe al seu fruit”, ha defensat Torres, que ha asseverat que li ha sol·licitat al cap del Consell que trasllade “què més es precisa perquè puguem complir un objectiu compartit i ho vam dir amb claredat: que este Nadal no va a haver-hi llots en els garatges i s’aconseguisca la normalitat com més prompte millor”.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.