Torrevella demana a la Generalitat les competències per a inspeccionar habitatges d’ús turístic

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Torrevella pretén reforçar els mecanismes que permeten un millor control de l’activitat dels habitatges turístics en la ciutat, per la qual cosa va a sol·licitar a l’emparament del Decret Llei 9/2024 del Consell, de modificació de la normativa reguladora dels habitatges d’ús turístic, la competència en l’exercici de la potestat sancionadora i les funcions d’inspecció pròpies del control de l’activitat.

L’acceptació de la possible delegació per part de la Generalitat serà sotmesa a aprovació del ple municipal, conforme al previst en la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local.

«L’allotjament en la modalitat d’habitatges d’ús turístic s’ha posicionat amb força en el sector, aspecte de vital importància en el municipi de Torrevella, sobretot quan la ciutat és clarament una referència nacional en el sector de la segona residència», explica l’alcalde, Eduardo Dolón.

Segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el 69% del total d’habitatge existent a Torrevella es correspon amb habitatge no principal. D’esta forma, l’allotjament turístic pot adquirir «una gran importància com a modalitat d’allotjament, sent precís reforçar la seua regulació en l’àmbit de col·laboració entre l’administració autonòmica i la local».

Una de les novetats que introdueix el Decret Llei 9/2024 és la possibilitat que els ajuntaments puguen sol·licitar la competència quant a la incoació d’expedients sancionadors respecte a les infraccions lleus, greus i molt greus.

A més, la Llei 15/2018 de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana reservava «de manera clara i expressa» les competències en matèria de comprovació, vigilància i control del compliment de la normativa turística a l’administració autonòmica, si bé deixava oberta la possibilitat a la col·laboració amb les entitats locals en l’àmbit de la inspecció, però sense que fóra possible l’exercici de la potestat sancionadora per part dels ajuntaments.

Esta situació «dificulta enormement» el control administratiu de l’activitat dels allotjaments turístics, per la qual cosa mitjançant el Decret Llei 9/2024 s’introduïx un nou apartat en l’article 98 en el qual es determina: «De conformitat amb el preceptuado en la legislació reguladora del règim local, la competència per a incoar, instruir i resoldre els procediments sancionadors per infraccions lleus, greus i molt greus en matèria d’habitatges d’ús turístic situades en el seu àmbit territorial, així com, si escau, per a la revisió en via administrativa dels actes derivats d’aquests procediments sancionadors, podrà ser objecte de delegació als ajuntaments que així ho sol·liciten i complisquen els requisits generals exigibles en la citada legislació per a obtenir la delegació».

Últimes notícies

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.