Torrevella demana a la Generalitat les competències per a inspeccionar habitatges d’ús turístic

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Torrevella pretén reforçar els mecanismes que permeten un millor control de l’activitat dels habitatges turístics en la ciutat, per la qual cosa va a sol·licitar a l’emparament del Decret Llei 9/2024 del Consell, de modificació de la normativa reguladora dels habitatges d’ús turístic, la competència en l’exercici de la potestat sancionadora i les funcions d’inspecció pròpies del control de l’activitat.

L’acceptació de la possible delegació per part de la Generalitat serà sotmesa a aprovació del ple municipal, conforme al previst en la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local.

«L’allotjament en la modalitat d’habitatges d’ús turístic s’ha posicionat amb força en el sector, aspecte de vital importància en el municipi de Torrevella, sobretot quan la ciutat és clarament una referència nacional en el sector de la segona residència», explica l’alcalde, Eduardo Dolón.

Segons les dades facilitades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el 69% del total d’habitatge existent a Torrevella es correspon amb habitatge no principal. D’esta forma, l’allotjament turístic pot adquirir «una gran importància com a modalitat d’allotjament, sent precís reforçar la seua regulació en l’àmbit de col·laboració entre l’administració autonòmica i la local».

Una de les novetats que introdueix el Decret Llei 9/2024 és la possibilitat que els ajuntaments puguen sol·licitar la competència quant a la incoació d’expedients sancionadors respecte a les infraccions lleus, greus i molt greus.

A més, la Llei 15/2018 de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana reservava «de manera clara i expressa» les competències en matèria de comprovació, vigilància i control del compliment de la normativa turística a l’administració autonòmica, si bé deixava oberta la possibilitat a la col·laboració amb les entitats locals en l’àmbit de la inspecció, però sense que fóra possible l’exercici de la potestat sancionadora per part dels ajuntaments.

Esta situació «dificulta enormement» el control administratiu de l’activitat dels allotjaments turístics, per la qual cosa mitjançant el Decret Llei 9/2024 s’introduïx un nou apartat en l’article 98 en el qual es determina: «De conformitat amb el preceptuado en la legislació reguladora del règim local, la competència per a incoar, instruir i resoldre els procediments sancionadors per infraccions lleus, greus i molt greus en matèria d’habitatges d’ús turístic situades en el seu àmbit territorial, així com, si escau, per a la revisió en via administrativa dels actes derivats d’aquests procediments sancionadors, podrà ser objecte de delegació als ajuntaments que així ho sol·liciten i complisquen els requisits generals exigibles en la citada legislació per a obtenir la delegació».

Últimes notícies

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.