Tota una vida junts: Pilar Goya, la viuda d’Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba es van conéixer estudiant química en la universitat i han estat quaranta anys casats | GTRES

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort amb 67 anys este divendres 10 de maig, després d’haver estat ingressat en estat molt greu a causa d’un ictus que va patir dos dies abans. L’exvicepresident durant el govern de Zapatero va ser molt reconegut durant la seua trajectòria professional en el món de la política, militant des de fa dècades en el PSOE. En els seus últims anys, es va dedicar a l’ensenyament de química en la Universitat Complutense de Madrid, on precisament va conéixer la seua dona, Pilar Goya, quan els dos eren només uns estudiants d’eixos estudis.

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba, tota una vida junts

Tota una vida junts, casats durant 40 anys i mantenint una relació discreta, personal, allunyada dels focus d’atenció. Pilar Goya va nàixer a Vitòria (País Basc) ara fa 67 anys en una família acomodada, com Rubalcaba, però es va traslladar al barri de Salamanca de Madrid per a estudiar en l’Institut Britànic, on va traure tot Matrícules d’Honor, segons avança ‘Informalia’. Tenia quatre germans i vivia amb els iaios perquè els pares se’n van anar als Estats Units.

 

En la dècada dels 70, Pilar Goya va entrar a la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid i ací va ser on va conéixer Alfredo, qui seria el seu company de vida. La dona del polític socialista és doctora en Ciències Químiques, professora d’investigació al CSIC –l’organisme públic d’investigació més important d’Espanya i el tercer d’Europa– i, a més, també va ser vicepresidenta de la Reial Societat Espanyola de Química, directora de l’Institut de Química Mèdica i vicepresidenta de l’ONG ‘Save the Children’.

 

Alfredo Pérez Rubalcaba, el polític que va acabar amb ETA

Pilar Goya, quaranta anys al costat d’Alfredo Pérez Rubalcaba | CEDIDA

 

Abans de casar-se amb Rubalcaba, Pilar va anar a Alemanya a estudiar gràcies a una beca i, finalment, va tornar el 1979 per a establir-se al costat de la seua parella, amb qui compartia gustos, carrera, inquietuds i ideals polítics. Tot i que ella sempre va quedar-se en un segon pla, mantenint un perfil baix com la majoria de les dones dels polítics.

 

Pilar Goya, una de les químiques més brillants del país

Pilar Goya és considerada una de les ments més brillants de la Química d’Espanya. Segons el seu company en el CSIC, Eduardo García-Junceda: «Pilar és una persona realment extraordinària amb una capacitat de treball impressionant i igualment en l’apartat divulgatiu. Se la pot considerar una de les químiques més importants del país». A més, també és una gran escriptora i oradora, com es pot comprovar durant els actes propis de la seua professió o en la presentació del seu llibre ‘El dolor’, ara fa nou anys, moment en què va dir: «La química ajuda a entendre el món del nostre voltant i pot proporcionar les solucions a molts dels problemes als que ens enfrontem hui en dia».

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba no van tindre fills, però van cuidar dels seus nebots com si ho foren des del moment en què tres dels germans d’ella van morir fa uns vint anys, en qüestió de pocs mesos de diferència. Un moment  que va ser clau en les seues vides i que, fins i tot, va fer que Rubalcaba pensara en deixar la política per a estar amb ells i la seua dona. Fet que no va succeir fins al 2014, quan finalment va abandonar la seua carrera política per a dedicar-se a ser professor de química en la universitat. Ara Pilar i els seus familiars i amics diuen adéu a un dels polítics que han marcat la història del país.

Últimes notícies

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.