11.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Tractaments contra els mosquits davant les pluges i les altes temperatures de l’inici de la tardor

Un inici de tardor marcat per les altes temperatures i les pluges ha fet saltar les alertes per la possible proliferació de mosquits en diferents punts del terme municipal de Vila-real i per això des de la Regidoria de Sanitat s’ha reforçat el control i la prevenció a través de l’empresa encarregada de dur a terme els tractaments. La primera tinenta d’alcalde i regidora de Sanitat, Silvia Gómez, confirma que en les últimes setmanes s’ha incidit en les zones amb major risc com l’àrea est, al voltant de l’Hospital de la Plana, on s’acumula aigua amb facilitat a conseqüència de les pluges.

Control de plagues

L’empresa que du a terme el control i tractament també està actuant en la zona del cementeri, tant en el perímetre intern com extern, en les zones que no són privades. No obstant això, davant la impossibilitat de tractar d’un en un tots els recipients en els quals es depositen les flors, la regidora de Sanitat ha llançat una crida a la “col·laboració ciutadana en este moment per a evitar la cria de mosquits en els pitxers i recipients dels nínxols“. En este sentit, Gómez recorda que “a més de les actuacions que realitza l’empresa adjudicatària del control de plagues, és fonamental que la ciutadania també seguisca els consells bàsics per a evitar la proliferació de mosquits en propietats privades, principalment mantenir les piscines netes i evitar l’acumulació d’aigua estancada, per exemple en tests o altres recipients“.

Control plagues mosquits

Finalment, Gómez ha recordat que les tasques de control enfront dels mosquits es mantenen durant tot l’any, encara que es fa especial incidència en els mesos de més calor així com en les temporades de pluges.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.