Tractaments contra els mosquits davant les pluges i les altes temperatures de l’inici de la tardor

Un inici de tardor marcat per les altes temperatures i les pluges ha fet saltar les alertes per la possible proliferació de mosquits en diferents punts del terme municipal de Vila-real i per això des de la Regidoria de Sanitat s’ha reforçat el control i la prevenció a través de l’empresa encarregada de dur a terme els tractaments. La primera tinenta d’alcalde i regidora de Sanitat, Silvia Gómez, confirma que en les últimes setmanes s’ha incidit en les zones amb major risc com l’àrea est, al voltant de l’Hospital de la Plana, on s’acumula aigua amb facilitat a conseqüència de les pluges.

Control de plagues

L’empresa que du a terme el control i tractament també està actuant en la zona del cementeri, tant en el perímetre intern com extern, en les zones que no són privades. No obstant això, davant la impossibilitat de tractar d’un en un tots els recipients en els quals es depositen les flors, la regidora de Sanitat ha llançat una crida a la «col·laboració ciutadana en este moment per a evitar la cria de mosquits en els pitxers i recipients dels nínxols«. En este sentit, Gómez recorda que «a més de les actuacions que realitza l’empresa adjudicatària del control de plagues, és fonamental que la ciutadania també seguisca els consells bàsics per a evitar la proliferació de mosquits en propietats privades, principalment mantenir les piscines netes i evitar l’acumulació d’aigua estancada, per exemple en tests o altres recipients«.

Control plagues mosquits

Finalment, Gómez ha recordat que les tasques de control enfront dels mosquits es mantenen durant tot l’any, encara que es fa especial incidència en els mesos de més calor així com en les temporades de pluges.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.