14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Ximo Puig anuncia transport públic gratuït per a 240.000 joves fins al 31 de juliol

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròrroga de l’abonament gratuït de transport públic per a joves menors de 30 anys fins al pròxim 31 de juliol, de manera que la mesura s’estendrà al llarg de tot el curs acadèmic coincidint amb els mesos de més desplaçaments, tal com ha assenyalat aquest diumenge durant una entrevista en la Cadena SER.

Un total de 240.000 menors de 30 anys residents en la Comunitat Valenciana gaudeixen ja d’un d’aquests abonaments gratuïts que han facilitat, fins al moment, 4 milions de desplaçaments i que han suposat un estalvi de 2 milions d’euros. Aquests passes es poden utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

El cap de l’executiu ha destacat que es prorrogarà una mesura que “ha funcionat molt bé” i apostat per continuar “donant suport al transport públic, al mateix temps que lluitem contra la descarbonització”.

Des del Consell es van posar en marxa de manera pionera iniciatives d’estalvi en el transport públic el mes passat octubre per a ajudar les ciutadanes i ciutadans a combatre els efectes de la pujada de preus, especialment dels combustibles, fer front a l’actual conjuntura econòmica i fomentar la mobilitat sostenible.

La Generalitat també prorrogarà, fins al 31 de juliol, el finançament del 50% del transport urbà gratuït dels menors de 30 anys en aquells ajuntaments que vulguen sumar-se a aquesta mesura. 

Aquestes actuacions d’estalvi se sumen a altres iniciatives vigents com els nous títols SUMA o el descompte del 30% en el preu d’abonaments per a tots els usuaris.

Pla de Ferrocarrils

Ximo Puig ha avançat també la posada en marxa d’un ‘Pla de Ferrocarrils’ la dècada vinent, que suposarà una aposta “transformadora” per a tota la Comunitat Valenciana en matèria de mobilitat pública baixa en emissions.

Aquest pla inclourà, entre altres, la connexió del TRAM entre Dénia i Gandia, entre Orihuela i Torrevieja i entre l’aeroport de l’Altet i Torrevieja.

Una bona notícia: Volkswagen

Ximo Puig ha apuntat que “malgrat la tristesa i l’impacte de la guerra d’Ucraïna”, hi ha hagut notícies molt positives aquest 2022 com, per exemple, l’arribada de Volkswagen. “Hi ha hagut un treball molt intens i la vinculació ha sigut cada vegada més empàtica entre l’empresa i la Generalitat, malgrat els moments de dificultats”.

“Des del Consell vam tindre confiança que teníem possibilitats des del primer moment, abans que es decidira que el lloc era Sagunt. La competència va ser molt dura i, al final, la Comunitat Valenciana va guanyar enfront d’Alemanya. La nostra oferta es va basar en la competitivitat, a disposar de capital humà ben format i de sòl industrial preparat i ben comunicat, i en l’estabilitat i el diàleg social”.

Així mateix, Ximo Puig ha assenyalat que “no es tracta només d’instal·lar una gigafactoría a Sagunt, sinó d’avançar cap a aqueix canvi disruptiu en la indústria automobilística d’Espanya basat en una mobilitat més sostenible”.

Renovables i aigua

Respecte a les renovables, Ximo Puig ha destacat que en la Generalitat hi ha en aquests moments 64 expedients en tramitació que estaran llestos dins del termini i en la forma escaient. “L’aposta per les renovables és una qüestió d’Estat i hem de fer un gran pacte en aquest tema en funció dels informes tècnics. Ens juguem passar d’una situació en la qual cada any hem d’invertir una gran quantitat de recursos a comprar combustibles fòssils, a ser una comunitat que exporte energia”.

Sobre el tema de l’aigua ha assenyalat que “ningú està més interessat en el manteniment d’un Tajo viu i en bon estat que la Comunitat Valenciana, que al final és receptora d’aqueixa aigua. Cal complir amb el cabal ecològic, però, sobretot, ser solidaris amb un recurs públic com és l’aigua. I no té sentit fer guerres de l’aigua que no condueixen a cap lloc”.

Menys imposats

Finalment, Puig ha recordat que el Consell ha rebaixat els impostos al 97% de la població de la Comunitat Valenciana, “sobre la base d’un acord que va tindre el suport de tot l’espectre polític. Aconseguim un acord insòlit que no s’ha aconseguit en cap altra comunitat autònoma per la nostra manera de pactar i de dialogar”.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.