Ximo Puig anuncia transport públic gratuït per a 240.000 joves fins al 31 de juliol

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròrroga de l’abonament gratuït de transport públic per a joves menors de 30 anys fins al pròxim 31 de juliol, de manera que la mesura s’estendrà al llarg de tot el curs acadèmic coincidint amb els mesos de més desplaçaments, tal com ha assenyalat aquest diumenge durant una entrevista en la Cadena SER.

Un total de 240.000 menors de 30 anys residents en la Comunitat Valenciana gaudeixen ja d’un d’aquests abonaments gratuïts que han facilitat, fins al moment, 4 milions de desplaçaments i que han suposat un estalvi de 2 milions d’euros. Aquests passes es poden utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

El cap de l’executiu ha destacat que es prorrogarà una mesura que “ha funcionat molt bé” i apostat per continuar “donant suport al transport públic, al mateix temps que lluitem contra la descarbonització”.

Des del Consell es van posar en marxa de manera pionera iniciatives d’estalvi en el transport públic el mes passat octubre per a ajudar les ciutadanes i ciutadans a combatre els efectes de la pujada de preus, especialment dels combustibles, fer front a l’actual conjuntura econòmica i fomentar la mobilitat sostenible.

La Generalitat també prorrogarà, fins al 31 de juliol, el finançament del 50% del transport urbà gratuït dels menors de 30 anys en aquells ajuntaments que vulguen sumar-se a aquesta mesura. 

Aquestes actuacions d’estalvi se sumen a altres iniciatives vigents com els nous títols SUMA o el descompte del 30% en el preu d’abonaments per a tots els usuaris.

Pla de Ferrocarrils

Ximo Puig ha avançat també la posada en marxa d’un ‘Pla de Ferrocarrils’ la dècada vinent, que suposarà una aposta “transformadora” per a tota la Comunitat Valenciana en matèria de mobilitat pública baixa en emissions.

Aquest pla inclourà, entre altres, la connexió del TRAM entre Dénia i Gandia, entre Orihuela i Torrevieja i entre l’aeroport de l’Altet i Torrevieja.

Una bona notícia: Volkswagen

Ximo Puig ha apuntat que “malgrat la tristesa i l’impacte de la guerra d’Ucraïna”, hi ha hagut notícies molt positives aquest 2022 com, per exemple, l’arribada de Volkswagen. “Hi ha hagut un treball molt intens i la vinculació ha sigut cada vegada més empàtica entre l’empresa i la Generalitat, malgrat els moments de dificultats”.

“Des del Consell vam tindre confiança que teníem possibilitats des del primer moment, abans que es decidira que el lloc era Sagunt. La competència va ser molt dura i, al final, la Comunitat Valenciana va guanyar enfront d’Alemanya. La nostra oferta es va basar en la competitivitat, a disposar de capital humà ben format i de sòl industrial preparat i ben comunicat, i en l’estabilitat i el diàleg social”.

Així mateix, Ximo Puig ha assenyalat que “no es tracta només d’instal·lar una gigafactoría a Sagunt, sinó d’avançar cap a aqueix canvi disruptiu en la indústria automobilística d’Espanya basat en una mobilitat més sostenible”.

Renovables i aigua

Respecte a les renovables, Ximo Puig ha destacat que en la Generalitat hi ha en aquests moments 64 expedients en tramitació que estaran llestos dins del termini i en la forma escaient. “L’aposta per les renovables és una qüestió d’Estat i hem de fer un gran pacte en aquest tema en funció dels informes tècnics. Ens juguem passar d’una situació en la qual cada any hem d’invertir una gran quantitat de recursos a comprar combustibles fòssils, a ser una comunitat que exporte energia”.

Sobre el tema de l’aigua ha assenyalat que “ningú està més interessat en el manteniment d’un Tajo viu i en bon estat que la Comunitat Valenciana, que al final és receptora d’aqueixa aigua. Cal complir amb el cabal ecològic, però, sobretot, ser solidaris amb un recurs públic com és l’aigua. I no té sentit fer guerres de l’aigua que no condueixen a cap lloc”.

Menys imposats

Finalment, Puig ha recordat que el Consell ha rebaixat els impostos al 97% de la població de la Comunitat Valenciana, “sobre la base d’un acord que va tindre el suport de tot l’espectre polític. Aconseguim un acord insòlit que no s’ha aconseguit en cap altra comunitat autònoma per la nostra manera de pactar i de dialogar”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.