Ximo Puig anuncia transport públic gratuït per a 240.000 joves fins al 31 de juliol

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròrroga de l’abonament gratuït de transport públic per a joves menors de 30 anys fins al pròxim 31 de juliol, de manera que la mesura s’estendrà al llarg de tot el curs acadèmic coincidint amb els mesos de més desplaçaments, tal com ha assenyalat aquest diumenge durant una entrevista en la Cadena SER.

Un total de 240.000 menors de 30 anys residents en la Comunitat Valenciana gaudeixen ja d’un d’aquests abonaments gratuïts que han facilitat, fins al moment, 4 milions de desplaçaments i que han suposat un estalvi de 2 milions d’euros. Aquests passes es poden utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

El cap de l’executiu ha destacat que es prorrogarà una mesura que “ha funcionat molt bé” i apostat per continuar “donant suport al transport públic, al mateix temps que lluitem contra la descarbonització”.

Des del Consell es van posar en marxa de manera pionera iniciatives d’estalvi en el transport públic el mes passat octubre per a ajudar les ciutadanes i ciutadans a combatre els efectes de la pujada de preus, especialment dels combustibles, fer front a l’actual conjuntura econòmica i fomentar la mobilitat sostenible.

La Generalitat també prorrogarà, fins al 31 de juliol, el finançament del 50% del transport urbà gratuït dels menors de 30 anys en aquells ajuntaments que vulguen sumar-se a aquesta mesura. 

Aquestes actuacions d’estalvi se sumen a altres iniciatives vigents com els nous títols SUMA o el descompte del 30% en el preu d’abonaments per a tots els usuaris.

Pla de Ferrocarrils

Ximo Puig ha avançat també la posada en marxa d’un ‘Pla de Ferrocarrils’ la dècada vinent, que suposarà una aposta “transformadora” per a tota la Comunitat Valenciana en matèria de mobilitat pública baixa en emissions.

Aquest pla inclourà, entre altres, la connexió del TRAM entre Dénia i Gandia, entre Orihuela i Torrevieja i entre l’aeroport de l’Altet i Torrevieja.

Una bona notícia: Volkswagen

Ximo Puig ha apuntat que “malgrat la tristesa i l’impacte de la guerra d’Ucraïna”, hi ha hagut notícies molt positives aquest 2022 com, per exemple, l’arribada de Volkswagen. “Hi ha hagut un treball molt intens i la vinculació ha sigut cada vegada més empàtica entre l’empresa i la Generalitat, malgrat els moments de dificultats”.

“Des del Consell vam tindre confiança que teníem possibilitats des del primer moment, abans que es decidira que el lloc era Sagunt. La competència va ser molt dura i, al final, la Comunitat Valenciana va guanyar enfront d’Alemanya. La nostra oferta es va basar en la competitivitat, a disposar de capital humà ben format i de sòl industrial preparat i ben comunicat, i en l’estabilitat i el diàleg social”.

Així mateix, Ximo Puig ha assenyalat que “no es tracta només d’instal·lar una gigafactoría a Sagunt, sinó d’avançar cap a aqueix canvi disruptiu en la indústria automobilística d’Espanya basat en una mobilitat més sostenible”.

Renovables i aigua

Respecte a les renovables, Ximo Puig ha destacat que en la Generalitat hi ha en aquests moments 64 expedients en tramitació que estaran llestos dins del termini i en la forma escaient. “L’aposta per les renovables és una qüestió d’Estat i hem de fer un gran pacte en aquest tema en funció dels informes tècnics. Ens juguem passar d’una situació en la qual cada any hem d’invertir una gran quantitat de recursos a comprar combustibles fòssils, a ser una comunitat que exporte energia”.

Sobre el tema de l’aigua ha assenyalat que “ningú està més interessat en el manteniment d’un Tajo viu i en bon estat que la Comunitat Valenciana, que al final és receptora d’aqueixa aigua. Cal complir amb el cabal ecològic, però, sobretot, ser solidaris amb un recurs públic com és l’aigua. I no té sentit fer guerres de l’aigua que no condueixen a cap lloc”.

Menys imposats

Finalment, Puig ha recordat que el Consell ha rebaixat els impostos al 97% de la població de la Comunitat Valenciana, “sobre la base d’un acord que va tindre el suport de tot l’espectre polític. Aconseguim un acord insòlit que no s’ha aconseguit en cap altra comunitat autònoma per la nostra manera de pactar i de dialogar”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.