Ximo Puig anuncia transport públic gratuït per a 240.000 joves fins al 31 de juliol

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròrroga de l’abonament gratuït de transport públic per a joves menors de 30 anys fins al pròxim 31 de juliol, de manera que la mesura s’estendrà al llarg de tot el curs acadèmic coincidint amb els mesos de més desplaçaments, tal com ha assenyalat aquest diumenge durant una entrevista en la Cadena SER.

Un total de 240.000 menors de 30 anys residents en la Comunitat Valenciana gaudeixen ja d’un d’aquests abonaments gratuïts que han facilitat, fins al moment, 4 milions de desplaçaments i que han suposat un estalvi de 2 milions d’euros. Aquests passes es poden utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

El cap de l’executiu ha destacat que es prorrogarà una mesura que “ha funcionat molt bé” i apostat per continuar “donant suport al transport públic, al mateix temps que lluitem contra la descarbonització”.

Des del Consell es van posar en marxa de manera pionera iniciatives d’estalvi en el transport públic el mes passat octubre per a ajudar les ciutadanes i ciutadans a combatre els efectes de la pujada de preus, especialment dels combustibles, fer front a l’actual conjuntura econòmica i fomentar la mobilitat sostenible.

La Generalitat també prorrogarà, fins al 31 de juliol, el finançament del 50% del transport urbà gratuït dels menors de 30 anys en aquells ajuntaments que vulguen sumar-se a aquesta mesura. 

Aquestes actuacions d’estalvi se sumen a altres iniciatives vigents com els nous títols SUMA o el descompte del 30% en el preu d’abonaments per a tots els usuaris.

Pla de Ferrocarrils

Ximo Puig ha avançat també la posada en marxa d’un ‘Pla de Ferrocarrils’ la dècada vinent, que suposarà una aposta “transformadora” per a tota la Comunitat Valenciana en matèria de mobilitat pública baixa en emissions.

Aquest pla inclourà, entre altres, la connexió del TRAM entre Dénia i Gandia, entre Orihuela i Torrevieja i entre l’aeroport de l’Altet i Torrevieja.

Una bona notícia: Volkswagen

Ximo Puig ha apuntat que “malgrat la tristesa i l’impacte de la guerra d’Ucraïna”, hi ha hagut notícies molt positives aquest 2022 com, per exemple, l’arribada de Volkswagen. “Hi ha hagut un treball molt intens i la vinculació ha sigut cada vegada més empàtica entre l’empresa i la Generalitat, malgrat els moments de dificultats”.

“Des del Consell vam tindre confiança que teníem possibilitats des del primer moment, abans que es decidira que el lloc era Sagunt. La competència va ser molt dura i, al final, la Comunitat Valenciana va guanyar enfront d’Alemanya. La nostra oferta es va basar en la competitivitat, a disposar de capital humà ben format i de sòl industrial preparat i ben comunicat, i en l’estabilitat i el diàleg social”.

Així mateix, Ximo Puig ha assenyalat que “no es tracta només d’instal·lar una gigafactoría a Sagunt, sinó d’avançar cap a aqueix canvi disruptiu en la indústria automobilística d’Espanya basat en una mobilitat més sostenible”.

Renovables i aigua

Respecte a les renovables, Ximo Puig ha destacat que en la Generalitat hi ha en aquests moments 64 expedients en tramitació que estaran llestos dins del termini i en la forma escaient. “L’aposta per les renovables és una qüestió d’Estat i hem de fer un gran pacte en aquest tema en funció dels informes tècnics. Ens juguem passar d’una situació en la qual cada any hem d’invertir una gran quantitat de recursos a comprar combustibles fòssils, a ser una comunitat que exporte energia”.

Sobre el tema de l’aigua ha assenyalat que “ningú està més interessat en el manteniment d’un Tajo viu i en bon estat que la Comunitat Valenciana, que al final és receptora d’aqueixa aigua. Cal complir amb el cabal ecològic, però, sobretot, ser solidaris amb un recurs públic com és l’aigua. I no té sentit fer guerres de l’aigua que no condueixen a cap lloc”.

Menys imposats

Finalment, Puig ha recordat que el Consell ha rebaixat els impostos al 97% de la població de la Comunitat Valenciana, “sobre la base d’un acord que va tindre el suport de tot l’espectre polític. Aconseguim un acord insòlit que no s’ha aconseguit en cap altra comunitat autònoma per la nostra manera de pactar i de dialogar”.

Últimes notícies

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.