Ximo Puig anuncia transport públic gratuït per a 240.000 joves fins al 31 de juliol

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròrroga de l’abonament gratuït de transport públic per a joves menors de 30 anys fins al pròxim 31 de juliol, de manera que la mesura s’estendrà al llarg de tot el curs acadèmic coincidint amb els mesos de més desplaçaments, tal com ha assenyalat aquest diumenge durant una entrevista en la Cadena SER.

Un total de 240.000 menors de 30 anys residents en la Comunitat Valenciana gaudeixen ja d’un d’aquests abonaments gratuïts que han facilitat, fins al moment, 4 milions de desplaçaments i que han suposat un estalvi de 2 milions d’euros. Aquests passes es poden utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

El cap de l’executiu ha destacat que es prorrogarà una mesura que “ha funcionat molt bé” i apostat per continuar “donant suport al transport públic, al mateix temps que lluitem contra la descarbonització”.

Des del Consell es van posar en marxa de manera pionera iniciatives d’estalvi en el transport públic el mes passat octubre per a ajudar les ciutadanes i ciutadans a combatre els efectes de la pujada de preus, especialment dels combustibles, fer front a l’actual conjuntura econòmica i fomentar la mobilitat sostenible.

La Generalitat també prorrogarà, fins al 31 de juliol, el finançament del 50% del transport urbà gratuït dels menors de 30 anys en aquells ajuntaments que vulguen sumar-se a aquesta mesura. 

Aquestes actuacions d’estalvi se sumen a altres iniciatives vigents com els nous títols SUMA o el descompte del 30% en el preu d’abonaments per a tots els usuaris.

Pla de Ferrocarrils

Ximo Puig ha avançat també la posada en marxa d’un ‘Pla de Ferrocarrils’ la dècada vinent, que suposarà una aposta “transformadora” per a tota la Comunitat Valenciana en matèria de mobilitat pública baixa en emissions.

Aquest pla inclourà, entre altres, la connexió del TRAM entre Dénia i Gandia, entre Orihuela i Torrevieja i entre l’aeroport de l’Altet i Torrevieja.

Una bona notícia: Volkswagen

Ximo Puig ha apuntat que “malgrat la tristesa i l’impacte de la guerra d’Ucraïna”, hi ha hagut notícies molt positives aquest 2022 com, per exemple, l’arribada de Volkswagen. “Hi ha hagut un treball molt intens i la vinculació ha sigut cada vegada més empàtica entre l’empresa i la Generalitat, malgrat els moments de dificultats”.

“Des del Consell vam tindre confiança que teníem possibilitats des del primer moment, abans que es decidira que el lloc era Sagunt. La competència va ser molt dura i, al final, la Comunitat Valenciana va guanyar enfront d’Alemanya. La nostra oferta es va basar en la competitivitat, a disposar de capital humà ben format i de sòl industrial preparat i ben comunicat, i en l’estabilitat i el diàleg social”.

Així mateix, Ximo Puig ha assenyalat que “no es tracta només d’instal·lar una gigafactoría a Sagunt, sinó d’avançar cap a aqueix canvi disruptiu en la indústria automobilística d’Espanya basat en una mobilitat més sostenible”.

Renovables i aigua

Respecte a les renovables, Ximo Puig ha destacat que en la Generalitat hi ha en aquests moments 64 expedients en tramitació que estaran llestos dins del termini i en la forma escaient. “L’aposta per les renovables és una qüestió d’Estat i hem de fer un gran pacte en aquest tema en funció dels informes tècnics. Ens juguem passar d’una situació en la qual cada any hem d’invertir una gran quantitat de recursos a comprar combustibles fòssils, a ser una comunitat que exporte energia”.

Sobre el tema de l’aigua ha assenyalat que “ningú està més interessat en el manteniment d’un Tajo viu i en bon estat que la Comunitat Valenciana, que al final és receptora d’aqueixa aigua. Cal complir amb el cabal ecològic, però, sobretot, ser solidaris amb un recurs públic com és l’aigua. I no té sentit fer guerres de l’aigua que no condueixen a cap lloc”.

Menys imposats

Finalment, Puig ha recordat que el Consell ha rebaixat els impostos al 97% de la població de la Comunitat Valenciana, “sobre la base d’un acord que va tindre el suport de tot l’espectre polític. Aconseguim un acord insòlit que no s’ha aconseguit en cap altra comunitat autònoma per la nostra manera de pactar i de dialogar”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu a Requena

El dispositiu de rescat manté per quart dia consecutiu la busca d'un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, amb mitjans terrestres i drons.

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.

El València Basket defén el seu paper de favorit davant el Ensino Lugo en la Copa de la Reina

El València Basket arriba als quarts de final de la Copa de la Reina davant el Ensino Lugo amb l'etiqueta de favorit i l'oportunitat de rescabalar-se després de l'eliminació del passat any. El conjunt taronja busca trobar en el torneig estabilitat i un impuls anímic en una temporada marcada pels alts i baixos.

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.

PP i Vox reivindiquen l’alleujament fiscal de les noves deduccions enfront de les acusacions de populisme

El ple de Les Corts debat la convalidació de dos decrets que amplien les deduccions fiscals en la Comunitat Valenciana per gastos sanitaris i de música, mesures que PP i Vox presenten com a alleujament per a la classe mitjana i que l'oposició titlla de populisme fiscal i regal a les rendes altes.