Transports aprova el projecte de traçat per a millorar la N-332 entre Bellreguard i Gandia per 3,2 milions

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat per a dur a terme millores locals i actuacions de calmat de trànsit al llarg d’uns dos quilòmetres de la carretera N-332, entre Bellreguard i la glorieta d’accés sud a Gandia, a la província de Valencia.

Està previst invertir 3,26 milions d’euros (IVA inclòs) per a reforçar les condicions de circulació i seguretat vial amb, per exemple, la construcció d’una glorieta per a millorar els creus. També es contemplen actuacions per a impulsar una mobilitat activa i segura en la travessia de Bellreguard, segons ha informat el Ministeri en un comunicat.

L’anunci corresponent es publicarà en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). L’objectiu principal del projecte és la millora de les condicions funcionals de la N-332 entre el quilòmetre 219 i 220,8, mitjançant l’execució d’actuacions sostenibles que, paral·lelament, contribuïsquen al calmat del trànsit en la travessia de Bellreguard i possibiliten la seua cessió al municipi per a la seua futura integració urbana municipal.

En l’actualitat este tram limita per ambdues marges amb zones industrials consolidades, a les quals s’accedix des de la pròpia N-332 en condicions «millorables». Mitjançant les actuacions incloses en este projecte, s’aborda la reordenació d’accessos a les zones industrials, que requerixen una sèrie de treballs complementaris en el viari annex del polígon industrial, de tal forma que es mantinga la seua funcionalitat i accessibilitat per als vehicles habituals de la zona.

Entre les actuacions de millora es troben l’execució d’una glorieta a l’eixida de Bellreguard, en el km 220,050; l’ampliació de la secció transversal de la N-332, entre la nova glorieta i la glorieta sud d’accés a Gandia i la creació d’un nou tram de via de servei en sentit a Gandia.

Com a complement a estes actuacions, i amb l’objectiu principal de millorar l’accessibilitat i la seguretat dels usuaris vulnerables, al llarg de la travessia de Bellreguard de la N-332 es contemplen diverses actuacions de pavimentació de voreres, així com l’execució d’un nou pas per als vianants sobreelevado.

Després d’esta aprovació, el Ministeri continua amb la redacció del projecte de construcció on es definix esta actuació amb el grau de detall necessari per a fer factible la seua construcció i explotació, segons l’establit en la normativa de carreteres.

Últimes notícies

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.

València es convertix en escenari del rodatge de la comèdia romàntica ‘Libre’ inspirada en Nino Bravo

València, Madrid i Màlaga acolliran el rodatge de ‘Libre’, una comèdia romàntica dirigida per David Serrano i inspirada en l’univers musical de Nino Bravo, amb estrena prevista en 2027. La pel·lícula, produïda per La Terraza Films i Nadie es Perfecto, compta amb un repartiment coral i vol acostar el llegat del cantant valencià a noves generacions.

Cano alerta que la congelació de tarifes de l’Imserso posa en perill els hotels valencians

La consellera Marián Cano ha acusat el Govern central de condemnar el programa de Turisme Social de l'Imserso en mantindre congelades unes tarifes que el sector hoteler valencià considera inviables i que podrien fer caure places i hotels en la temporada 2026-27.

Diverses famílies evacuades per l’incendi d’una vivenda de tres plantes a El Campello

Un incendi en una casa unifamiliar de tres altures al barri del Poble Nou d’El Campello ha obligat a evacuar diverses famílies dels edificis pròxims. Els bombers han actuat per apagar el foc i evitar que es propagara als immobles colindants.

Aemet activa avís roig per 44 graus en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a dimecres l’avís roig per calor extrema al litoral de València i al litoral nord d’Alacant, on les màximes podrien arribar als 44 graus a partir de les 13.00 hores.