Transports aprova el projecte de traçat per a millorar la N-332 entre Bellreguard i Gandia per 3,2 milions

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat per a dur a terme millores locals i actuacions de calmat de trànsit al llarg d’uns dos quilòmetres de la carretera N-332, entre Bellreguard i la glorieta d’accés sud a Gandia, a la província de Valencia.

Està previst invertir 3,26 milions d’euros (IVA inclòs) per a reforçar les condicions de circulació i seguretat vial amb, per exemple, la construcció d’una glorieta per a millorar els creus. També es contemplen actuacions per a impulsar una mobilitat activa i segura en la travessia de Bellreguard, segons ha informat el Ministeri en un comunicat.

L’anunci corresponent es publicarà en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). L’objectiu principal del projecte és la millora de les condicions funcionals de la N-332 entre el quilòmetre 219 i 220,8, mitjançant l’execució d’actuacions sostenibles que, paral·lelament, contribuïsquen al calmat del trànsit en la travessia de Bellreguard i possibiliten la seua cessió al municipi per a la seua futura integració urbana municipal.

En l’actualitat este tram limita per ambdues marges amb zones industrials consolidades, a les quals s’accedix des de la pròpia N-332 en condicions «millorables». Mitjançant les actuacions incloses en este projecte, s’aborda la reordenació d’accessos a les zones industrials, que requerixen una sèrie de treballs complementaris en el viari annex del polígon industrial, de tal forma que es mantinga la seua funcionalitat i accessibilitat per als vehicles habituals de la zona.

Entre les actuacions de millora es troben l’execució d’una glorieta a l’eixida de Bellreguard, en el km 220,050; l’ampliació de la secció transversal de la N-332, entre la nova glorieta i la glorieta sud d’accés a Gandia i la creació d’un nou tram de via de servei en sentit a Gandia.

Com a complement a estes actuacions, i amb l’objectiu principal de millorar l’accessibilitat i la seguretat dels usuaris vulnerables, al llarg de la travessia de Bellreguard de la N-332 es contemplen diverses actuacions de pavimentació de voreres, així com l’execució d’un nou pas per als vianants sobreelevado.

Després d’esta aprovació, el Ministeri continua amb la redacció del projecte de construcció on es definix esta actuació amb el grau de detall necessari per a fer factible la seua construcció i explotació, segons l’establit en la normativa de carreteres.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.