13.9 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Transports restringix la navegació a la zona sud de València per a garantir la seguretat marítima

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, a través de la Capitania Marítima de València, dependent de la Direcció General de la Marina Mercant, ha emés una resolució ordenant la restricció a la navegació a la zona sud de València compresa entre el port i Cullera, amb l’objectiu de garantir la seguretat en la navegació i la vida humana a la mar en haver-hi un entorn “plagat d’obstacles” a causa de la DANA.

En concret, queda restringida la navegació des de la línia definida per l’extrem del dic d’abric del port esportiu de València –marge esquerre de la desembocadura del Riu Turia–, al llarg de la costa, fins a la perpendicular del Far de Cullera i a una distància d’una milla nàutica de la costa.

La Capitania adopta esta mesura per a evitar que es produïsquen accidents indesitjats a zones marítimes navegables pròximes a la costa, a causa de l’existència d’objectes flotants de diversa naturalesa procedents de les riuades ocasionades per la DANA que suposen un perill per a la seguretat marítima i la vida humana.

Últimes notícies

Camarero defendrà demà en el Congrés la seua gestió durant la dana de València

La vicepresidenta valenciana compareixerà davant la comissió del Congrés sobre la dana per a justificar la resposta del Consell. La sessió arriba després de testimoniatges crítics i en plena revisió de responsabilitats.

Els anestesistes recorden que les sedacions generals només han de fer-les especialistes

Sedar ha recordat que les sedacions amb anestèsics generals comporten riscos greus i només han de realitzar-les anestesiòlegs. L'advertiment arriba després de la mort d'una xiqueta a Alzira.

El Museu dels Ciències reivindica a Leonardo da Vinci després de l’èxit de l’exposició amb 800.000 visitants

El Museu dels Ciències ha celebrat una jornada conduïda per Christian Gálvez per a reivindicar a Leonardo da Vinci, complementària a la mostra 'Leonardo. 500 anys de geni'. L'exposició, oberta fins a abril de 2026, ja suma 800.000 visitants.

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.