Transports restringix la navegació a la zona sud de València per a garantir la seguretat marítima

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, a través de la Capitania Marítima de València, dependent de la Direcció General de la Marina Mercant, ha emés una resolució ordenant la restricció a la navegació a la zona sud de València compresa entre el port i Cullera, amb l’objectiu de garantir la seguretat en la navegació i la vida humana a la mar en haver-hi un entorn «plagat d’obstacles» a causa de la DANA.

En concret, queda restringida la navegació des de la línia definida per l’extrem del dic d’abric del port esportiu de València –marge esquerre de la desembocadura del Riu Turia–, al llarg de la costa, fins a la perpendicular del Far de Cullera i a una distància d’una milla nàutica de la costa.

La Capitania adopta esta mesura per a evitar que es produïsquen accidents indesitjats a zones marítimes navegables pròximes a la costa, a causa de l’existència d’objectes flotants de diversa naturalesa procedents de les riuades ocasionades per la DANA que suposen un perill per a la seguretat marítima i la vida humana.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.