Anuncios

Treballadores de la neteja d’IES reclamen que Educació ‘es faça càrrec’ dels impagaments de l’adjudicatària

Conselleria explica que està pagant amb normalitat i que l’empresa pretén una revisió de contracte per la pujada de l’IPC i el SMI

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Anuncios

Treballadores de la neteja d’instituts d’ensenyament secundari (IES) s’han concentrat hui dijous davant de la seu de la Conselleria d’Educació per a reclamar que este departament “prenga cartes en l’assumpte” i “es faça càrrec” davant dels impagaments de l’adjudicatària Mesnet, que en l’alguns casos s’arrosseguen des del mes de gener. La situació afecta a unes 300 persones i a més de 60 centres educatius d’Alacant i Valencia.

Convocats per CCOO de l’Hàbitat País Valencià, els participants han corejat lemes com ‘Volem cobrar’, ‘Volem que et faces càrrec, Conselleria, ens sentim sols’ i s’han mostrat pancartes amb missatges com ‘Si no cobrem, no netegem’, ‘Agranem els explotadors’, ‘Conselleria som ostatges del que adjudiques’ o ‘Volem cobrar dins del termini i en la forma escaient’.

L’assessor de CCOO de l’Àrea Metropolitana de València José Izquierdo ha detallat que el motiu d’esta protesta és alertar que, actualment l’empresa deu “el 30 per cent del total de la seua quitança ja que són treballadores fixes discontínues”.

A més, ha qualificat com a “perillosa” esta situació perquè “darrere de cada nòmina” hi ha “moltes” famílies que no tenen els recursos necessaris per a fer front als pagaments mensuals que els acuiten i ha afegit que “s’hauria de tenir en compte” que és un sector “molt” feminitzat en el qual hi ha famílies monoparentals. “En aquest cas el risc de la pobresa laboral és extrem”, ha advertit.

Així, ha destacat que “és responsabilitat de la Generalitat prendre una decisió definitiva i donar tranquil·litat a les treballadores” i ha criticat que des del 29 de febrer, data en què es van reunir per última vegada amb Conselleria, “no han fet res”. Al seu torn, l’administració els ha entregat un primer escrit “dient que està intentant resoldre-ho i que necessiten temps” i ha insistit que “les treballadores en la seua casa no tenen este temps d’espera, els arriben els seus pagaments, els arriben els seus lloguers, les seues hipoteques i no poden fer-li front”.

L’empresa Mesnet ha fet públic un comunicat en el qual assegura que “no podrà garantir els salaris dels seus treballadors de neteja de ceptres docents públics a partir de setembre si la Conselleria no resol el problema del contracte de neteja” i ho atribuïx a la “pujada dels costos laborals”.

“EXCUSES”

Sobre este tema, la presidenta del Comitè d’empresa del Lote 7 d’Alacant, Nieves López, ha indicat que la qüestió del salari mínim interprofessional (SMI) “cal deixar-la abanda” i ha considerat que este tema “forma part de les excuses que té l’empresa”.

Esta situació s’ha perllongat durant tot el curs escolar, “presentant l’empresa a dificultats de pagament i per això cobrant endarrerit, fora dels terminis normals i reglamentaris, i cobrant a parcialitats”, ha apuntat. La primera incidència de cobrament que van tenir va ser amb la paga de Nadal, que no es va cobrar el dia 15, sinó a final del mes de desembre i “sense comunicar-ho amb anticipació”. “No ens donen informació”, ha denunciat a l’empresa.

“Ara ens paguen el 75%, quan els ve bé ens paguen el restant, i així funcionem”, ha explicat, al que ha afegit que en estar contractades la majoria de les treballadores com a fixes discontínues, ara els deuen la liquidació del mes de juny i la de la paga proporcional de març.

Per la seua banda, la presidenta del Comitè d’empresa del Lote 6 de València, María Dolores Castillo, ha remarcat que aquest “impacte” salarial “és un sinvivir”. “Hi ha moltes famílies que són monoparentals i només depenen d’este salari, i estan passant-ho molt mal, perquè a nosaltres ens crida moltíssima gent, plorant, que no té per a menjar ni per a omplir les neveres”, ha subratllat.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha rebut a una representació dels treballadors i ha mostrat la disponibilitat per a solucionar el problema, encara que des de la Conselleria recalquen que l’administració s’estan efectuant els pagaments amb normalitat.

L’empresa, la qual cosa demana ara, és la revisió del contracte per increment de l’IPC i del SMI, però en els plecs no s’arreplegava cap revisió de preus. L’assumpte s’ha enviat al Consell Jurídic Consultiu (CJC) per a determinar què es fa, han explicat a Europa Press fonts d’este departament.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios