Tres detinguts a València, Castelló i Alacant per realitzar falsos avisos de bomba

Agents de la Policia Nacional han detingut en l’última setmana en les tres capitals de província de la Comunitat Valenciana a tres persones que van realitzar falsos avisos de bomba i van provocar el desallotjament d’un centre de salut, un edifique i un autobús.

Avís de bomba en un centre de salut d’Alacant

El succés ocorregut a Alacant va tindre lloc quan un Centre de Salut va rebre diverses trucades procedents d’un número ocult en les quals un home alertava de la imminent explosió d’un artefacte a l’interior de les seues instal·lacions. Davant la possibilitat que l’amenaça fora real i correguera perill la vida o integritat física de les persones que es trobaven a l’interior del centre de salut, el coordinador d’este centre va decidir evacuar el centre de salut i posar els fets en coneixement dels serveis d’emergència.

Davant estos fets es va activar el Protocol de Seguretat existent, desplaçant-se immediatament al lloc els agents de la Policia

Nacional adscrits a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, així com la Unitat de Guies Canins amb gossos especialitzats en la detecció d’explosius, i tècnics en desactivació d’explosius TEDAX, agents que van establir els cordons de seguretat oportuns i van realitzar la requisa a l’edifici tractant-se finalment d’una falsa alarma.

Després de l’ocorregut, els agents de la Brigada Provincial d’Informació de la Comissaria Provincial d’Alacant van iniciar una investigació amb la qual finalment van identificar i van localitzar a l’autor del fals avís de bomba, tractant-se d’un home de 29 anys d’edat i de nacionalitat espanyola, al qual van detindre per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Fals paquet bomba a Castelló

D’altra banda uns fets similars als descrits anteriorment van ocórrer a Castelló de la Plana quan un home va deixar un paquet enfront de l’edifici d’una institució benèfica i va manifestar que es tractava d’un explosiu, sent comunicats estos fets per un testimoni al CIMACC-Sala 091 de la Comissaria Provincial de Castelló.

Agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van desplaçar immediatament al lloc dels fets i van establir un dispositiu de protecció de la zona, procedint al tall del trànsit i al desallotjament de l’edifici pròxim. Testimonis que havien presenciat els fets van indicar als agents el lloc en el qual es trobava el paquet que presumptament contenia un explosiu. Els agents es van entrevistar amb diversos testimonis dels fets els qui van descriure les característiques físiques com la vestimenta que portava l’home que havia depositat el paquet en el lloc.

Ràpidament, els agents van realitzar una batuda pels voltants localitzant a este home. Finalment, i després de la inspecció del presumpte paquet bomba els agents van comprovar que no es tractava d’un explosiu. L’home, de 51 anys d’edat i de nacionalitat espanyola va ser detingut per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Un altre cas a València fa una setmana

A més dels dos casos ocorreguts a Alacant i Castelló, la setmana passada es va produir un cas similar a València, quan una persona va amenaçar a través d’una plataforma digital amb fer esclatar una bomba en un autobús de l’EMT de la ciutat del Túria. Esta situació va ocasionar

la interrupció de la línia afectada i l’evacuació dels passatgers fins que es van fer les comprovacions de seguretat pertinents per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria Provincial de València, els qui finalment van determinar que es tractava d’una falsa alarma.

Després d’una ràpida i efectiva investigació, l’autor dels fets, un home de 19 anys d’edat i nacionalitat espanyola, va ser detingut l’endemà a València, passant a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte responsable d’un delicte de desordres públics.

La Policia Nacional compta amb totes les eines necessàries per a la persecució i posada a disposició judicial dels autors d’esta mena de delictes, com així s’ha demostrat la seua eficàcia en els tres casos exposats anteriorment. A més, la Policia Nacional informa que la realització d’esta mena d’actes pot posar en perill la integritat física de les persones que es troben en els llocs en els quals s’indiquen en els falsos avisos de bomba, i que la comissió d’un delicte de desordres públics vaig poder implicar la imposició d’una pena de fins a tres anys de presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per presumpta corrupció en els bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en una investigació sobre un possible frau vinculat als bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la patronal Facpyme.

Els hostalers de València esperen facturar un 78% més en Falles que en una setmana normal

L'hostaleria de València preveu un 78% més de facturació que en una setmana habitual. Estima a més un avanç mitjà del 2,2% respecte a les Falles de 2025 i un tiquet de 24,4 euros.

Cau una xarxa amb ramificació a Alacant que va falsificar dades per a regularitzar a 5.000 migrants

La Policia Nacional i Vigilància Duanera han desarticulat una organització amb base en Saragossa i ramificacions a Alacant, Múrcia i Osca. L'operació s'ha saldat amb 61 detinguts, 18 d'ells integrants de la trama i la resta clients.

Compromís acusa a Catalá i al Govern per la crisi de Rodalia: ‘ens han portat al caos’

Papi Robles qualifica d'irresponsable la gestió de la crisi de Rodalia i culpa a María José Catalá i al Govern central. Critica el tall d'arribades a l'Estació del Nord en horari de mascletà i planteja perimetrar la zona per a evitar aglomeracions.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per un suposat frau amb bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en la investigació sobre presumptes irregularitats en els bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la seu de Facpyme.

Presó per a un home de 43 anys per tres agressions sexuals a menors a València

La Policia Nacional va detindre a València a un home de 43 anys i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó per tres agressions sexuals a menors. Se li imputa també pornografia infantil després de la troballa de material incriminatori en el seu domicili i s'han detectat cinc suposades víctimes.

La calor de l’Atlàntic i el Mediterrani va intensificar un 40% la DANA de València

Un estudi del BSC-CNS conclou que les temperatures anòmales de l'Atlàntic Nord i del Mediterrani van reforçar en un 40% la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. L'Atlàntic va aportar de manera específica un 15% addicional a la intensitat de les pluges.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per suposada corrupció entorn dels bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional per una investigació de presumpta corrupció lligada als bons consum de 2022 i 2023 a la província d'Alacant. Les perquisicions se centren en una vintena de municipis.