Tres detinguts a València, Castelló i Alacant per realitzar falsos avisos de bomba

Agents de la Policia Nacional han detingut en l’última setmana en les tres capitals de província de la Comunitat Valenciana a tres persones que van realitzar falsos avisos de bomba i van provocar el desallotjament d’un centre de salut, un edifique i un autobús.

Avís de bomba en un centre de salut d’Alacant

El succés ocorregut a Alacant va tindre lloc quan un Centre de Salut va rebre diverses trucades procedents d’un número ocult en les quals un home alertava de la imminent explosió d’un artefacte a l’interior de les seues instal·lacions. Davant la possibilitat que l’amenaça fora real i correguera perill la vida o integritat física de les persones que es trobaven a l’interior del centre de salut, el coordinador d’este centre va decidir evacuar el centre de salut i posar els fets en coneixement dels serveis d’emergència.

Davant estos fets es va activar el Protocol de Seguretat existent, desplaçant-se immediatament al lloc els agents de la Policia

Nacional adscrits a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, així com la Unitat de Guies Canins amb gossos especialitzats en la detecció d’explosius, i tècnics en desactivació d’explosius TEDAX, agents que van establir els cordons de seguretat oportuns i van realitzar la requisa a l’edifici tractant-se finalment d’una falsa alarma.

Després de l’ocorregut, els agents de la Brigada Provincial d’Informació de la Comissaria Provincial d’Alacant van iniciar una investigació amb la qual finalment van identificar i van localitzar a l’autor del fals avís de bomba, tractant-se d’un home de 29 anys d’edat i de nacionalitat espanyola, al qual van detindre per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Fals paquet bomba a Castelló

D’altra banda uns fets similars als descrits anteriorment van ocórrer a Castelló de la Plana quan un home va deixar un paquet enfront de l’edifici d’una institució benèfica i va manifestar que es tractava d’un explosiu, sent comunicats estos fets per un testimoni al CIMACC-Sala 091 de la Comissaria Provincial de Castelló.

Agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van desplaçar immediatament al lloc dels fets i van establir un dispositiu de protecció de la zona, procedint al tall del trànsit i al desallotjament de l’edifici pròxim. Testimonis que havien presenciat els fets van indicar als agents el lloc en el qual es trobava el paquet que presumptament contenia un explosiu. Els agents es van entrevistar amb diversos testimonis dels fets els qui van descriure les característiques físiques com la vestimenta que portava l’home que havia depositat el paquet en el lloc.

Ràpidament, els agents van realitzar una batuda pels voltants localitzant a este home. Finalment, i després de la inspecció del presumpte paquet bomba els agents van comprovar que no es tractava d’un explosiu. L’home, de 51 anys d’edat i de nacionalitat espanyola va ser detingut per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Un altre cas a València fa una setmana

A més dels dos casos ocorreguts a Alacant i Castelló, la setmana passada es va produir un cas similar a València, quan una persona va amenaçar a través d’una plataforma digital amb fer esclatar una bomba en un autobús de l’EMT de la ciutat del Túria. Esta situació va ocasionar

la interrupció de la línia afectada i l’evacuació dels passatgers fins que es van fer les comprovacions de seguretat pertinents per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria Provincial de València, els qui finalment van determinar que es tractava d’una falsa alarma.

Després d’una ràpida i efectiva investigació, l’autor dels fets, un home de 19 anys d’edat i nacionalitat espanyola, va ser detingut l’endemà a València, passant a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte responsable d’un delicte de desordres públics.

La Policia Nacional compta amb totes les eines necessàries per a la persecució i posada a disposició judicial dels autors d’esta mena de delictes, com així s’ha demostrat la seua eficàcia en els tres casos exposats anteriorment. A més, la Policia Nacional informa que la realització d’esta mena d’actes pot posar en perill la integritat física de les persones que es troben en els llocs en els quals s’indiquen en els falsos avisos de bomba, i que la comissió d’un delicte de desordres públics vaig poder implicar la imposició d’una pena de fins a tres anys de presó.

Últimes notícies

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.