Tres detinguts a València, Castelló i Alacant per realitzar falsos avisos de bomba

Agents de la Policia Nacional han detingut en l’última setmana en les tres capitals de província de la Comunitat Valenciana a tres persones que van realitzar falsos avisos de bomba i van provocar el desallotjament d’un centre de salut, un edifique i un autobús.

Avís de bomba en un centre de salut d’Alacant

El succés ocorregut a Alacant va tindre lloc quan un Centre de Salut va rebre diverses trucades procedents d’un número ocult en les quals un home alertava de la imminent explosió d’un artefacte a l’interior de les seues instal·lacions. Davant la possibilitat que l’amenaça fora real i correguera perill la vida o integritat física de les persones que es trobaven a l’interior del centre de salut, el coordinador d’este centre va decidir evacuar el centre de salut i posar els fets en coneixement dels serveis d’emergència.

Davant estos fets es va activar el Protocol de Seguretat existent, desplaçant-se immediatament al lloc els agents de la Policia

Nacional adscrits a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, així com la Unitat de Guies Canins amb gossos especialitzats en la detecció d’explosius, i tècnics en desactivació d’explosius TEDAX, agents que van establir els cordons de seguretat oportuns i van realitzar la requisa a l’edifici tractant-se finalment d’una falsa alarma.

Després de l’ocorregut, els agents de la Brigada Provincial d’Informació de la Comissaria Provincial d’Alacant van iniciar una investigació amb la qual finalment van identificar i van localitzar a l’autor del fals avís de bomba, tractant-se d’un home de 29 anys d’edat i de nacionalitat espanyola, al qual van detindre per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Fals paquet bomba a Castelló

D’altra banda uns fets similars als descrits anteriorment van ocórrer a Castelló de la Plana quan un home va deixar un paquet enfront de l’edifici d’una institució benèfica i va manifestar que es tractava d’un explosiu, sent comunicats estos fets per un testimoni al CIMACC-Sala 091 de la Comissaria Provincial de Castelló.

Agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van desplaçar immediatament al lloc dels fets i van establir un dispositiu de protecció de la zona, procedint al tall del trànsit i al desallotjament de l’edifici pròxim. Testimonis que havien presenciat els fets van indicar als agents el lloc en el qual es trobava el paquet que presumptament contenia un explosiu. Els agents es van entrevistar amb diversos testimonis dels fets els qui van descriure les característiques físiques com la vestimenta que portava l’home que havia depositat el paquet en el lloc.

Ràpidament, els agents van realitzar una batuda pels voltants localitzant a este home. Finalment, i després de la inspecció del presumpte paquet bomba els agents van comprovar que no es tractava d’un explosiu. L’home, de 51 anys d’edat i de nacionalitat espanyola va ser detingut per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Un altre cas a València fa una setmana

A més dels dos casos ocorreguts a Alacant i Castelló, la setmana passada es va produir un cas similar a València, quan una persona va amenaçar a través d’una plataforma digital amb fer esclatar una bomba en un autobús de l’EMT de la ciutat del Túria. Esta situació va ocasionar

la interrupció de la línia afectada i l’evacuació dels passatgers fins que es van fer les comprovacions de seguretat pertinents per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria Provincial de València, els qui finalment van determinar que es tractava d’una falsa alarma.

Després d’una ràpida i efectiva investigació, l’autor dels fets, un home de 19 anys d’edat i nacionalitat espanyola, va ser detingut l’endemà a València, passant a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte responsable d’un delicte de desordres públics.

La Policia Nacional compta amb totes les eines necessàries per a la persecució i posada a disposició judicial dels autors d’esta mena de delictes, com així s’ha demostrat la seua eficàcia en els tres casos exposats anteriorment. A més, la Policia Nacional informa que la realització d’esta mena d’actes pot posar en perill la integritat física de les persones que es troben en els llocs en els quals s’indiquen en els falsos avisos de bomba, i que la comissió d’un delicte de desordres públics vaig poder implicar la imposició d’una pena de fins a tres anys de presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sánchez defén la seua política de vivenda i la baixada del lloguer a València

Pedro Sánchez reivindica en el Congrés el canvi de paradigma en vivenda aplicat pel seu Govern i assegura que el lloguer ha baixat un 4% a València, defenent la seua estratègia enfront de les crítiques dels seus socis i de l'oposició.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en Casas del Riu, a Requena

El dispositiu de busca de l'home de 77 anys desaparegut en Casas del Riu, pedania de Requena, es manté per quart dia amb amplis mitjans terrestres, aeris i aquàtics al llarg del riu Cabriol i els seus voltants.

Pérez Llorca nega tracte de favor en la contractació de la seua parella i denúncia una campanya masclista

Juanfran Pérez Llorca defén que la contractació de la seua parella en la Diputació de València va seguir els llits legals i acusa l'oposició d'usar un discurs masclista per a atacar la seua imatge.

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu a Requena

El dispositiu de rescat manté per quart dia consecutiu la busca d'un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, amb mitjans terrestres i drons.

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.