Tres detinguts a València, Castelló i Alacant per realitzar falsos avisos de bomba

Agents de la Policia Nacional han detingut en l’última setmana en les tres capitals de província de la Comunitat Valenciana a tres persones que van realitzar falsos avisos de bomba i van provocar el desallotjament d’un centre de salut, un edifique i un autobús.

Avís de bomba en un centre de salut d’Alacant

El succés ocorregut a Alacant va tindre lloc quan un Centre de Salut va rebre diverses trucades procedents d’un número ocult en les quals un home alertava de la imminent explosió d’un artefacte a l’interior de les seues instal·lacions. Davant la possibilitat que l’amenaça fora real i correguera perill la vida o integritat física de les persones que es trobaven a l’interior del centre de salut, el coordinador d’este centre va decidir evacuar el centre de salut i posar els fets en coneixement dels serveis d’emergència.

Davant estos fets es va activar el Protocol de Seguretat existent, desplaçant-se immediatament al lloc els agents de la Policia

Nacional adscrits a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, així com la Unitat de Guies Canins amb gossos especialitzats en la detecció d’explosius, i tècnics en desactivació d’explosius TEDAX, agents que van establir els cordons de seguretat oportuns i van realitzar la requisa a l’edifici tractant-se finalment d’una falsa alarma.

Després de l’ocorregut, els agents de la Brigada Provincial d’Informació de la Comissaria Provincial d’Alacant van iniciar una investigació amb la qual finalment van identificar i van localitzar a l’autor del fals avís de bomba, tractant-se d’un home de 29 anys d’edat i de nacionalitat espanyola, al qual van detindre per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Fals paquet bomba a Castelló

D’altra banda uns fets similars als descrits anteriorment van ocórrer a Castelló de la Plana quan un home va deixar un paquet enfront de l’edifici d’una institució benèfica i va manifestar que es tractava d’un explosiu, sent comunicats estos fets per un testimoni al CIMACC-Sala 091 de la Comissaria Provincial de Castelló.

Agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van desplaçar immediatament al lloc dels fets i van establir un dispositiu de protecció de la zona, procedint al tall del trànsit i al desallotjament de l’edifici pròxim. Testimonis que havien presenciat els fets van indicar als agents el lloc en el qual es trobava el paquet que presumptament contenia un explosiu. Els agents es van entrevistar amb diversos testimonis dels fets els qui van descriure les característiques físiques com la vestimenta que portava l’home que havia depositat el paquet en el lloc.

Ràpidament, els agents van realitzar una batuda pels voltants localitzant a este home. Finalment, i després de la inspecció del presumpte paquet bomba els agents van comprovar que no es tractava d’un explosiu. L’home, de 51 anys d’edat i de nacionalitat espanyola va ser detingut per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Un altre cas a València fa una setmana

A més dels dos casos ocorreguts a Alacant i Castelló, la setmana passada es va produir un cas similar a València, quan una persona va amenaçar a través d’una plataforma digital amb fer esclatar una bomba en un autobús de l’EMT de la ciutat del Túria. Esta situació va ocasionar

la interrupció de la línia afectada i l’evacuació dels passatgers fins que es van fer les comprovacions de seguretat pertinents per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria Provincial de València, els qui finalment van determinar que es tractava d’una falsa alarma.

Després d’una ràpida i efectiva investigació, l’autor dels fets, un home de 19 anys d’edat i nacionalitat espanyola, va ser detingut l’endemà a València, passant a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte responsable d’un delicte de desordres públics.

La Policia Nacional compta amb totes les eines necessàries per a la persecució i posada a disposició judicial dels autors d’esta mena de delictes, com així s’ha demostrat la seua eficàcia en els tres casos exposats anteriorment. A més, la Policia Nacional informa que la realització d’esta mena d’actes pot posar en perill la integritat física de les persones que es troben en els llocs en els quals s’indiquen en els falsos avisos de bomba, i que la comissió d’un delicte de desordres públics vaig poder implicar la imposició d’una pena de fins a tres anys de presó.

Últimes notícies

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

El base val·lisoletà del València Basket Sergio de Larrea rep el Premi Podi al millor esportista absolut de Castella i Lleó, que també reconeix a jóvens talents i entitats esportives de la comunitat.

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.