Tres detinguts a València, Castelló i Alacant per realitzar falsos avisos de bomba

Agents de la Policia Nacional han detingut en l’última setmana en les tres capitals de província de la Comunitat Valenciana a tres persones que van realitzar falsos avisos de bomba i van provocar el desallotjament d’un centre de salut, un edifique i un autobús.

Avís de bomba en un centre de salut d’Alacant

El succés ocorregut a Alacant va tindre lloc quan un Centre de Salut va rebre diverses trucades procedents d’un número ocult en les quals un home alertava de la imminent explosió d’un artefacte a l’interior de les seues instal·lacions. Davant la possibilitat que l’amenaça fora real i correguera perill la vida o integritat física de les persones que es trobaven a l’interior del centre de salut, el coordinador d’este centre va decidir evacuar el centre de salut i posar els fets en coneixement dels serveis d’emergència.

Davant estos fets es va activar el Protocol de Seguretat existent, desplaçant-se immediatament al lloc els agents de la Policia

Nacional adscrits a la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, així com la Unitat de Guies Canins amb gossos especialitzats en la detecció d’explosius, i tècnics en desactivació d’explosius TEDAX, agents que van establir els cordons de seguretat oportuns i van realitzar la requisa a l’edifici tractant-se finalment d’una falsa alarma.

Després de l’ocorregut, els agents de la Brigada Provincial d’Informació de la Comissaria Provincial d’Alacant van iniciar una investigació amb la qual finalment van identificar i van localitzar a l’autor del fals avís de bomba, tractant-se d’un home de 29 anys d’edat i de nacionalitat espanyola, al qual van detindre per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Fals paquet bomba a Castelló

D’altra banda uns fets similars als descrits anteriorment van ocórrer a Castelló de la Plana quan un home va deixar un paquet enfront de l’edifici d’una institució benèfica i va manifestar que es tractava d’un explosiu, sent comunicats estos fets per un testimoni al CIMACC-Sala 091 de la Comissaria Provincial de Castelló.

Agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana es van desplaçar immediatament al lloc dels fets i van establir un dispositiu de protecció de la zona, procedint al tall del trànsit i al desallotjament de l’edifici pròxim. Testimonis que havien presenciat els fets van indicar als agents el lloc en el qual es trobava el paquet que presumptament contenia un explosiu. Els agents es van entrevistar amb diversos testimonis dels fets els qui van descriure les característiques físiques com la vestimenta que portava l’home que havia depositat el paquet en el lloc.

Ràpidament, els agents van realitzar una batuda pels voltants localitzant a este home. Finalment, i després de la inspecció del presumpte paquet bomba els agents van comprovar que no es tractava d’un explosiu. L’home, de 51 anys d’edat i de nacionalitat espanyola va ser detingut per la presumpta comissió d’un delicte de desordres públics.

Un altre cas a València fa una setmana

A més dels dos casos ocorreguts a Alacant i Castelló, la setmana passada es va produir un cas similar a València, quan una persona va amenaçar a través d’una plataforma digital amb fer esclatar una bomba en un autobús de l’EMT de la ciutat del Túria. Esta situació va ocasionar

la interrupció de la línia afectada i l’evacuació dels passatgers fins que es van fer les comprovacions de seguretat pertinents per part dels agents de la Policia Nacional de la Comissaria Provincial de València, els qui finalment van determinar que es tractava d’una falsa alarma.

Després d’una ràpida i efectiva investigació, l’autor dels fets, un home de 19 anys d’edat i nacionalitat espanyola, va ser detingut l’endemà a València, passant a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte responsable d’un delicte de desordres públics.

La Policia Nacional compta amb totes les eines necessàries per a la persecució i posada a disposició judicial dels autors d’esta mena de delictes, com així s’ha demostrat la seua eficàcia en els tres casos exposats anteriorment. A més, la Policia Nacional informa que la realització d’esta mena d’actes pot posar en perill la integritat física de les persones que es troben en els llocs en els quals s’indiquen en els falsos avisos de bomba, i que la comissió d’un delicte de desordres públics vaig poder implicar la imposició d’una pena de fins a tres anys de presó.

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.