Tres investigats per robar i comercialitzar a Granada vehicles danyats durant la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Dark Soul’, ha investigat a tres persones pel presumpte robatori de vehicles que havien sigut afectats per la dana i la seua posterior comercialització per peces a Granada.

La investigació es va iniciar com a conseqüència de la denúncia d’un dels propietaris, el vehicle dels quals va desaparèixer d’una zona on es dipositaven els cotxes que havien patit greus danys per les inundacions de la dana a Riba-roja de Túria de Turia.

Els agents van esbrinar que el vehicle havia sigut traslladat a un desballestament de la província de Granada sense el coneixement del seu propietari. A més, van descobrir que s’estaven anunciant les seues peces en la pàgina web del desballestament, les quals s’estaven comercialitzant per un valor de 35.000 euros.

El cotxe no tenia la baixa definitiva perquè el seu amo no havia donat el seu consentiment per a això ni per al seu desplaçament. Així mateix, els investigadors van localitzar, en este mateix desballestament, un lot de vehicles procedent de la dana. Els cotxes havien sigut traslladats per una empresa de grues de la província de Granada, la qual treballa en el transport de vehicles danyats a Centres Autoritzats de Tractament.

Entre els nombrosos vehicles trobats en el desballestament, 12 comptaven amb denúncia de robatori per part dels seus propietaris. La Guàrdia Civil ha realitzat set inspeccions en naus a la localitat granadina de Dólar, on s’han localitzat un total de 107 vehicles, tots amb aparença de procedir de la catàstrofe valenciana. Per això, els investigadors continuen realitzant indagacions per a comprovar la seua lícita tinència i les raons del seu dipòsit fóra del Centre Autoritzat de Tractament.

En total, tres persones han sigut investigades pels presumptes delictes de robatori de vehicles, encobriment i falsedat documental. L’operació ‘Dark Soul’ ha sigut duta a terme per guàrdies civils de les Comandàncies de València i Granada. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Llíria.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.