Tres investigats per robar i comercialitzar a Granada vehicles danyats durant la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Dark Soul’, ha investigat a tres persones pel presumpte robatori de vehicles que havien sigut afectats per la dana i la seua posterior comercialització per peces a Granada.

La investigació es va iniciar com a conseqüència de la denúncia d’un dels propietaris, el vehicle dels quals va desaparèixer d’una zona on es dipositaven els cotxes que havien patit greus danys per les inundacions de la dana a Riba-roja de Túria de Turia.

Els agents van esbrinar que el vehicle havia sigut traslladat a un desballestament de la província de Granada sense el coneixement del seu propietari. A més, van descobrir que s’estaven anunciant les seues peces en la pàgina web del desballestament, les quals s’estaven comercialitzant per un valor de 35.000 euros.

El cotxe no tenia la baixa definitiva perquè el seu amo no havia donat el seu consentiment per a això ni per al seu desplaçament. Així mateix, els investigadors van localitzar, en este mateix desballestament, un lot de vehicles procedent de la dana. Els cotxes havien sigut traslladats per una empresa de grues de la província de Granada, la qual treballa en el transport de vehicles danyats a Centres Autoritzats de Tractament.

Entre els nombrosos vehicles trobats en el desballestament, 12 comptaven amb denúncia de robatori per part dels seus propietaris. La Guàrdia Civil ha realitzat set inspeccions en naus a la localitat granadina de Dólar, on s’han localitzat un total de 107 vehicles, tots amb aparença de procedir de la catàstrofe valenciana. Per això, els investigadors continuen realitzant indagacions per a comprovar la seua lícita tinència i les raons del seu dipòsit fóra del Centre Autoritzat de Tractament.

En total, tres persones han sigut investigades pels presumptes delictes de robatori de vehicles, encobriment i falsedat documental. L’operació ‘Dark Soul’ ha sigut duta a terme per guàrdies civils de les Comandàncies de València i Granada. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Llíria.

Últimes notícies

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.