Els tribunals han acordat 978 reduccions de pena en aplicació de la ‘Llei de només sí és sí’

Els tribunals han acordat almenys 978 reduccions de pena en aplicació de la Llei Orgànica 10/2022, de 6 de setembre, de garantia integral de la llibertat sexual, segons les dades demanades fins al dia 31 de març pel Consell General del Poder Judicial del Tribunal Suprem, l’Audiència Nacional, els Tribunals Superiors de Justícia i les Audiències Provincials.

Estes resolucions han suposat almenys 104 excarceracions, advertint-se que algun òrgan judicial no ha aportat esta informació. Per tant, a les taules facilitades figuren només les excarceracions confirmades i comunicades.

La Comissió Permanent va acordar el passat 2 de març que esta informació s’actualitzarà periòdicament i es farà pública a través de l’Oficina de Comunicació del Consell General del Poder Judicial.

Per a la correcta interpretació de les dades, cal tindre en compte el següent:

  • Les dades contingudes a les taules responen a reduccions de pena, absolucions i excarceracions produïdes des de l’entrada en vigor de la Llei Orgànica 10/2022 el passat 7 d’octubre de 2022 fins a la reflectida com a “data d’actualització”. Les absolucions comunicades són conseqüència en tots els casos de la destipificació del delit d’abús sexual comés mitjançant engany amb menors entre 16 i 18, castigat a l’article 182.2 del Codi Penal anterior a la reforma operada per la LO 10/2022.
  • S’ha inclòs el percentatge que suposen revisions a la baixa de les condemnes inicialment imposades respecte del total de sentències que han estat objecte de revisió només en aquells territoris que han comunicat la dada.
  • Les dades que figuren a la taula de les audiències provincials corresponen exclusivament a revisions de pena i no inclouen les sentències d’instància dictades en relació amb fets ocorreguts abans de l’entrada en vigor de la LO 10/2022 en què s’ha aplicat esta -i no la norma vigent a la data dels fets enjudiciats- per ser considerada més favorable per al reu.
  • Les dades que figuren a la taula dels Tribunals Superiors de Justícia corresponen a resolucions dictades en recursos d’apel·lació plantejats bé contra sentències d’instància, bé contra resolucions dictades per les audiències provincials en el tràmit de revisió de penes.
  • Per a l’obtenció de la dada total s’ha procedit a:
  • Deduir les revisions de pena que havien comunicat les Audiències Provincials, quan estes han estat desestimades pels TSJ en via de recurs.
  • Addicionar aquelles revisions que, inicialment denegades per les Audiències Provincials, han estat finalment estimades pels TSJ en via de recurs.
  • Les dades que figuren a la taula del Tribunal Suprem corresponen a resolucions dictades en recursos de cassació.
  • Les dades oferides no inclouen les revisions de pena que puguen haver tramitat els Jutjats Penals, competents per enjudiciar delictes contra la llibertat sexual penats amb fins a cinc anys de presó, davant la dificultat de demanar esta informació dels òrgans unipersonals.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.