Mastodon
22.5 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Els tribunals han acordat 978 reduccions de pena en aplicació de la ‘Llei de només sí és sí’

Els tribunals han acordat almenys 978 reduccions de pena en aplicació de la Llei Orgànica 10/2022, de 6 de setembre, de garantia integral de la llibertat sexual, segons les dades demanades fins al dia 31 de març pel Consell General del Poder Judicial del Tribunal Suprem, l’Audiència Nacional, els Tribunals Superiors de Justícia i les Audiències Provincials.

Estes resolucions han suposat almenys 104 excarceracions, advertint-se que algun òrgan judicial no ha aportat esta informació. Per tant, a les taules facilitades figuren només les excarceracions confirmades i comunicades.

La Comissió Permanent va acordar el passat 2 de març que esta informació s’actualitzarà periòdicament i es farà pública a través de l’Oficina de Comunicació del Consell General del Poder Judicial.

Per a la correcta interpretació de les dades, cal tindre en compte el següent:

  • Les dades contingudes a les taules responen a reduccions de pena, absolucions i excarceracions produïdes des de l’entrada en vigor de la Llei Orgànica 10/2022 el passat 7 d’octubre de 2022 fins a la reflectida com a “data d’actualització”. Les absolucions comunicades són conseqüència en tots els casos de la destipificació del delit d’abús sexual comés mitjançant engany amb menors entre 16 i 18, castigat a l’article 182.2 del Codi Penal anterior a la reforma operada per la LO 10/2022.
  • S’ha inclòs el percentatge que suposen revisions a la baixa de les condemnes inicialment imposades respecte del total de sentències que han estat objecte de revisió només en aquells territoris que han comunicat la dada.
  • Les dades que figuren a la taula de les audiències provincials corresponen exclusivament a revisions de pena i no inclouen les sentències d’instància dictades en relació amb fets ocorreguts abans de l’entrada en vigor de la LO 10/2022 en què s’ha aplicat esta -i no la norma vigent a la data dels fets enjudiciats- per ser considerada més favorable per al reu.
  • Les dades que figuren a la taula dels Tribunals Superiors de Justícia corresponen a resolucions dictades en recursos d’apel·lació plantejats bé contra sentències d’instància, bé contra resolucions dictades per les audiències provincials en el tràmit de revisió de penes.
  • Per a l’obtenció de la dada total s’ha procedit a:
  • Deduir les revisions de pena que havien comunicat les Audiències Provincials, quan estes han estat desestimades pels TSJ en via de recurs.
  • Addicionar aquelles revisions que, inicialment denegades per les Audiències Provincials, han estat finalment estimades pels TSJ en via de recurs.
  • Les dades que figuren a la taula del Tribunal Suprem corresponen a resolucions dictades en recursos de cassació.
  • Les dades oferides no inclouen les revisions de pena que puguen haver tramitat els Jutjats Penals, competents per enjudiciar delictes contra la llibertat sexual penats amb fins a cinc anys de presó, davant la dificultat de demanar esta informació dels òrgans unipersonals.

Últimes notícies

Temperatures inusualment altes a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Cel poc nuvolós i ambient estable, amb possibles plugims de matinada en el nord de Castelló. L'interior registrarà valors atípics per a la data.

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.