Troben un arma de foc en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria

La Guàrdia Civil de València ha trobat un arma de foc municionada en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Durant el desembarque del buc Bahama Mama en el lloc fronterer del Port de València, que connecta la ciutat de Mostaganem (Algèria) amb la Unió Europea, el passat 19 de febrer del 2024 es va identificar un vehicle amb matrícula francesa.

Aquest vehicle estava sent conduït per un ciutadà d’origen algerià amb passaport francés. Després de la seua identificació, es va observar que mostrava un gran nerviosisme. Durant la inspecció del vehicle, es va trobar un arma detonadora i un arma blanca sota el seient del conductor.

La persona identificada tenia accés complet a estes armes per al seu ús immediat. Els agents de la Guàrdia Civil van prendre les mesures necessàries per a assegurar el lloc i eliminar els riscos existents durant la intervenció.

En assegurar l’arma, va ser necessari obrir el tambor del revòlver i extraure els cartutxos, ja que el revòlver mancava de segur manual. Es va poder observar que els cartutxos intervinguts estaven modificats en la seua boca, amb una bola de rodament enfilada. Aquesta bola actuava com una bala o projectil en cas de ser percutida.

A més, els agents es van adonar que havia sigut modificada i no presentava cap tipus de fre o obstacle, la qual cosa, segons normativa, hauria d’estar present.

En la situació actual, l’ànima del revòlver podria llançar un projectil o bala, convertint aquesta arma en una de les catalogades com prohibides. L’ocupant del vehicle mancava de qualsevol tipus de llicència per al port d’armes, així com de la documentació reglamentària per al transport d’armes en territori nacional i per a creuar fronteres. Se li van intervenir un arma de foc, sis cartutxos i un arma blanca.

Els agents van detenir a l’home, de 78 anys i origen algerià, per un delicte de tinència d’armes i un delicte de tinència d’explosius. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de València.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU