Troben un arma de foc en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria

La Guàrdia Civil de València ha trobat un arma de foc municionada en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Durant el desembarque del buc Bahama Mama en el lloc fronterer del Port de València, que connecta la ciutat de Mostaganem (Algèria) amb la Unió Europea, el passat 19 de febrer del 2024 es va identificar un vehicle amb matrícula francesa.

Aquest vehicle estava sent conduït per un ciutadà d’origen algerià amb passaport francés. Després de la seua identificació, es va observar que mostrava un gran nerviosisme. Durant la inspecció del vehicle, es va trobar un arma detonadora i un arma blanca sota el seient del conductor.

La persona identificada tenia accés complet a estes armes per al seu ús immediat. Els agents de la Guàrdia Civil van prendre les mesures necessàries per a assegurar el lloc i eliminar els riscos existents durant la intervenció.

En assegurar l’arma, va ser necessari obrir el tambor del revòlver i extraure els cartutxos, ja que el revòlver mancava de segur manual. Es va poder observar que els cartutxos intervinguts estaven modificats en la seua boca, amb una bola de rodament enfilada. Aquesta bola actuava com una bala o projectil en cas de ser percutida.

A més, els agents es van adonar que havia sigut modificada i no presentava cap tipus de fre o obstacle, la qual cosa, segons normativa, hauria d’estar present.

En la situació actual, l’ànima del revòlver podria llançar un projectil o bala, convertint aquesta arma en una de les catalogades com prohibides. L’ocupant del vehicle mancava de qualsevol tipus de llicència per al port d’armes, així com de la documentació reglamentària per al transport d’armes en territori nacional i per a creuar fronteres. Se li van intervenir un arma de foc, sis cartutxos i un arma blanca.

Els agents van detenir a l’home, de 78 anys i origen algerià, per un delicte de tinència d’armes i un delicte de tinència d’explosius. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de València.

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.