Troben un arma de foc en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria

La Guàrdia Civil de València ha trobat un arma de foc municionada en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Durant el desembarque del buc Bahama Mama en el lloc fronterer del Port de València, que connecta la ciutat de Mostaganem (Algèria) amb la Unió Europea, el passat 19 de febrer del 2024 es va identificar un vehicle amb matrícula francesa.

Aquest vehicle estava sent conduït per un ciutadà d’origen algerià amb passaport francés. Després de la seua identificació, es va observar que mostrava un gran nerviosisme. Durant la inspecció del vehicle, es va trobar un arma detonadora i un arma blanca sota el seient del conductor.

La persona identificada tenia accés complet a estes armes per al seu ús immediat. Els agents de la Guàrdia Civil van prendre les mesures necessàries per a assegurar el lloc i eliminar els riscos existents durant la intervenció.

En assegurar l’arma, va ser necessari obrir el tambor del revòlver i extraure els cartutxos, ja que el revòlver mancava de segur manual. Es va poder observar que els cartutxos intervinguts estaven modificats en la seua boca, amb una bola de rodament enfilada. Aquesta bola actuava com una bala o projectil en cas de ser percutida.

A més, els agents es van adonar que havia sigut modificada i no presentava cap tipus de fre o obstacle, la qual cosa, segons normativa, hauria d’estar present.

En la situació actual, l’ànima del revòlver podria llançar un projectil o bala, convertint aquesta arma en una de les catalogades com prohibides. L’ocupant del vehicle mancava de qualsevol tipus de llicència per al port d’armes, així com de la documentació reglamentària per al transport d’armes en territori nacional i per a creuar fronteres. Se li van intervenir un arma de foc, sis cartutxos i un arma blanca.

Els agents van detenir a l’home, de 78 anys i origen algerià, per un delicte de tinència d’armes i un delicte de tinència d’explosius. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de València.

Últimes notícies

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.

La Fiscalia manté fins a 1 any i 9 mesos de presó per a 4 jóvens que van increpar un diputat de Vox a...

La Fiscalia ha mantingut la petició d’1 any i 9 mesos de presó per a quatre jóvens acusats d’atemptat per increpar i empentar el diputat de Vox David García en un acte a la Universitat d’Alacant, mentre que l’acusació particular reclama fins a 3 anys i 6 mesos i les defenses demanen l’absolució.

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.

Luís Castro admet que no està satisfet amb el partit del Levante contra el Barça

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha admés que no està content amb el resultat contra el Barça tot i el bon joc del seu equip i ja mira al duel davant l’Athletic Club, al qual considera un dels millors equips de LaLiga.

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.

1.270 milions per a modernitzar els aeroports valencians en cinc anys

El DORA 2027-2031 preveu 1.270 milions per als aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i València, dins d’un pla estatal de 13.000 milions que Aena finançarà amb ingressos propis.

Iberdrola destina 2.100 milions fins a 2031 per blindar la xarxa elèctrica després de la DANA

Iberdrola ha redissenyat la xarxa elèctrica danyada per la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb 100 milions i anuncia 2.000 milions més fins a 2031 a la Comunitat Valenciana. El pla ha rehabilitat estacions, comptadors, centres de transformació i torres elèctriques a la província de València.

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.