Troben un arma de foc en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria

La Guàrdia Civil de València ha trobat un arma de foc municionada en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Durant el desembarque del buc Bahama Mama en el lloc fronterer del Port de València, que connecta la ciutat de Mostaganem (Algèria) amb la Unió Europea, el passat 19 de febrer del 2024 es va identificar un vehicle amb matrícula francesa.

Aquest vehicle estava sent conduït per un ciutadà d’origen algerià amb passaport francés. Després de la seua identificació, es va observar que mostrava un gran nerviosisme. Durant la inspecció del vehicle, es va trobar un arma detonadora i un arma blanca sota el seient del conductor.

La persona identificada tenia accés complet a estes armes per al seu ús immediat. Els agents de la Guàrdia Civil van prendre les mesures necessàries per a assegurar el lloc i eliminar els riscos existents durant la intervenció.

En assegurar l’arma, va ser necessari obrir el tambor del revòlver i extraure els cartutxos, ja que el revòlver mancava de segur manual. Es va poder observar que els cartutxos intervinguts estaven modificats en la seua boca, amb una bola de rodament enfilada. Aquesta bola actuava com una bala o projectil en cas de ser percutida.

A més, els agents es van adonar que havia sigut modificada i no presentava cap tipus de fre o obstacle, la qual cosa, segons normativa, hauria d’estar present.

En la situació actual, l’ànima del revòlver podria llançar un projectil o bala, convertint aquesta arma en una de les catalogades com prohibides. L’ocupant del vehicle mancava de qualsevol tipus de llicència per al port d’armes, així com de la documentació reglamentària per al transport d’armes en territori nacional i per a creuar fronteres. Se li van intervenir un arma de foc, sis cartutxos i un arma blanca.

Els agents van detenir a l’home, de 78 anys i origen algerià, per un delicte de tinència d’armes i un delicte de tinència d’explosius. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.