Troben un arma de foc en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria

La Guàrdia Civil de València ha trobat un arma de foc municionada en el desembarque al Port de València d’un buc procedent d’Algèria, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Durant el desembarque del buc Bahama Mama en el lloc fronterer del Port de València, que connecta la ciutat de Mostaganem (Algèria) amb la Unió Europea, el passat 19 de febrer del 2024 es va identificar un vehicle amb matrícula francesa.

Aquest vehicle estava sent conduït per un ciutadà d’origen algerià amb passaport francés. Després de la seua identificació, es va observar que mostrava un gran nerviosisme. Durant la inspecció del vehicle, es va trobar un arma detonadora i un arma blanca sota el seient del conductor.

La persona identificada tenia accés complet a estes armes per al seu ús immediat. Els agents de la Guàrdia Civil van prendre les mesures necessàries per a assegurar el lloc i eliminar els riscos existents durant la intervenció.

En assegurar l’arma, va ser necessari obrir el tambor del revòlver i extraure els cartutxos, ja que el revòlver mancava de segur manual. Es va poder observar que els cartutxos intervinguts estaven modificats en la seua boca, amb una bola de rodament enfilada. Aquesta bola actuava com una bala o projectil en cas de ser percutida.

A més, els agents es van adonar que havia sigut modificada i no presentava cap tipus de fre o obstacle, la qual cosa, segons normativa, hauria d’estar present.

En la situació actual, l’ànima del revòlver podria llançar un projectil o bala, convertint aquesta arma en una de les catalogades com prohibides. L’ocupant del vehicle mancava de qualsevol tipus de llicència per al port d’armes, així com de la documentació reglamentària per al transport d’armes en territori nacional i per a creuar fronteres. Se li van intervenir un arma de foc, sis cartutxos i un arma blanca.

Els agents van detenir a l’home, de 78 anys i origen algerià, per un delicte de tinència d’armes i un delicte de tinència d’explosius. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de València.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.