Troben un dofí mort en la vora de la platja de Cullera

Un dofí va aparéixer sense vida ahir en la platja del Dosel de Cullera, a la Ribera Baixa. L'estrany succés va ocórrer al voltant de les 12.00 hores del migdia quan unes persones que passejaven per la platja van divisar el mamífer i van comprovar que es trobava mort. L'avís a la Policia Local va arribar a eixa hora, i tot seguit es van desplaçar fins al lloc dels fets.

Segons les primeres pesquises de la Policia, es podria tractar d'un dofí de l'espècie mular o de coll de botella, una espècie molt comuna en la zona però que sol nadar mar endins entre aigües més fredes. Fins al lloc de la troballa s'han personat també personal de Platges de l'Ajuntament de Cullera així com membres de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Cullera. Després de comprovar que l'exemplar ancorat en la vora de la platja es trobava mort, s'ha avisat a la Universitat de València per tal que es fera càrrec del dofí, i així que els biòlegs i experts feren l'autòpsia pertinent. A l'espera dels resultats s'intenta saber també quines són les circumstàncies que han portat el mamífer fins a la costa valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.