7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Troben una medusa gegant de la mida d’una persona en aigües britàniques

Imatge de la medusa gegant trobada a Anglaterra

Imatge de la medusa gegant trobada en Anglaterra | Lizzie Daly

 

Els mars i oceans són llocs encara prou desconeguts per als humans i, a voltes, oferixen sorpreses majúscules amb animals mai vistos encara. Això és el que li ha passat recentment a un grup de submarinistes en el sud-est d’Anglaterra que, quan es disposaven a filmar un documental, es van vore sorpresos per l’aparició d’una medusa gegant que tenia la mida d’una persona.

 

Concretament, els submarinistes Dan Abbott i Lizzie Daly es trobaven este cap de setmana a uns quants centenars de metres de la costa de Cornualles, en el Regne Unit, gravant el documental ‘Wild Ocean Week’ (setmana de l’oceà salvatge, en anglés) quan, d’improvís, el gran animal marí va aparéixer del no-res amb el seu metre i mig de llargària, deixant amb la boca oberta els dos experts, que van estar prop de 25 minuts fent-li vídeos i fotos. Sense dubte, és la medusa més gran mai vista fins ara en tot el planeta.

 

 

No és una medusa massa perillosa

A pesar de la seua mida enorme i la por que pot causar entre moltes persones, la veritat és que esta medusa no té un verí precisament massa potent, cosa que la fa poc perillosa. Com moltes altres espècies d’esta classe i de mides més habituals, la picada dels seus tentacles ens pot provocar irritació i molèsties en la pell, inclús si la trobem morta. En tot cas, més d’una persona del sud-est d’Anglaterra s’ho pensarà dos voltes abans d’entrar al mar per fer-se un bany després d’haver vist este vídeo.

També et pot interessar…

Últimes notícies

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.