Trump afirma que els EUA ‘es faran càrrec’ de la Franja de Gaza

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president nord-americà, Donald Trump, ha afirmat que els Estats Units «es faran càrrec» de la Franja de Gaza «a llarg termini» després de l’alto el foc pactat entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamas) després de 18 mesos de constants bombardejos israelians a l’enclavament palestí, que han deixat més de 47.700 palestins morts, mentre que milers es troben desapareguts sota els enderrocs.

En este sentit, ha apuntat a la possibilitat que siga «una posició de propietat a llarg termini, que aportarà una gran estabilitat a esta part d’Orient Pròxim i tal vegada a tota» la regió.

«A totes les persones amb les quals he parlat –no ha sigut una decisió presa a la lleugera– els encanta la idea que els EUA siga amo d’este tros de terra, desenvolupe i cree milers de llocs de treball amb alguna cosa que serà magnífic en una zona realment magnífica que ningú coneixeria perquè ara tot el que veuen és mort i destrucció, i enderrocs caient pertot arreu», ha dit.

Per la seua banda, Netanyahu ha recordat que entre els seus objectius de la guerra a Gaza està assegurar-se que «mai torni a representar una amenaça per a Israel».

«Trump ho està portant a un nivell molt superior: veu un futur diferent per a esta terra que ha sigut el focus de tant terrorisme, amb tants atacs contra nosaltres (…) Té una idea diferent i crec que val la pena parar-li esment. Estem negociant-ho. Ho està explorant amb el seu equip, amb el seu personal. Crec que és alguna cosa que podria canviar la història i que val la pena realment triar esta opció», ha reconegut.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.