Trump amenaça amb un aranzel del 200% al vi i altres begudes alcohòliques de la UE

Trump amenaça amb un aranzel elevat per a la UE

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha llançat una forta advertència aquest dijous, amenaçant amb la implantació d’un aranzel del 200% sobre tots els vins i altres begudes alcohòliques procedents de la Unió Europea (UE). Aquesta mesura, segons ell, es faria efectiva “en breu” si Brussel·les no retira immediatament el nou gravamen del 50% que ha anunciat sobre el whiskey nord-americà.

En una publicació a la seva plataforma social ‘Truth Social’, Trump ha criticat durament la UE, titllant-la d’una de les autoritats fiscals més hostils i abusives del món, la qual, segons ell, ha estat creada amb l’objectiu de beneficiar-se als Estats Units.

Trump ha indicat que si la UE no alleuja la seva postura respecte al whiskey americà, ell prendrà mesures dràstiques que inclouen la imposició d’un aranzel prohibit sobre tots els vins i productes alcohòlics importats de nacions europees, destacant especialment França. «Això beneficiarà enormement al sector del vi i el xampany a Estats Units», ha afegit amb confiança.

Des de Brussel·les, la Comissió Europea encara no s’ha pronunciat oficialment sobre la nova amenaça de Trump, continuant amb la seva línia estratègica de no reaccionar immediatament davant les decisions de la nova Administració nord-americana. No obstant això, un portaveu comunitari ha confirmat que el comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, Maros Sefcovic, ha establert contacte amb el seu homòleg nord-americà poc després d’haver-se anunciat les contramesures de la UE. S’estan preparant telefonades addicionals per gestionar la situació actual.

Per la seva banda, el viceministre de Comerç Exterior i de la Diàspora Francesa, Laurent Saint-Martin, ha compartit a la xarxa social ‘X’ -anteriorment coneguda com Twitter- un missatge en què expressa la seva preocupació per la escalada de la guerra comercial que Trump està promovent, assegurant que França no cedirà davant les amenaces i que es compromet a protegir la seva economia mitjançant col·laboracions amb Europa i els seus aliats.

Últimes notícies

On farà més calor hui a la Comunitat Valenciana: fins a 40 °C en zones de València i Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada molt calorosa, amb cels poc nuvolosos i màximes que poden superar els 40 graus al prelitoral de València i punts d’Alacant.

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.