Trump amenaça amb un aranzel del 200% al vi i altres begudes alcohòliques de la UE

Trump amenaça amb un aranzel elevat per a la UE

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha llançat una forta advertència aquest dijous, amenaçant amb la implantació d’un aranzel del 200% sobre tots els vins i altres begudes alcohòliques procedents de la Unió Europea (UE). Aquesta mesura, segons ell, es faria efectiva “en breu” si Brussel·les no retira immediatament el nou gravamen del 50% que ha anunciat sobre el whiskey nord-americà.

En una publicació a la seva plataforma social ‘Truth Social’, Trump ha criticat durament la UE, titllant-la d’una de les autoritats fiscals més hostils i abusives del món, la qual, segons ell, ha estat creada amb l’objectiu de beneficiar-se als Estats Units.

Trump ha indicat que si la UE no alleuja la seva postura respecte al whiskey americà, ell prendrà mesures dràstiques que inclouen la imposició d’un aranzel prohibit sobre tots els vins i productes alcohòlics importats de nacions europees, destacant especialment França. «Això beneficiarà enormement al sector del vi i el xampany a Estats Units», ha afegit amb confiança.

Des de Brussel·les, la Comissió Europea encara no s’ha pronunciat oficialment sobre la nova amenaça de Trump, continuant amb la seva línia estratègica de no reaccionar immediatament davant les decisions de la nova Administració nord-americana. No obstant això, un portaveu comunitari ha confirmat que el comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, Maros Sefcovic, ha establert contacte amb el seu homòleg nord-americà poc després d’haver-se anunciat les contramesures de la UE. S’estan preparant telefonades addicionals per gestionar la situació actual.

Per la seva banda, el viceministre de Comerç Exterior i de la Diàspora Francesa, Laurent Saint-Martin, ha compartit a la xarxa social ‘X’ -anteriorment coneguda com Twitter- un missatge en què expressa la seva preocupació per la escalada de la guerra comercial que Trump està promovent, assegurant que França no cedirà davant les amenaces i que es compromet a protegir la seva economia mitjançant col·laboracions amb Europa i els seus aliats.

Últimes notícies

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.