Trump amenaça amb un aranzel del 200% al vi i altres begudes alcohòliques de la UE

Trump amenaça amb un aranzel elevat per a la UE

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha llançat una forta advertència aquest dijous, amenaçant amb la implantació d’un aranzel del 200% sobre tots els vins i altres begudes alcohòliques procedents de la Unió Europea (UE). Aquesta mesura, segons ell, es faria efectiva “en breu” si Brussel·les no retira immediatament el nou gravamen del 50% que ha anunciat sobre el whiskey nord-americà.

En una publicació a la seva plataforma social ‘Truth Social’, Trump ha criticat durament la UE, titllant-la d’una de les autoritats fiscals més hostils i abusives del món, la qual, segons ell, ha estat creada amb l’objectiu de beneficiar-se als Estats Units.

Trump ha indicat que si la UE no alleuja la seva postura respecte al whiskey americà, ell prendrà mesures dràstiques que inclouen la imposició d’un aranzel prohibit sobre tots els vins i productes alcohòlics importats de nacions europees, destacant especialment França. «Això beneficiarà enormement al sector del vi i el xampany a Estats Units», ha afegit amb confiança.

Des de Brussel·les, la Comissió Europea encara no s’ha pronunciat oficialment sobre la nova amenaça de Trump, continuant amb la seva línia estratègica de no reaccionar immediatament davant les decisions de la nova Administració nord-americana. No obstant això, un portaveu comunitari ha confirmat que el comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, Maros Sefcovic, ha establert contacte amb el seu homòleg nord-americà poc després d’haver-se anunciat les contramesures de la UE. S’estan preparant telefonades addicionals per gestionar la situació actual.

Per la seva banda, el viceministre de Comerç Exterior i de la Diàspora Francesa, Laurent Saint-Martin, ha compartit a la xarxa social ‘X’ -anteriorment coneguda com Twitter- un missatge en què expressa la seva preocupació per la escalada de la guerra comercial que Trump està promovent, assegurant que França no cedirà davant les amenaces i que es compromet a protegir la seva economia mitjançant col·laboracions amb Europa i els seus aliats.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU