Trump amenaça amb un aranzel del 200% al vi i altres begudes alcohòliques de la UE

Trump amenaça amb un aranzel elevat per a la UE

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha llançat una forta advertència aquest dijous, amenaçant amb la implantació d’un aranzel del 200% sobre tots els vins i altres begudes alcohòliques procedents de la Unió Europea (UE). Aquesta mesura, segons ell, es faria efectiva “en breu” si Brussel·les no retira immediatament el nou gravamen del 50% que ha anunciat sobre el whiskey nord-americà.

En una publicació a la seva plataforma social ‘Truth Social’, Trump ha criticat durament la UE, titllant-la d’una de les autoritats fiscals més hostils i abusives del món, la qual, segons ell, ha estat creada amb l’objectiu de beneficiar-se als Estats Units.

Trump ha indicat que si la UE no alleuja la seva postura respecte al whiskey americà, ell prendrà mesures dràstiques que inclouen la imposició d’un aranzel prohibit sobre tots els vins i productes alcohòlics importats de nacions europees, destacant especialment França. “Això beneficiarà enormement al sector del vi i el xampany a Estats Units”, ha afegit amb confiança.

Des de Brussel·les, la Comissió Europea encara no s’ha pronunciat oficialment sobre la nova amenaça de Trump, continuant amb la seva línia estratègica de no reaccionar immediatament davant les decisions de la nova Administració nord-americana. No obstant això, un portaveu comunitari ha confirmat que el comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, Maros Sefcovic, ha establert contacte amb el seu homòleg nord-americà poc després d’haver-se anunciat les contramesures de la UE. S’estan preparant telefonades addicionals per gestionar la situació actual.

Per la seva banda, el viceministre de Comerç Exterior i de la Diàspora Francesa, Laurent Saint-Martin, ha compartit a la xarxa social ‘X’ -anteriorment coneguda com Twitter- un missatge en què expressa la seva preocupació per la escalada de la guerra comercial que Trump està promovent, assegurant que França no cedirà davant les amenaces i que es compromet a protegir la seva economia mitjançant col·laboracions amb Europa i els seus aliats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.