Trump amenaça amb un aranzel del 200% al vi i altres begudes alcohòliques de la UE

Trump amenaça amb un aranzel elevat per a la UE

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha llançat una forta advertència aquest dijous, amenaçant amb la implantació d’un aranzel del 200% sobre tots els vins i altres begudes alcohòliques procedents de la Unió Europea (UE). Aquesta mesura, segons ell, es faria efectiva “en breu” si Brussel·les no retira immediatament el nou gravamen del 50% que ha anunciat sobre el whiskey nord-americà.

En una publicació a la seva plataforma social ‘Truth Social’, Trump ha criticat durament la UE, titllant-la d’una de les autoritats fiscals més hostils i abusives del món, la qual, segons ell, ha estat creada amb l’objectiu de beneficiar-se als Estats Units.

Trump ha indicat que si la UE no alleuja la seva postura respecte al whiskey americà, ell prendrà mesures dràstiques que inclouen la imposició d’un aranzel prohibit sobre tots els vins i productes alcohòlics importats de nacions europees, destacant especialment França. “Això beneficiarà enormement al sector del vi i el xampany a Estats Units”, ha afegit amb confiança.

Des de Brussel·les, la Comissió Europea encara no s’ha pronunciat oficialment sobre la nova amenaça de Trump, continuant amb la seva línia estratègica de no reaccionar immediatament davant les decisions de la nova Administració nord-americana. No obstant això, un portaveu comunitari ha confirmat que el comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, Maros Sefcovic, ha establert contacte amb el seu homòleg nord-americà poc després d’haver-se anunciat les contramesures de la UE. S’estan preparant telefonades addicionals per gestionar la situació actual.

Per la seva banda, el viceministre de Comerç Exterior i de la Diàspora Francesa, Laurent Saint-Martin, ha compartit a la xarxa social ‘X’ -anteriorment coneguda com Twitter- un missatge en què expressa la seva preocupació per la escalada de la guerra comercial que Trump està promovent, assegurant que França no cedirà davant les amenaces i que es compromet a protegir la seva economia mitjançant col·laboracions amb Europa i els seus aliats.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.