Trump creu que l’actual ‘brot d’antisemitisme’ és quasi tan ‘impactant’ com els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’expresident d’Estats Units Donald Trump ha assistit este dilluns a un acte celebrat a Miami (Florida) en commemoració dels atacs del 7 d’octubre del 2023 per part del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) contra Israel, on ha assegurat que l’actual «brot d’antisemitisme» sorgit des de llavors és quasi tan «impactant» com els propis atemptats.

«Mai podem oblidar el malson d’este dia (…) El que és quasi tan impactant com el 7 d’octubre en si és el brot d’antisemitisme que tots hem vist des de llavors. Mai vaig pensar que anava a veure això mai de la vida, és tan increïble ser testimoni d’això», ha expressat durant l’acte.

Després d’això, ha assegurat que es tracta del «dia més mortal per al poble jueu» des de l’Holocaust i el «pitjor atac terrorista» des de l’11-S, i és que van morir entorn d’1.200 persones i altres 250 van ser segrestades i portades cap a la Franja de Gaza, a els qui ha «honrat» i «plorat».

«Va ser un atac a la humanitat mateixa, va ser una crueltat increïble i espantosa, va anar un salvatgisme esgarrifós, va anar un delit demoníac i la destrucció de vides innocents. El 7 d’octubre semblava com si les portes de l’infern s’hagueren obert de colp i deslligat els seus horrors sobre el món», ha afegit.

El magnat ha insistit que estos atacs mai haurien tingut lloc si ell haguera estat en la Casa Blanca i ha manifestat que el pròxim 5 de novembre, data fixada per a les eleccions presidencials nord-americanes, serà el «dia més important en la història» del país i per a «la història d’Israel», i és que en altres ocasions ha manifestat que Israel «desapareixerà» si no arriba al Despatx Oval.

Últimes notícies

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.
FILMOTECA D'ESTIU