Trump creu que l’actual ‘brot d’antisemitisme’ és quasi tan ‘impactant’ com els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’expresident d’Estats Units Donald Trump ha assistit este dilluns a un acte celebrat a Miami (Florida) en commemoració dels atacs del 7 d’octubre del 2023 per part del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) contra Israel, on ha assegurat que l’actual «brot d’antisemitisme» sorgit des de llavors és quasi tan «impactant» com els propis atemptats.

«Mai podem oblidar el malson d’este dia (…) El que és quasi tan impactant com el 7 d’octubre en si és el brot d’antisemitisme que tots hem vist des de llavors. Mai vaig pensar que anava a veure això mai de la vida, és tan increïble ser testimoni d’això», ha expressat durant l’acte.

Després d’això, ha assegurat que es tracta del «dia més mortal per al poble jueu» des de l’Holocaust i el «pitjor atac terrorista» des de l’11-S, i és que van morir entorn d’1.200 persones i altres 250 van ser segrestades i portades cap a la Franja de Gaza, a els qui ha «honrat» i «plorat».

«Va ser un atac a la humanitat mateixa, va ser una crueltat increïble i espantosa, va anar un salvatgisme esgarrifós, va anar un delit demoníac i la destrucció de vides innocents. El 7 d’octubre semblava com si les portes de l’infern s’hagueren obert de colp i deslligat els seus horrors sobre el món», ha afegit.

El magnat ha insistit que estos atacs mai haurien tingut lloc si ell haguera estat en la Casa Blanca i ha manifestat que el pròxim 5 de novembre, data fixada per a les eleccions presidencials nord-americanes, serà el «dia més important en la història» del país i per a «la història d’Israel», i és que en altres ocasions ha manifestat que Israel «desapareixerà» si no arriba al Despatx Oval.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.