9.1 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Trump creu que l’actual ‘brot d’antisemitisme’ és quasi tan ‘impactant’ com els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’expresident d’Estats Units Donald Trump ha assistit este dilluns a un acte celebrat a Miami (Florida) en commemoració dels atacs del 7 d’octubre del 2023 per part del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) contra Israel, on ha assegurat que l’actual “brot d’antisemitisme” sorgit des de llavors és quasi tan “impactant” com els propis atemptats.

“Mai podem oblidar el malson d’este dia (…) El que és quasi tan impactant com el 7 d’octubre en si és el brot d’antisemitisme que tots hem vist des de llavors. Mai vaig pensar que anava a veure això mai de la vida, és tan increïble ser testimoni d’això”, ha expressat durant l’acte.

Després d’això, ha assegurat que es tracta del “dia més mortal per al poble jueu” des de l’Holocaust i el “pitjor atac terrorista” des de l’11-S, i és que van morir entorn d’1.200 persones i altres 250 van ser segrestades i portades cap a la Franja de Gaza, a els qui ha “honrat” i “plorat”.

“Va ser un atac a la humanitat mateixa, va ser una crueltat increïble i espantosa, va anar un salvatgisme esgarrifós, va anar un delit demoníac i la destrucció de vides innocents. El 7 d’octubre semblava com si les portes de l’infern s’hagueren obert de colp i deslligat els seus horrors sobre el món”, ha afegit.

El magnat ha insistit que estos atacs mai haurien tingut lloc si ell haguera estat en la Casa Blanca i ha manifestat que el pròxim 5 de novembre, data fixada per a les eleccions presidencials nord-americanes, serà el “dia més important en la història” del país i per a “la història d’Israel”, i és que en altres ocasions ha manifestat que Israel “desapareixerà” si no arriba al Despatx Oval.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.