Trump critica l’atac de Rússia a Kíiv i reclama un acord de pau urgent

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva condemna als recents bombardejos realitzats per les Forces Armades russes sobre la capital ucraïnesa, Kíiv. En una declaració pública, aquest dimarts, Trump ha assenyalat que aquests atacs «no eren necessaris» i han arribat «en un molt mal moment», referint-se de manera implícita als esforços de pau que s’estan promovent des de Washington.

«Vladimir, para!» ha cridat Trump, dirigint-se directament al president rus, Vladimir Putin. Ha recordat la gravetat del conflicte, mencionant que «cada setmana moren 5.000 soldats», una xifra alarmant que posa en relleu les conseqüències devastadores de la invasió russa a Ucraïna, iniciada al febrer de 2022.

Trump, que s’ha mostrat “no satisfet” amb els atacs recents, ha renovat la seva crida per a un acord de pau. En els darrers dies, ell i altres alts càrrecs de la seva administració han amenaçat amb trencar el diàleg si no hi ha avenços significatius a curt termini. La urgència d’un acord de pau és cada vegada més pressing.

Fins ara, almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides a causa dels bombardejos a Kíiv, catalogats com un «atac massiu». Mentre Rússia sosté que els atacs estaven dirigits contra empreses vinculades a la indústria militar, les autoritats ucraïneses declaren que, una vegada més, es tracta d’objectius civils. Aquesta discrepància en les narratives només afegeix més tensió a una situació ja de per si caòtica.

Últimes notícies

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.