Trump critica l’atac de Rússia a Kíiv i reclama un acord de pau urgent

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva condemna als recents bombardejos realitzats per les Forces Armades russes sobre la capital ucraïnesa, Kíiv. En una declaració pública, aquest dimarts, Trump ha assenyalat que aquests atacs «no eren necessaris» i han arribat «en un molt mal moment», referint-se de manera implícita als esforços de pau que s’estan promovent des de Washington.

«Vladimir, para!» ha cridat Trump, dirigint-se directament al president rus, Vladimir Putin. Ha recordat la gravetat del conflicte, mencionant que «cada setmana moren 5.000 soldats», una xifra alarmant que posa en relleu les conseqüències devastadores de la invasió russa a Ucraïna, iniciada al febrer de 2022.

Trump, que s’ha mostrat “no satisfet” amb els atacs recents, ha renovat la seva crida per a un acord de pau. En els darrers dies, ell i altres alts càrrecs de la seva administració han amenaçat amb trencar el diàleg si no hi ha avenços significatius a curt termini. La urgència d’un acord de pau és cada vegada més pressing.

Fins ara, almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides a causa dels bombardejos a Kíiv, catalogats com un «atac massiu». Mentre Rússia sosté que els atacs estaven dirigits contra empreses vinculades a la indústria militar, les autoritats ucraïneses declaren que, una vegada més, es tracta d’objectius civils. Aquesta discrepància en les narratives només afegeix més tensió a una situació ja de per si caòtica.

Últimes notícies

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.