Trump critica l’atac de Rússia a Kíiv i reclama un acord de pau urgent

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva condemna als recents bombardejos realitzats per les Forces Armades russes sobre la capital ucraïnesa, Kíiv. En una declaració pública, aquest dimarts, Trump ha assenyalat que aquests atacs «no eren necessaris» i han arribat «en un molt mal moment», referint-se de manera implícita als esforços de pau que s’estan promovent des de Washington.

«Vladimir, para!» ha cridat Trump, dirigint-se directament al president rus, Vladimir Putin. Ha recordat la gravetat del conflicte, mencionant que «cada setmana moren 5.000 soldats», una xifra alarmant que posa en relleu les conseqüències devastadores de la invasió russa a Ucraïna, iniciada al febrer de 2022.

Trump, que s’ha mostrat “no satisfet” amb els atacs recents, ha renovat la seva crida per a un acord de pau. En els darrers dies, ell i altres alts càrrecs de la seva administració han amenaçat amb trencar el diàleg si no hi ha avenços significatius a curt termini. La urgència d’un acord de pau és cada vegada més pressing.

Fins ara, almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides a causa dels bombardejos a Kíiv, catalogats com un «atac massiu». Mentre Rússia sosté que els atacs estaven dirigits contra empreses vinculades a la indústria militar, les autoritats ucraïneses declaren que, una vegada més, es tracta d’objectius civils. Aquesta discrepància en les narratives només afegeix més tensió a una situació ja de per si caòtica.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.