Trump critica l’atac de Rússia a Kíiv i reclama un acord de pau urgent

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva condemna als recents bombardejos realitzats per les Forces Armades russes sobre la capital ucraïnesa, Kíiv. En una declaració pública, aquest dimarts, Trump ha assenyalat que aquests atacs «no eren necessaris» i han arribat «en un molt mal moment», referint-se de manera implícita als esforços de pau que s’estan promovent des de Washington.

«Vladimir, para!» ha cridat Trump, dirigint-se directament al president rus, Vladimir Putin. Ha recordat la gravetat del conflicte, mencionant que «cada setmana moren 5.000 soldats», una xifra alarmant que posa en relleu les conseqüències devastadores de la invasió russa a Ucraïna, iniciada al febrer de 2022.

Trump, que s’ha mostrat “no satisfet” amb els atacs recents, ha renovat la seva crida per a un acord de pau. En els darrers dies, ell i altres alts càrrecs de la seva administració han amenaçat amb trencar el diàleg si no hi ha avenços significatius a curt termini. La urgència d’un acord de pau és cada vegada més pressing.

Fins ara, almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides a causa dels bombardejos a Kíiv, catalogats com un «atac massiu». Mentre Rússia sosté que els atacs estaven dirigits contra empreses vinculades a la indústria militar, les autoritats ucraïneses declaren que, una vegada més, es tracta d’objectius civils. Aquesta discrepància en les narratives només afegeix més tensió a una situació ja de per si caòtica.

Últimes notícies

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.

Un incendi crema un local fester de Villena sense causar ferits

Els bombers han apagat esta matinada un incendi al local de la comparsa del bando Marroquí de Villena, que ha causat danys materials però cap ferit.