Trump critica l’atac de Rússia a Kíiv i reclama un acord de pau urgent

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva condemna als recents bombardejos realitzats per les Forces Armades russes sobre la capital ucraïnesa, Kíiv. En una declaració pública, aquest dimarts, Trump ha assenyalat que aquests atacs «no eren necessaris» i han arribat «en un molt mal moment», referint-se de manera implícita als esforços de pau que s’estan promovent des de Washington.

«Vladimir, para!» ha cridat Trump, dirigint-se directament al president rus, Vladimir Putin. Ha recordat la gravetat del conflicte, mencionant que «cada setmana moren 5.000 soldats», una xifra alarmant que posa en relleu les conseqüències devastadores de la invasió russa a Ucraïna, iniciada al febrer de 2022.

Trump, que s’ha mostrat “no satisfet” amb els atacs recents, ha renovat la seva crida per a un acord de pau. En els darrers dies, ell i altres alts càrrecs de la seva administració han amenaçat amb trencar el diàleg si no hi ha avenços significatius a curt termini. La urgència d’un acord de pau és cada vegada més pressing.

Fins ara, almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides a causa dels bombardejos a Kíiv, catalogats com un «atac massiu». Mentre Rússia sosté que els atacs estaven dirigits contra empreses vinculades a la indústria militar, les autoritats ucraïneses declaren que, una vegada més, es tracta d’objectius civils. Aquesta discrepància en les narratives només afegeix més tensió a una situació ja de per si caòtica.

Últimes notícies

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.