Trump signa el decret que retarda la prohibició de TikTok durant 75 dies

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat un decret que retarda la prohibició de la plataforma TikTok, la qual cosa atorga a la seua matriu xinesa, Bytedance, més temps per arribar a un acord per a resoldre les preocupacions nord-americanes de seguretat nacional.

El document sosté que la moratòria ajudarà l’Administració Trump a intentar “determinar el curs apropiat a seguir d’una manera ordenada que protegisca la seguretat nacional i, al mateix temps, evite un tancament abrupte d’una plataforma de comunicacions utilitzada per milions de nord-americans”.

“TikTok no val res. No val res si no ho aprove. Podria veure un acord en el qual els Estats Units obtinga el 50 per cent de TikTok, ho controlen una mica, tal vegada molt, depèn d’ells”, ha declarat en signar l’ordre, en referència a la proposta plantejada en la vespra, quan la xarxa social es va quedar en negre pels seus 170 milions d’usuaris nord-americans.

Esta ordre ha posat en relleu un canvi de rumb per al president, que va intentar prohibir TikTok durant el seu primer mandat, però que ha acabat adaptant-ho com un mitjà per a acostar-se als joves votants durant la campanya electoral. “Tinc un afecte especial per TikTok que no tenia originalment”, ha reconegut des de la Casa Blanca.

Des de fa anys, els Estats Units han mostrat la seua preocupació pel suposat ús d’esta aplicació per part de la Xina per a recopilar dades d’usuaris nord-americans i difondre propaganda, afirmacions que la companyia ha negat enèrgicament.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.