Trump signa el decret que retarda la prohibició de TikTok durant 75 dies

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat un decret que retarda la prohibició de la plataforma TikTok, la qual cosa atorga a la seua matriu xinesa, Bytedance, més temps per arribar a un acord per a resoldre les preocupacions nord-americanes de seguretat nacional.

El document sosté que la moratòria ajudarà l’Administració Trump a intentar «determinar el curs apropiat a seguir d’una manera ordenada que protegisca la seguretat nacional i, al mateix temps, evite un tancament abrupte d’una plataforma de comunicacions utilitzada per milions de nord-americans».

«TikTok no val res. No val res si no ho aprove. Podria veure un acord en el qual els Estats Units obtinga el 50 per cent de TikTok, ho controlen una mica, tal vegada molt, depèn d’ells», ha declarat en signar l’ordre, en referència a la proposta plantejada en la vespra, quan la xarxa social es va quedar en negre pels seus 170 milions d’usuaris nord-americans.

Esta ordre ha posat en relleu un canvi de rumb per al president, que va intentar prohibir TikTok durant el seu primer mandat, però que ha acabat adaptant-ho com un mitjà per a acostar-se als joves votants durant la campanya electoral. «Tinc un afecte especial per TikTok que no tenia originalment», ha reconegut des de la Casa Blanca.

Des de fa anys, els Estats Units han mostrat la seua preocupació pel suposat ús d’esta aplicació per part de la Xina per a recopilar dades d’usuaris nord-americans i difondre propaganda, afirmacions que la companyia ha negat enèrgicament.

Últimes notícies

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.