Trump signa el decret que retarda la prohibició de TikTok durant 75 dies

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat un decret que retarda la prohibició de la plataforma TikTok, la qual cosa atorga a la seua matriu xinesa, Bytedance, més temps per arribar a un acord per a resoldre les preocupacions nord-americanes de seguretat nacional.

El document sosté que la moratòria ajudarà l’Administració Trump a intentar «determinar el curs apropiat a seguir d’una manera ordenada que protegisca la seguretat nacional i, al mateix temps, evite un tancament abrupte d’una plataforma de comunicacions utilitzada per milions de nord-americans».

«TikTok no val res. No val res si no ho aprove. Podria veure un acord en el qual els Estats Units obtinga el 50 per cent de TikTok, ho controlen una mica, tal vegada molt, depèn d’ells», ha declarat en signar l’ordre, en referència a la proposta plantejada en la vespra, quan la xarxa social es va quedar en negre pels seus 170 milions d’usuaris nord-americans.

Esta ordre ha posat en relleu un canvi de rumb per al president, que va intentar prohibir TikTok durant el seu primer mandat, però que ha acabat adaptant-ho com un mitjà per a acostar-se als joves votants durant la campanya electoral. «Tinc un afecte especial per TikTok que no tenia originalment», ha reconegut des de la Casa Blanca.

Des de fa anys, els Estats Units han mostrat la seua preocupació pel suposat ús d’esta aplicació per part de la Xina per a recopilar dades d’usuaris nord-americans i difondre propaganda, afirmacions que la companyia ha negat enèrgicament.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.