Trump signa el decret que retarda la prohibició de TikTok durant 75 dies

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat un decret que retarda la prohibició de la plataforma TikTok, la qual cosa atorga a la seua matriu xinesa, Bytedance, més temps per arribar a un acord per a resoldre les preocupacions nord-americanes de seguretat nacional.

El document sosté que la moratòria ajudarà l’Administració Trump a intentar “determinar el curs apropiat a seguir d’una manera ordenada que protegisca la seguretat nacional i, al mateix temps, evite un tancament abrupte d’una plataforma de comunicacions utilitzada per milions de nord-americans”.

“TikTok no val res. No val res si no ho aprove. Podria veure un acord en el qual els Estats Units obtinga el 50 per cent de TikTok, ho controlen una mica, tal vegada molt, depèn d’ells”, ha declarat en signar l’ordre, en referència a la proposta plantejada en la vespra, quan la xarxa social es va quedar en negre pels seus 170 milions d’usuaris nord-americans.

Esta ordre ha posat en relleu un canvi de rumb per al president, que va intentar prohibir TikTok durant el seu primer mandat, però que ha acabat adaptant-ho com un mitjà per a acostar-se als joves votants durant la campanya electoral. “Tinc un afecte especial per TikTok que no tenia originalment”, ha reconegut des de la Casa Blanca.

Des de fa anys, els Estats Units han mostrat la seua preocupació pel suposat ús d’esta aplicació per part de la Xina per a recopilar dades d’usuaris nord-americans i difondre propaganda, afirmacions que la companyia ha negat enèrgicament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.