Trump signa el decret que retarda la prohibició de TikTok durant 75 dies

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat un decret que retarda la prohibició de la plataforma TikTok, la qual cosa atorga a la seua matriu xinesa, Bytedance, més temps per arribar a un acord per a resoldre les preocupacions nord-americanes de seguretat nacional.

El document sosté que la moratòria ajudarà l’Administració Trump a intentar «determinar el curs apropiat a seguir d’una manera ordenada que protegisca la seguretat nacional i, al mateix temps, evite un tancament abrupte d’una plataforma de comunicacions utilitzada per milions de nord-americans».

«TikTok no val res. No val res si no ho aprove. Podria veure un acord en el qual els Estats Units obtinga el 50 per cent de TikTok, ho controlen una mica, tal vegada molt, depèn d’ells», ha declarat en signar l’ordre, en referència a la proposta plantejada en la vespra, quan la xarxa social es va quedar en negre pels seus 170 milions d’usuaris nord-americans.

Esta ordre ha posat en relleu un canvi de rumb per al president, que va intentar prohibir TikTok durant el seu primer mandat, però que ha acabat adaptant-ho com un mitjà per a acostar-se als joves votants durant la campanya electoral. «Tinc un afecte especial per TikTok que no tenia originalment», ha reconegut des de la Casa Blanca.

Des de fa anys, els Estats Units han mostrat la seua preocupació pel suposat ús d’esta aplicació per part de la Xina per a recopilar dades d’usuaris nord-americans i difondre propaganda, afirmacions que la companyia ha negat enèrgicament.

Últimes notícies

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.

Abiel Osorio es presenta a l’Elx: gols, esforç i humilitat

El davanter argentí Abiel Osorio s’ha presentat amb l’Elx amb el repte de marcar gols, aportar competència en atac i treballar amb humilitat.