Trump signa les ordres executives que imposen aranzels del 25% a les importacions d’acer i alumini

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha signat este dilluns les ordres executives anunciades en la vespra sobre la imposició d’un 25 per cent d’aranzels a totes les importacions d’acer i alumini, sense excepcions ni exempcions i que, segons la Casa Blanca, entraran en vigor el 12 de març.

«Això és una cosa molt important. És el començament per a fer que Estats Units torne a ser ric», ha afirmat Trump des del Despatx Oval en la Casa Blanca mentre signava el document.

«Crec que els nostres aliats i els nostres enemics a tot el món esperaven això. Ho esperaven des de fa anys. (…) Si es fa correctament, no volem que perjudique a altres països. Però s’han estat aprofitant durant anys. La majoria ens han cobrat aranzels, quasi sense excepció. És hora de ser recíprocs», ha dit.

Segons el decret publicat per la Casa Blanca, el règim aranzelari aplicat fins hui «ha soscavat els objectius de seguretat nacional» de la indústria dels productes esmentats, la qual cosa ha «donat lloc a un augment significatiu de les importacions d’articles d’alumini que un cop més amenacen amb perjudicar la seguretat nacional d’EUA».

Així mateix, ha assenyalat que els aranzels són «un mitjà eficaç per a reduir les importacions, fomentar la inversió i l’expansió de la producció nacional d’acer i mitigar el possible menyscapte de la seguretat nacional». Malgrat això, segons ha indicat, les importacions d’articles de certs països exempts de l’aranzel o subjectes a acords alternatius han augmentat «significativament».

En la vespra, en anunciar la mesura en l»Air Force One’ de camí a Nova Orleans per a acudir a la Super Bowl, va indicar que estes tarifes s’aplicarien «a tots». «És molt senzill. Si ens cobren, els cobrem», va assenyalar després d’avançar que elevarà els aranzels en resposta a les possibles mesures de represàlia que adopten altres països.

Segons un alt funcionari del Govern nord-americà consultat pel citat canal de televisió, les mesures de Trump «restablixen la fortalesa de les indústries de l’acer i alumini d’EUA i posen fi a l’explotació i evasió desenfrenades que han perjudicat als treballadors nord-americans».

La Comissió Europea ha informat que no ha rebut cap notificació oficial dels aranzels, però el ministre d’Exteriors de França, Jean-Noel Barrot, ha assegurat que la Unió Europea respondrà a qualsevol aranzel imposat per Washington al bloc comunitari.

Trump ja va anunciar el passat 1 de febrer aranzels del 10% sobre els productes de Xina i també aranzels del 25% per a Canadà i Mèxic, encara que en estos dos casos va suspendre la seua aplicació durant un mes després d’aconseguir sengles acords per al desplegament de forces de seguretat en la frontera.

Últimes notícies

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.