Trump signa les ordres executives que imposen aranzels del 25% a les importacions d’acer i alumini

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha signat este dilluns les ordres executives anunciades en la vespra sobre la imposició d’un 25 per cent d’aranzels a totes les importacions d’acer i alumini, sense excepcions ni exempcions i que, segons la Casa Blanca, entraran en vigor el 12 de març.

«Això és una cosa molt important. És el començament per a fer que Estats Units torne a ser ric», ha afirmat Trump des del Despatx Oval en la Casa Blanca mentre signava el document.

«Crec que els nostres aliats i els nostres enemics a tot el món esperaven això. Ho esperaven des de fa anys. (…) Si es fa correctament, no volem que perjudique a altres països. Però s’han estat aprofitant durant anys. La majoria ens han cobrat aranzels, quasi sense excepció. És hora de ser recíprocs», ha dit.

Segons el decret publicat per la Casa Blanca, el règim aranzelari aplicat fins hui «ha soscavat els objectius de seguretat nacional» de la indústria dels productes esmentats, la qual cosa ha «donat lloc a un augment significatiu de les importacions d’articles d’alumini que un cop més amenacen amb perjudicar la seguretat nacional d’EUA».

Així mateix, ha assenyalat que els aranzels són «un mitjà eficaç per a reduir les importacions, fomentar la inversió i l’expansió de la producció nacional d’acer i mitigar el possible menyscapte de la seguretat nacional». Malgrat això, segons ha indicat, les importacions d’articles de certs països exempts de l’aranzel o subjectes a acords alternatius han augmentat «significativament».

En la vespra, en anunciar la mesura en l»Air Force One’ de camí a Nova Orleans per a acudir a la Super Bowl, va indicar que estes tarifes s’aplicarien «a tots». «És molt senzill. Si ens cobren, els cobrem», va assenyalar després d’avançar que elevarà els aranzels en resposta a les possibles mesures de represàlia que adopten altres països.

Segons un alt funcionari del Govern nord-americà consultat pel citat canal de televisió, les mesures de Trump «restablixen la fortalesa de les indústries de l’acer i alumini d’EUA i posen fi a l’explotació i evasió desenfrenades que han perjudicat als treballadors nord-americans».

La Comissió Europea ha informat que no ha rebut cap notificació oficial dels aranzels, però el ministre d’Exteriors de França, Jean-Noel Barrot, ha assegurat que la Unió Europea respondrà a qualsevol aranzel imposat per Washington al bloc comunitari.

Trump ja va anunciar el passat 1 de febrer aranzels del 10% sobre els productes de Xina i també aranzels del 25% per a Canadà i Mèxic, encara que en estos dos casos va suspendre la seua aplicació durant un mes després d’aconseguir sengles acords per al desplegament de forces de seguretat en la frontera.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.