Trump signa les ordres executives que imposen aranzels del 25% a les importacions d’acer i alumini

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha signat este dilluns les ordres executives anunciades en la vespra sobre la imposició d’un 25 per cent d’aranzels a totes les importacions d’acer i alumini, sense excepcions ni exempcions i que, segons la Casa Blanca, entraran en vigor el 12 de març.

“Això és una cosa molt important. És el començament per a fer que Estats Units torne a ser ric”, ha afirmat Trump des del Despatx Oval en la Casa Blanca mentre signava el document.

“Crec que els nostres aliats i els nostres enemics a tot el món esperaven això. Ho esperaven des de fa anys. (…) Si es fa correctament, no volem que perjudique a altres països. Però s’han estat aprofitant durant anys. La majoria ens han cobrat aranzels, quasi sense excepció. És hora de ser recíprocs”, ha dit.

Segons el decret publicat per la Casa Blanca, el règim aranzelari aplicat fins hui “ha soscavat els objectius de seguretat nacional” de la indústria dels productes esmentats, la qual cosa ha “donat lloc a un augment significatiu de les importacions d’articles d’alumini que un cop més amenacen amb perjudicar la seguretat nacional d’EUA”.

Així mateix, ha assenyalat que els aranzels són “un mitjà eficaç per a reduir les importacions, fomentar la inversió i l’expansió de la producció nacional d’acer i mitigar el possible menyscapte de la seguretat nacional”. Malgrat això, segons ha indicat, les importacions d’articles de certs països exempts de l’aranzel o subjectes a acords alternatius han augmentat “significativament”.

En la vespra, en anunciar la mesura en l”Air Force One’ de camí a Nova Orleans per a acudir a la Super Bowl, va indicar que estes tarifes s’aplicarien “a tots”. “És molt senzill. Si ens cobren, els cobrem”, va assenyalar després d’avançar que elevarà els aranzels en resposta a les possibles mesures de represàlia que adopten altres països.

Segons un alt funcionari del Govern nord-americà consultat pel citat canal de televisió, les mesures de Trump “restablixen la fortalesa de les indústries de l’acer i alumini d’EUA i posen fi a l’explotació i evasió desenfrenades que han perjudicat als treballadors nord-americans”.

La Comissió Europea ha informat que no ha rebut cap notificació oficial dels aranzels, però el ministre d’Exteriors de França, Jean-Noel Barrot, ha assegurat que la Unió Europea respondrà a qualsevol aranzel imposat per Washington al bloc comunitari.

Trump ja va anunciar el passat 1 de febrer aranzels del 10% sobre els productes de Xina i també aranzels del 25% per a Canadà i Mèxic, encara que en estos dos casos va suspendre la seua aplicació durant un mes després d’aconseguir sengles acords per al desplegament de forces de seguretat en la frontera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.