Trump signa les ordres executives que imposen aranzels del 25% a les importacions d’acer i alumini

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha signat este dilluns les ordres executives anunciades en la vespra sobre la imposició d’un 25 per cent d’aranzels a totes les importacions d’acer i alumini, sense excepcions ni exempcions i que, segons la Casa Blanca, entraran en vigor el 12 de març.

«Això és una cosa molt important. És el començament per a fer que Estats Units torne a ser ric», ha afirmat Trump des del Despatx Oval en la Casa Blanca mentre signava el document.

«Crec que els nostres aliats i els nostres enemics a tot el món esperaven això. Ho esperaven des de fa anys. (…) Si es fa correctament, no volem que perjudique a altres països. Però s’han estat aprofitant durant anys. La majoria ens han cobrat aranzels, quasi sense excepció. És hora de ser recíprocs», ha dit.

Segons el decret publicat per la Casa Blanca, el règim aranzelari aplicat fins hui «ha soscavat els objectius de seguretat nacional» de la indústria dels productes esmentats, la qual cosa ha «donat lloc a un augment significatiu de les importacions d’articles d’alumini que un cop més amenacen amb perjudicar la seguretat nacional d’EUA».

Així mateix, ha assenyalat que els aranzels són «un mitjà eficaç per a reduir les importacions, fomentar la inversió i l’expansió de la producció nacional d’acer i mitigar el possible menyscapte de la seguretat nacional». Malgrat això, segons ha indicat, les importacions d’articles de certs països exempts de l’aranzel o subjectes a acords alternatius han augmentat «significativament».

En la vespra, en anunciar la mesura en l»Air Force One’ de camí a Nova Orleans per a acudir a la Super Bowl, va indicar que estes tarifes s’aplicarien «a tots». «És molt senzill. Si ens cobren, els cobrem», va assenyalar després d’avançar que elevarà els aranzels en resposta a les possibles mesures de represàlia que adopten altres països.

Segons un alt funcionari del Govern nord-americà consultat pel citat canal de televisió, les mesures de Trump «restablixen la fortalesa de les indústries de l’acer i alumini d’EUA i posen fi a l’explotació i evasió desenfrenades que han perjudicat als treballadors nord-americans».

La Comissió Europea ha informat que no ha rebut cap notificació oficial dels aranzels, però el ministre d’Exteriors de França, Jean-Noel Barrot, ha assegurat que la Unió Europea respondrà a qualsevol aranzel imposat per Washington al bloc comunitari.

Trump ja va anunciar el passat 1 de febrer aranzels del 10% sobre els productes de Xina i també aranzels del 25% per a Canadà i Mèxic, encara que en estos dos casos va suspendre la seua aplicació durant un mes després d’aconseguir sengles acords per al desplegament de forces de seguretat en la frontera.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.