Trump signa les ordres executives que imposen aranzels del 25% a les importacions d’acer i alumini

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha signat este dilluns les ordres executives anunciades en la vespra sobre la imposició d’un 25 per cent d’aranzels a totes les importacions d’acer i alumini, sense excepcions ni exempcions i que, segons la Casa Blanca, entraran en vigor el 12 de març.

«Això és una cosa molt important. És el començament per a fer que Estats Units torne a ser ric», ha afirmat Trump des del Despatx Oval en la Casa Blanca mentre signava el document.

«Crec que els nostres aliats i els nostres enemics a tot el món esperaven això. Ho esperaven des de fa anys. (…) Si es fa correctament, no volem que perjudique a altres països. Però s’han estat aprofitant durant anys. La majoria ens han cobrat aranzels, quasi sense excepció. És hora de ser recíprocs», ha dit.

Segons el decret publicat per la Casa Blanca, el règim aranzelari aplicat fins hui «ha soscavat els objectius de seguretat nacional» de la indústria dels productes esmentats, la qual cosa ha «donat lloc a un augment significatiu de les importacions d’articles d’alumini que un cop més amenacen amb perjudicar la seguretat nacional d’EUA».

Així mateix, ha assenyalat que els aranzels són «un mitjà eficaç per a reduir les importacions, fomentar la inversió i l’expansió de la producció nacional d’acer i mitigar el possible menyscapte de la seguretat nacional». Malgrat això, segons ha indicat, les importacions d’articles de certs països exempts de l’aranzel o subjectes a acords alternatius han augmentat «significativament».

En la vespra, en anunciar la mesura en l»Air Force One’ de camí a Nova Orleans per a acudir a la Super Bowl, va indicar que estes tarifes s’aplicarien «a tots». «És molt senzill. Si ens cobren, els cobrem», va assenyalar després d’avançar que elevarà els aranzels en resposta a les possibles mesures de represàlia que adopten altres països.

Segons un alt funcionari del Govern nord-americà consultat pel citat canal de televisió, les mesures de Trump «restablixen la fortalesa de les indústries de l’acer i alumini d’EUA i posen fi a l’explotació i evasió desenfrenades que han perjudicat als treballadors nord-americans».

La Comissió Europea ha informat que no ha rebut cap notificació oficial dels aranzels, però el ministre d’Exteriors de França, Jean-Noel Barrot, ha assegurat que la Unió Europea respondrà a qualsevol aranzel imposat per Washington al bloc comunitari.

Trump ja va anunciar el passat 1 de febrer aranzels del 10% sobre els productes de Xina i també aranzels del 25% per a Canadà i Mèxic, encara que en estos dos casos va suspendre la seua aplicació durant un mes després d’aconseguir sengles acords per al desplegament de forces de seguretat en la frontera.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU