La fiscal superior del TSJCV planteja rebaixar l’edat penal per a delictes sexuals dels 14 als 12 anys

La fiscal superior de la Comunitat Valenciana, Teresa Gisbert, s’ha mostrat a favor de rebaixar de 14 a 12 anys l’edat penal mínima en delictes sexuals comeses per menors, sempre que les sancions siguen reeducatives i no un “pur càstig”, davant l’augment d’aquesta mena d’agressions registrat durant l’any passat.

Quan t’arriba una agressió sexual d’un xiquet de 13 anys com a autor, cal actuar ja”, ha declarat després d’entregar la memòria de la Fiscalia de l’any passat en Les Corts, en al·lusió a la petició de rebaixar aquesta edat legal per part d’associacions judicials.

Gisbert ha traslladat també la seua “preocupació especial” per la major incidència de delictes sexuals en menors cada vegada més joves, amb casos de “cada vegada víctimes xiquetes més xicotetes, de 12-13 anys i alguna de deu”. “Això significa que no ho estem fent bé o que falten coses per fer”, ha constatat.

Sobretot, ha advertit de la necessitat d’“ensenyar realment als menors en igualtat i empatia, ja que “tenen conceptes molt dosificadors, retrògrads i masclistes de la dona i això és un problema”. “El sistema funciona correctament quan arriba la denúncia de la víctima –ha remarcat–, però els joves continuen adoptant uns rols moltes vegades pitjors que els adults”.

Amb tot això, la fiscal ha reconegut que seria convenient baixar l’edat legal de 14 a 12 anys en aquesta mena de delictes. Una petició que en el seu cas no és nova atés que es tracta d’alguna cosa que ja va demanar en 1996 quan coordinava la secció de Menors, quan “el propi entorn (dels agressors) no intervé”. Això sí, ha posat l’accent que cal mantindre l’“esperit” de la Llei del Menor i que les sancions tinguen “caràcter reeducatiu”.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.