La fiscal superior del TSJCV planteja rebaixar l’edat penal per a delictes sexuals dels 14 als 12 anys

La fiscal superior de la Comunitat Valenciana, Teresa Gisbert, s’ha mostrat a favor de rebaixar de 14 a 12 anys l’edat penal mínima en delictes sexuals comeses per menors, sempre que les sancions siguen reeducatives i no un “pur càstig”, davant l’augment d’aquesta mena d’agressions registrat durant l’any passat.

Quan t’arriba una agressió sexual d’un xiquet de 13 anys com a autor, cal actuar ja”, ha declarat després d’entregar la memòria de la Fiscalia de l’any passat en Les Corts, en al·lusió a la petició de rebaixar aquesta edat legal per part d’associacions judicials.

Gisbert ha traslladat també la seua “preocupació especial” per la major incidència de delictes sexuals en menors cada vegada més joves, amb casos de “cada vegada víctimes xiquetes més xicotetes, de 12-13 anys i alguna de deu”. “Això significa que no ho estem fent bé o que falten coses per fer”, ha constatat.

Sobretot, ha advertit de la necessitat d’“ensenyar realment als menors en igualtat i empatia, ja que “tenen conceptes molt dosificadors, retrògrads i masclistes de la dona i això és un problema”. “El sistema funciona correctament quan arriba la denúncia de la víctima –ha remarcat–, però els joves continuen adoptant uns rols moltes vegades pitjors que els adults”.

Amb tot això, la fiscal ha reconegut que seria convenient baixar l’edat legal de 14 a 12 anys en aquesta mena de delictes. Una petició que en el seu cas no és nova atés que es tracta d’alguna cosa que ja va demanar en 1996 quan coordinava la secció de Menors, quan “el propi entorn (dels agressors) no intervé”. Això sí, ha posat l’accent que cal mantindre l’“esperit” de la Llei del Menor i que les sancions tinguen “caràcter reeducatiu”.

Últimes notícies

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.
FILMOTECA D'ESTIU