La Comunitat Valenciana lidera el nombre de reserves de càmpings

Els experts preveien que la Setmana Santa seria el punt d’inflexió que necessitava el turisme per a aconseguir els nivells anteriors al COVID-19, però les xifres han superat fins i tot les millors previsions. Es va registrar un 90% d’ocupació en pràcticament tots els destins espanyols, la qual cosa ha augmentat l’optimisme de cara al període estival.

I en un període vacacional on els viatgers nacionals han sigut clau per a afermar la recuperació del sector turístic, el càmping ha tornat a ser un dels models vacacionals més triats.

Les dades que revela Donen Iots, fundador de la plataforma líder de reserves d’allotjaments a l’aire lliure Pitchup.com, sumats al context d’inflació, afermen la tendència d’èxit d’aquesta mena d’allotjaments per al pròxim gran període vacacional.

Les estades reservades per a abril, maig i juny han augmentat un 25% respecte al mateix període de 2021, la qual cosa sens dubte resulta encoratjador per a les reserves d’estiu d’un sector que irromp amb força un any més.

El turisme domèstic, clau en l’impuls del sector

Fins al 13 d’abril, últim dia hàbil abans de les vacances, la plataforma sumava un 43% més de reserves de nacionals en establiments espanyols que l’any anterior en les mateixes dates, malgrat que aqueix any ja havia tingut lloc la Setmana Santa. Cal assenyalar que els destins nacionals han sigut més sol·licitats pels espanyols que destins fora de les nostres fronteres, concretament un 248% més.

Però el turisme internacional no es queda arrere: les reserves d’estrangers a Espanya han crescut un 11% respecte de 2019, últim any prepandèmia, i un 663% respecte a l’any passat.

Comunitat Valenciana: el destí més demandat per a Setmana Santa

La Comunitat Valenciana salta del tercer al primer lloc, aglutinant un 21% de totes les reserves realitzades en territori nacional. A més, només en els quatre primers mesos de 2022 la regió acumula ja un 40% de les reserves registrades en tot el 2021.

Li segueix Andalusia, que es manté com a segon lloc més demandat juntament amb Catalunya amb un 19% de les reserves. El rànquing el tanquen, amb un 10% de reserves, Euskadi, que per primera vegada apareix entre les 5 primeres des de 2019 i Cantàbria, que perd un lloc respecte a l’any passat.

El context nacional apuntala la demanda dels càmpings

«En els dos últims anys, els nostres propietaris de càmpings ens han parlat de molts clients que han canviat les seues vacances a l’estranger per estades al seu país i que han gaudit tant que pensen continuar, i les xifres semblen confirmar-lo», afirma Iots. La plataforma ha registrat un creixement global del 102% en les reserves realitzades en el que va d’any en comparació amb el mateix moment de 2019.

Iots també assenyala que l’augment del cost de la vida és un factor que influeix en la creixent popularitat d’aquest model vacacional per a 2022. «Oferim més de 170 opcions d’allotjament a Espanya. Hi ha parcel·les de càmping des de només 10 € per nit i estades en glampings amb totes les comoditats des de 27 € per nit. Si a això li afegim la gran quantitat d’activitats gratuïtes i la possibilitat de gaudir d’un estiu a pocs quilòmetres de casa per a mantindre els costos de combustible al mínim, és fàcil veure com les vacances a l’aire lliure són més assequibles per a aquells els pressupostos dels quals s’estan reduint».

Respecte a què podem esperar de l’estiu de 2022, les escapades tales tindran una gran demanda, amb una duració mitjana de les reserves realitzades fins a la data d’una mica menys de 3 nits (un 7,6% menys que les 3,18 nits de 2019). Els acampadors i glampers també estan reservant més prop de partir, amb una mitjana de 68 dies enguany en comparació amb més de 90 dies l’any passat.

Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.