16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La Comunitat Valenciana lidera el nombre de reserves de càmpings

Els experts preveien que la Setmana Santa seria el punt d’inflexió que necessitava el turisme per a aconseguir els nivells anteriors al COVID-19, però les xifres han superat fins i tot les millors previsions. Es va registrar un 90% d’ocupació en pràcticament tots els destins espanyols, la qual cosa ha augmentat l’optimisme de cara al període estival.

I en un període vacacional on els viatgers nacionals han sigut clau per a afermar la recuperació del sector turístic, el càmping ha tornat a ser un dels models vacacionals més triats.

Les dades que revela Donen Iots, fundador de la plataforma líder de reserves d’allotjaments a l’aire lliure Pitchup.com, sumats al context d’inflació, afermen la tendència d’èxit d’aquesta mena d’allotjaments per al pròxim gran període vacacional.

Les estades reservades per a abril, maig i juny han augmentat un 25% respecte al mateix període de 2021, la qual cosa sens dubte resulta encoratjador per a les reserves d’estiu d’un sector que irromp amb força un any més.

El turisme domèstic, clau en l’impuls del sector

Fins al 13 d’abril, últim dia hàbil abans de les vacances, la plataforma sumava un 43% més de reserves de nacionals en establiments espanyols que l’any anterior en les mateixes dates, malgrat que aqueix any ja havia tingut lloc la Setmana Santa. Cal assenyalar que els destins nacionals han sigut més sol·licitats pels espanyols que destins fora de les nostres fronteres, concretament un 248% més.

Però el turisme internacional no es queda arrere: les reserves d’estrangers a Espanya han crescut un 11% respecte de 2019, últim any prepandèmia, i un 663% respecte a l’any passat.

Comunitat Valenciana: el destí més demandat per a Setmana Santa

La Comunitat Valenciana salta del tercer al primer lloc, aglutinant un 21% de totes les reserves realitzades en territori nacional. A més, només en els quatre primers mesos de 2022 la regió acumula ja un 40% de les reserves registrades en tot el 2021.

Li segueix Andalusia, que es manté com a segon lloc més demandat juntament amb Catalunya amb un 19% de les reserves. El rànquing el tanquen, amb un 10% de reserves, Euskadi, que per primera vegada apareix entre les 5 primeres des de 2019 i Cantàbria, que perd un lloc respecte a l’any passat.

El context nacional apuntala la demanda dels càmpings

«En els dos últims anys, els nostres propietaris de càmpings ens han parlat de molts clients que han canviat les seues vacances a l’estranger per estades al seu país i que han gaudit tant que pensen continuar, i les xifres semblen confirmar-lo», afirma Iots. La plataforma ha registrat un creixement global del 102% en les reserves realitzades en el que va d’any en comparació amb el mateix moment de 2019.

Iots també assenyala que l’augment del cost de la vida és un factor que influeix en la creixent popularitat d’aquest model vacacional per a 2022. «Oferim més de 170 opcions d’allotjament a Espanya. Hi ha parcel·les de càmping des de només 10 € per nit i estades en glampings amb totes les comoditats des de 27 € per nit. Si a això li afegim la gran quantitat d’activitats gratuïtes i la possibilitat de gaudir d’un estiu a pocs quilòmetres de casa per a mantindre els costos de combustible al mínim, és fàcil veure com les vacances a l’aire lliure són més assequibles per a aquells els pressupostos dels quals s’estan reduint».

Respecte a què podem esperar de l’estiu de 2022, les escapades tales tindran una gran demanda, amb una duració mitjana de les reserves realitzades fins a la data d’una mica menys de 3 nits (un 7,6% menys que les 3,18 nits de 2019). Els acampadors i glampers també estan reservant més prop de partir, amb una mitjana de 68 dies enguany en comparació amb més de 90 dies l’any passat.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.