La Comunitat Valenciana lidera el nombre de reserves de càmpings

Els experts preveien que la Setmana Santa seria el punt d’inflexió que necessitava el turisme per a aconseguir els nivells anteriors al COVID-19, però les xifres han superat fins i tot les millors previsions. Es va registrar un 90% d’ocupació en pràcticament tots els destins espanyols, la qual cosa ha augmentat l’optimisme de cara al període estival.

I en un període vacacional on els viatgers nacionals han sigut clau per a afermar la recuperació del sector turístic, el càmping ha tornat a ser un dels models vacacionals més triats.

Les dades que revela Donen Iots, fundador de la plataforma líder de reserves d’allotjaments a l’aire lliure Pitchup.com, sumats al context d’inflació, afermen la tendència d’èxit d’aquesta mena d’allotjaments per al pròxim gran període vacacional.

Les estades reservades per a abril, maig i juny han augmentat un 25% respecte al mateix període de 2021, la qual cosa sens dubte resulta encoratjador per a les reserves d’estiu d’un sector que irromp amb força un any més.

El turisme domèstic, clau en l’impuls del sector

Fins al 13 d’abril, últim dia hàbil abans de les vacances, la plataforma sumava un 43% més de reserves de nacionals en establiments espanyols que l’any anterior en les mateixes dates, malgrat que aqueix any ja havia tingut lloc la Setmana Santa. Cal assenyalar que els destins nacionals han sigut més sol·licitats pels espanyols que destins fora de les nostres fronteres, concretament un 248% més.

Però el turisme internacional no es queda arrere: les reserves d’estrangers a Espanya han crescut un 11% respecte de 2019, últim any prepandèmia, i un 663% respecte a l’any passat.

Comunitat Valenciana: el destí més demandat per a Setmana Santa

La Comunitat Valenciana salta del tercer al primer lloc, aglutinant un 21% de totes les reserves realitzades en territori nacional. A més, només en els quatre primers mesos de 2022 la regió acumula ja un 40% de les reserves registrades en tot el 2021.

Li segueix Andalusia, que es manté com a segon lloc més demandat juntament amb Catalunya amb un 19% de les reserves. El rànquing el tanquen, amb un 10% de reserves, Euskadi, que per primera vegada apareix entre les 5 primeres des de 2019 i Cantàbria, que perd un lloc respecte a l’any passat.

El context nacional apuntala la demanda dels càmpings

«En els dos últims anys, els nostres propietaris de càmpings ens han parlat de molts clients que han canviat les seues vacances a l’estranger per estades al seu país i que han gaudit tant que pensen continuar, i les xifres semblen confirmar-lo», afirma Iots. La plataforma ha registrat un creixement global del 102% en les reserves realitzades en el que va d’any en comparació amb el mateix moment de 2019.

Iots també assenyala que l’augment del cost de la vida és un factor que influeix en la creixent popularitat d’aquest model vacacional per a 2022. «Oferim més de 170 opcions d’allotjament a Espanya. Hi ha parcel·les de càmping des de només 10 € per nit i estades en glampings amb totes les comoditats des de 27 € per nit. Si a això li afegim la gran quantitat d’activitats gratuïtes i la possibilitat de gaudir d’un estiu a pocs quilòmetres de casa per a mantindre els costos de combustible al mínim, és fàcil veure com les vacances a l’aire lliure són més assequibles per a aquells els pressupostos dels quals s’estan reduint».

Respecte a què podem esperar de l’estiu de 2022, les escapades tales tindran una gran demanda, amb una duració mitjana de les reserves realitzades fins a la data d’una mica menys de 3 nits (un 7,6% menys que les 3,18 nits de 2019). Els acampadors i glampers també estan reservant més prop de partir, amb una mitjana de 68 dies enguany en comparació amb més de 90 dies l’any passat.

Últimes notícies

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.