La Comunitat Valenciana lidera el nombre de reserves de càmpings

Els experts preveien que la Setmana Santa seria el punt d’inflexió que necessitava el turisme per a aconseguir els nivells anteriors al COVID-19, però les xifres han superat fins i tot les millors previsions. Es va registrar un 90% d’ocupació en pràcticament tots els destins espanyols, la qual cosa ha augmentat l’optimisme de cara al període estival.

I en un període vacacional on els viatgers nacionals han sigut clau per a afermar la recuperació del sector turístic, el càmping ha tornat a ser un dels models vacacionals més triats.

Les dades que revela Donen Iots, fundador de la plataforma líder de reserves d’allotjaments a l’aire lliure Pitchup.com, sumats al context d’inflació, afermen la tendència d’èxit d’aquesta mena d’allotjaments per al pròxim gran període vacacional.

Les estades reservades per a abril, maig i juny han augmentat un 25% respecte al mateix període de 2021, la qual cosa sens dubte resulta encoratjador per a les reserves d’estiu d’un sector que irromp amb força un any més.

El turisme domèstic, clau en l’impuls del sector

Fins al 13 d’abril, últim dia hàbil abans de les vacances, la plataforma sumava un 43% més de reserves de nacionals en establiments espanyols que l’any anterior en les mateixes dates, malgrat que aqueix any ja havia tingut lloc la Setmana Santa. Cal assenyalar que els destins nacionals han sigut més sol·licitats pels espanyols que destins fora de les nostres fronteres, concretament un 248% més.

Però el turisme internacional no es queda arrere: les reserves d’estrangers a Espanya han crescut un 11% respecte de 2019, últim any prepandèmia, i un 663% respecte a l’any passat.

Comunitat Valenciana: el destí més demandat per a Setmana Santa

La Comunitat Valenciana salta del tercer al primer lloc, aglutinant un 21% de totes les reserves realitzades en territori nacional. A més, només en els quatre primers mesos de 2022 la regió acumula ja un 40% de les reserves registrades en tot el 2021.

Li segueix Andalusia, que es manté com a segon lloc més demandat juntament amb Catalunya amb un 19% de les reserves. El rànquing el tanquen, amb un 10% de reserves, Euskadi, que per primera vegada apareix entre les 5 primeres des de 2019 i Cantàbria, que perd un lloc respecte a l’any passat.

El context nacional apuntala la demanda dels càmpings

«En els dos últims anys, els nostres propietaris de càmpings ens han parlat de molts clients que han canviat les seues vacances a l’estranger per estades al seu país i que han gaudit tant que pensen continuar, i les xifres semblen confirmar-lo», afirma Iots. La plataforma ha registrat un creixement global del 102% en les reserves realitzades en el que va d’any en comparació amb el mateix moment de 2019.

Iots també assenyala que l’augment del cost de la vida és un factor que influeix en la creixent popularitat d’aquest model vacacional per a 2022. «Oferim més de 170 opcions d’allotjament a Espanya. Hi ha parcel·les de càmping des de només 10 € per nit i estades en glampings amb totes les comoditats des de 27 € per nit. Si a això li afegim la gran quantitat d’activitats gratuïtes i la possibilitat de gaudir d’un estiu a pocs quilòmetres de casa per a mantindre els costos de combustible al mínim, és fàcil veure com les vacances a l’aire lliure són més assequibles per a aquells els pressupostos dels quals s’estan reduint».

Respecte a què podem esperar de l’estiu de 2022, les escapades tales tindran una gran demanda, amb una duració mitjana de les reserves realitzades fins a la data d’una mica menys de 3 nits (un 7,6% menys que les 3,18 nits de 2019). Els acampadors i glampers també estan reservant més prop de partir, amb una mitjana de 68 dies enguany en comparació amb més de 90 dies l’any passat.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.