10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana lidera el nombre de reserves de càmpings

Els experts preveien que la Setmana Santa seria el punt d’inflexió que necessitava el turisme per a aconseguir els nivells anteriors al COVID-19, però les xifres han superat fins i tot les millors previsions. Es va registrar un 90% d’ocupació en pràcticament tots els destins espanyols, la qual cosa ha augmentat l’optimisme de cara al període estival.

I en un període vacacional on els viatgers nacionals han sigut clau per a afermar la recuperació del sector turístic, el càmping ha tornat a ser un dels models vacacionals més triats.

Les dades que revela Donen Iots, fundador de la plataforma líder de reserves d’allotjaments a l’aire lliure Pitchup.com, sumats al context d’inflació, afermen la tendència d’èxit d’aquesta mena d’allotjaments per al pròxim gran període vacacional.

Les estades reservades per a abril, maig i juny han augmentat un 25% respecte al mateix període de 2021, la qual cosa sens dubte resulta encoratjador per a les reserves d’estiu d’un sector que irromp amb força un any més.

El turisme domèstic, clau en l’impuls del sector

Fins al 13 d’abril, últim dia hàbil abans de les vacances, la plataforma sumava un 43% més de reserves de nacionals en establiments espanyols que l’any anterior en les mateixes dates, malgrat que aqueix any ja havia tingut lloc la Setmana Santa. Cal assenyalar que els destins nacionals han sigut més sol·licitats pels espanyols que destins fora de les nostres fronteres, concretament un 248% més.

Però el turisme internacional no es queda arrere: les reserves d’estrangers a Espanya han crescut un 11% respecte de 2019, últim any prepandèmia, i un 663% respecte a l’any passat.

Comunitat Valenciana: el destí més demandat per a Setmana Santa

La Comunitat Valenciana salta del tercer al primer lloc, aglutinant un 21% de totes les reserves realitzades en territori nacional. A més, només en els quatre primers mesos de 2022 la regió acumula ja un 40% de les reserves registrades en tot el 2021.

Li segueix Andalusia, que es manté com a segon lloc més demandat juntament amb Catalunya amb un 19% de les reserves. El rànquing el tanquen, amb un 10% de reserves, Euskadi, que per primera vegada apareix entre les 5 primeres des de 2019 i Cantàbria, que perd un lloc respecte a l’any passat.

El context nacional apuntala la demanda dels càmpings

«En els dos últims anys, els nostres propietaris de càmpings ens han parlat de molts clients que han canviat les seues vacances a l’estranger per estades al seu país i que han gaudit tant que pensen continuar, i les xifres semblen confirmar-lo», afirma Iots. La plataforma ha registrat un creixement global del 102% en les reserves realitzades en el que va d’any en comparació amb el mateix moment de 2019.

Iots també assenyala que l’augment del cost de la vida és un factor que influeix en la creixent popularitat d’aquest model vacacional per a 2022. «Oferim més de 170 opcions d’allotjament a Espanya. Hi ha parcel·les de càmping des de només 10 € per nit i estades en glampings amb totes les comoditats des de 27 € per nit. Si a això li afegim la gran quantitat d’activitats gratuïtes i la possibilitat de gaudir d’un estiu a pocs quilòmetres de casa per a mantindre els costos de combustible al mínim, és fàcil veure com les vacances a l’aire lliure són més assequibles per a aquells els pressupostos dels quals s’estan reduint».

Respecte a què podem esperar de l’estiu de 2022, les escapades tales tindran una gran demanda, amb una duració mitjana de les reserves realitzades fins a la data d’una mica menys de 3 nits (un 7,6% menys que les 3,18 nits de 2019). Els acampadors i glampers també estan reservant més prop de partir, amb una mitjana de 68 dies enguany en comparació amb més de 90 dies l’any passat.

Últimes notícies

La Generalitat envia un segon És_Alert a tota la província de València per la pluja

La Generalitat Valenciana ha enviat un segon És_Alert a tots els mòbils de la província per a alertar de possibles inundacions. Demana evitar llits i desplaçaments.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i barrancs desbordats a València

L'episodi de pluges intenses ha obligat a evacuar vivendes a Benferri i ha causat desbordes en la rambla del riu Vaca i a Abanilla. El trànsit s'ha vist condicionat en l'A-7, A-3 i AP-7.

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat: Simat supera els 100 l/m²

Les precipitacions s'intensifiquen en la Comunitat Valenciana amb acumulats molt alts a la província de València. Simat de la Valldigna aconseguix 113 l/m² i Aemet manté avisos per ruixats forts i tempestes.

Les famílies dels desapareguts a Indonèsia demanen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han reclamat que l'operatiu seguisca fins a trobar-los. Han indicat que, ara com ara, l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge.

Troben el cos de la xiqueta valenciana desapareguda després del naufragi a Indonèsia

Les autoritats confirmen que es tracta de la menor de 12 anys de la família valenciana el vaixell de la qual es va afonar prop del Parc Nacional de Komodo

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.