15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Dormir en hotels de la Comunitat va ser un 14% més car el 2022, amb una mitjana de 88 euros nit

La Comunitat Valenciana segueix mantenint-se al pòdium de les destinacions turístiques preferides malgrat un increment de costos que també ha repercutit en les tarifes hoteleres.

Així, el sector turístic segueix recuperant-se i registrant les xifres anteriors a la pandèmia, especialment, als territoris de sol i platja com Catalunya, Andalusia, Illes Balears, Canàries o la nostra Comunitat en convertir-se un any més en la tria dels viatgers nacionals i estrangers. Tot i això, l’alta demanda i la pujada de preus ha provocat un augment dels costos i a conseqüència del preu mitjà de les habitacions.

De fet, el preu mitjà d’una habitació en els hotels de la Comunitat Valenciana va ser de 88 euros en 2022, un 14,7% més que el 2021, segons les dades publicades este dimarts pe l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a la seua enquesta de Conjuntura Turística Hotelera. Tot i que estes xifres del territori valencià no arriben a la mitjana estatal els preus hotelers van augmentar un 17% el 2022, amb una facturació mitjana diària per cada habitació ocupada (ADR) de 104,7 euros.

En este sentit, les comunitats autònomes que van presentar els majors increments de preus van ser la Comunitat de Madrid, on els hotels van pujar de mitjana un 32,1%, Catalunya un 25,7% i el País Basc un 20,6%. Per categories, la facturació mitjana va ser de 233,4 euros per als hotels de cinc estrelles, de 110,2 euros per als de quatre i de 84,9 euros per als de tres estrelles. Els ingressos per habitació disponible per a estes mateixes categories van ser de 151,6, 78,2 i 57,4 euros, respectivament.

27,2 milions de pernoctacions a la Comunitat Valenciana

En total Espanya va assolir la xifra de 320,7 de pernoctacions en establiments hotelers el 2022, amb un augment del 85,6% respecte al 2021, i un descens d’un 6,5% si es comparen amb les dades prèvies a la pandèmia del 2019 quan es van registrar 343 milions de pernoctacions. Igualment, este any les pernoctacions de residents van créixer un 32,1% i les de no residents un 144,7%, i el 59,1% es van concentrar entre els mesos de maig a setembre, amb un augment del 75,4% respecte al mateix període del 2021.

Del mateix, la Comunitat Valenciana registrar 8.787.244 viatgers l’any passat, un 53,78% més que el 2021 (encara hi havia restriccions per la pandèmia) i 27,2 milions de pernoctacions. A més va ser el tercera destinació elegida pels viatgers residents Espanya, concentrant el 12,5% de les pernoctacions totals, darrere de Catalunya (14,3%), en segon lloc, i Andalusia (21,5%) que va ser la destinació principal dels viatgers espanyols. Pel que fa al principal destí triat pels no residents va ser Canàries, amb un 27,5% del total de pernoctacions, seguit de les Illes Balears (25,2%) i Catalunya (17,9%).

Els viatgers del Regne Unit i Alemanya van realitzar 89,3 milions de pernoctacions hoteleres en 2022, la qual cosa va suposar el 44,5% del total de les de no residents. Les dels viatgers del Regne Unit van augmentar el 305,8% i les dels d’Alemanya un 101,7%. A més, entre els principals països emissors, els majors creixements de pernoctacions el 2022 van ser de viatgers de Noruega (368,7%), Regne Unit (305,8%) i Irlanda (269,5%).

Últimes notícies

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.

Marcelino advertix d’un Alabés dinàmic, solidari i intens que juga bé

Marcelino va analitzar a l'Esportiu Alabés, al qual va definir com a dinàmic, solidari i intens, i va avisar d'un partit exigent per al Vila-real. El tècnic va valorar el moment de l'equip, la possible alta de Partey i va elogiar a Parell després dels seus 250 partits.

De València a Barcelona: la cirurgia que va retornar mobilitat a Darío i aferma a Vall d’Hebron i Germans Trias com CSUR

Sanitat reconeix a Vall d'Hebron (pediatria) i Germans Trias (adults) com a centres de referència per a cirurgia de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra l'impacte d'estes intervencions quan els fàrmacs no funcionen.

Detingut per robar més de 30 metres de cablejat de l’enllumenat públic a València

La Policia Local ha arrestat a un home de 34 anys després de ser interceptat amb més de 30 metres de cable de coure i ferramentes. El tram afectat va quedar sense llum, amb risc per a vianants i trànsit.

Desxifren l”idioma intern’ de la tomaca per a resistir la sequera i millorar la qualitat

Un equip ha mapatge les xarxes gèniques de la tomaca que coordinen la maduració del fruit i la resposta a la sequera, identificant nodes clau per a la millora. L'estudi ha creat a més ferramentes obertes que permeten explorar eixes xarxes i accelerar la selecció de varietats més resilients.

Pla Cabanyal-Canyamelar adjudica la venda de 6 vivendes a veïns, 5 per a menors de 35

La societat ha adjudicat provisionalment sis vivendes amb preus d'eixida entre 95.000 i 160.000 euros. Tots els adjudicataris les destinaran a residència habitual i disposen de 10 dies per a firmar arres.

Sadiq Umar confia en Corberán per a traure la seua millor versió al València

Sadiq Umar va ser presentat com a jugador del València i va afirmar que Carlos Corberán pot donar-li l'impuls definitiu. Va assegurar que està en forma i disponible davant l'Elx.