Dormir en hotels de la Comunitat va ser un 14% més car el 2022, amb una mitjana de 88 euros nit

La Comunitat Valenciana segueix mantenint-se al pòdium de les destinacions turístiques preferides malgrat un increment de costos que també ha repercutit en les tarifes hoteleres.

Així, el sector turístic segueix recuperant-se i registrant les xifres anteriors a la pandèmia, especialment, als territoris de sol i platja com Catalunya, Andalusia, Illes Balears, Canàries o la nostra Comunitat en convertir-se un any més en la tria dels viatgers nacionals i estrangers. Tot i això, l’alta demanda i la pujada de preus ha provocat un augment dels costos i a conseqüència del preu mitjà de les habitacions.

De fet, el preu mitjà d’una habitació en els hotels de la Comunitat Valenciana va ser de 88 euros en 2022, un 14,7% més que el 2021, segons les dades publicades este dimarts pe l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a la seua enquesta de Conjuntura Turística Hotelera. Tot i que estes xifres del territori valencià no arriben a la mitjana estatal els preus hotelers van augmentar un 17% el 2022, amb una facturació mitjana diària per cada habitació ocupada (ADR) de 104,7 euros.

En este sentit, les comunitats autònomes que van presentar els majors increments de preus van ser la Comunitat de Madrid, on els hotels van pujar de mitjana un 32,1%, Catalunya un 25,7% i el País Basc un 20,6%. Per categories, la facturació mitjana va ser de 233,4 euros per als hotels de cinc estrelles, de 110,2 euros per als de quatre i de 84,9 euros per als de tres estrelles. Els ingressos per habitació disponible per a estes mateixes categories van ser de 151,6, 78,2 i 57,4 euros, respectivament.

27,2 milions de pernoctacions a la Comunitat Valenciana

En total Espanya va assolir la xifra de 320,7 de pernoctacions en establiments hotelers el 2022, amb un augment del 85,6% respecte al 2021, i un descens d’un 6,5% si es comparen amb les dades prèvies a la pandèmia del 2019 quan es van registrar 343 milions de pernoctacions. Igualment, este any les pernoctacions de residents van créixer un 32,1% i les de no residents un 144,7%, i el 59,1% es van concentrar entre els mesos de maig a setembre, amb un augment del 75,4% respecte al mateix període del 2021.

Del mateix, la Comunitat Valenciana registrar 8.787.244 viatgers l’any passat, un 53,78% més que el 2021 (encara hi havia restriccions per la pandèmia) i 27,2 milions de pernoctacions. A més va ser el tercera destinació elegida pels viatgers residents Espanya, concentrant el 12,5% de les pernoctacions totals, darrere de Catalunya (14,3%), en segon lloc, i Andalusia (21,5%) que va ser la destinació principal dels viatgers espanyols. Pel que fa al principal destí triat pels no residents va ser Canàries, amb un 27,5% del total de pernoctacions, seguit de les Illes Balears (25,2%) i Catalunya (17,9%).

Els viatgers del Regne Unit i Alemanya van realitzar 89,3 milions de pernoctacions hoteleres en 2022, la qual cosa va suposar el 44,5% del total de les de no residents. Les dels viatgers del Regne Unit van augmentar el 305,8% i les dels d’Alemanya un 101,7%. A més, entre els principals països emissors, els majors creixements de pernoctacions el 2022 van ser de viatgers de Noruega (368,7%), Regne Unit (305,8%) i Irlanda (269,5%).

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.