10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Dormir en hotels de la Comunitat va ser un 14% més car el 2022, amb una mitjana de 88 euros nit

La Comunitat Valenciana segueix mantenint-se al pòdium de les destinacions turístiques preferides malgrat un increment de costos que també ha repercutit en les tarifes hoteleres.

Així, el sector turístic segueix recuperant-se i registrant les xifres anteriors a la pandèmia, especialment, als territoris de sol i platja com Catalunya, Andalusia, Illes Balears, Canàries o la nostra Comunitat en convertir-se un any més en la tria dels viatgers nacionals i estrangers. Tot i això, l’alta demanda i la pujada de preus ha provocat un augment dels costos i a conseqüència del preu mitjà de les habitacions.

De fet, el preu mitjà d’una habitació en els hotels de la Comunitat Valenciana va ser de 88 euros en 2022, un 14,7% més que el 2021, segons les dades publicades este dimarts pe l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a la seua enquesta de Conjuntura Turística Hotelera. Tot i que estes xifres del territori valencià no arriben a la mitjana estatal els preus hotelers van augmentar un 17% el 2022, amb una facturació mitjana diària per cada habitació ocupada (ADR) de 104,7 euros.

En este sentit, les comunitats autònomes que van presentar els majors increments de preus van ser la Comunitat de Madrid, on els hotels van pujar de mitjana un 32,1%, Catalunya un 25,7% i el País Basc un 20,6%. Per categories, la facturació mitjana va ser de 233,4 euros per als hotels de cinc estrelles, de 110,2 euros per als de quatre i de 84,9 euros per als de tres estrelles. Els ingressos per habitació disponible per a estes mateixes categories van ser de 151,6, 78,2 i 57,4 euros, respectivament.

27,2 milions de pernoctacions a la Comunitat Valenciana

En total Espanya va assolir la xifra de 320,7 de pernoctacions en establiments hotelers el 2022, amb un augment del 85,6% respecte al 2021, i un descens d’un 6,5% si es comparen amb les dades prèvies a la pandèmia del 2019 quan es van registrar 343 milions de pernoctacions. Igualment, este any les pernoctacions de residents van créixer un 32,1% i les de no residents un 144,7%, i el 59,1% es van concentrar entre els mesos de maig a setembre, amb un augment del 75,4% respecte al mateix període del 2021.

Del mateix, la Comunitat Valenciana registrar 8.787.244 viatgers l’any passat, un 53,78% més que el 2021 (encara hi havia restriccions per la pandèmia) i 27,2 milions de pernoctacions. A més va ser el tercera destinació elegida pels viatgers residents Espanya, concentrant el 12,5% de les pernoctacions totals, darrere de Catalunya (14,3%), en segon lloc, i Andalusia (21,5%) que va ser la destinació principal dels viatgers espanyols. Pel que fa al principal destí triat pels no residents va ser Canàries, amb un 27,5% del total de pernoctacions, seguit de les Illes Balears (25,2%) i Catalunya (17,9%).

Els viatgers del Regne Unit i Alemanya van realitzar 89,3 milions de pernoctacions hoteleres en 2022, la qual cosa va suposar el 44,5% del total de les de no residents. Les dels viatgers del Regne Unit van augmentar el 305,8% i les dels d’Alemanya un 101,7%. A més, entre els principals països emissors, els majors creixements de pernoctacions el 2022 van ser de viatgers de Noruega (368,7%), Regne Unit (305,8%) i Irlanda (269,5%).

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.