Generalitat crearà una ‘Film comission’ per potenciar la Comunitat com a destinació de rodatges

La Generalitat constituirà una ‘Film Commission’ que agruparà les diferents ‘Film Office’ municipals i provincials en una entitat autonòmica, amb l’objectiu de coordinar l’activitat de totes i atraure potents rodatges i produccions audiovisuals a la Comunitat Valenciana.

La ‘CV Film Commission’ permetrà també agilitzar l’obtenció de permisos per rodar a la Comunitat Valenciana i impulsarà diferents actuacions per a la promoció com a plató cinematogràfic.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, a Fitur 2023, on ha participat juntament amb el director de la Societat de Projectes per a la Transformació Digital (SPTD), Antonio Rodes, i el director general de Turisme, Herick Campos, a un acte per presentar la tornada a l’activitat de la Ciutat de la Llum.

Colomer ha destacat que “la Comunitat Valenciana ha aconseguit ser ja un plató de cinema” i ha incidit que, tant per a Turisme com per a tots els departaments de la Generalitat implicats, així com les diputacions i els municipis, “és un orgull ser ja un territori fèrtil i capaç d’atraure rodatges”.

A més, ha apostat per continuar treballant per impulsar el turisme cinematogràfic “perquè a través de les pantalles arribem al món, ja que la pantalla és una eina de comunicació global extraordinària”.

Colomer ha remarcat que el projecte de la Generalitat “és fer evolucionar la CV Film Commission i vincular-nos-hi a la Spain Film Commission, per poder arribar així puntuals a qualsevol cita amb el cinema”.

Per la seua banda, Antonio Rodes ha recordat a Fitur que, des del passat 1 de juliol del 2022, es poden reprendre les operacions a la Ciutat de la Llum. “La Ciutat de la Llum renaix”.

Rodes ha destacat que «es tracta d´un actiu molt important per a l´economia valenciana», al mateix temps que ha remarcat que es tracta dels » millors estudis d´Europa».

Cocemfe i Turisme presenten les noves rutes inclusives

D’altra banda, i també en el marc de Fitur 2023, el secretari autonòmic de Turisme ha participat en la presentació de les noves rutes turístiques inclusives de la Comunitat Valenciana ‘També per a tu’, impulsades en col·laboració amb la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV).

Així, tres opcions recorren de nord a sud la Comunitat Valenciana en destinacions com la Vall d’Uixó, València, Paterna, Meliana, la Vila Joiosa, l’Alfàs del Pi i Alacant, amb els lemes de la Vall d’Uixó: camí de l’aigua’, ‘Foc i fang: ceràmica valenciana’ i ‘Alacant: un viatge de 2000 anys’.

Estes tres noves rutes dissenyades per Cocemfe CV s’uneixen a les ja existents a la Comunitat que, amb una oferta turística accessible consolidada, compta actualment amb un total de 18 rutes.

Colomer ha reivindicat l’aliança amb Cocemfe CV: «Hem fet plegats propostes de valor, millorant els recursos turístics en incorporar la mirada d’interpretació dels espais de manera inclusiva«. L’objectiu és «vertebrar la Comunitat Valenciana, trencant els centres d’hegemonia i cuidant el territori», ha assegurat.

Per part seua, el president de Cocemfe, Juan Mondéjar, ha destacat totes les accions de promoció paral·leles que ajuden a difondre estes rutes ia avaluar l’accessibilitat de les destinacions. «Els beneficis del turisme accessible són per a tota la població, alineat tot això amb la nostra hospitalitat«, ha assenyalat.

Guia rutes turístiques inclusives

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.