Ucraïna ataca amb helicòpters un depòsit a Rússia

Rússia ha acusat les forces ucraïneses d’haver atacat en la matinada d’aquest divendres un magatzem de combustible en Belgorod, una ciutat situada a uns 40 quilòmetres de la frontera amb Ucraïna i a uns 80 quilòmetres de Khàrkiv.

El governador regional rus, Vyacheslav Gladkov, sosté en un missatge publicat en el seu compte de Telegram que dos treballadors de les instal·lacions han resultat ferits i que els voltants del magatzem han sigut evacuats després de l’atac de dos helicòpters ucraïnesos, que ha originat un incendi.


En cas de confirmar-se tots aquests termes, es tractarà del primer atac ucraïnés llançat directament sobre sòl rus des de l’inici de la invasió. També serà el segon en Belgorod, una província fronterera amb el territori ucraïnés de l’óblast de Jarkov, una de les ciutats més castigades per l’artilleria russa.

Segons diversos mitjans de comunicació, una gran explosió va sacsejar un depòsit d’armes en Belgorod. Sense confirmació oficial, algunes versions van apuntar a l’impacte d’un míssil Tochka-O ucraïnés.

En el cas d’aquest divendres, el tipus de projectil i la nota de RBC indiquen que dos helicòpters, volant a baixa altitud, van aconseguir burlar els dispositius de seguretat antiaèria i danyar, amb coets S-8, un element essencial de l’arquitectura logística de l’ofensiva russa.

Sense combustible, els avanços dels tancs s’alenteixen. Falta per veure com afectarà això a la present invasió, que segons Rússia s’ha detingut en el nord-oest per a ajustar-se a l’objectiu de blindar les regions orientals.

Les forces ucraïneses han représ el control de les ciutats de Sloboda Lukashivka, en una de les principals rutes per al trànsit de provisions entre Chernihiv i la capital, Kíev, segons assegura el Ministeri de Defensa britànic en el seu últim informe.

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, va assegurar el dijous que Moscou busca reorganitzar-se a Ucraïna. “Segons la nostra intel·ligència, les unitats russes no s’estan retirant, sinó recol·locant-se. Rússia està tractant de reagrupar, reproveir i enfortir la seua ofensiva a la regió de Donbás. Alhora, manté la pressió a Kíev i altres ciutats”, va afirmar. 

Aquest divendres, s’espera que es reprenguen les negociacions entre les delegacions russes i ucraïneses per a buscar solucions al conflicte començat el 24 de febrer i que ha causat ja 4,1 milions de refugiats, segons Nacions Unides.

Últimes notícies

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.