Ucraïna ataca amb helicòpters un depòsit a Rússia

Rússia ha acusat les forces ucraïneses d’haver atacat en la matinada d’aquest divendres un magatzem de combustible en Belgorod, una ciutat situada a uns 40 quilòmetres de la frontera amb Ucraïna i a uns 80 quilòmetres de Khàrkiv.

El governador regional rus, Vyacheslav Gladkov, sosté en un missatge publicat en el seu compte de Telegram que dos treballadors de les instal·lacions han resultat ferits i que els voltants del magatzem han sigut evacuats després de l’atac de dos helicòpters ucraïnesos, que ha originat un incendi.


En cas de confirmar-se tots aquests termes, es tractarà del primer atac ucraïnés llançat directament sobre sòl rus des de l’inici de la invasió. També serà el segon en Belgorod, una província fronterera amb el territori ucraïnés de l’óblast de Jarkov, una de les ciutats més castigades per l’artilleria russa.

Segons diversos mitjans de comunicació, una gran explosió va sacsejar un depòsit d’armes en Belgorod. Sense confirmació oficial, algunes versions van apuntar a l’impacte d’un míssil Tochka-O ucraïnés.

En el cas d’aquest divendres, el tipus de projectil i la nota de RBC indiquen que dos helicòpters, volant a baixa altitud, van aconseguir burlar els dispositius de seguretat antiaèria i danyar, amb coets S-8, un element essencial de l’arquitectura logística de l’ofensiva russa.

Sense combustible, els avanços dels tancs s’alenteixen. Falta per veure com afectarà això a la present invasió, que segons Rússia s’ha detingut en el nord-oest per a ajustar-se a l’objectiu de blindar les regions orientals.

Les forces ucraïneses han représ el control de les ciutats de Sloboda Lukashivka, en una de les principals rutes per al trànsit de provisions entre Chernihiv i la capital, Kíev, segons assegura el Ministeri de Defensa britànic en el seu últim informe.

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, va assegurar el dijous que Moscou busca reorganitzar-se a Ucraïna. “Segons la nostra intel·ligència, les unitats russes no s’estan retirant, sinó recol·locant-se. Rússia està tractant de reagrupar, reproveir i enfortir la seua ofensiva a la regió de Donbás. Alhora, manté la pressió a Kíev i altres ciutats”, va afirmar. 

Aquest divendres, s’espera que es reprenguen les negociacions entre les delegacions russes i ucraïneses per a buscar solucions al conflicte començat el 24 de febrer i que ha causat ja 4,1 milions de refugiats, segons Nacions Unides.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.