Ucraïna ataca amb helicòpters un depòsit a Rússia

Rússia ha acusat les forces ucraïneses d’haver atacat en la matinada d’aquest divendres un magatzem de combustible en Belgorod, una ciutat situada a uns 40 quilòmetres de la frontera amb Ucraïna i a uns 80 quilòmetres de Khàrkiv.

El governador regional rus, Vyacheslav Gladkov, sosté en un missatge publicat en el seu compte de Telegram que dos treballadors de les instal·lacions han resultat ferits i que els voltants del magatzem han sigut evacuats després de l’atac de dos helicòpters ucraïnesos, que ha originat un incendi.


En cas de confirmar-se tots aquests termes, es tractarà del primer atac ucraïnés llançat directament sobre sòl rus des de l’inici de la invasió. També serà el segon en Belgorod, una província fronterera amb el territori ucraïnés de l’óblast de Jarkov, una de les ciutats més castigades per l’artilleria russa.

Segons diversos mitjans de comunicació, una gran explosió va sacsejar un depòsit d’armes en Belgorod. Sense confirmació oficial, algunes versions van apuntar a l’impacte d’un míssil Tochka-O ucraïnés.

En el cas d’aquest divendres, el tipus de projectil i la nota de RBC indiquen que dos helicòpters, volant a baixa altitud, van aconseguir burlar els dispositius de seguretat antiaèria i danyar, amb coets S-8, un element essencial de l’arquitectura logística de l’ofensiva russa.

Sense combustible, els avanços dels tancs s’alenteixen. Falta per veure com afectarà això a la present invasió, que segons Rússia s’ha detingut en el nord-oest per a ajustar-se a l’objectiu de blindar les regions orientals.

Les forces ucraïneses han représ el control de les ciutats de Sloboda Lukashivka, en una de les principals rutes per al trànsit de provisions entre Chernihiv i la capital, Kíev, segons assegura el Ministeri de Defensa britànic en el seu últim informe.

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, va assegurar el dijous que Moscou busca reorganitzar-se a Ucraïna. “Segons la nostra intel·ligència, les unitats russes no s’estan retirant, sinó recol·locant-se. Rússia està tractant de reagrupar, reproveir i enfortir la seua ofensiva a la regió de Donbás. Alhora, manté la pressió a Kíev i altres ciutats”, va afirmar. 

Aquest divendres, s’espera que es reprenguen les negociacions entre les delegacions russes i ucraïneses per a buscar solucions al conflicte començat el 24 de febrer i que ha causat ja 4,1 milions de refugiats, segons Nacions Unides.

Últimes notícies

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.