UGT recorre l’eliminació del requisit lingüístic del C1 en el cos de la Inspecció Educativa

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

El sector d’Ensenyament d’UGT Servicis Públics ha presentat dos recursos administratius contra l’eliminació del requisit de valencià en el cos de la Inspecció Educativa, tant en el procediment de provisió o concurs de trasllats per a ocupar estos llocs, com en la convocatòria de borsa de treball.

Així ho ha anunciat el sindicat, que considera que la decisió de la Conselleria d’Educació d’eliminar esta exigència «constituïx un greu atac a la legalitat vigent i una interpretació interessada de la mal cridada Llei de Llibertat Educativa, la Llei 1/2024,de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià».

Per a UGT, «contràriament al que sosté la Conselleria, la disposició derogatòria única de la Llei 1/2024 no elimina el requisit del valencià per al cos de la inspecció educativa».

«Este cos funcionarial no apareix entre els col·lectius docents exempts d’esta exigència, com es detalla en la normativa vigent. És més, durant la tramitació del projecte de llei, es va incloure inicialment a la inspecció educativa en la disposició derogatòria, però va ser eliminat en el text definitiu amb la clara intenció de preservar el requisit lingüístic per a aquest personal», argumenten.

I afigen que l’article 17 de la llei, «al que s’aferra la Conselleria per a justificar la seua decisió», elimina el requisit lingüístic de multitud d’especialitats i cossos docents, entre els quals no es troba, òbviament, la Inspecció Educativa.

El sindicat defensa que esta norma «es referix exclusivament als cossos docents que impartixen docència, i no al cos d’inspecció, les funcions de la qual i tasques són unes altres i no estan directament vinculades amb la docència directa a l’alumnat».

«És més, –emfatitzen– sorprenentment en esta llei no existix cap regulació específica dirigida i que afecte a la inspecció educativa. Només s’indica, en una disposició addicional sisena i com no podria ser d’una altra forma, que haurà de vetlar pel compliment de la llei, assessorar als equips directius i comunitat educativa i supervisar els programes lingüístics dels centres».

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.