Un enginyer de la UPV destaca la importància de les prediccions d’Aemet durant la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’enginyer de camins de la Universitat Politècnica de València (UPV) Francisco Vallés ha destacat davant de la jutgessa que investiga la gestió de la catastròfica dana del passat 29 d’octubre el paper de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet): “Les seues prediccions havien d’haver-se tingut en compte. Cal prendre’s de debò a l’Aemet, que va fer un gran paper avisant des de dies anteriors” de la riuada, ha postil·lat.

El tècnic s’ha pronunciat en aquests termes durant la seua declaració, en qualitat de perit, en el Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, encarregat d’investigar la gestió de la dana, procediment pel qual hi ha dos investigats: l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i el seu exnúmero dos, Emilio Argüeso.

La figura de Vallés és crucial, ja que, com a enginyer de Camins i director de laboratori d’hidràulica, ha manifestat que “per interès” i “formació” va seguir amb atenció els avisos d’Aemet els dies previs a la riuada. Sobre este tema, ha declarat que el dia abans de la dana, la predicció de l’Agència era “molt fiable”: “Les prediccions havien d’haver-se tingut en compte”, ha destacat.

“Cal prendre’s de debò a l’Aemet, que va fer un gran paper avisant des de dies anteriors. La meua filla ja va rebre la vesprada anterior un avís de no anar a la universitat a causa de les pluges, amb avís de nivell taronja”, ha postil·lat Vallés.

Ha afegit que Aemet emet pocs avisos de nivell roig, i el del dia 29 va ser el primer de l’any. “Una tempesta de nivell roig és una tempesta molt forta que pot tenir un impacte molt alt. Les inundacions en este tipus de conques es diuen inundacions llampec. I els avisos han de vincular-se a les pluges, no a les crescudes”, ha explicat.

El perit ha manifestat que el seu treball s’ha centrat més en la rambla del Poyo, ja que és veí de Bunyol i allí es van quedar incomunicats després de la dana. Ha indicat que en el cas del Poyo no hi ha cap presa que faça d’efecte alliviador, mentre que en el Magre hi ha la presa de Forata, que va jugar un paper important durant este dia. Vallés ha apuntat que les comportes de Forata estaven obertes des del principi perquè és la norma general des de Tous. “L’efecte sempre és més beneficiós”, ha afirmat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.

Marcelino: Lamine Yamal va estar excepcional i el Barça va ser precís

El Vila-real va caure 4-1 al Camp Nou i Marcelino va assenyalar a Lamine Yamal, autor de tres gols, i a l'eficàcia blaugrana. El 3-1, després d'una fallada pròpia, va marcar el desenllaç.

Lamine Yamal firma el seu primer triplet i guia el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real

Lamine Yamal es va convertir en el més jove a aconseguir un triplet de lliga amb el Barcelona en el 4-1 al Vila-real. El líder es va reafirmar i arriba amb impuls a la Copa.

El primer triplet de Lamine Yamal decidix el 4-1 del Barcelona al Vila-real

Lamine Yamal va firmar el seu primer triplet i va liderar el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real en la jornada 26. Lewandowski va tancar la golejada en l'afegit.

Educació remet a les taules de negociació el debat sobre les condicions del professorat

La Conselleria d'Educació ha reiterat que les condicions laborals del professorat s'abordaran en les taules sectorials. La posició arriba en una jornada amb manifestacions a València, Alacant i Castelló.