Un enginyer de la UPV destaca la importància de les prediccions d’Aemet durant la dana

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’enginyer de camins de la Universitat Politècnica de València (UPV) Francisco Vallés ha destacat davant de la jutgessa que investiga la gestió de la catastròfica dana del passat 29 d’octubre el paper de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet): “Les seues prediccions havien d’haver-se tingut en compte. Cal prendre’s de debò a l’Aemet, que va fer un gran paper avisant des de dies anteriors” de la riuada, ha postil·lat.

El tècnic s’ha pronunciat en aquests termes durant la seua declaració, en qualitat de perit, en el Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, encarregat d’investigar la gestió de la dana, procediment pel qual hi ha dos investigats: l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i el seu exnúmero dos, Emilio Argüeso.

La figura de Vallés és crucial, ja que, com a enginyer de Camins i director de laboratori d’hidràulica, ha manifestat que “per interès” i “formació” va seguir amb atenció els avisos d’Aemet els dies previs a la riuada. Sobre este tema, ha declarat que el dia abans de la dana, la predicció de l’Agència era “molt fiable”: “Les prediccions havien d’haver-se tingut en compte”, ha destacat.

“Cal prendre’s de debò a l’Aemet, que va fer un gran paper avisant des de dies anteriors. La meua filla ja va rebre la vesprada anterior un avís de no anar a la universitat a causa de les pluges, amb avís de nivell taronja”, ha postil·lat Vallés.

Ha afegit que Aemet emet pocs avisos de nivell roig, i el del dia 29 va ser el primer de l’any. “Una tempesta de nivell roig és una tempesta molt forta que pot tenir un impacte molt alt. Les inundacions en este tipus de conques es diuen inundacions llampec. I els avisos han de vincular-se a les pluges, no a les crescudes”, ha explicat.

El perit ha manifestat que el seu treball s’ha centrat més en la rambla del Poyo, ja que és veí de Bunyol i allí es van quedar incomunicats després de la dana. Ha indicat que en el cas del Poyo no hi ha cap presa que faça d’efecte alliviador, mentre que en el Magre hi ha la presa de Forata, que va jugar un paper important durant este dia. Vallés ha apuntat que les comportes de Forata estaven obertes des del principi perquè és la norma general des de Tous. “L’efecte sempre és més beneficiós”, ha afirmat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.