Un home mata als seus dos nets i se suïcida després d’atrinxerar-se en una casa de Huétor Tájar (Granada)

Li van llevar el carnet després d’un accident en el qual van morir la seua filla i la seua esposa, i tenia discussions amb el gendre perquè seguia conduint

MADRID/GRANADA, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Un home de 72 anys que romania atrinxerat des de la vesprada del diumenge en un habitatge de Huétor Tájar (Granada) junt amb els seus dos nets, de 10 i 12 anys, i armat amb una escopeta per a la qual tenia llicència de caça ha matat als menors i posteriorment s’ha suïcidat, segons han informat a Europa Press fonts de la Guàrdia Civil.

Els agents han irromput en el domicili entorn de les 8.25 hores després de comprovar que no hi havia moviments en l’habitatge, moment en el qual l’ancià s’ha llevat la vida i han trobat els cadàvers dels xiquets en dues habitacions diferents, un d’ells amb ferida d’arma de foc, segons ha assenyalat en declaracions als periodistes el delegat del Govern a Andalusia, Pedro Fernández.

Van ser diversos veïns els que van alertar a l’112, entorn de les 21.45 hores, que s’estaven vivint moments de tensió i «conflicte» en el domicili entre el iaio i el pare dels menors, que en un moment donat va abandonar el domicili on després s’atrinxeraria l’ancià amb els menors.

SENSE CARNET DESPRÉS D’ACCIDENT EL 19 DE MARÇ

Fonts properes a la investigació han precisat a Europa Press que a al iaio li van llevar el carnet després de l’accident del passat 19 de març en el qual van morir la seua filla i la seua esposa, i mantenia discussions amb el gendre perquè seguia conduint.

Les mateixes fonts precisen que va ser el pare dels xiquets el que es va presentar anit en la casa i va relatar als agents el conflicte que tenia des de l’accident amb el iaio dels seus fills, que no li lliurava als xiquets.

Fins al domicili s’ha desplaçat, entre altres dotacions i cossos policials, efectius de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) arribats des de Madrid que han romàs apostats junt amb el domicili. Un negociador ha mantingut permanents converses amb l’ancià perquè deposara la seua actitud sense que aquest haja deixat «en cap moment» l’escopeta que portava entre les mans.

DOS TRETS A l’AIRE PER A ALERTAR QUE ANAVA ARMAT

És més, a l’arribada dels agents va efectuar dos trets a l’aire des de la finestra per a alertar que anava armat, la qual cosa ha portat immediatament a l’Institut Armat a activar el protocol per a aquests casos. El contacte s’ha tallat sobre les cinc de la matinada, quan l’home ha traslladat als agents que no podia continuar parlant perquè en una estona havia de preparar als xicotets per a anar a classe, ha relatat Pedro Fernández.

Els agents han quedat a l’espera que aquesta fita poguera produir-se, usant els mitjans tecnològics que tenien al seu abast per a escoltar i visibilitzar al màxim possible el que poguera estar ocorrent a l’interior de l’habitatge. No obstant això, han donat les vuit del matí i l’eixida dels xicotets per a anar al col·legi no s’ha produït.

«Aquest ha sigut el moment més complicat», segons ha reconegut el delegat del Govern a Andalusia, doncs en veure que no eixien «ja es pren la determinació que cal entrar». Ha sigut en accedir els agents quan el iaio s’ha suïcidat i han descobert als dos menors sense vida, cadascun en una habitació diferent i un d’ells amb evidents signes d’haver sigut disparat.

La investigació apunta, a l’espera d’autòpsia, que abans va matar d’un tret a un net i l’altre va morir per asfíxia, segons han precisat a Europa Press fonts properes a la investigació.

Pedro Fernández ha traslladat el condol als familiars per aquesta «tràgica pèrdua» que ha deixat al municipi «absolutament consternat» i ha confirmat que tant el iaio com els menors van patir un accident de tràfic el març passat en el qual van morir la seua esposa i la mare dels xiquets. Fonts de la Guàrdia Civil han detallat a Europa Press que l’accident es va produir perquè el iaio va patir una «apnea respiratòria».

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.