7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Un home mata als seus dos nets i se suïcida després d’atrinxerar-se en una casa de Huétor Tájar (Granada)

Li van llevar el carnet després d’un accident en el qual van morir la seua filla i la seua esposa, i tenia discussions amb el gendre perquè seguia conduint

MADRID/GRANADA, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Un home de 72 anys que romania atrinxerat des de la vesprada del diumenge en un habitatge de Huétor Tájar (Granada) junt amb els seus dos nets, de 10 i 12 anys, i armat amb una escopeta per a la qual tenia llicència de caça ha matat als menors i posteriorment s’ha suïcidat, segons han informat a Europa Press fonts de la Guàrdia Civil.

Els agents han irromput en el domicili entorn de les 8.25 hores després de comprovar que no hi havia moviments en l’habitatge, moment en el qual l’ancià s’ha llevat la vida i han trobat els cadàvers dels xiquets en dues habitacions diferents, un d’ells amb ferida d’arma de foc, segons ha assenyalat en declaracions als periodistes el delegat del Govern a Andalusia, Pedro Fernández.

Van ser diversos veïns els que van alertar a l’112, entorn de les 21.45 hores, que s’estaven vivint moments de tensió i “conflicte” en el domicili entre el iaio i el pare dels menors, que en un moment donat va abandonar el domicili on després s’atrinxeraria l’ancià amb els menors.

SENSE CARNET DESPRÉS D’ACCIDENT EL 19 DE MARÇ

Fonts properes a la investigació han precisat a Europa Press que a al iaio li van llevar el carnet després de l’accident del passat 19 de març en el qual van morir la seua filla i la seua esposa, i mantenia discussions amb el gendre perquè seguia conduint.

Les mateixes fonts precisen que va ser el pare dels xiquets el que es va presentar anit en la casa i va relatar als agents el conflicte que tenia des de l’accident amb el iaio dels seus fills, que no li lliurava als xiquets.

Fins al domicili s’ha desplaçat, entre altres dotacions i cossos policials, efectius de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) arribats des de Madrid que han romàs apostats junt amb el domicili. Un negociador ha mantingut permanents converses amb l’ancià perquè deposara la seua actitud sense que aquest haja deixat “en cap moment” l’escopeta que portava entre les mans.

DOS TRETS A l’AIRE PER A ALERTAR QUE ANAVA ARMAT

És més, a l’arribada dels agents va efectuar dos trets a l’aire des de la finestra per a alertar que anava armat, la qual cosa ha portat immediatament a l’Institut Armat a activar el protocol per a aquests casos. El contacte s’ha tallat sobre les cinc de la matinada, quan l’home ha traslladat als agents que no podia continuar parlant perquè en una estona havia de preparar als xicotets per a anar a classe, ha relatat Pedro Fernández.

Els agents han quedat a l’espera que aquesta fita poguera produir-se, usant els mitjans tecnològics que tenien al seu abast per a escoltar i visibilitzar al màxim possible el que poguera estar ocorrent a l’interior de l’habitatge. No obstant això, han donat les vuit del matí i l’eixida dels xicotets per a anar al col·legi no s’ha produït.

“Aquest ha sigut el moment més complicat”, segons ha reconegut el delegat del Govern a Andalusia, doncs en veure que no eixien “ja es pren la determinació que cal entrar”. Ha sigut en accedir els agents quan el iaio s’ha suïcidat i han descobert als dos menors sense vida, cadascun en una habitació diferent i un d’ells amb evidents signes d’haver sigut disparat.

La investigació apunta, a l’espera d’autòpsia, que abans va matar d’un tret a un net i l’altre va morir per asfíxia, segons han precisat a Europa Press fonts properes a la investigació.

Pedro Fernández ha traslladat el condol als familiars per aquesta “tràgica pèrdua” que ha deixat al municipi “absolutament consternat” i ha confirmat que tant el iaio com els menors van patir un accident de tràfic el març passat en el qual van morir la seua esposa i la mare dels xiquets. Fonts de la Guàrdia Civil han detallat a Europa Press que l’accident es va produir perquè el iaio va patir una “apnea respiratòria”.

Últimes notícies

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.

La supervivent del naufragi a Indonèsia agraïx el viscut i promet honrar als seus 4 àngels

Andrea Ortuño ha compartit un missatge en xarxes en el qual agraïx el viscut amb els seus 4 àngels i afirma que seguirà avant per a honrar-los. La busca del xiquet que seguix desaparegut es va donar per finalitzada este divendres després de 15 dies.

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.