Un home mata als seus dos nets i se suïcida després d’atrinxerar-se en una casa de Huétor Tájar (Granada)

Li van llevar el carnet després d’un accident en el qual van morir la seua filla i la seua esposa, i tenia discussions amb el gendre perquè seguia conduint

MADRID/GRANADA, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Un home de 72 anys que romania atrinxerat des de la vesprada del diumenge en un habitatge de Huétor Tájar (Granada) junt amb els seus dos nets, de 10 i 12 anys, i armat amb una escopeta per a la qual tenia llicència de caça ha matat als menors i posteriorment s’ha suïcidat, segons han informat a Europa Press fonts de la Guàrdia Civil.

Els agents han irromput en el domicili entorn de les 8.25 hores després de comprovar que no hi havia moviments en l’habitatge, moment en el qual l’ancià s’ha llevat la vida i han trobat els cadàvers dels xiquets en dues habitacions diferents, un d’ells amb ferida d’arma de foc, segons ha assenyalat en declaracions als periodistes el delegat del Govern a Andalusia, Pedro Fernández.

Van ser diversos veïns els que van alertar a l’112, entorn de les 21.45 hores, que s’estaven vivint moments de tensió i «conflicte» en el domicili entre el iaio i el pare dels menors, que en un moment donat va abandonar el domicili on després s’atrinxeraria l’ancià amb els menors.

SENSE CARNET DESPRÉS D’ACCIDENT EL 19 DE MARÇ

Fonts properes a la investigació han precisat a Europa Press que a al iaio li van llevar el carnet després de l’accident del passat 19 de març en el qual van morir la seua filla i la seua esposa, i mantenia discussions amb el gendre perquè seguia conduint.

Les mateixes fonts precisen que va ser el pare dels xiquets el que es va presentar anit en la casa i va relatar als agents el conflicte que tenia des de l’accident amb el iaio dels seus fills, que no li lliurava als xiquets.

Fins al domicili s’ha desplaçat, entre altres dotacions i cossos policials, efectius de la Unitat Especial d’Intervenció (UEI) arribats des de Madrid que han romàs apostats junt amb el domicili. Un negociador ha mantingut permanents converses amb l’ancià perquè deposara la seua actitud sense que aquest haja deixat «en cap moment» l’escopeta que portava entre les mans.

DOS TRETS A l’AIRE PER A ALERTAR QUE ANAVA ARMAT

És més, a l’arribada dels agents va efectuar dos trets a l’aire des de la finestra per a alertar que anava armat, la qual cosa ha portat immediatament a l’Institut Armat a activar el protocol per a aquests casos. El contacte s’ha tallat sobre les cinc de la matinada, quan l’home ha traslladat als agents que no podia continuar parlant perquè en una estona havia de preparar als xicotets per a anar a classe, ha relatat Pedro Fernández.

Els agents han quedat a l’espera que aquesta fita poguera produir-se, usant els mitjans tecnològics que tenien al seu abast per a escoltar i visibilitzar al màxim possible el que poguera estar ocorrent a l’interior de l’habitatge. No obstant això, han donat les vuit del matí i l’eixida dels xicotets per a anar al col·legi no s’ha produït.

«Aquest ha sigut el moment més complicat», segons ha reconegut el delegat del Govern a Andalusia, doncs en veure que no eixien «ja es pren la determinació que cal entrar». Ha sigut en accedir els agents quan el iaio s’ha suïcidat i han descobert als dos menors sense vida, cadascun en una habitació diferent i un d’ells amb evidents signes d’haver sigut disparat.

La investigació apunta, a l’espera d’autòpsia, que abans va matar d’un tret a un net i l’altre va morir per asfíxia, segons han precisat a Europa Press fonts properes a la investigació.

Pedro Fernández ha traslladat el condol als familiars per aquesta «tràgica pèrdua» que ha deixat al municipi «absolutament consternat» i ha confirmat que tant el iaio com els menors van patir un accident de tràfic el març passat en el qual van morir la seua esposa i la mare dels xiquets. Fonts de la Guàrdia Civil han detallat a Europa Press que l’accident es va produir perquè el iaio va patir una «apnea respiratòria».

Últimes notícies

Detingut a Sant Vicent del Raspeig per un entramat de vehicles robats

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Sant Vicent del Raspeig després de descobrir-se un entramat de vehicles robats. La Guàrdia Civil ha recuperat un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets fa mesos al port d’Águilas.

Avís groc per calor extrema al litoral sud d’Alacant amb fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dilluns l’avís groc per calor al litoral sud d’Alacant, on es poden arribar localment als 40 graus.

Un accident en la A-7 col·lapsa l’entrada a Torrent amb fins a quatre quilòmetres d’aturades

Un accident per abast en la A-7, en sentit Alacant i a l’altura de Torrent, ha obligat a tallar un carril i ha generat retencions que han arribat als quatre quilòmetres, ara reduïdes a uns dos.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior i nord d’Alacant este dilluns

El dilluns arribarà amb intervals nuvolosos a la Comunitat Valenciana i un descens de les màximes a l’extrem interior i nord d’Alacant, mentres que dimarts s’espera ambient més assolellat i un lleuger repunt tèrmic a l’interior.

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.
FILMOTECA D'ESTIU