Un home simula el robatori d’un mòbil a Torrevella i no cobra el segur perquè ho tenia caducat

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha investigat un veí de la localitat alacantina de Torrevella que va presentar una denúncia falsa sobre el robatori d’un telèfon mòbil d’alta gamma que en realitat havia perdut. El seu objectiu era obtenir una indemnització, encara que va ser rebutjada perquè el seu segur estava caducat.

Els fets es remunten a principis del desembre passat, quan este home va denunciar haver sigut víctima d’un robatori amb estirada en un cèntric carrer de Torrevella a primera hora del matí, informa l’institut armat.

Segons el seu relat, un home prim, d’1,80 metres d’altura, vestit amb roba grisa i caputxa, li havia sostret un telèfon mòbil valorat en més de mil euros. El denunciant va afirmar que no hi havia testimonis ni càmeres en la zona i que no va patir lesions durant el suposat robatori.

Els agents van iniciar una investigació entorn de la denúncia. Després d’analitzar els detalls, van identificar patrons típics de denúncies falses. A més, en el lloc dels fets no es van trobar indicis que recolzaren el relat del denunciant ni la presència del suposat autor.

Durant la investigació, el denunciant va oferir versions contradictòries i va canviar detalls sobre la ubicació, el mètode del robatori i la descripció dels suposats autors, la qual cosa va confirmar les sospites dels agents.

El passat 26 de desembre, després de ser citat de nou, l’investigat va confessar que els fets denunciats eren falsos i que havia extraviat el telèfon mòbil.

Els investigadors també van confirmar que, després d’interposar la denúncia, l’home va intentar obtenir una indemnització de la seua asseguradora, però esta va ser rebutjada perquè el segur estava caducat.

L’home, de 29 anys i sense antecedents, va ser investigat per un presumpte delicte de simulació de delicte. Les diligències es van remetre al jutjat de guàrdia de Torrevella, que determinarà la seua responsabilitat penal.

Este cas no és aïllat. Durant els mesos d’estiu i tardor, la Guàrdia Civil de Torrevella va investigar a altres quatre persones per fets similars. En la majoria dels casos, les denúncies falses buscaven obtenir indemnitzacions d’assegurances o justificar la pèrdua d’objectes davant de familiars.

La Guàrdia Civil recorda que presentar una denúncia falsa és un delicte tipificat en els articles 456 i 457 del Codi Penal. Estes accions tenen conseqüències legals i suposen un ús indegut dels recursos policials, que es podrien emprar en la resolució de casos reals. Per tant, fa una crida a la responsabilitat i honestedat en interposar denúncies.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU