Un home simula el robatori d’un mòbil a Torrevella i no cobra el segur perquè ho tenia caducat

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha investigat un veí de la localitat alacantina de Torrevella que va presentar una denúncia falsa sobre el robatori d’un telèfon mòbil d’alta gamma que en realitat havia perdut. El seu objectiu era obtenir una indemnització, encara que va ser rebutjada perquè el seu segur estava caducat.

Els fets es remunten a principis del desembre passat, quan este home va denunciar haver sigut víctima d’un robatori amb estirada en un cèntric carrer de Torrevella a primera hora del matí, informa l’institut armat.

Segons el seu relat, un home prim, d’1,80 metres d’altura, vestit amb roba grisa i caputxa, li havia sostret un telèfon mòbil valorat en més de mil euros. El denunciant va afirmar que no hi havia testimonis ni càmeres en la zona i que no va patir lesions durant el suposat robatori.

Els agents van iniciar una investigació entorn de la denúncia. Després d’analitzar els detalls, van identificar patrons típics de denúncies falses. A més, en el lloc dels fets no es van trobar indicis que recolzaren el relat del denunciant ni la presència del suposat autor.

Durant la investigació, el denunciant va oferir versions contradictòries i va canviar detalls sobre la ubicació, el mètode del robatori i la descripció dels suposats autors, la qual cosa va confirmar les sospites dels agents.

El passat 26 de desembre, després de ser citat de nou, l’investigat va confessar que els fets denunciats eren falsos i que havia extraviat el telèfon mòbil.

Els investigadors també van confirmar que, després d’interposar la denúncia, l’home va intentar obtenir una indemnització de la seua asseguradora, però esta va ser rebutjada perquè el segur estava caducat.

L’home, de 29 anys i sense antecedents, va ser investigat per un presumpte delicte de simulació de delicte. Les diligències es van remetre al jutjat de guàrdia de Torrevella, que determinarà la seua responsabilitat penal.

Este cas no és aïllat. Durant els mesos d’estiu i tardor, la Guàrdia Civil de Torrevella va investigar a altres quatre persones per fets similars. En la majoria dels casos, les denúncies falses buscaven obtenir indemnitzacions d’assegurances o justificar la pèrdua d’objectes davant de familiars.

La Guàrdia Civil recorda que presentar una denúncia falsa és un delicte tipificat en els articles 456 i 457 del Codi Penal. Estes accions tenen conseqüències legals i suposen un ús indegut dels recursos policials, que es podrien emprar en la resolució de casos reals. Per tant, fa una crida a la responsabilitat i honestedat en interposar denúncies.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.