Un home simula el robatori d’un mòbil a Torrevella i no cobra el segur perquè ho tenia caducat

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha investigat un veí de la localitat alacantina de Torrevella que va presentar una denúncia falsa sobre el robatori d’un telèfon mòbil d’alta gamma que en realitat havia perdut. El seu objectiu era obtenir una indemnització, encara que va ser rebutjada perquè el seu segur estava caducat.

Els fets es remunten a principis del desembre passat, quan este home va denunciar haver sigut víctima d’un robatori amb estirada en un cèntric carrer de Torrevella a primera hora del matí, informa l’institut armat.

Segons el seu relat, un home prim, d’1,80 metres d’altura, vestit amb roba grisa i caputxa, li havia sostret un telèfon mòbil valorat en més de mil euros. El denunciant va afirmar que no hi havia testimonis ni càmeres en la zona i que no va patir lesions durant el suposat robatori.

Els agents van iniciar una investigació entorn de la denúncia. Després d’analitzar els detalls, van identificar patrons típics de denúncies falses. A més, en el lloc dels fets no es van trobar indicis que recolzaren el relat del denunciant ni la presència del suposat autor.

Durant la investigació, el denunciant va oferir versions contradictòries i va canviar detalls sobre la ubicació, el mètode del robatori i la descripció dels suposats autors, la qual cosa va confirmar les sospites dels agents.

El passat 26 de desembre, després de ser citat de nou, l’investigat va confessar que els fets denunciats eren falsos i que havia extraviat el telèfon mòbil.

Els investigadors també van confirmar que, després d’interposar la denúncia, l’home va intentar obtenir una indemnització de la seua asseguradora, però esta va ser rebutjada perquè el segur estava caducat.

L’home, de 29 anys i sense antecedents, va ser investigat per un presumpte delicte de simulació de delicte. Les diligències es van remetre al jutjat de guàrdia de Torrevella, que determinarà la seua responsabilitat penal.

Este cas no és aïllat. Durant els mesos d’estiu i tardor, la Guàrdia Civil de Torrevella va investigar a altres quatre persones per fets similars. En la majoria dels casos, les denúncies falses buscaven obtenir indemnitzacions d’assegurances o justificar la pèrdua d’objectes davant de familiars.

La Guàrdia Civil recorda que presentar una denúncia falsa és un delicte tipificat en els articles 456 i 457 del Codi Penal. Estes accions tenen conseqüències legals i suposen un ús indegut dels recursos policials, que es podrien emprar en la resolució de casos reals. Per tant, fa una crida a la responsabilitat i honestedat en interposar denúncies.

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.