Un home simula el robatori d’un mòbil a Torrevella i no cobra el segur perquè ho tenia caducat

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha investigat un veí de la localitat alacantina de Torrevella que va presentar una denúncia falsa sobre el robatori d’un telèfon mòbil d’alta gamma que en realitat havia perdut. El seu objectiu era obtenir una indemnització, encara que va ser rebutjada perquè el seu segur estava caducat.

Els fets es remunten a principis del desembre passat, quan este home va denunciar haver sigut víctima d’un robatori amb estirada en un cèntric carrer de Torrevella a primera hora del matí, informa l’institut armat.

Segons el seu relat, un home prim, d’1,80 metres d’altura, vestit amb roba grisa i caputxa, li havia sostret un telèfon mòbil valorat en més de mil euros. El denunciant va afirmar que no hi havia testimonis ni càmeres en la zona i que no va patir lesions durant el suposat robatori.

Els agents van iniciar una investigació entorn de la denúncia. Després d’analitzar els detalls, van identificar patrons típics de denúncies falses. A més, en el lloc dels fets no es van trobar indicis que recolzaren el relat del denunciant ni la presència del suposat autor.

Durant la investigació, el denunciant va oferir versions contradictòries i va canviar detalls sobre la ubicació, el mètode del robatori i la descripció dels suposats autors, la qual cosa va confirmar les sospites dels agents.

El passat 26 de desembre, després de ser citat de nou, l’investigat va confessar que els fets denunciats eren falsos i que havia extraviat el telèfon mòbil.

Els investigadors també van confirmar que, després d’interposar la denúncia, l’home va intentar obtenir una indemnització de la seua asseguradora, però esta va ser rebutjada perquè el segur estava caducat.

L’home, de 29 anys i sense antecedents, va ser investigat per un presumpte delicte de simulació de delicte. Les diligències es van remetre al jutjat de guàrdia de Torrevella, que determinarà la seua responsabilitat penal.

Este cas no és aïllat. Durant els mesos d’estiu i tardor, la Guàrdia Civil de Torrevella va investigar a altres quatre persones per fets similars. En la majoria dels casos, les denúncies falses buscaven obtenir indemnitzacions d’assegurances o justificar la pèrdua d’objectes davant de familiars.

La Guàrdia Civil recorda que presentar una denúncia falsa és un delicte tipificat en els articles 456 i 457 del Codi Penal. Estes accions tenen conseqüències legals i suposen un ús indegut dels recursos policials, que es podrien emprar en la resolució de casos reals. Per tant, fa una crida a la responsabilitat i honestedat en interposar denúncies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.