Un home simula el robatori d’un mòbil a Torrevella i no cobra el segur perquè ho tenia caducat

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha investigat un veí de la localitat alacantina de Torrevella que va presentar una denúncia falsa sobre el robatori d’un telèfon mòbil d’alta gamma que en realitat havia perdut. El seu objectiu era obtenir una indemnització, encara que va ser rebutjada perquè el seu segur estava caducat.

Els fets es remunten a principis del desembre passat, quan este home va denunciar haver sigut víctima d’un robatori amb estirada en un cèntric carrer de Torrevella a primera hora del matí, informa l’institut armat.

Segons el seu relat, un home prim, d’1,80 metres d’altura, vestit amb roba grisa i caputxa, li havia sostret un telèfon mòbil valorat en més de mil euros. El denunciant va afirmar que no hi havia testimonis ni càmeres en la zona i que no va patir lesions durant el suposat robatori.

Els agents van iniciar una investigació entorn de la denúncia. Després d’analitzar els detalls, van identificar patrons típics de denúncies falses. A més, en el lloc dels fets no es van trobar indicis que recolzaren el relat del denunciant ni la presència del suposat autor.

Durant la investigació, el denunciant va oferir versions contradictòries i va canviar detalls sobre la ubicació, el mètode del robatori i la descripció dels suposats autors, la qual cosa va confirmar les sospites dels agents.

El passat 26 de desembre, després de ser citat de nou, l’investigat va confessar que els fets denunciats eren falsos i que havia extraviat el telèfon mòbil.

Els investigadors també van confirmar que, després d’interposar la denúncia, l’home va intentar obtenir una indemnització de la seua asseguradora, però esta va ser rebutjada perquè el segur estava caducat.

L’home, de 29 anys i sense antecedents, va ser investigat per un presumpte delicte de simulació de delicte. Les diligències es van remetre al jutjat de guàrdia de Torrevella, que determinarà la seua responsabilitat penal.

Este cas no és aïllat. Durant els mesos d’estiu i tardor, la Guàrdia Civil de Torrevella va investigar a altres quatre persones per fets similars. En la majoria dels casos, les denúncies falses buscaven obtenir indemnitzacions d’assegurances o justificar la pèrdua d’objectes davant de familiars.

La Guàrdia Civil recorda que presentar una denúncia falsa és un delicte tipificat en els articles 456 i 457 del Codi Penal. Estes accions tenen conseqüències legals i suposen un ús indegut dels recursos policials, que es podrien emprar en la resolució de casos reals. Per tant, fa una crida a la responsabilitat i honestedat en interposar denúncies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tellado rebutja reobrir la ferida del 11M i ho considera matèria jutjada en tribunals i urnes

El secretari general del PP ha rebutjat furgar en la 'ferida' del 11M i ha remarcat que és una matèria jutjada en tribunals i urnes. Responia a les tesis de Jaime Mayor Orella.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis a comandaments i empleats d’FGV

La instructora ha cridat a declarar a responsables del lloc d'FGV a Paiporta i a un coordinador de seguretat. També ha demanat confirmar si va haver-hi instruccions d'Emergències entre el 24 i el 29 d'octubre de 2024.

Tellado resta importància al congrés del PPCV i prioritza la gestió de la DANA

El secretari general del PP ha assegurat que el partit està centrat en governar i a atendre els efectes de la DANA, i que el congrés del PPCV no és una prioritat per a la ciutadania.

Tellado refreda el debat sobre el congrés del PPCV i posa el focus a governar

Miguel Tellado ha sostingut que el PP està centrat en governar i a atendre els problemes derivats de la DANA. Ha restat importància al calendari del congrés del PPCV.

PSPV i Compromís exigixen a Massó explicacions per un assessor que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, que aclarisca la situació d'un assessor contractat que, segons s'ha publicat, operaria per a Vox a Múrcia. Presidència ha defés que el treballador assessora en comunicació.

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.

Dos detinguts a Torrevieja amb un cotxe robat al Regne Unit i un ferit en intentar fugir

Dos lituans de 32 i 36 anys han sigut detinguts a Torrevieja a bord d'un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. El copilot, amb una orde europea de detenció, va resultar ferit en intentar escapar.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb VIPA 6×6 i control antidrons

La Policia Nacional desplega un operatiu especial per a les Falles 2026 amb reforços i tecnologia per a vigilar aglomeracions i neutralitzar drons. El pla suma 6.000 efectius entre forces estatals i Policia Local.