12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Un seminari internacional posarà en valor la contribució a la modernitat artística de Manuela Ballester

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València organitzen un seminari internacional sobre l’obra de l’artista valenciana Manuela Ballester (València, 1908-Berlín, 1994) i la seua contribució a la modernitat artística espanyola.

El seminari, que se celebra el 20 de juny en les dos institucions, s’emmarca dins de les activitats relacionades amb l’exposició ‘Manuela Ballester. Pintar enfront de tot’, que acull el Centre Cultural La Nau fins a l’1 de setembre.

Coordinat per Carmen Gaitán, comissària de la mostra, el seminari pretén oferir una mirada polièdrica de la figura de Manuela Ballester, facilitant una comprensió més profunda de la seua complexitat, la seua rellevància per a l’art espanyol i internacional i la seua capacitat per a sobreeixir en el desafiador entorn creatiu que enfrontaven les dones.

El programa de la jornada comença a les 9.30 hores a La Nau amb una visita guiada a la mostra per a traslladar-se posteriorment a l’auditori Carmen Alborch de l’IVAM, on Carmen Gaitán oferirà una conferència inaugural en la qual aprofundirà en la influència del luminismo en el treball retratístico i de paisatge de Ballester i en el compromís social en la seua obra.

Així mateix, al llarg de tres taules redones s’analitzarà el context valencià en el qual es va formar com a artista, de la mà de Mª del Carmen Agulló i Clara Solbes; s’examinaran les múltiples oportunitats que la pàgina impresa va oferir a Manuela Ballester i el seu treball en mitjans gràfics, especialment en les revistes que va dirigir, amb la participació de Manuel Aznar, Michel Otayek, Alejandra Vela i Ester Alba i s’observaran els interessos culturals i compromisos polítics que va mantindre al llarg de la seua vida junt amb les reflexions de Liliane Cuesta Davignon, Ute Seydel i Miguel Cabanyes Bravo i Carmen Gaitán.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.