Un seminari internacional posarà en valor la contribució a la modernitat artística de Manuela Ballester

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València organitzen un seminari internacional sobre l’obra de l’artista valenciana Manuela Ballester (València, 1908-Berlín, 1994) i la seua contribució a la modernitat artística espanyola.

El seminari, que se celebra el 20 de juny en les dos institucions, s’emmarca dins de les activitats relacionades amb l’exposició ‘Manuela Ballester. Pintar enfront de tot’, que acull el Centre Cultural La Nau fins a l’1 de setembre.

Coordinat per Carmen Gaitán, comissària de la mostra, el seminari pretén oferir una mirada polièdrica de la figura de Manuela Ballester, facilitant una comprensió més profunda de la seua complexitat, la seua rellevància per a l’art espanyol i internacional i la seua capacitat per a sobreeixir en el desafiador entorn creatiu que enfrontaven les dones.

El programa de la jornada comença a les 9.30 hores a La Nau amb una visita guiada a la mostra per a traslladar-se posteriorment a l’auditori Carmen Alborch de l’IVAM, on Carmen Gaitán oferirà una conferència inaugural en la qual aprofundirà en la influència del luminismo en el treball retratístico i de paisatge de Ballester i en el compromís social en la seua obra.

Així mateix, al llarg de tres taules redones s’analitzarà el context valencià en el qual es va formar com a artista, de la mà de Mª del Carmen Agulló i Clara Solbes; s’examinaran les múltiples oportunitats que la pàgina impresa va oferir a Manuela Ballester i el seu treball en mitjans gràfics, especialment en les revistes que va dirigir, amb la participació de Manuel Aznar, Michel Otayek, Alejandra Vela i Ester Alba i s’observaran els interessos culturals i compromisos polítics que va mantindre al llarg de la seua vida junt amb les reflexions de Liliane Cuesta Davignon, Ute Seydel i Miguel Cabanyes Bravo i Carmen Gaitán.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.