Un seminari internacional posarà en valor la contribució a la modernitat artística de Manuela Ballester

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València organitzen un seminari internacional sobre l’obra de l’artista valenciana Manuela Ballester (València, 1908-Berlín, 1994) i la seua contribució a la modernitat artística espanyola.

El seminari, que se celebra el 20 de juny en les dos institucions, s’emmarca dins de les activitats relacionades amb l’exposició ‘Manuela Ballester. Pintar enfront de tot’, que acull el Centre Cultural La Nau fins a l’1 de setembre.

Coordinat per Carmen Gaitán, comissària de la mostra, el seminari pretén oferir una mirada polièdrica de la figura de Manuela Ballester, facilitant una comprensió més profunda de la seua complexitat, la seua rellevància per a l’art espanyol i internacional i la seua capacitat per a sobreeixir en el desafiador entorn creatiu que enfrontaven les dones.

El programa de la jornada comença a les 9.30 hores a La Nau amb una visita guiada a la mostra per a traslladar-se posteriorment a l’auditori Carmen Alborch de l’IVAM, on Carmen Gaitán oferirà una conferència inaugural en la qual aprofundirà en la influència del luminismo en el treball retratístico i de paisatge de Ballester i en el compromís social en la seua obra.

Així mateix, al llarg de tres taules redones s’analitzarà el context valencià en el qual es va formar com a artista, de la mà de Mª del Carmen Agulló i Clara Solbes; s’examinaran les múltiples oportunitats que la pàgina impresa va oferir a Manuela Ballester i el seu treball en mitjans gràfics, especialment en les revistes que va dirigir, amb la participació de Manuel Aznar, Michel Otayek, Alejandra Vela i Ester Alba i s’observaran els interessos culturals i compromisos polítics que va mantindre al llarg de la seua vida junt amb les reflexions de Liliane Cuesta Davignon, Ute Seydel i Miguel Cabanyes Bravo i Carmen Gaitán.

Últimes notícies

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.