Un seminari internacional posarà en valor la contribució a la modernitat artística de Manuela Ballester

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València organitzen un seminari internacional sobre l’obra de l’artista valenciana Manuela Ballester (València, 1908-Berlín, 1994) i la seua contribució a la modernitat artística espanyola.

El seminari, que se celebra el 20 de juny en les dos institucions, s’emmarca dins de les activitats relacionades amb l’exposició ‘Manuela Ballester. Pintar enfront de tot’, que acull el Centre Cultural La Nau fins a l’1 de setembre.

Coordinat per Carmen Gaitán, comissària de la mostra, el seminari pretén oferir una mirada polièdrica de la figura de Manuela Ballester, facilitant una comprensió més profunda de la seua complexitat, la seua rellevància per a l’art espanyol i internacional i la seua capacitat per a sobreeixir en el desafiador entorn creatiu que enfrontaven les dones.

El programa de la jornada comença a les 9.30 hores a La Nau amb una visita guiada a la mostra per a traslladar-se posteriorment a l’auditori Carmen Alborch de l’IVAM, on Carmen Gaitán oferirà una conferència inaugural en la qual aprofundirà en la influència del luminismo en el treball retratístico i de paisatge de Ballester i en el compromís social en la seua obra.

Així mateix, al llarg de tres taules redones s’analitzarà el context valencià en el qual es va formar com a artista, de la mà de Mª del Carmen Agulló i Clara Solbes; s’examinaran les múltiples oportunitats que la pàgina impresa va oferir a Manuela Ballester i el seu treball en mitjans gràfics, especialment en les revistes que va dirigir, amb la participació de Manuel Aznar, Michel Otayek, Alejandra Vela i Ester Alba i s’observaran els interessos culturals i compromisos polítics que va mantindre al llarg de la seua vida junt amb les reflexions de Liliane Cuesta Davignon, Ute Seydel i Miguel Cabanyes Bravo i Carmen Gaitán.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.