Mastodon
23.4 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Una dotzena de concerts integra la programació d’hivern de l’Aula de Música de la UV

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Música de la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Societat, presenta la nova programació d’hivern amb una dotzena de concerts de càmera, locals i internacionals, que es desenvoluparan del 14 de gener al 25 de març en alguns dels espais universitaris “més emblemàtics” com el Jardí Botànic, el Centre Cultural La Nau, el Col·legi Major Rector Peset i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna.

Hard Brass Quintet donarà el “tret d’eixida” al programa dimarts que ve 14 de gener a l’Auditori Joan Plaça del Botànic per a continuar al febrer amb el trio format per Nofre Ruiz (oboè), Raúl Ruiz (fagot) i Javier Guna (piano) a la Sala de la Muralla del CM Rector Peset (dia 4), i amb Mystica femina el dia 5 a La Nau, on recuperarà música antiga composta per dones, “poc coneguda i difícil de trobar”, segons el director de l’Aula, Guillem Escorihuela.

Per la seua banda, el catedràtic Xavier Torres i el professor Balász Fulei, vingut des de l’Acadèmia Liszt de Budapest per a presentar el seu programa, oferiran el dia 9 al Jardí Botànic “per primera vegada” un concert de piano a quatre mans, i el quartet de joves músics valencians integrat per Miguel Rodríguez (violí), Carla Avanzado (violí), Antoni Renart (flauta) i Carlos García-Bernalt (clavicèmbal) actuarà a la Capella de la Sapiencia de la Nau el 12.

Mentre, el duo internacional Ivory & Reed actuarà també a La Nau el dia 19, l’Orquestra de l’Escola Cordes Espai Educatiu a la Capella el dia 26 i l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, en col·laboració amb Cultura als Campus, interpretarà obres de Beethoven a la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna el dia 27.

Al març, iniciarà el cicle en el CM Rector Peset el trio de corda format per Carla Saurí (violí), Pau Cutanda(violoncel) i Marta Andreo (piano) el dia 4 i li seguiran el 5 el duo de música renaixentista integrat per la soprano Mariví Blasco i Fran López (tiorba) en un concert a La Nau en col·laboració amb la Unitat d’Igualtat UVdentro de la programació pel 8M.

Del seu costat, el violinista Heorhii Sokolov i la pianista Anastasiia Melnyk, de nacionalitat ucraïnesa, oferiran el dia 12 un concert a la Capella i el quartet de corda valencià amb Carla Adelantado (violí), Miguel Rodríguez (violí), Alexandre Tormos (viola) i Juan Marín (violoncel) tancaran el programa al Jardí Botànic el dia 25.

Els Concerts d’Hivern de l’Aula de Música UV es caracteritzen per ser concerts de càmera que busquen “posar en valor la producció i la interpretació valenciana” a través de la participació de joves músics i músiques, però també compten entre els seus intèrprets amb artistes de l’escena internacional per a arribar a un “equilibri interessant entre les diferents propostes musicals”.

En este sentit, des de l’Aula de Música han destacat la “proximitat” de la programació, amb múltiples concerts de càmera i de música antiga, així com els repertoris “de qualitat” en “un afany de millorar musicalment i donar noves oportunitats perquè joves músics i intèrprets de renom puguen presentar les seues programacions”.

Tots els concerts començaran a les 19.00 hores, excepte el de piano a quatre mans el diumenge 9 de febrer, que serà a les 12.00 hores, i el de l’Orquestra Filharmònica UV el dijous 27 de febrer a les 20.00 hores.

L’entrada a tots els concerts és gratuïta amb invitació a reservar a partir de 72 hores abans, excepte els concerts que es realitzen a l’Auditori Joan Plaça i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot que seran amb entrada lliure i aforament limitat.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.