Una dotzena de concerts integra la programació d’hivern de l’Aula de Música de la UV

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Música de la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Societat, presenta la nova programació d’hivern amb una dotzena de concerts de càmera, locals i internacionals, que es desenvoluparan del 14 de gener al 25 de març en alguns dels espais universitaris “més emblemàtics” com el Jardí Botànic, el Centre Cultural La Nau, el Col·legi Major Rector Peset i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna.

Hard Brass Quintet donarà el “tret d’eixida” al programa dimarts que ve 14 de gener a l’Auditori Joan Plaça del Botànic per a continuar al febrer amb el trio format per Nofre Ruiz (oboè), Raúl Ruiz (fagot) i Javier Guna (piano) a la Sala de la Muralla del CM Rector Peset (dia 4), i amb Mystica femina el dia 5 a La Nau, on recuperarà música antiga composta per dones, “poc coneguda i difícil de trobar”, segons el director de l’Aula, Guillem Escorihuela.

Per la seua banda, el catedràtic Xavier Torres i el professor Balász Fulei, vingut des de l’Acadèmia Liszt de Budapest per a presentar el seu programa, oferiran el dia 9 al Jardí Botànic “per primera vegada” un concert de piano a quatre mans, i el quartet de joves músics valencians integrat per Miguel Rodríguez (violí), Carla Avanzado (violí), Antoni Renart (flauta) i Carlos García-Bernalt (clavicèmbal) actuarà a la Capella de la Sapiencia de la Nau el 12.

Mentre, el duo internacional Ivory & Reed actuarà també a La Nau el dia 19, l’Orquestra de l’Escola Cordes Espai Educatiu a la Capella el dia 26 i l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, en col·laboració amb Cultura als Campus, interpretarà obres de Beethoven a la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna el dia 27.

Al març, iniciarà el cicle en el CM Rector Peset el trio de corda format per Carla Saurí (violí), Pau Cutanda(violoncel) i Marta Andreo (piano) el dia 4 i li seguiran el 5 el duo de música renaixentista integrat per la soprano Mariví Blasco i Fran López (tiorba) en un concert a La Nau en col·laboració amb la Unitat d’Igualtat UVdentro de la programació pel 8M.

Del seu costat, el violinista Heorhii Sokolov i la pianista Anastasiia Melnyk, de nacionalitat ucraïnesa, oferiran el dia 12 un concert a la Capella i el quartet de corda valencià amb Carla Adelantado (violí), Miguel Rodríguez (violí), Alexandre Tormos (viola) i Juan Marín (violoncel) tancaran el programa al Jardí Botànic el dia 25.

Els Concerts d’Hivern de l’Aula de Música UV es caracteritzen per ser concerts de càmera que busquen “posar en valor la producció i la interpretació valenciana” a través de la participació de joves músics i músiques, però també compten entre els seus intèrprets amb artistes de l’escena internacional per a arribar a un “equilibri interessant entre les diferents propostes musicals”.

En este sentit, des de l’Aula de Música han destacat la “proximitat” de la programació, amb múltiples concerts de càmera i de música antiga, així com els repertoris “de qualitat” en “un afany de millorar musicalment i donar noves oportunitats perquè joves músics i intèrprets de renom puguen presentar les seues programacions”.

Tots els concerts començaran a les 19.00 hores, excepte el de piano a quatre mans el diumenge 9 de febrer, que serà a les 12.00 hores, i el de l’Orquestra Filharmònica UV el dijous 27 de febrer a les 20.00 hores.

L’entrada a tots els concerts és gratuïta amb invitació a reservar a partir de 72 hores abans, excepte els concerts que es realitzen a l’Auditori Joan Plaça i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot que seran amb entrada lliure i aforament limitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.