Una dotzena de concerts integra la programació d’hivern de l’Aula de Música de la UV

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Música de la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Societat, presenta la nova programació d’hivern amb una dotzena de concerts de càmera, locals i internacionals, que es desenvoluparan del 14 de gener al 25 de març en alguns dels espais universitaris “més emblemàtics” com el Jardí Botànic, el Centre Cultural La Nau, el Col·legi Major Rector Peset i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna.

Hard Brass Quintet donarà el “tret d’eixida” al programa dimarts que ve 14 de gener a l’Auditori Joan Plaça del Botànic per a continuar al febrer amb el trio format per Nofre Ruiz (oboè), Raúl Ruiz (fagot) i Javier Guna (piano) a la Sala de la Muralla del CM Rector Peset (dia 4), i amb Mystica femina el dia 5 a La Nau, on recuperarà música antiga composta per dones, “poc coneguda i difícil de trobar”, segons el director de l’Aula, Guillem Escorihuela.

Per la seua banda, el catedràtic Xavier Torres i el professor Balász Fulei, vingut des de l’Acadèmia Liszt de Budapest per a presentar el seu programa, oferiran el dia 9 al Jardí Botànic “per primera vegada” un concert de piano a quatre mans, i el quartet de joves músics valencians integrat per Miguel Rodríguez (violí), Carla Avanzado (violí), Antoni Renart (flauta) i Carlos García-Bernalt (clavicèmbal) actuarà a la Capella de la Sapiencia de la Nau el 12.

Mentre, el duo internacional Ivory & Reed actuarà també a La Nau el dia 19, l’Orquestra de l’Escola Cordes Espai Educatiu a la Capella el dia 26 i l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, en col·laboració amb Cultura als Campus, interpretarà obres de Beethoven a la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna el dia 27.

Al març, iniciarà el cicle en el CM Rector Peset el trio de corda format per Carla Saurí (violí), Pau Cutanda(violoncel) i Marta Andreo (piano) el dia 4 i li seguiran el 5 el duo de música renaixentista integrat per la soprano Mariví Blasco i Fran López (tiorba) en un concert a La Nau en col·laboració amb la Unitat d’Igualtat UVdentro de la programació pel 8M.

Del seu costat, el violinista Heorhii Sokolov i la pianista Anastasiia Melnyk, de nacionalitat ucraïnesa, oferiran el dia 12 un concert a la Capella i el quartet de corda valencià amb Carla Adelantado (violí), Miguel Rodríguez (violí), Alexandre Tormos (viola) i Juan Marín (violoncel) tancaran el programa al Jardí Botànic el dia 25.

Els Concerts d’Hivern de l’Aula de Música UV es caracteritzen per ser concerts de càmera que busquen “posar en valor la producció i la interpretació valenciana” a través de la participació de joves músics i músiques, però també compten entre els seus intèrprets amb artistes de l’escena internacional per a arribar a un “equilibri interessant entre les diferents propostes musicals”.

En este sentit, des de l’Aula de Música han destacat la “proximitat” de la programació, amb múltiples concerts de càmera i de música antiga, així com els repertoris “de qualitat” en “un afany de millorar musicalment i donar noves oportunitats perquè joves músics i intèrprets de renom puguen presentar les seues programacions”.

Tots els concerts començaran a les 19.00 hores, excepte el de piano a quatre mans el diumenge 9 de febrer, que serà a les 12.00 hores, i el de l’Orquestra Filharmònica UV el dijous 27 de febrer a les 20.00 hores.

L’entrada a tots els concerts és gratuïta amb invitació a reservar a partir de 72 hores abans, excepte els concerts que es realitzen a l’Auditori Joan Plaça i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot que seran amb entrada lliure i aforament limitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.