Una dotzena de concerts integra la programació d’hivern de l’Aula de Música de la UV

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Música de la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Societat, presenta la nova programació d’hivern amb una dotzena de concerts de càmera, locals i internacionals, que es desenvoluparan del 14 de gener al 25 de març en alguns dels espais universitaris «més emblemàtics» com el Jardí Botànic, el Centre Cultural La Nau, el Col·legi Major Rector Peset i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna.

Hard Brass Quintet donarà el «tret d’eixida» al programa dimarts que ve 14 de gener a l’Auditori Joan Plaça del Botànic per a continuar al febrer amb el trio format per Nofre Ruiz (oboè), Raúl Ruiz (fagot) i Javier Guna (piano) a la Sala de la Muralla del CM Rector Peset (dia 4), i amb Mystica femina el dia 5 a La Nau, on recuperarà música antiga composta per dones, «poc coneguda i difícil de trobar», segons el director de l’Aula, Guillem Escorihuela.

Per la seua banda, el catedràtic Xavier Torres i el professor Balász Fulei, vingut des de l’Acadèmia Liszt de Budapest per a presentar el seu programa, oferiran el dia 9 al Jardí Botànic «per primera vegada» un concert de piano a quatre mans, i el quartet de joves músics valencians integrat per Miguel Rodríguez (violí), Carla Avanzado (violí), Antoni Renart (flauta) i Carlos García-Bernalt (clavicèmbal) actuarà a la Capella de la Sapiencia de la Nau el 12.

Mentre, el duo internacional Ivory & Reed actuarà també a La Nau el dia 19, l’Orquestra de l’Escola Cordes Espai Educatiu a la Capella el dia 26 i l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, en col·laboració amb Cultura als Campus, interpretarà obres de Beethoven a la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna el dia 27.

Al març, iniciarà el cicle en el CM Rector Peset el trio de corda format per Carla Saurí (violí), Pau Cutanda(violoncel) i Marta Andreo (piano) el dia 4 i li seguiran el 5 el duo de música renaixentista integrat per la soprano Mariví Blasco i Fran López (tiorba) en un concert a La Nau en col·laboració amb la Unitat d’Igualtat UVdentro de la programació pel 8M.

Del seu costat, el violinista Heorhii Sokolov i la pianista Anastasiia Melnyk, de nacionalitat ucraïnesa, oferiran el dia 12 un concert a la Capella i el quartet de corda valencià amb Carla Adelantado (violí), Miguel Rodríguez (violí), Alexandre Tormos (viola) i Juan Marín (violoncel) tancaran el programa al Jardí Botànic el dia 25.

Els Concerts d’Hivern de l’Aula de Música UV es caracteritzen per ser concerts de càmera que busquen «posar en valor la producció i la interpretació valenciana» a través de la participació de joves músics i músiques, però també compten entre els seus intèrprets amb artistes de l’escena internacional per a arribar a un «equilibri interessant entre les diferents propostes musicals».

En este sentit, des de l’Aula de Música han destacat la «proximitat» de la programació, amb múltiples concerts de càmera i de música antiga, així com els repertoris «de qualitat» en «un afany de millorar musicalment i donar noves oportunitats perquè joves músics i intèrprets de renom puguen presentar les seues programacions».

Tots els concerts començaran a les 19.00 hores, excepte el de piano a quatre mans el diumenge 9 de febrer, que serà a les 12.00 hores, i el de l’Orquestra Filharmònica UV el dijous 27 de febrer a les 20.00 hores.

L’entrada a tots els concerts és gratuïta amb invitació a reservar a partir de 72 hores abans, excepte els concerts que es realitzen a l’Auditori Joan Plaça i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot que seran amb entrada lliure i aforament limitat.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.