Una dotzena de concerts integra la programació d’hivern de l’Aula de Música de la UV

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

L’Aula de Música de la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Societat, presenta la nova programació d’hivern amb una dotzena de concerts de càmera, locals i internacionals, que es desenvoluparan del 14 de gener al 25 de març en alguns dels espais universitaris «més emblemàtics» com el Jardí Botànic, el Centre Cultural La Nau, el Col·legi Major Rector Peset i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna.

Hard Brass Quintet donarà el «tret d’eixida» al programa dimarts que ve 14 de gener a l’Auditori Joan Plaça del Botànic per a continuar al febrer amb el trio format per Nofre Ruiz (oboè), Raúl Ruiz (fagot) i Javier Guna (piano) a la Sala de la Muralla del CM Rector Peset (dia 4), i amb Mystica femina el dia 5 a La Nau, on recuperarà música antiga composta per dones, «poc coneguda i difícil de trobar», segons el director de l’Aula, Guillem Escorihuela.

Per la seua banda, el catedràtic Xavier Torres i el professor Balász Fulei, vingut des de l’Acadèmia Liszt de Budapest per a presentar el seu programa, oferiran el dia 9 al Jardí Botànic «per primera vegada» un concert de piano a quatre mans, i el quartet de joves músics valencians integrat per Miguel Rodríguez (violí), Carla Avanzado (violí), Antoni Renart (flauta) i Carlos García-Bernalt (clavicèmbal) actuarà a la Capella de la Sapiencia de la Nau el 12.

Mentre, el duo internacional Ivory & Reed actuarà també a La Nau el dia 19, l’Orquestra de l’Escola Cordes Espai Educatiu a la Capella el dia 26 i l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, en col·laboració amb Cultura als Campus, interpretarà obres de Beethoven a la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna el dia 27.

Al març, iniciarà el cicle en el CM Rector Peset el trio de corda format per Carla Saurí (violí), Pau Cutanda(violoncel) i Marta Andreo (piano) el dia 4 i li seguiran el 5 el duo de música renaixentista integrat per la soprano Mariví Blasco i Fran López (tiorba) en un concert a La Nau en col·laboració amb la Unitat d’Igualtat UVdentro de la programació pel 8M.

Del seu costat, el violinista Heorhii Sokolov i la pianista Anastasiia Melnyk, de nacionalitat ucraïnesa, oferiran el dia 12 un concert a la Capella i el quartet de corda valencià amb Carla Adelantado (violí), Miguel Rodríguez (violí), Alexandre Tormos (viola) i Juan Marín (violoncel) tancaran el programa al Jardí Botànic el dia 25.

Els Concerts d’Hivern de l’Aula de Música UV es caracteritzen per ser concerts de càmera que busquen «posar en valor la producció i la interpretació valenciana» a través de la participació de joves músics i músiques, però també compten entre els seus intèrprets amb artistes de l’escena internacional per a arribar a un «equilibri interessant entre les diferents propostes musicals».

En este sentit, des de l’Aula de Música han destacat la «proximitat» de la programació, amb múltiples concerts de càmera i de música antiga, així com els repertoris «de qualitat» en «un afany de millorar musicalment i donar noves oportunitats perquè joves músics i intèrprets de renom puguen presentar les seues programacions».

Tots els concerts començaran a les 19.00 hores, excepte el de piano a quatre mans el diumenge 9 de febrer, que serà a les 12.00 hores, i el de l’Orquestra Filharmònica UV el dijous 27 de febrer a les 20.00 hores.

L’entrada a tots els concerts és gratuïta amb invitació a reservar a partir de 72 hores abans, excepte els concerts que es realitzen a l’Auditori Joan Plaça i la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot que seran amb entrada lliure i aforament limitat.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.