Una manifestació de ‘ràbia i dol’ exigix la dimissió del Consell de Mazón: ‘No han sabut gestionar’


La manifestació amb lema ‘Mazón dimissió’ ha arrancat esta vesprada des de la Plaça de l’Ajuntament de València per a exigir la “dimissió immediata” del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i el seu Consell per “no haver sabut gestionar” la catàstrofe.

“Han demostrat ser incompetents. No mereixen dirigir la vida dels valencians. No han sabut gestionar una catàstrofe natural, no han sabut alertar-nos a l’hora, no saben com organitzar-nos amb l’ajuda de la neteja i la recollida de material i, per descomptat, no seran capaços d’organitzar la reconstrucció que necessita el nostre País Valencià. Per tant, se n’han d’anar a casa ja”, han declarat les portaveus abans d’arrancar la marxa.

“El que volem és que esta ràbia es manifeste hui al carrer, però una ràbia silenciosa, perquè estem de dol per totes les persones que han mort per la negligència del govern del senyor Mazón”, han afegit.

A parer seu, la gestió de la crisi per part del govern valencià “ha sigut tan inexistent que resulta criminal”. Per això, reclamen “la dimissió immediata, no sols del senyor Mazón, sinó de tot el Consell de la Generalitat”.

La manifestació ha sigut plantejada com una marxa silenciosa per respecte a les víctimes de la terrible DANA que ha assolat gran part de la província. Així i tot, se senten nombrosos crits de ‘Mazón, dimissió’.

Així mateix, els manifestants porten cartells en els quals es poden llegir consignes com ‘Mazón, dimissió’ amb llaç negre en senyal de dol –el més present-; ‘Mazón el teu poble et repudia, ni oblit ni perdó’ o ‘On està Mazón mentre el poble s’ofegava?’.

El recorregut, que s’ha iniciat passades les sis de la vesprada, travessarà el centre de la capital del Túria fins a finalitzar en la Plaça Manises, enfront del Palau de la Generalitat, on està prevista la lectura d’un manifest. Fins a la ciutat s’estan desplaçant persones a peu des de les zones afectades pel temporal per a unir-se a la ja multitudinària protesta. A més de l’acte de València, s’han convocat accions en altres ciutats, entre elles Alacant.

Entre les entitats que impulsen aquesta marxa figuren entitats cíviques i socials com Acció Cultural del País Valencià -Amical de Mauthausen – Arran-SEPC-COS-Endavant – Arrels del Canvi – Assemblea de Barri de Montolivet – BEA- Benicalap Viu – Ca Bassot – Ca Revolta – CNT València – Comissió Ciutat-Port – Coordinadora Associacions Memòria Democràtica País Valencià – Decidim- Plataforma pel dret a decidir del País Valencià – Entrebarris – Escola Valenciana – FAMPA València – Intersindical Valenciana – Joves d’ACPV – JovesxRussafa – LAMBDA – Plataforma 14 d’abril per la República – Societat Coral El Micalet – Teixint Patraix. En els últims dies s’han adherit desenes d’organitzacions.

Últimes notícies

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.