11 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Una manifestació de ‘ràbia i dol’ exigix la dimissió del Consell de Mazón: ‘No han sabut gestionar’


La manifestació amb lema ‘Mazón dimissió’ ha arrancat esta vesprada des de la Plaça de l’Ajuntament de València per a exigir la “dimissió immediata” del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i el seu Consell per “no haver sabut gestionar” la catàstrofe.

“Han demostrat ser incompetents. No mereixen dirigir la vida dels valencians. No han sabut gestionar una catàstrofe natural, no han sabut alertar-nos a l’hora, no saben com organitzar-nos amb l’ajuda de la neteja i la recollida de material i, per descomptat, no seran capaços d’organitzar la reconstrucció que necessita el nostre País Valencià. Per tant, se n’han d’anar a casa ja”, han declarat les portaveus abans d’arrancar la marxa.

“El que volem és que esta ràbia es manifeste hui al carrer, però una ràbia silenciosa, perquè estem de dol per totes les persones que han mort per la negligència del govern del senyor Mazón”, han afegit.

A parer seu, la gestió de la crisi per part del govern valencià “ha sigut tan inexistent que resulta criminal”. Per això, reclamen “la dimissió immediata, no sols del senyor Mazón, sinó de tot el Consell de la Generalitat”.

La manifestació ha sigut plantejada com una marxa silenciosa per respecte a les víctimes de la terrible DANA que ha assolat gran part de la província. Així i tot, se senten nombrosos crits de ‘Mazón, dimissió’.

Així mateix, els manifestants porten cartells en els quals es poden llegir consignes com ‘Mazón, dimissió’ amb llaç negre en senyal de dol –el més present-; ‘Mazón el teu poble et repudia, ni oblit ni perdó’ o ‘On està Mazón mentre el poble s’ofegava?’.

El recorregut, que s’ha iniciat passades les sis de la vesprada, travessarà el centre de la capital del Túria fins a finalitzar en la Plaça Manises, enfront del Palau de la Generalitat, on està prevista la lectura d’un manifest. Fins a la ciutat s’estan desplaçant persones a peu des de les zones afectades pel temporal per a unir-se a la ja multitudinària protesta. A més de l’acte de València, s’han convocat accions en altres ciutats, entre elles Alacant.

Entre les entitats que impulsen aquesta marxa figuren entitats cíviques i socials com Acció Cultural del País Valencià -Amical de Mauthausen – Arran-SEPC-COS-Endavant – Arrels del Canvi – Assemblea de Barri de Montolivet – BEA- Benicalap Viu – Ca Bassot – Ca Revolta – CNT València – Comissió Ciutat-Port – Coordinadora Associacions Memòria Democràtica País Valencià – Decidim- Plataforma pel dret a decidir del País Valencià – Entrebarris – Escola Valenciana – FAMPA València – Intersindical Valenciana – Joves d’ACPV – JovesxRussafa – LAMBDA – Plataforma 14 d’abril per la República – Societat Coral El Micalet – Teixint Patraix. En els últims dies s’han adherit desenes d’organitzacions.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.