Una manifestació de ‘ràbia i dol’ exigix la dimissió del Consell de Mazón: ‘No han sabut gestionar’


La manifestació amb lema ‘Mazón dimissió’ ha arrancat esta vesprada des de la Plaça de l’Ajuntament de València per a exigir la «dimissió immediata» del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i el seu Consell per «no haver sabut gestionar» la catàstrofe.

«Han demostrat ser incompetents. No mereixen dirigir la vida dels valencians. No han sabut gestionar una catàstrofe natural, no han sabut alertar-nos a l’hora, no saben com organitzar-nos amb l’ajuda de la neteja i la recollida de material i, per descomptat, no seran capaços d’organitzar la reconstrucció que necessita el nostre País Valencià. Per tant, se n’han d’anar a casa ja», han declarat les portaveus abans d’arrancar la marxa.

«El que volem és que esta ràbia es manifeste hui al carrer, però una ràbia silenciosa, perquè estem de dol per totes les persones que han mort per la negligència del govern del senyor Mazón», han afegit.

A parer seu, la gestió de la crisi per part del govern valencià «ha sigut tan inexistent que resulta criminal». Per això, reclamen «la dimissió immediata, no sols del senyor Mazón, sinó de tot el Consell de la Generalitat».

La manifestació ha sigut plantejada com una marxa silenciosa per respecte a les víctimes de la terrible DANA que ha assolat gran part de la província. Així i tot, se senten nombrosos crits de ‘Mazón, dimissió’.

Així mateix, els manifestants porten cartells en els quals es poden llegir consignes com ‘Mazón, dimissió’ amb llaç negre en senyal de dol –el més present-; ‘Mazón el teu poble et repudia, ni oblit ni perdó’ o ‘On està Mazón mentre el poble s’ofegava?’.

El recorregut, que s’ha iniciat passades les sis de la vesprada, travessarà el centre de la capital del Túria fins a finalitzar en la Plaça Manises, enfront del Palau de la Generalitat, on està prevista la lectura d’un manifest. Fins a la ciutat s’estan desplaçant persones a peu des de les zones afectades pel temporal per a unir-se a la ja multitudinària protesta. A més de l’acte de València, s’han convocat accions en altres ciutats, entre elles Alacant.

Entre les entitats que impulsen aquesta marxa figuren entitats cíviques i socials com Acció Cultural del País Valencià -Amical de Mauthausen – Arran-SEPC-COS-Endavant – Arrels del Canvi – Assemblea de Barri de Montolivet – BEA- Benicalap Viu – Ca Bassot – Ca Revolta – CNT València – Comissió Ciutat-Port – Coordinadora Associacions Memòria Democràtica País Valencià – Decidim- Plataforma pel dret a decidir del País Valencià – Entrebarris – Escola Valenciana – FAMPA València – Intersindical Valenciana – Joves d’ACPV – JovesxRussafa – LAMBDA – Plataforma 14 d’abril per la República – Societat Coral El Micalet – Teixint Patraix. En els últims dies s’han adherit desenes d’organitzacions.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU