10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Una manifestació de ‘ràbia i dol’ exigix la dimissió del Consell de Mazón: ‘No han sabut gestionar’


La manifestació amb lema ‘Mazón dimissió’ ha arrancat esta vesprada des de la Plaça de l’Ajuntament de València per a exigir la “dimissió immediata” del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i el seu Consell per “no haver sabut gestionar” la catàstrofe.

“Han demostrat ser incompetents. No mereixen dirigir la vida dels valencians. No han sabut gestionar una catàstrofe natural, no han sabut alertar-nos a l’hora, no saben com organitzar-nos amb l’ajuda de la neteja i la recollida de material i, per descomptat, no seran capaços d’organitzar la reconstrucció que necessita el nostre País Valencià. Per tant, se n’han d’anar a casa ja”, han declarat les portaveus abans d’arrancar la marxa.

“El que volem és que esta ràbia es manifeste hui al carrer, però una ràbia silenciosa, perquè estem de dol per totes les persones que han mort per la negligència del govern del senyor Mazón”, han afegit.

A parer seu, la gestió de la crisi per part del govern valencià “ha sigut tan inexistent que resulta criminal”. Per això, reclamen “la dimissió immediata, no sols del senyor Mazón, sinó de tot el Consell de la Generalitat”.

La manifestació ha sigut plantejada com una marxa silenciosa per respecte a les víctimes de la terrible DANA que ha assolat gran part de la província. Així i tot, se senten nombrosos crits de ‘Mazón, dimissió’.

Així mateix, els manifestants porten cartells en els quals es poden llegir consignes com ‘Mazón, dimissió’ amb llaç negre en senyal de dol –el més present-; ‘Mazón el teu poble et repudia, ni oblit ni perdó’ o ‘On està Mazón mentre el poble s’ofegava?’.

El recorregut, que s’ha iniciat passades les sis de la vesprada, travessarà el centre de la capital del Túria fins a finalitzar en la Plaça Manises, enfront del Palau de la Generalitat, on està prevista la lectura d’un manifest. Fins a la ciutat s’estan desplaçant persones a peu des de les zones afectades pel temporal per a unir-se a la ja multitudinària protesta. A més de l’acte de València, s’han convocat accions en altres ciutats, entre elles Alacant.

Entre les entitats que impulsen aquesta marxa figuren entitats cíviques i socials com Acció Cultural del País Valencià -Amical de Mauthausen – Arran-SEPC-COS-Endavant – Arrels del Canvi – Assemblea de Barri de Montolivet – BEA- Benicalap Viu – Ca Bassot – Ca Revolta – CNT València – Comissió Ciutat-Port – Coordinadora Associacions Memòria Democràtica País Valencià – Decidim- Plataforma pel dret a decidir del País Valencià – Entrebarris – Escola Valenciana – FAMPA València – Intersindical Valenciana – Joves d’ACPV – JovesxRussafa – LAMBDA – Plataforma 14 d’abril per la República – Societat Coral El Micalet – Teixint Patraix. En els últims dies s’han adherit desenes d’organitzacions.

Últimes notícies

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.