Una manifestació de ‘ràbia i dol’ exigix la dimissió del Consell de Mazón: ‘No han sabut gestionar’


La manifestació amb lema ‘Mazón dimissió’ ha arrancat esta vesprada des de la Plaça de l’Ajuntament de València per a exigir la “dimissió immediata” del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i el seu Consell per “no haver sabut gestionar” la catàstrofe.

“Han demostrat ser incompetents. No mereixen dirigir la vida dels valencians. No han sabut gestionar una catàstrofe natural, no han sabut alertar-nos a l’hora, no saben com organitzar-nos amb l’ajuda de la neteja i la recollida de material i, per descomptat, no seran capaços d’organitzar la reconstrucció que necessita el nostre País Valencià. Per tant, se n’han d’anar a casa ja”, han declarat les portaveus abans d’arrancar la marxa.

“El que volem és que esta ràbia es manifeste hui al carrer, però una ràbia silenciosa, perquè estem de dol per totes les persones que han mort per la negligència del govern del senyor Mazón”, han afegit.

A parer seu, la gestió de la crisi per part del govern valencià “ha sigut tan inexistent que resulta criminal”. Per això, reclamen “la dimissió immediata, no sols del senyor Mazón, sinó de tot el Consell de la Generalitat”.

La manifestació ha sigut plantejada com una marxa silenciosa per respecte a les víctimes de la terrible DANA que ha assolat gran part de la província. Així i tot, se senten nombrosos crits de ‘Mazón, dimissió’.

Així mateix, els manifestants porten cartells en els quals es poden llegir consignes com ‘Mazón, dimissió’ amb llaç negre en senyal de dol –el més present-; ‘Mazón el teu poble et repudia, ni oblit ni perdó’ o ‘On està Mazón mentre el poble s’ofegava?’.

El recorregut, que s’ha iniciat passades les sis de la vesprada, travessarà el centre de la capital del Túria fins a finalitzar en la Plaça Manises, enfront del Palau de la Generalitat, on està prevista la lectura d’un manifest. Fins a la ciutat s’estan desplaçant persones a peu des de les zones afectades pel temporal per a unir-se a la ja multitudinària protesta. A més de l’acte de València, s’han convocat accions en altres ciutats, entre elles Alacant.

Entre les entitats que impulsen aquesta marxa figuren entitats cíviques i socials com Acció Cultural del País Valencià -Amical de Mauthausen – Arran-SEPC-COS-Endavant – Arrels del Canvi – Assemblea de Barri de Montolivet – BEA- Benicalap Viu – Ca Bassot – Ca Revolta – CNT València – Comissió Ciutat-Port – Coordinadora Associacions Memòria Democràtica País Valencià – Decidim- Plataforma pel dret a decidir del País Valencià – Entrebarris – Escola Valenciana – FAMPA València – Intersindical Valenciana – Joves d’ACPV – JovesxRussafa – LAMBDA – Plataforma 14 d’abril per la República – Societat Coral El Micalet – Teixint Patraix. En els últims dies s’han adherit desenes d’organitzacions.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.