VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)
Una parella ha acceptat complir sis mesos de presó per insultar a la nóvia de la seua filla, menor d’edat, per la seua orientació sexual: “El teu és una malaltia”, li van arribar a etzibar.
Inicialment, el ministeri fiscal demanava la parella una pena d’un any i huit mesos de presó per un delicte d’odi per a cadascun dels progenitors; no obstant això, finalment s’ha arribat a un acord abans d’arrancar la vista en la secció quarta de l’Audiència de València pel qual s’ha rebaixat la pena als sis mesos pel mateix delicte. També pagaran una multa, segons el pacte aconseguit entre la defensa i el fiscal Héctor Melero.
Segons es desprèn de la qualificació del ministeri públic, la parella, pares d’una menor d’edat, es va dirigir amb expressions ofensives relacionades amb l’homosexualitat a la nóvia de la seua filla, també menor.
La víctima va començar una relació sentimental amb la filla dels processaments, la qual cosa no va agradar als que, segons la Fiscalia, consideraven que la seua filla no havia de tenir relacions amb dones sinó amb homes.
La Fiscalia manté que mentre va durar la relació, els pares es van dirigir a la perjudicada moguts per l’animadversió a la seua orientació sexual amb expressions com a “guarra, rabosa, lesbiana de merda, no t’acostes a la meua filla, el teu és una malaltia i se l’estàs pegant a la meua filla”.
Els incidents es van repetir durant l’estiu del 2021, quan el matrimoni es trobava amb la víctima pel carrer o a l’eixida de l’institut, a un municipi de la comarca de la Safor en el qual tots residien.
A l’octubre del mateix any, els acusats van acudir al recinte firal on es trobava la seua filla i la víctima junt amb altres amigues, i es van dirigir a esta de forma molt alterada i agressiva amb insults i un llenguatge no verbal molt violent que va espantar a les menors, fins que van intervenir els guàrdies de seguretat del recinte.