Una setmana de DANA: uns 70 municipis afectats que continuen retirant estris i aigua

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Este dimarts es complix una setmana des que la fatídica DANA arrasara a la Comunitat Valenciana i deixara, fins al moment, 211 víctimes mortals i quantiosos danys materials en al voltant de 70 municipis de la província de València, des d’on encara hui se seguixen retirant estris, vehicles i aigua.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), hui encara afectats, veïns i voluntaris, a més de membres de seguretat, segueixen retirant enderrocs i revisant estructures d’edificis, lleres, carreteres i vies fèrries, així com les instal·lacions de distribució d’aigua, electricitat i gas.

D’altra banda, s’ha restablit ja el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada ja disposa de subministrament aigua. No obstant açò, es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Respecte a l’estat de les carreteres, a València continua tallada l’A-7, de Quart de Poblet a Torrent; la N-3, Setaigües; la CV-33, Torrent; la CV-36, de Picanya a la A-7; la CV-50, Xiva. A més, està afectada l’A-3, a Xiva, Requena i Mislata. A Castelló està tancada la CV-134, la Salzadella; i la CV-137, Càlig.

Per la seua banda, el Cecopi manté les limitacions de circulació davant del risc extrem de col·lapse de les principals vies d’entrada i eixida de València. Es recomana el teletreball i evitar utilitzar el vehicle privat. La Generalitat ha llançat 12 noves línies de Metrobús per a facilitar un servici alternatiu a Metrovalencia.

El llistat provisional de municipis afectats per la DANA són Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alboraig, Alcàsser, l’Alcúdia, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Benetússer, Benifaió, Beniparrell, Benicull de Xúquer, Bétera, Bugarra, Bunyol, Camporrobles, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Corbera, Quart de Poblet, Cullera, Xera, Xest, Xirivella, Xiva, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Godelleta, Guadassuar, Llíria i Loriguilla –només nucli urbà junt amb3–.

A estes localitats els seguixen Llaurí, Llombai, Macastre, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Montroi, Paiporta, Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Setaigües, Silla, Sinarques, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Torís, Utiel, València –població de pedanies Sud: Faitanar, la Torre, Forn d’Alcedo, Castellar-Oliveral, Pinedo, el Saler, el Perelló i el Palmar–, Iàtova, Benicull de Xúquer i Llocnou de la Corona.

EFECTIUS TREBALLANT

Sobre el terreny afectat per la DANA continuen desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, nombre que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores, han informat des del ‘112’.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, en aquests moments hi ha un total d’efectius 6.000 de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 efectius de les diferents policies locals i 103 efectius de la Policia de la Generalitat.

Es continua amb la fase de recerca de possibles víctimes, per al qual cosa s’estan utilitzant també drons, especialment en la zona del riu Magre i de la Rambla del Poio. Esta recerca es complementa amb unitats caninas de rastreig.

Des que es va activar el Procediment de Múltiples Víctimes, el balanç, segons les últimes dades confirmades per les Forces i Cossos de Seguretat en este moment, es manté en 211 víctimes mortals. Contínua el procés d’alçament i identificació de les víctimes.

D’altra banda, a hores d’ara s’ha ordenat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes en el nord de la província de Castelló i no existeixen alertes vigents en tota la Comunitat Valenciana. Sí es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Últimes notícies

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.