14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Una setmana de DANA: uns 70 municipis afectats que continuen retirant estris i aigua

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Este dimarts es complix una setmana des que la fatídica DANA arrasara a la Comunitat Valenciana i deixara, fins al moment, 211 víctimes mortals i quantiosos danys materials en al voltant de 70 municipis de la província de València, des d’on encara hui se seguixen retirant estris, vehicles i aigua.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), hui encara afectats, veïns i voluntaris, a més de membres de seguretat, segueixen retirant enderrocs i revisant estructures d’edificis, lleres, carreteres i vies fèrries, així com les instal·lacions de distribució d’aigua, electricitat i gas.

D’altra banda, s’ha restablit ja el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada ja disposa de subministrament aigua. No obstant açò, es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Respecte a l’estat de les carreteres, a València continua tallada l’A-7, de Quart de Poblet a Torrent; la N-3, Setaigües; la CV-33, Torrent; la CV-36, de Picanya a la A-7; la CV-50, Xiva. A més, està afectada l’A-3, a Xiva, Requena i Mislata. A Castelló està tancada la CV-134, la Salzadella; i la CV-137, Càlig.

Per la seua banda, el Cecopi manté les limitacions de circulació davant del risc extrem de col·lapse de les principals vies d’entrada i eixida de València. Es recomana el teletreball i evitar utilitzar el vehicle privat. La Generalitat ha llançat 12 noves línies de Metrobús per a facilitar un servici alternatiu a Metrovalencia.

El llistat provisional de municipis afectats per la DANA són Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alboraig, Alcàsser, l’Alcúdia, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Benetússer, Benifaió, Beniparrell, Benicull de Xúquer, Bétera, Bugarra, Bunyol, Camporrobles, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Corbera, Quart de Poblet, Cullera, Xera, Xest, Xirivella, Xiva, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Godelleta, Guadassuar, Llíria i Loriguilla –només nucli urbà junt amb3–.

A estes localitats els seguixen Llaurí, Llombai, Macastre, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Montroi, Paiporta, Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Setaigües, Silla, Sinarques, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Torís, Utiel, València –població de pedanies Sud: Faitanar, la Torre, Forn d’Alcedo, Castellar-Oliveral, Pinedo, el Saler, el Perelló i el Palmar–, Iàtova, Benicull de Xúquer i Llocnou de la Corona.

EFECTIUS TREBALLANT

Sobre el terreny afectat per la DANA continuen desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, nombre que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores, han informat des del ‘112’.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, en aquests moments hi ha un total d’efectius 6.000 de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 efectius de les diferents policies locals i 103 efectius de la Policia de la Generalitat.

Es continua amb la fase de recerca de possibles víctimes, per al qual cosa s’estan utilitzant també drons, especialment en la zona del riu Magre i de la Rambla del Poio. Esta recerca es complementa amb unitats caninas de rastreig.

Des que es va activar el Procediment de Múltiples Víctimes, el balanç, segons les últimes dades confirmades per les Forces i Cossos de Seguretat en este moment, es manté en 211 víctimes mortals. Contínua el procés d’alçament i identificació de les víctimes.

D’altra banda, a hores d’ara s’ha ordenat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes en el nord de la província de Castelló i no existeixen alertes vigents en tota la Comunitat Valenciana. Sí es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts