Una setmana de DANA: uns 70 municipis afectats que continuen retirant estris i aigua

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Este dimarts es complix una setmana des que la fatídica DANA arrasara a la Comunitat Valenciana i deixara, fins al moment, 211 víctimes mortals i quantiosos danys materials en al voltant de 70 municipis de la província de València, des d’on encara hui se seguixen retirant estris, vehicles i aigua.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), hui encara afectats, veïns i voluntaris, a més de membres de seguretat, segueixen retirant enderrocs i revisant estructures d’edificis, lleres, carreteres i vies fèrries, així com les instal·lacions de distribució d’aigua, electricitat i gas.

D’altra banda, s’ha restablit ja el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada ja disposa de subministrament aigua. No obstant açò, es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Respecte a l’estat de les carreteres, a València continua tallada l’A-7, de Quart de Poblet a Torrent; la N-3, Setaigües; la CV-33, Torrent; la CV-36, de Picanya a la A-7; la CV-50, Xiva. A més, està afectada l’A-3, a Xiva, Requena i Mislata. A Castelló està tancada la CV-134, la Salzadella; i la CV-137, Càlig.

Per la seua banda, el Cecopi manté les limitacions de circulació davant del risc extrem de col·lapse de les principals vies d’entrada i eixida de València. Es recomana el teletreball i evitar utilitzar el vehicle privat. La Generalitat ha llançat 12 noves línies de Metrobús per a facilitar un servici alternatiu a Metrovalencia.

El llistat provisional de municipis afectats per la DANA són Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alboraig, Alcàsser, l’Alcúdia, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Benetússer, Benifaió, Beniparrell, Benicull de Xúquer, Bétera, Bugarra, Bunyol, Camporrobles, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Corbera, Quart de Poblet, Cullera, Xera, Xest, Xirivella, Xiva, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Godelleta, Guadassuar, Llíria i Loriguilla –només nucli urbà junt amb3–.

A estes localitats els seguixen Llaurí, Llombai, Macastre, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Montroi, Paiporta, Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Setaigües, Silla, Sinarques, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Torís, Utiel, València –població de pedanies Sud: Faitanar, la Torre, Forn d’Alcedo, Castellar-Oliveral, Pinedo, el Saler, el Perelló i el Palmar–, Iàtova, Benicull de Xúquer i Llocnou de la Corona.

EFECTIUS TREBALLANT

Sobre el terreny afectat per la DANA continuen desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, nombre que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores, han informat des del ‘112’.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, en aquests moments hi ha un total d’efectius 6.000 de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 efectius de les diferents policies locals i 103 efectius de la Policia de la Generalitat.

Es continua amb la fase de recerca de possibles víctimes, per al qual cosa s’estan utilitzant també drons, especialment en la zona del riu Magre i de la Rambla del Poio. Esta recerca es complementa amb unitats caninas de rastreig.

Des que es va activar el Procediment de Múltiples Víctimes, el balanç, segons les últimes dades confirmades per les Forces i Cossos de Seguretat en este moment, es manté en 211 víctimes mortals. Contínua el procés d’alçament i identificació de les víctimes.

D’altra banda, a hores d’ara s’ha ordenat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes en el nord de la província de Castelló i no existeixen alertes vigents en tota la Comunitat Valenciana. Sí es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.