Una setmana de DANA: uns 70 municipis afectats que continuen retirant estris i aigua

Ejemplo de shortcode con estilo
Una setmana després de la DANA a la Comunitat Valenciana, 70 municipis continuen netejant danys. S'han registrat 211 víctimes mortal i es recomana l'ús d'aigua embotellada. Els serveis d'emergències treballen amb més de 1.700 bombers i 6.700 militars en les tasques de rescat.

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Este dimarts es complix una setmana des que la fatídica DANA arrasara a la Comunitat Valenciana i deixara, fins al moment, 211 víctimes mortals i quantiosos danys materials en al voltant de 70 municipis de la província de València, des d’on encara hui se seguixen retirant estris, vehicles i aigua.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), hui encara afectats, veïns i voluntaris, a més de membres de seguretat, segueixen retirant enderrocs i revisant estructures d’edificis, lleres, carreteres i vies fèrries, així com les instal·lacions de distribució d’aigua, electricitat i gas.

D’altra banda, s’ha restablit ja el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada ja disposa de subministrament aigua. No obstant açò, es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Respecte a l’estat de les carreteres, a València continua tallada l’A-7, de Quart de Poblet a Torrent; la N-3, Setaigües; la CV-33, Torrent; la CV-36, de Picanya a la A-7; la CV-50, Xiva. A més, està afectada l’A-3, a Xiva, Requena i Mislata. A Castelló està tancada la CV-134, la Salzadella; i la CV-137, Càlig.

Per la seua banda, el Cecopi manté les limitacions de circulació davant del risc extrem de col·lapse de les principals vies d’entrada i eixida de València. Es recomana el teletreball i evitar utilitzar el vehicle privat. La Generalitat ha llançat 12 noves línies de Metrobús per a facilitar un servici alternatiu a Metrovalencia.

El llistat provisional de municipis afectats per la DANA són Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alboraig, Alcàsser, l’Alcúdia, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Benetússer, Benifaió, Beniparrell, Benicull de Xúquer, Bétera, Bugarra, Bunyol, Camporrobles, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Corbera, Quart de Poblet, Cullera, Xera, Xest, Xirivella, Xiva, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Godelleta, Guadassuar, Llíria i Loriguilla –només nucli urbà junt amb3–.

A estes localitats els seguixen Llaurí, Llombai, Macastre, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Montroi, Paiporta, Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Setaigües, Silla, Sinarques, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Torís, Utiel, València –població de pedanies Sud: Faitanar, la Torre, Forn d’Alcedo, Castellar-Oliveral, Pinedo, el Saler, el Perelló i el Palmar–, Iàtova, Benicull de Xúquer i Llocnou de la Corona.

EFECTIUS TREBALLANT

Sobre el terreny afectat per la DANA continuen desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, nombre que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores, han informat des del ‘112’.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, en aquests moments hi ha un total d’efectius 6.000 de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 efectius de les diferents policies locals i 103 efectius de la Policia de la Generalitat.

Es continua amb la fase de recerca de possibles víctimes, per al qual cosa s’estan utilitzant també drons, especialment en la zona del riu Magre i de la Rambla del Poio. Esta recerca es complementa amb unitats caninas de rastreig.

Des que es va activar el Procediment de Múltiples Víctimes, el balanç, segons les últimes dades confirmades per les Forces i Cossos de Seguretat en este moment, es manté en 211 víctimes mortals. Contínua el procés d’alçament i identificació de les víctimes.

D’altra banda, a hores d’ara s’ha ordenat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes en el nord de la província de Castelló i no existeixen alertes vigents en tota la Comunitat Valenciana. Sí es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Últimes notícies

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.

Ryanair estrena quatre noves rutes d’hivern des d’Alacant amb Itàlia i Alemanya

Ryanair incorpora quatre rutes noves des de l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández i reforça freqüències fins a oferir més de 3,3 milions de seients este hivern.

Les infeccions respiratòries es disparen a la Comunitat Valenciana per la grip i la covid

La grip ha multiplicat per quasi tres la seua incidència en una setmana a la Comunitat Valenciana i la covid-19 l ha duplicada, mentre les infeccions respiratòries agudes greus han augmentat lleugerament.

Pérez Llorca reclama que els plans antiriades incloguen la neteja de canyars als barrancs

Juanfran Pérez Llorca defensa en la Marina Alta que els plans de prevenció davant pluges torrencials incorporen la neteja de canyars en rius i barrancs per evitar desbordaments, després dels danys provocats per la dana Adam. El Consell ha anunciat ajudes urgents per a municipis, veïns, ramaders, agricultors i comerços afectats, amb especial incidència en zones com Oliva i la depuradora de Sanet i Negrals.

PP i Vox reclamen certificats del Museu de Villena i el PSOE defensa la seguretat

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha tancat les compareixences amb el PSPV-PSOE defensant la seguretat del museu i PP i Vox exigint certificats que acrediten el blindatge de la vitrina i el servici de vigilància.

L’alcalde de Picanya assegura que el 29-O van fer vida normal perquè no van rebre cap avís

Josep Almenar ha declarat davant la jutgessa que ni ell ni l’Ajuntament ni la Policia Local van rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències abans de la dana del 29 d’octubre de 2024. Segons ha relatat, al municipi van mantindre la normalitat fins que el barranc del Poyo quasi es va desbordar a última hora de la vesprada.

El Elx perd Marc Aguado entre quatre i sis setmanes per una lesió de turmell

El migcampista de l’Elx Marc Aguado estarà entre quatre i sis setmanes de baixa per una lesió als lligaments del turmell dret i es perdrà diversos partits de Lliga i Copa del Rei.

L’Elx viatja a Vallecas amb la baixa de Marc Aguado per lesió de turmell

L’Elx ha completat una nova sessió d’entrenament per al duel de dissabte al camp del Rayo Vallecano, amb la única absència del migcampista Marc Aguado, lesionat en un turmell.