Una setmana de DANA: uns 70 municipis afectats que continuen retirant estris i aigua

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Este dimarts es complix una setmana des que la fatídica DANA arrasara a la Comunitat Valenciana i deixara, fins al moment, 211 víctimes mortals i quantiosos danys materials en al voltant de 70 municipis de la província de València, des d’on encara hui se seguixen retirant estris, vehicles i aigua.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), hui encara afectats, veïns i voluntaris, a més de membres de seguretat, segueixen retirant enderrocs i revisant estructures d’edificis, lleres, carreteres i vies fèrries, així com les instal·lacions de distribució d’aigua, electricitat i gas.

D’altra banda, s’ha restablit ja el 98% del servici elèctric i el 93% de la població afectada ja disposa de subministrament aigua. No obstant açò, es recomana l’ús d’aigua embotellada per a consum humà, però la resta es pot utilitzar per a neteja.

Respecte a l’estat de les carreteres, a València continua tallada l’A-7, de Quart de Poblet a Torrent; la N-3, Setaigües; la CV-33, Torrent; la CV-36, de Picanya a la A-7; la CV-50, Xiva. A més, està afectada l’A-3, a Xiva, Requena i Mislata. A Castelló està tancada la CV-134, la Salzadella; i la CV-137, Càlig.

Per la seua banda, el Cecopi manté les limitacions de circulació davant del risc extrem de col·lapse de les principals vies d’entrada i eixida de València. Es recomana el teletreball i evitar utilitzar el vehicle privat. La Generalitat ha llançat 12 noves línies de Metrobús per a facilitar un servici alternatiu a Metrovalencia.

El llistat provisional de municipis afectats per la DANA són Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alboraig, Alcàsser, l’Alcúdia, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Benetússer, Benifaió, Beniparrell, Benicull de Xúquer, Bétera, Bugarra, Bunyol, Camporrobles, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Corbera, Quart de Poblet, Cullera, Xera, Xest, Xirivella, Xiva, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Godelleta, Guadassuar, Llíria i Loriguilla –només nucli urbà junt amb3–.

A estes localitats els seguixen Llaurí, Llombai, Macastre, Manises, Massanassa, Mislata, Montserrat, Montroi, Paiporta, Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Setaigües, Silla, Sinarques, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Torís, Utiel, València –població de pedanies Sud: Faitanar, la Torre, Forn d’Alcedo, Castellar-Oliveral, Pinedo, el Saler, el Perelló i el Palmar–, Iàtova, Benicull de Xúquer i Llocnou de la Corona.

EFECTIUS TREBALLANT

Sobre el terreny afectat per la DANA continuen desplegats més de 1.700 bombers de 42 organismes i 6.700 militars, nombre que augmentarà fins als 7.800 en les pròximes hores, han informat des del ‘112’.

En l’àmbit de la seguretat ciutadana, Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, en aquests moments hi ha un total d’efectius 6.000 de Policia Nacional i Guàrdia Civil, més de 400 efectius de les diferents policies locals i 103 efectius de la Policia de la Generalitat.

Es continua amb la fase de recerca de possibles víctimes, per al qual cosa s’estan utilitzant també drons, especialment en la zona del riu Magre i de la Rambla del Poio. Esta recerca es complementa amb unitats caninas de rastreig.

Des que es va activar el Procediment de Múltiples Víctimes, el balanç, segons les últimes dades confirmades per les Forces i Cossos de Seguretat en este moment, es manté en 211 víctimes mortals. Contínua el procés d’alçament i identificació de les víctimes.

D’altra banda, a hores d’ara s’ha ordenat la fi de l’alerta groga per pluges i tempestes en el nord de la província de Castelló i no existeixen alertes vigents en tota la Comunitat Valenciana. Sí es manté la situació 1 del Pla d’Inundacions a Castelló i la situació 2 del Pla d’Inundacions a tota la província de València.

Últimes notícies

La DANA 29-O crea els reconeixements Memòria per mantindre viu el record de les víctimes

L’Associació Víctimes Mortals DANA 29-O celebrarà el 31 d’octubre al teatre Talía de València la primera edició dels reconeixements Memòria, amb tres guardons a professionals que han ajudat a preservar el record de la tragèdia de 2024. L’acte s’emmarca en l’esforç de les famílies per construir un espai de memòria i evitar que el que va passar caiga en l’oblit.

Detinguda a Xert una cuidadora de la llar per un presumpte robatori de joies de 20.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 52 anys a Xert, sospitosa d’haver furtat joies per uns 20.000 euros en vivendes on treballava com a ajuda en la llar. La investigació es va iniciar després de les denúncies de tres veïnes i el cas ja està en mans del jutjat de Vinaroz.

Les víctimes de la DANA del 29-O es mobilitzen al Congrés en la nova citació de Mazón

Les principals associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es concentraran dilluns davant el Congrés, coincidint amb la segona compareixença de Carlos Mazón i la de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso. Reclamen veritat, justícia i reparació quasi dos anys després de la tragèdia.

La UPV avança un gran acord amb Geely per a formar en IA i innovació

La UPV i el grup xinés Geely han acordat avançar cap a un acord marc per a col·laborar en formació, intel·ligència artificial i innovació, amb impacte directe en l’alumnat valencià. La consellera d’Educació ha acompanyat la delegació en la visita a la seu mundial de Geely a la Xina.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per tràfic de drogues

Un hòmen de 49 anys amb una ordre europea de detenció per tràfic de drogues ha sigut arrestat a Alacant. El reclamava Àustria per uns fets comesos a Viena en 2022.

Mor sobtadament Jelly Bean, una de les belugues rescatades de Marineland Canadà i acollides a l’Oceanogràfic

L'Oceanogràfic de València ha informat de la mort sobtada de Jelly Bean, una de les belugues rescatades de Marineland Canadà i traslladades al parc el mes d'agost, després d'uns dies amb problemes d'alimentació. Els veterinaris faran una necropsia per a aclarir les causes, mentres Cleopatra i els quatre dofins rescatats en la mateixa operació continuen evolucionant bé.

Duelos directes entre aspirants al títol en la tercera jornada del grup VI

La tercera jornada del grup VI de Tercera Federació arriba marcada per enfrontaments directes entre candidats a l’ascens com Levante B-Ontinyent 1931 i Atlético Saguntino-Villarreal C, amb el Torrent líder i l’únic ple de punts.

Deting a Castelló després de donar positiu en alcoholemia i xocar amb quatre cotxes

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Castelló després de donar positiu en alcoholemia, col·lidir amb quatre vehicles i amenaçar un agent de la Policia Local.