La Unió de Consumidors aconsella revisar el contingut dels videojocs a les compres de Reis

La influència dels continguts de videojocs i similars a la salut mental i física dels menors, fa que este any, a l’hora d’escollir els regals de Reis, a més de les recomanacions habituals, es pose especial èmfasi a “conéixer” allò que es regala.

Per això, entre els consells que un any més llancen diferents associacions de consumidors i usuaris referents a preus, comparatives, seguretat, etc. s’incideix especialment que es revise el contingut d’entreteniments digitals.

Els experts alerten que a més de la immensa bretxa tecnològica existent en la majoria dels casos, entre els usuaris, els demandants i els que adquireixen els videojocs per regalar, pares o familiars, el desconeixement del qual es consumirà és tal que poques vegades va més enllà de la temàtica «i això en el millor dels supòsits», puntualitzen.

Per això en el cas de videoconsoles i joguets tecnològics, i al marge de les precaucions que s’han d’adoptar quant al seu ús per l’alt nivell addictiu, i les conseqüències del qual han eixit a la llum en els últims anys, s’aconsella que els qui els regalen s’asseguren també sobre el seu contingut i condicions d’ús.

Recomanacions de compra i consum

D’altra banda, quant als joguets, en general, diferents agrupacions i associacions de consumidors recorden alguns dels ‘Tips’ que periòdicament tornen malgrat que no sempre són escoltats pels consumidors.

Entre els clàssics, les comparatives de preus, la seguretat o el correcte etiquetatge, es tornen a reiterar, com recull, per exemple, la Unió de consumidors de Castelló, en les seues recomanacions per adquirir els joguets de Reis:

– Abans de comprar, deuen comparar-se els preus i les possibles ofertes a diferents establiments.

– Encara que el preu i el desig del xiquet són els principals factors que marquen l’elecció del joguet, mai no s’ha d’oblidar que – abans de res – esta ha de ser assegurança; i per això, ha de portar la marca CE, mitjançant la qual s’acredita que compleix els requisits marcats per la Unió Europea.

– S’ha de comprovar sempre que a l’etiquetatge de la joguina figure el nom, la raó social o la marca del producte i l’adreça del fabricant o el seu representant legal o importador. Així mateix, deu guardar-se el tiquet de compra.

– A l’etiquetatge també han de figurar una sèrie d’advertiments quan siga necessari; per exemple: “No és convenient per a nens menors de trenta-sis mesos”, “Utilitzeu-vos sota la vigilància directa d’un adult”, etcètera

S’ha de tenir en compte l’edat mínima recomanada que s’indique. Elegir un joguets apropiada a l’edat del xiquet facilita el seu correcte ús per part del xiquet, amb la qual cosa això comporta per a la seguretat física. No s’ha d’oblidar mai que la joguina és per al nen, per la qual cosa cal tenir en compte les capacitats i necessitats d’este.

Últimes notícies

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.