10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Unió de Consumidors aconsella revisar el contingut dels videojocs a les compres de Reis

La influència dels continguts de videojocs i similars a la salut mental i física dels menors, fa que este any, a l’hora d’escollir els regals de Reis, a més de les recomanacions habituals, es pose especial èmfasi a “conéixer” allò que es regala.

Per això, entre els consells que un any més llancen diferents associacions de consumidors i usuaris referents a preus, comparatives, seguretat, etc. s’incideix especialment que es revise el contingut d’entreteniments digitals.

Els experts alerten que a més de la immensa bretxa tecnològica existent en la majoria dels casos, entre els usuaris, els demandants i els que adquireixen els videojocs per regalar, pares o familiars, el desconeixement del qual es consumirà és tal que poques vegades va més enllà de la temàtica “i això en el millor dels supòsits”, puntualitzen.

Per això en el cas de videoconsoles i joguets tecnològics, i al marge de les precaucions que s’han d’adoptar quant al seu ús per l’alt nivell addictiu, i les conseqüències del qual han eixit a la llum en els últims anys, s’aconsella que els qui els regalen s’asseguren també sobre el seu contingut i condicions d’ús.

Recomanacions de compra i consum

D’altra banda, quant als joguets, en general, diferents agrupacions i associacions de consumidors recorden alguns dels ‘Tips’ que periòdicament tornen malgrat que no sempre són escoltats pels consumidors.

Entre els clàssics, les comparatives de preus, la seguretat o el correcte etiquetatge, es tornen a reiterar, com recull, per exemple, la Unió de consumidors de Castelló, en les seues recomanacions per adquirir els joguets de Reis:

– Abans de comprar, deuen comparar-se els preus i les possibles ofertes a diferents establiments.

– Encara que el preu i el desig del xiquet són els principals factors que marquen l’elecció del joguet, mai no s’ha d’oblidar que – abans de res – esta ha de ser assegurança; i per això, ha de portar la marca CE, mitjançant la qual s’acredita que compleix els requisits marcats per la Unió Europea.

– S’ha de comprovar sempre que a l’etiquetatge de la joguina figure el nom, la raó social o la marca del producte i l’adreça del fabricant o el seu representant legal o importador. Així mateix, deu guardar-se el tiquet de compra.

– A l’etiquetatge també han de figurar una sèrie d’advertiments quan siga necessari; per exemple: “No és convenient per a nens menors de trenta-sis mesos”, “Utilitzeu-vos sota la vigilància directa d’un adult”, etcètera

S’ha de tenir en compte l’edat mínima recomanada que s’indique. Elegir un joguets apropiada a l’edat del xiquet facilita el seu correcte ús per part del xiquet, amb la qual cosa això comporta per a la seguretat física. No s’ha d’oblidar mai que la joguina és per al nen, per la qual cosa cal tenir en compte les capacitats i necessitats d’este.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.