La Unió de Consumidors aconsella revisar el contingut dels videojocs a les compres de Reis

La influència dels continguts de videojocs i similars a la salut mental i física dels menors, fa que este any, a l’hora d’escollir els regals de Reis, a més de les recomanacions habituals, es pose especial èmfasi a “conéixer” allò que es regala.

Per això, entre els consells que un any més llancen diferents associacions de consumidors i usuaris referents a preus, comparatives, seguretat, etc. s’incideix especialment que es revise el contingut d’entreteniments digitals.

Els experts alerten que a més de la immensa bretxa tecnològica existent en la majoria dels casos, entre els usuaris, els demandants i els que adquireixen els videojocs per regalar, pares o familiars, el desconeixement del qual es consumirà és tal que poques vegades va més enllà de la temàtica «i això en el millor dels supòsits», puntualitzen.

Per això en el cas de videoconsoles i joguets tecnològics, i al marge de les precaucions que s’han d’adoptar quant al seu ús per l’alt nivell addictiu, i les conseqüències del qual han eixit a la llum en els últims anys, s’aconsella que els qui els regalen s’asseguren també sobre el seu contingut i condicions d’ús.

Recomanacions de compra i consum

D’altra banda, quant als joguets, en general, diferents agrupacions i associacions de consumidors recorden alguns dels ‘Tips’ que periòdicament tornen malgrat que no sempre són escoltats pels consumidors.

Entre els clàssics, les comparatives de preus, la seguretat o el correcte etiquetatge, es tornen a reiterar, com recull, per exemple, la Unió de consumidors de Castelló, en les seues recomanacions per adquirir els joguets de Reis:

– Abans de comprar, deuen comparar-se els preus i les possibles ofertes a diferents establiments.

– Encara que el preu i el desig del xiquet són els principals factors que marquen l’elecció del joguet, mai no s’ha d’oblidar que – abans de res – esta ha de ser assegurança; i per això, ha de portar la marca CE, mitjançant la qual s’acredita que compleix els requisits marcats per la Unió Europea.

– S’ha de comprovar sempre que a l’etiquetatge de la joguina figure el nom, la raó social o la marca del producte i l’adreça del fabricant o el seu representant legal o importador. Així mateix, deu guardar-se el tiquet de compra.

– A l’etiquetatge també han de figurar una sèrie d’advertiments quan siga necessari; per exemple: “No és convenient per a nens menors de trenta-sis mesos”, “Utilitzeu-vos sota la vigilància directa d’un adult”, etcètera

S’ha de tenir en compte l’edat mínima recomanada que s’indique. Elegir un joguets apropiada a l’edat del xiquet facilita el seu correcte ús per part del xiquet, amb la qual cosa això comporta per a la seguretat física. No s’ha d’oblidar mai que la joguina és per al nen, per la qual cosa cal tenir en compte les capacitats i necessitats d’este.

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.