15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

La Unió de Consumidors aconsella revisar el contingut dels videojocs a les compres de Reis

La influència dels continguts de videojocs i similars a la salut mental i física dels menors, fa que este any, a l’hora d’escollir els regals de Reis, a més de les recomanacions habituals, es pose especial èmfasi a “conéixer” allò que es regala.

Per això, entre els consells que un any més llancen diferents associacions de consumidors i usuaris referents a preus, comparatives, seguretat, etc. s’incideix especialment que es revise el contingut d’entreteniments digitals.

Els experts alerten que a més de la immensa bretxa tecnològica existent en la majoria dels casos, entre els usuaris, els demandants i els que adquireixen els videojocs per regalar, pares o familiars, el desconeixement del qual es consumirà és tal que poques vegades va més enllà de la temàtica “i això en el millor dels supòsits”, puntualitzen.

Per això en el cas de videoconsoles i joguets tecnològics, i al marge de les precaucions que s’han d’adoptar quant al seu ús per l’alt nivell addictiu, i les conseqüències del qual han eixit a la llum en els últims anys, s’aconsella que els qui els regalen s’asseguren també sobre el seu contingut i condicions d’ús.

Recomanacions de compra i consum

D’altra banda, quant als joguets, en general, diferents agrupacions i associacions de consumidors recorden alguns dels ‘Tips’ que periòdicament tornen malgrat que no sempre són escoltats pels consumidors.

Entre els clàssics, les comparatives de preus, la seguretat o el correcte etiquetatge, es tornen a reiterar, com recull, per exemple, la Unió de consumidors de Castelló, en les seues recomanacions per adquirir els joguets de Reis:

– Abans de comprar, deuen comparar-se els preus i les possibles ofertes a diferents establiments.

– Encara que el preu i el desig del xiquet són els principals factors que marquen l’elecció del joguet, mai no s’ha d’oblidar que – abans de res – esta ha de ser assegurança; i per això, ha de portar la marca CE, mitjançant la qual s’acredita que compleix els requisits marcats per la Unió Europea.

– S’ha de comprovar sempre que a l’etiquetatge de la joguina figure el nom, la raó social o la marca del producte i l’adreça del fabricant o el seu representant legal o importador. Així mateix, deu guardar-se el tiquet de compra.

– A l’etiquetatge també han de figurar una sèrie d’advertiments quan siga necessari; per exemple: “No és convenient per a nens menors de trenta-sis mesos”, “Utilitzeu-vos sota la vigilància directa d’un adult”, etcètera

S’ha de tenir en compte l’edat mínima recomanada que s’indique. Elegir un joguets apropiada a l’edat del xiquet facilita el seu correcte ús per part del xiquet, amb la qual cosa això comporta per a la seguretat física. No s’ha d’oblidar mai que la joguina és per al nen, per la qual cosa cal tenir en compte les capacitats i necessitats d’este.

Últimes notícies

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.

El Vila-real afronta un febrer propici i queda a l’espera de la data del Barça

L'equip encara un calendari amb dos partits a casa i una única eixida davant rivals en mala ratxa o zona baixa, i espera la data del Barça. Amb 42 punts, té a tir a l'Atlètic, tercer amb 45.