La Unió de Consumidors aconsella revisar el contingut dels videojocs a les compres de Reis

La influència dels continguts de videojocs i similars a la salut mental i física dels menors, fa que este any, a l’hora d’escollir els regals de Reis, a més de les recomanacions habituals, es pose especial èmfasi a “conéixer” allò que es regala.

Per això, entre els consells que un any més llancen diferents associacions de consumidors i usuaris referents a preus, comparatives, seguretat, etc. s’incideix especialment que es revise el contingut d’entreteniments digitals.

Els experts alerten que a més de la immensa bretxa tecnològica existent en la majoria dels casos, entre els usuaris, els demandants i els que adquireixen els videojocs per regalar, pares o familiars, el desconeixement del qual es consumirà és tal que poques vegades va més enllà de la temàtica «i això en el millor dels supòsits», puntualitzen.

Per això en el cas de videoconsoles i joguets tecnològics, i al marge de les precaucions que s’han d’adoptar quant al seu ús per l’alt nivell addictiu, i les conseqüències del qual han eixit a la llum en els últims anys, s’aconsella que els qui els regalen s’asseguren també sobre el seu contingut i condicions d’ús.

Recomanacions de compra i consum

D’altra banda, quant als joguets, en general, diferents agrupacions i associacions de consumidors recorden alguns dels ‘Tips’ que periòdicament tornen malgrat que no sempre són escoltats pels consumidors.

Entre els clàssics, les comparatives de preus, la seguretat o el correcte etiquetatge, es tornen a reiterar, com recull, per exemple, la Unió de consumidors de Castelló, en les seues recomanacions per adquirir els joguets de Reis:

– Abans de comprar, deuen comparar-se els preus i les possibles ofertes a diferents establiments.

– Encara que el preu i el desig del xiquet són els principals factors que marquen l’elecció del joguet, mai no s’ha d’oblidar que – abans de res – esta ha de ser assegurança; i per això, ha de portar la marca CE, mitjançant la qual s’acredita que compleix els requisits marcats per la Unió Europea.

– S’ha de comprovar sempre que a l’etiquetatge de la joguina figure el nom, la raó social o la marca del producte i l’adreça del fabricant o el seu representant legal o importador. Així mateix, deu guardar-se el tiquet de compra.

– A l’etiquetatge també han de figurar una sèrie d’advertiments quan siga necessari; per exemple: “No és convenient per a nens menors de trenta-sis mesos”, “Utilitzeu-vos sota la vigilància directa d’un adult”, etcètera

S’ha de tenir en compte l’edat mínima recomanada que s’indique. Elegir un joguets apropiada a l’edat del xiquet facilita el seu correcte ús per part del xiquet, amb la qual cosa això comporta per a la seguretat física. No s’ha d’oblidar mai que la joguina és per al nen, per la qual cosa cal tenir en compte les capacitats i necessitats d’este.

Últimes notícies

El Suprem qüestiona a Europa la regularització massiva d’immigrants a Espanya

El Tribunal Suprem ha obert la porta a consultar el Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre si la regularització extraordinària d’estrangers a Espanya xoca amb el dret comunitari i el Pacte de Migració i Asil.

Detinguts dos hòmens pel furt d’una excavadora de 36.000 euros a Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens de 45 i 49 anys pel furt d’una excavadora valorada en 36.000 euros a Alcalà de Xivert, localitzada en un taller del mateix municipi i retornada al seu propietari.

Més de 250 guàrdies civils en pràctiques reforcen les unitats de la Comandància de València

Un total de 3.123 guàrdies civils alumnes en pràctiques s'han incorporat a unitats de seguretat ciutadana de tot l'Estat, 253 d'ells destinats a la Comandància de València per a completar la seua formació.

Immobilitzen 11.500 quilos de mel per irregularitats en la traçabilitat en el Comtat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 11.500 quilos de mel d una empresa del Comtat per presumptes irregularitats en la traçabilitat i per vendre com ecològica mel convencional.

Xiquets malalts de Gaza reben tractament en hospitals espanyols com La Fe de València

Un grup de 20 xiquets gazatins malalts i les seues famílies han arribat a la base de Torrejón per a rebre atenció sanitària en hospitals espanyols, entre ells l’Hospital La Fe de València, dins d’un programa especial d’acollida humanitària.

Una dona detinguda per calar foc a la vivenda de la seua exparella a la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de provocar un incendi en la vivenda de la seua exparella a la Vall d'Uixó, on han resultat calcinades diverses estances i ha mort un gos. No hi havia persones a l'interior en el moment dels fets i la investigació continua oberta.

Més de 10.000 arxius d’abusos a menors destapen dos detencions a la Vall d’Uixó i Llíria

La Guàrdia Civil ha detingut dos persones a la Vall d’Uixó i Llíria després d’intervindre més de 10.000 arxius d’abús sexual infantil, alguns amb extrema violència contra menors i bebés.

La compra de vivendes cau un 15,5 % a l’abril a la Comunitat i el preu es dispara un 16,2 %

La compravenda de vivenda ha baixat un 15,5 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, mentres que el preu per metre quadrat ha pujat un 16,2 % i els préstecs hipotecaris han caigut un 14,3 %, segons el Consell General del Notariat.