Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic a la comunitat educativa davant de la tragèdia de la DANA, que ha colpejat la Comunitat, especialment la província de València.

Així, els servicis tècnics i de seguretat de la Universitat de València (UV) han informat el Comité d’Emergències que les instal·lacions universitàries en els diferents campus es troben operatives després de les últimes hores d’episodi meteorològic de DANA.

En contacte amb les autoritats que estan gestionant la situació de crisi que afecta el territori valencià, la rectora i el Consell de Direcció, en coordinació amb el Comité d’Emergències de la Universitat de València, han acordat mantindre el nivell d’alerta 3 a la UV al llarg dels dies 30 i 31 d’octubre, detalla l’entitat educativa en un comunicat.

Este nivell d’emergències implica la suspensió de les activitats docents, investigadores, culturals, administratives i de gestió en els campus i instal·lacions de la Universitat de València, amb l’excepció de les tasques de suport a les funcions bàsiques i de manteniment d’instal·lacions crítiques.

El Comité d’Emergències de la UV contínua el seu treball de seguiment de la situació i continuarà informant la comunitat universitària del nivell d’alerta declarat en funció de l’evolució de la situació d’emergència. Pot consultar el nivell d’alerta UV en la web www.uv.es

Per la seua banda, la Universitat Politècnica de Valècia (UPV), davant de la tragèdia ocorreguda a la Comunitat Valenciana, ha decidit suspendre l’activitat acadèmica fins al dilluns 4 de novembre.

El personal haurà d’evitar desplaçaments i teletreballar si l’accés al lloc de treball suposa un canvi de municipi o si hi ha raons que dificulten la mobilitat a la ciutat.

Les biblioteques de la Facultat de Belles Arts, ETSI Industrial i ETSI Aeroespacial i Disseny Industrial romandran tancades al públic. La resta de biblioteques i la Casa de l’Alumne estaran obertes en el seu horari habitual.

A més, la universitat oferix als membres de la comunitat educativa que necessiten atenció psicològica la possibilitat d’enviar un correu electrònic indicant dades de contacte i descripció de la situació.

També la Universitat CEU Cardenal Herrera ha traslladat a tots els estudiants i membres de la comunitat universitària que s’hagen vist afectats pels efectes del temporal la seua disposició a atendre les seues necessitats i prestar-los el seu suport.

CANALES DE COMUNICACIÓ

Pel que fa a la pròpia institució acadèmica, les instal·lacions no s’han vist afectades, per la qual cosa es podrà reprendre l’activitat acadèmica quan les autoritats ho permeten i sempre seguint les instruccions dels servicis de protecció civil, per la qual cosa mantindrà informats a estudiants i personal a través dels seus canals de comunicació.

Finalment, la Universitat Catòlica de València (UCV) també ha suspès les classes, encara que els edificis i servicis romandran oberts i disponibles.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.