Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic a la comunitat educativa davant de la tragèdia de la DANA, que ha colpejat la Comunitat, especialment la província de València.

Així, els servicis tècnics i de seguretat de la Universitat de València (UV) han informat el Comité d’Emergències que les instal·lacions universitàries en els diferents campus es troben operatives després de les últimes hores d’episodi meteorològic de DANA.

En contacte amb les autoritats que estan gestionant la situació de crisi que afecta el territori valencià, la rectora i el Consell de Direcció, en coordinació amb el Comité d’Emergències de la Universitat de València, han acordat mantindre el nivell d’alerta 3 a la UV al llarg dels dies 30 i 31 d’octubre, detalla l’entitat educativa en un comunicat.

Este nivell d’emergències implica la suspensió de les activitats docents, investigadores, culturals, administratives i de gestió en els campus i instal·lacions de la Universitat de València, amb l’excepció de les tasques de suport a les funcions bàsiques i de manteniment d’instal·lacions crítiques.

El Comité d’Emergències de la UV contínua el seu treball de seguiment de la situació i continuarà informant la comunitat universitària del nivell d’alerta declarat en funció de l’evolució de la situació d’emergència. Pot consultar el nivell d’alerta UV en la web www.uv.es

Per la seua banda, la Universitat Politècnica de Valècia (UPV), davant de la tragèdia ocorreguda a la Comunitat Valenciana, ha decidit suspendre l’activitat acadèmica fins al dilluns 4 de novembre.

El personal haurà d’evitar desplaçaments i teletreballar si l’accés al lloc de treball suposa un canvi de municipi o si hi ha raons que dificulten la mobilitat a la ciutat.

Les biblioteques de la Facultat de Belles Arts, ETSI Industrial i ETSI Aeroespacial i Disseny Industrial romandran tancades al públic. La resta de biblioteques i la Casa de l’Alumne estaran obertes en el seu horari habitual.

A més, la universitat oferix als membres de la comunitat educativa que necessiten atenció psicològica la possibilitat d’enviar un correu electrònic indicant dades de contacte i descripció de la situació.

També la Universitat CEU Cardenal Herrera ha traslladat a tots els estudiants i membres de la comunitat universitària que s’hagen vist afectats pels efectes del temporal la seua disposició a atendre les seues necessitats i prestar-los el seu suport.

CANALES DE COMUNICACIÓ

Pel que fa a la pròpia institució acadèmica, les instal·lacions no s’han vist afectades, per la qual cosa es podrà reprendre l’activitat acadèmica quan les autoritats ho permeten i sempre seguint les instruccions dels servicis de protecció civil, per la qual cosa mantindrà informats a estudiants i personal a través dels seus canals de comunicació.

Finalment, la Universitat Catòlica de València (UCV) també ha suspès les classes, encara que els edificis i servicis romandran oberts i disponibles.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.