Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic a la comunitat educativa davant de la tragèdia de la DANA, que ha colpejat la Comunitat, especialment la província de València.

Així, els servicis tècnics i de seguretat de la Universitat de València (UV) han informat el Comité d’Emergències que les instal·lacions universitàries en els diferents campus es troben operatives després de les últimes hores d’episodi meteorològic de DANA.

En contacte amb les autoritats que estan gestionant la situació de crisi que afecta el territori valencià, la rectora i el Consell de Direcció, en coordinació amb el Comité d’Emergències de la Universitat de València, han acordat mantindre el nivell d’alerta 3 a la UV al llarg dels dies 30 i 31 d’octubre, detalla l’entitat educativa en un comunicat.

Este nivell d’emergències implica la suspensió de les activitats docents, investigadores, culturals, administratives i de gestió en els campus i instal·lacions de la Universitat de València, amb l’excepció de les tasques de suport a les funcions bàsiques i de manteniment d’instal·lacions crítiques.

El Comité d’Emergències de la UV contínua el seu treball de seguiment de la situació i continuarà informant la comunitat universitària del nivell d’alerta declarat en funció de l’evolució de la situació d’emergència. Pot consultar el nivell d’alerta UV en la web www.uv.es

Per la seua banda, la Universitat Politècnica de Valècia (UPV), davant de la tragèdia ocorreguda a la Comunitat Valenciana, ha decidit suspendre l’activitat acadèmica fins al dilluns 4 de novembre.

El personal haurà d’evitar desplaçaments i teletreballar si l’accés al lloc de treball suposa un canvi de municipi o si hi ha raons que dificulten la mobilitat a la ciutat.

Les biblioteques de la Facultat de Belles Arts, ETSI Industrial i ETSI Aeroespacial i Disseny Industrial romandran tancades al públic. La resta de biblioteques i la Casa de l’Alumne estaran obertes en el seu horari habitual.

A més, la universitat oferix als membres de la comunitat educativa que necessiten atenció psicològica la possibilitat d’enviar un correu electrònic indicant dades de contacte i descripció de la situació.

També la Universitat CEU Cardenal Herrera ha traslladat a tots els estudiants i membres de la comunitat universitària que s’hagen vist afectats pels efectes del temporal la seua disposició a atendre les seues necessitats i prestar-los el seu suport.

CANALES DE COMUNICACIÓ

Pel que fa a la pròpia institució acadèmica, les instal·lacions no s’han vist afectades, per la qual cosa es podrà reprendre l’activitat acadèmica quan les autoritats ho permeten i sempre seguint les instruccions dels servicis de protecció civil, per la qual cosa mantindrà informats a estudiants i personal a través dels seus canals de comunicació.

Finalment, la Universitat Catòlica de València (UCV) també ha suspès les classes, encara que els edificis i servicis romandran oberts i disponibles.

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.