7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

Universitats valencianes mantenen les classes suspeses i oferixen suport material i psicològic a la comunitat educativa davant de la tragèdia de la DANA, que ha colpejat la Comunitat, especialment la província de València.

Així, els servicis tècnics i de seguretat de la Universitat de València (UV) han informat el Comité d’Emergències que les instal·lacions universitàries en els diferents campus es troben operatives després de les últimes hores d’episodi meteorològic de DANA.

En contacte amb les autoritats que estan gestionant la situació de crisi que afecta el territori valencià, la rectora i el Consell de Direcció, en coordinació amb el Comité d’Emergències de la Universitat de València, han acordat mantindre el nivell d’alerta 3 a la UV al llarg dels dies 30 i 31 d’octubre, detalla l’entitat educativa en un comunicat.

Este nivell d’emergències implica la suspensió de les activitats docents, investigadores, culturals, administratives i de gestió en els campus i instal·lacions de la Universitat de València, amb l’excepció de les tasques de suport a les funcions bàsiques i de manteniment d’instal·lacions crítiques.

El Comité d’Emergències de la UV contínua el seu treball de seguiment de la situació i continuarà informant la comunitat universitària del nivell d’alerta declarat en funció de l’evolució de la situació d’emergència. Pot consultar el nivell d’alerta UV en la web www.uv.es

Per la seua banda, la Universitat Politècnica de Valècia (UPV), davant de la tragèdia ocorreguda a la Comunitat Valenciana, ha decidit suspendre l’activitat acadèmica fins al dilluns 4 de novembre.

El personal haurà d’evitar desplaçaments i teletreballar si l’accés al lloc de treball suposa un canvi de municipi o si hi ha raons que dificulten la mobilitat a la ciutat.

Les biblioteques de la Facultat de Belles Arts, ETSI Industrial i ETSI Aeroespacial i Disseny Industrial romandran tancades al públic. La resta de biblioteques i la Casa de l’Alumne estaran obertes en el seu horari habitual.

A més, la universitat oferix als membres de la comunitat educativa que necessiten atenció psicològica la possibilitat d’enviar un correu electrònic indicant dades de contacte i descripció de la situació.

També la Universitat CEU Cardenal Herrera ha traslladat a tots els estudiants i membres de la comunitat universitària que s’hagen vist afectats pels efectes del temporal la seua disposició a atendre les seues necessitats i prestar-los el seu suport.

CANALES DE COMUNICACIÓ

Pel que fa a la pròpia institució acadèmica, les instal·lacions no s’han vist afectades, per la qual cosa es podrà reprendre l’activitat acadèmica quan les autoritats ho permeten i sempre seguint les instruccions dels servicis de protecció civil, per la qual cosa mantindrà informats a estudiants i personal a través dels seus canals de comunicació.

Finalment, la Universitat Catòlica de València (UCV) també ha suspès les classes, encara que els edificis i servicis romandran oberts i disponibles.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.