Anuncios

Utiel confirma sis víctimes mortals per la DANA

Efectius d’Emergències, UME i voluntaris rescaten “centenars de veïns” sorpresos per la inundació “en qüestió de minuts”

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

Anuncios

L’Ajuntament d’Utiel ha confirmat la defunció de sis persones a la localitat com a conseqüència de la DANA que ha afectat la província, a les quals els seus familiars ha traslladat el condol. Les inundacions van arrasar les barriades d’habitatges pròxims al riu Magre.

El consistori ha mostrat el suport a tots els afectats per esta situació “extrema” que ha “devastat” la ciutat. L’Ajuntament celebrarà una sessió plenària per a abordar, com a únic punt de l’ordre del dia, la situació d’emergència provocada per la catàstrofe.

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, malgrat el desplegament del dispositiu especial d’emergències, l’operatiu no va poder accedir a totes les vivendes de la zona per les “enormes dificultats” que va provocar el cabal desbordat del riu.

Policia Local, Guàrdia Civil, Protecció Civil i la Unitat Militar d’Emergències (UME) així com la solidaritat de ciutadans voluntaris van fer possible el rescat de “centenars” de veïns que en “qüestió de minuts” van veure com l’aigua pujava.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.
Anuncios