Utiel confirma sis víctimes mortals per la DANA

Efectius d’Emergències, UME i voluntaris rescaten «centenars de veïns» sorpresos per la inundació «en qüestió de minuts»

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Utiel ha confirmat la defunció de sis persones a la localitat com a conseqüència de la DANA que ha afectat la província, a les quals els seus familiars ha traslladat el condol. Les inundacions van arrasar les barriades d’habitatges pròxims al riu Magre.

El consistori ha mostrat el suport a tots els afectats per esta situació «extrema» que ha «devastat» la ciutat. L’Ajuntament celebrarà una sessió plenària per a abordar, com a únic punt de l’ordre del dia, la situació d’emergència provocada per la catàstrofe.

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, malgrat el desplegament del dispositiu especial d’emergències, l’operatiu no va poder accedir a totes les vivendes de la zona per les «enormes dificultats» que va provocar el cabal desbordat del riu.

Policia Local, Guàrdia Civil, Protecció Civil i la Unitat Militar d’Emergències (UME) així com la solidaritat de ciutadans voluntaris van fer possible el rescat de «centenars» de veïns que en «qüestió de minuts» van veure com l’aigua pujava.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.