València acollirà el 2025 una trobada internacional d’innovació i emprenedoria entre Xile i Espanya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La ciutat de València acollirà el 2025 la trobada Internacional d’innovació i emprenedoria (HANGAR 360), l’esdeveniment bilateral “més rellevant” que organitza la Fundació Xile-Espanya. es realitza amb la finalitat d’intercanviar experiències entre tots dos ecosistemes d’emprenedoria i innovació, impulsar aliances entre empreses i institucions i fomentar la internacionalització del talent.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat que l’elecció de València com a pròxima seu d’esta trobada internacional “reafirma a la Comunitat Valenciana com un pol d’atracció industrial important promogut, principalment, pel caràcter emprenedor del sistema econòmic valencià i sobretot per la forta inversió de la nostra indústria per la innovació”, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

HANGAR 360 reunix als principals actors de l’ecosistema públic-privat d’innovació i emprenedoria i oferix una “plataforma única” per a la internacionalització de start-ups de tots dos països.

L’edició del 2024 d’aquesta trobada internacional s’ha celebrat en Valdivia (Xile), on ha participat una delegació valenciana encapçalada pel secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, qui ha explicat l'”aposta” del Consell per l’ecosistema emprenedor, innovador i tecnològic de la Comunitat Valenciana.

La participació de la delegació valenciana té com a objecte contribuir a crear llaços de col·laboració entre la regió dels Rius i la Comunitat Valenciana, “una oportunitat per a constituir vincles comercials amb les indústries de la Comunitat, amb la finalitat de seguir contribuint a generar PIB industrial, millorar la competitivitat de les empreses i recolzar al nostre ecosistema empresarial”, ha subratllat el secretari autonòmic.

Esta delegació està formada per representants de l’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i), l’Ajuntament de València, la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit), la Universitat Politècnica de València (UPV), el cònsol de Xile a València i el director de RedEcoec, els qui durant la seua estada en el país andí han mantingut reunions amb institucions i empreses d’interès en la regió.

El secretari autonòmic d’Indústria ha sigut l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural de l’III trobe HANGAR 360 en representació del govern valencià, on ha explicat que reunions internacionals com a Hangar 360 “enfortixen el networking al mateix temps que ajuda a obrir noves connexions i oportunitats entre dos països que tenen objectius d’innovació similars”.

“LIDERATGE” EN START-UPS

Durant la seua intervenció, Carrasco ha destacat el “lideratge” de la Comunitat en densitat de start-ups per habitant, amb quasi 2.000 start-ups actives i prop de 100 inversors, el “significatiu pes” de les empreses tecnològiques en el teixit industrial, així com la “vibrant” activitat emprenedora que posiciona a la Comunitat com “un referent nacional i internacional”.

“Des del Govern valencià anem a aprofitar tots els actius com a palanques per a contribuir al desenvolupament dels nostres sectors productius i de la nostra societat”, ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que “una de les prioritats” del Consell és col·locar a les empreses en el focus de les seues polítiques, impulsar ecosistemes que afavorisquen la innovació, potenciar la transferència de tecnologia i coneixement i millorar la competitivitat per a abordar desafiaments globals.

En este sentit, ha destacat el paper dels Centres Europeus d’empreses Innovadores (CEEIs), “clau per a la diversificació empresarial i la innovació del teixit empresarial i industrial” i el potencial de la Xarxa de Centres tecnològics, “catalitzador de coneixements en el sistema d’innovació de la Comunitat Valenciana”.

Sobre este tema, ha apuntat que cada euro invertit en els projectes d’innovació que duen a terme els centres tecnològics de la Comunitat en col·laboració amb les empreses valencianes genera 5,3 euros de PIB, més que quintuplicant així el valor de la inversió realitzada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.