16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

València acollirà el 2025 una trobada internacional d’innovació i emprenedoria entre Xile i Espanya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La ciutat de València acollirà el 2025 la trobada Internacional d’innovació i emprenedoria (HANGAR 360), l’esdeveniment bilateral “més rellevant” que organitza la Fundació Xile-Espanya. es realitza amb la finalitat d’intercanviar experiències entre tots dos ecosistemes d’emprenedoria i innovació, impulsar aliances entre empreses i institucions i fomentar la internacionalització del talent.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat que l’elecció de València com a pròxima seu d’esta trobada internacional “reafirma a la Comunitat Valenciana com un pol d’atracció industrial important promogut, principalment, pel caràcter emprenedor del sistema econòmic valencià i sobretot per la forta inversió de la nostra indústria per la innovació”, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

HANGAR 360 reunix als principals actors de l’ecosistema públic-privat d’innovació i emprenedoria i oferix una “plataforma única” per a la internacionalització de start-ups de tots dos països.

L’edició del 2024 d’aquesta trobada internacional s’ha celebrat en Valdivia (Xile), on ha participat una delegació valenciana encapçalada pel secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, qui ha explicat l'”aposta” del Consell per l’ecosistema emprenedor, innovador i tecnològic de la Comunitat Valenciana.

La participació de la delegació valenciana té com a objecte contribuir a crear llaços de col·laboració entre la regió dels Rius i la Comunitat Valenciana, “una oportunitat per a constituir vincles comercials amb les indústries de la Comunitat, amb la finalitat de seguir contribuint a generar PIB industrial, millorar la competitivitat de les empreses i recolzar al nostre ecosistema empresarial”, ha subratllat el secretari autonòmic.

Esta delegació està formada per representants de l’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i), l’Ajuntament de València, la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit), la Universitat Politècnica de València (UPV), el cònsol de Xile a València i el director de RedEcoec, els qui durant la seua estada en el país andí han mantingut reunions amb institucions i empreses d’interès en la regió.

El secretari autonòmic d’Indústria ha sigut l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural de l’III trobe HANGAR 360 en representació del govern valencià, on ha explicat que reunions internacionals com a Hangar 360 “enfortixen el networking al mateix temps que ajuda a obrir noves connexions i oportunitats entre dos països que tenen objectius d’innovació similars”.

“LIDERATGE” EN START-UPS

Durant la seua intervenció, Carrasco ha destacat el “lideratge” de la Comunitat en densitat de start-ups per habitant, amb quasi 2.000 start-ups actives i prop de 100 inversors, el “significatiu pes” de les empreses tecnològiques en el teixit industrial, així com la “vibrant” activitat emprenedora que posiciona a la Comunitat com “un referent nacional i internacional”.

“Des del Govern valencià anem a aprofitar tots els actius com a palanques per a contribuir al desenvolupament dels nostres sectors productius i de la nostra societat”, ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que “una de les prioritats” del Consell és col·locar a les empreses en el focus de les seues polítiques, impulsar ecosistemes que afavorisquen la innovació, potenciar la transferència de tecnologia i coneixement i millorar la competitivitat per a abordar desafiaments globals.

En este sentit, ha destacat el paper dels Centres Europeus d’empreses Innovadores (CEEIs), “clau per a la diversificació empresarial i la innovació del teixit empresarial i industrial” i el potencial de la Xarxa de Centres tecnològics, “catalitzador de coneixements en el sistema d’innovació de la Comunitat Valenciana”.

Sobre este tema, ha apuntat que cada euro invertit en els projectes d’innovació que duen a terme els centres tecnològics de la Comunitat en col·laboració amb les empreses valencianes genera 5,3 euros de PIB, més que quintuplicant així el valor de la inversió realitzada.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.