València acollirà el 2025 una trobada internacional d’innovació i emprenedoria entre Xile i Espanya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La ciutat de València acollirà el 2025 la trobada Internacional d’innovació i emprenedoria (HANGAR 360), l’esdeveniment bilateral «més rellevant» que organitza la Fundació Xile-Espanya. es realitza amb la finalitat d’intercanviar experiències entre tots dos ecosistemes d’emprenedoria i innovació, impulsar aliances entre empreses i institucions i fomentar la internacionalització del talent.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat que l’elecció de València com a pròxima seu d’esta trobada internacional «reafirma a la Comunitat Valenciana com un pol d’atracció industrial important promogut, principalment, pel caràcter emprenedor del sistema econòmic valencià i sobretot per la forta inversió de la nostra indústria per la innovació», segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

HANGAR 360 reunix als principals actors de l’ecosistema públic-privat d’innovació i emprenedoria i oferix una «plataforma única» per a la internacionalització de start-ups de tots dos països.

L’edició del 2024 d’aquesta trobada internacional s’ha celebrat en Valdivia (Xile), on ha participat una delegació valenciana encapçalada pel secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, qui ha explicat l'»aposta» del Consell per l’ecosistema emprenedor, innovador i tecnològic de la Comunitat Valenciana.

La participació de la delegació valenciana té com a objecte contribuir a crear llaços de col·laboració entre la regió dels Rius i la Comunitat Valenciana, «una oportunitat per a constituir vincles comercials amb les indústries de la Comunitat, amb la finalitat de seguir contribuint a generar PIB industrial, millorar la competitivitat de les empreses i recolzar al nostre ecosistema empresarial», ha subratllat el secretari autonòmic.

Esta delegació està formada per representants de l’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i), l’Ajuntament de València, la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit), la Universitat Politècnica de València (UPV), el cònsol de Xile a València i el director de RedEcoec, els qui durant la seua estada en el país andí han mantingut reunions amb institucions i empreses d’interès en la regió.

El secretari autonòmic d’Indústria ha sigut l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural de l’III trobe HANGAR 360 en representació del govern valencià, on ha explicat que reunions internacionals com a Hangar 360 «enfortixen el networking al mateix temps que ajuda a obrir noves connexions i oportunitats entre dos països que tenen objectius d’innovació similars».

«LIDERATGE» EN START-UPS

Durant la seua intervenció, Carrasco ha destacat el «lideratge» de la Comunitat en densitat de start-ups per habitant, amb quasi 2.000 start-ups actives i prop de 100 inversors, el «significatiu pes» de les empreses tecnològiques en el teixit industrial, així com la «vibrant» activitat emprenedora que posiciona a la Comunitat com «un referent nacional i internacional».

«Des del Govern valencià anem a aprofitar tots els actius com a palanques per a contribuir al desenvolupament dels nostres sectors productius i de la nostra societat», ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que «una de les prioritats» del Consell és col·locar a les empreses en el focus de les seues polítiques, impulsar ecosistemes que afavorisquen la innovació, potenciar la transferència de tecnologia i coneixement i millorar la competitivitat per a abordar desafiaments globals.

En este sentit, ha destacat el paper dels Centres Europeus d’empreses Innovadores (CEEIs), «clau per a la diversificació empresarial i la innovació del teixit empresarial i industrial» i el potencial de la Xarxa de Centres tecnològics, «catalitzador de coneixements en el sistema d’innovació de la Comunitat Valenciana».

Sobre este tema, ha apuntat que cada euro invertit en els projectes d’innovació que duen a terme els centres tecnològics de la Comunitat en col·laboració amb les empreses valencianes genera 5,3 euros de PIB, més que quintuplicant així el valor de la inversió realitzada.

Últimes notícies

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.