València acollirà el 2025 una trobada internacional d’innovació i emprenedoria entre Xile i Espanya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La ciutat de València acollirà el 2025 la trobada Internacional d’innovació i emprenedoria (HANGAR 360), l’esdeveniment bilateral “més rellevant” que organitza la Fundació Xile-Espanya. es realitza amb la finalitat d’intercanviar experiències entre tots dos ecosistemes d’emprenedoria i innovació, impulsar aliances entre empreses i institucions i fomentar la internacionalització del talent.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat que l’elecció de València com a pròxima seu d’esta trobada internacional “reafirma a la Comunitat Valenciana com un pol d’atracció industrial important promogut, principalment, pel caràcter emprenedor del sistema econòmic valencià i sobretot per la forta inversió de la nostra indústria per la innovació”, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

HANGAR 360 reunix als principals actors de l’ecosistema públic-privat d’innovació i emprenedoria i oferix una “plataforma única” per a la internacionalització de start-ups de tots dos països.

L’edició del 2024 d’aquesta trobada internacional s’ha celebrat en Valdivia (Xile), on ha participat una delegació valenciana encapçalada pel secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, qui ha explicat l'”aposta” del Consell per l’ecosistema emprenedor, innovador i tecnològic de la Comunitat Valenciana.

La participació de la delegació valenciana té com a objecte contribuir a crear llaços de col·laboració entre la regió dels Rius i la Comunitat Valenciana, “una oportunitat per a constituir vincles comercials amb les indústries de la Comunitat, amb la finalitat de seguir contribuint a generar PIB industrial, millorar la competitivitat de les empreses i recolzar al nostre ecosistema empresarial”, ha subratllat el secretari autonòmic.

Esta delegació està formada per representants de l’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i), l’Ajuntament de València, la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit), la Universitat Politècnica de València (UPV), el cònsol de Xile a València i el director de RedEcoec, els qui durant la seua estada en el país andí han mantingut reunions amb institucions i empreses d’interès en la regió.

El secretari autonòmic d’Indústria ha sigut l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural de l’III trobe HANGAR 360 en representació del govern valencià, on ha explicat que reunions internacionals com a Hangar 360 “enfortixen el networking al mateix temps que ajuda a obrir noves connexions i oportunitats entre dos països que tenen objectius d’innovació similars”.

“LIDERATGE” EN START-UPS

Durant la seua intervenció, Carrasco ha destacat el “lideratge” de la Comunitat en densitat de start-ups per habitant, amb quasi 2.000 start-ups actives i prop de 100 inversors, el “significatiu pes” de les empreses tecnològiques en el teixit industrial, així com la “vibrant” activitat emprenedora que posiciona a la Comunitat com “un referent nacional i internacional”.

“Des del Govern valencià anem a aprofitar tots els actius com a palanques per a contribuir al desenvolupament dels nostres sectors productius i de la nostra societat”, ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que “una de les prioritats” del Consell és col·locar a les empreses en el focus de les seues polítiques, impulsar ecosistemes que afavorisquen la innovació, potenciar la transferència de tecnologia i coneixement i millorar la competitivitat per a abordar desafiaments globals.

En este sentit, ha destacat el paper dels Centres Europeus d’empreses Innovadores (CEEIs), “clau per a la diversificació empresarial i la innovació del teixit empresarial i industrial” i el potencial de la Xarxa de Centres tecnològics, “catalitzador de coneixements en el sistema d’innovació de la Comunitat Valenciana”.

Sobre este tema, ha apuntat que cada euro invertit en els projectes d’innovació que duen a terme els centres tecnològics de la Comunitat en col·laboració amb les empreses valencianes genera 5,3 euros de PIB, més que quintuplicant així el valor de la inversió realitzada.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.