16.8 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

València acollirà el 2025 una trobada internacional d’innovació i emprenedoria entre Xile i Espanya

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La ciutat de València acollirà el 2025 la trobada Internacional d’innovació i emprenedoria (HANGAR 360), l’esdeveniment bilateral “més rellevant” que organitza la Fundació Xile-Espanya. es realitza amb la finalitat d’intercanviar experiències entre tots dos ecosistemes d’emprenedoria i innovació, impulsar aliances entre empreses i institucions i fomentar la internacionalització del talent.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat que l’elecció de València com a pròxima seu d’esta trobada internacional “reafirma a la Comunitat Valenciana com un pol d’atracció industrial important promogut, principalment, pel caràcter emprenedor del sistema econòmic valencià i sobretot per la forta inversió de la nostra indústria per la innovació”, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

HANGAR 360 reunix als principals actors de l’ecosistema públic-privat d’innovació i emprenedoria i oferix una “plataforma única” per a la internacionalització de start-ups de tots dos països.

L’edició del 2024 d’aquesta trobada internacional s’ha celebrat en Valdivia (Xile), on ha participat una delegació valenciana encapçalada pel secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, qui ha explicat l'”aposta” del Consell per l’ecosistema emprenedor, innovador i tecnològic de la Comunitat Valenciana.

La participació de la delegació valenciana té com a objecte contribuir a crear llaços de col·laboració entre la regió dels Rius i la Comunitat Valenciana, “una oportunitat per a constituir vincles comercials amb les indústries de la Comunitat, amb la finalitat de seguir contribuint a generar PIB industrial, millorar la competitivitat de les empreses i recolzar al nostre ecosistema empresarial”, ha subratllat el secretari autonòmic.

Esta delegació està formada per representants de l’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i), l’Ajuntament de València, la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit), la Universitat Politècnica de València (UPV), el cònsol de Xile a València i el director de RedEcoec, els qui durant la seua estada en el país andí han mantingut reunions amb institucions i empreses d’interès en la regió.

El secretari autonòmic d’Indústria ha sigut l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural de l’III trobe HANGAR 360 en representació del govern valencià, on ha explicat que reunions internacionals com a Hangar 360 “enfortixen el networking al mateix temps que ajuda a obrir noves connexions i oportunitats entre dos països que tenen objectius d’innovació similars”.

“LIDERATGE” EN START-UPS

Durant la seua intervenció, Carrasco ha destacat el “lideratge” de la Comunitat en densitat de start-ups per habitant, amb quasi 2.000 start-ups actives i prop de 100 inversors, el “significatiu pes” de les empreses tecnològiques en el teixit industrial, així com la “vibrant” activitat emprenedora que posiciona a la Comunitat com “un referent nacional i internacional”.

“Des del Govern valencià anem a aprofitar tots els actius com a palanques per a contribuir al desenvolupament dels nostres sectors productius i de la nostra societat”, ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que “una de les prioritats” del Consell és col·locar a les empreses en el focus de les seues polítiques, impulsar ecosistemes que afavorisquen la innovació, potenciar la transferència de tecnologia i coneixement i millorar la competitivitat per a abordar desafiaments globals.

En este sentit, ha destacat el paper dels Centres Europeus d’empreses Innovadores (CEEIs), “clau per a la diversificació empresarial i la innovació del teixit empresarial i industrial” i el potencial de la Xarxa de Centres tecnològics, “catalitzador de coneixements en el sistema d’innovació de la Comunitat Valenciana”.

Sobre este tema, ha apuntat que cada euro invertit en els projectes d’innovació que duen a terme els centres tecnològics de la Comunitat en col·laboració amb les empreses valencianes genera 5,3 euros de PIB, més que quintuplicant així el valor de la inversió realitzada.

Últimes notícies

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.