València entre els aspirants per a convertir-se en seu del Mundial de Futbol 2030

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de València, Javier Mateo, ha participat este matí en la reunió que s’ha celebrat a Madrid per a donar a conéixer els requisits que han de complir les ciutats per a convertir-se en seu i subseu de la candidatura que han impulsat Espanya i Portugal per a albergar el Mundial de Futbol de 2030.

Hem vingut a Madrid a la reunió del procés d’avaluació de les seus i subseus de la candidatura del Mundial España-Portugal de 2030 per a defensar els interessos de València com una de les ciutats aspirants a ser una referència en la celebració de l’esdeveniment de la mà de la Generalitat Valenciana, la Federació Valenciana de Futbol i els clubs de la ciutat de València”, ha assegurat Mateo després de participar en la trobada.

Javier Mateo ha confirmat la intenció de València de convertir-se en seu de la candidatura, ja que la ciutat compleix amb els requisits fixats per l’organització. “Tenim una oportunitat de ser una de les principals seus d’un esdeveniment internacional de gran rellevància i treballarem de manera conjunta perquè el Mundial se celebre a València”, ha continuat.

Durant la reunió, els responsables de la candidatura han explicat als participants que la seu ha d’estar liderada per una institució que exercisca d’interlocutor principal per a garantir tant una adequada comunicació com les garanties requerides. Així mateix, s’exigeix que les ciutats aspirants disposen d’un estadi amb un mínim de 40.000 espectadors nets (places fixes) per a acollir partits de la fase de grups i de 60.000 en el cas dels partits de semifinals.

Per a la final i el partit inaugural, la capacitat de l’estadi ha de ser superior als 80.000 espectadors nets. Tots els estadis, segons han transmés des de la candidatura, han d’acreditar, com a mínim, la categoria de quatre estreles i confirmar la disponibilitat absoluta de l’estadi amb un mes d’antelació a l’inici de la competició com a mínim.

Respecte a les infraestructures de la ciutat, s’exigeix una zona exterior contigua a l’estadi amb dimensions suficients per a instal·lar tots els servicis complementaris de seguretat, televisió, etc, amb un mínim de 10.000 metres quadrats. A més, haurà d’haver-hi zones d’aparcament en els voltants de l’estadi amb un mínim de 5.000 places, quatre hotels de cinc estreles a menys de 40 quilòmetres de la seu, aeroport, centre ferroviari i un mínim de quatre subseus o centres d’entrenament així com instal·lacions sanitàries de màxima capacitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.