València entre els aspirants per a convertir-se en seu del Mundial de Futbol 2030

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de València, Javier Mateo, ha participat este matí en la reunió que s’ha celebrat a Madrid per a donar a conéixer els requisits que han de complir les ciutats per a convertir-se en seu i subseu de la candidatura que han impulsat Espanya i Portugal per a albergar el Mundial de Futbol de 2030.

Hem vingut a Madrid a la reunió del procés d’avaluació de les seus i subseus de la candidatura del Mundial España-Portugal de 2030 per a defensar els interessos de València com una de les ciutats aspirants a ser una referència en la celebració de l’esdeveniment de la mà de la Generalitat Valenciana, la Federació Valenciana de Futbol i els clubs de la ciutat de València”, ha assegurat Mateo després de participar en la trobada.

Javier Mateo ha confirmat la intenció de València de convertir-se en seu de la candidatura, ja que la ciutat compleix amb els requisits fixats per l’organització. “Tenim una oportunitat de ser una de les principals seus d’un esdeveniment internacional de gran rellevància i treballarem de manera conjunta perquè el Mundial se celebre a València”, ha continuat.

Durant la reunió, els responsables de la candidatura han explicat als participants que la seu ha d’estar liderada per una institució que exercisca d’interlocutor principal per a garantir tant una adequada comunicació com les garanties requerides. Així mateix, s’exigeix que les ciutats aspirants disposen d’un estadi amb un mínim de 40.000 espectadors nets (places fixes) per a acollir partits de la fase de grups i de 60.000 en el cas dels partits de semifinals.

Per a la final i el partit inaugural, la capacitat de l’estadi ha de ser superior als 80.000 espectadors nets. Tots els estadis, segons han transmés des de la candidatura, han d’acreditar, com a mínim, la categoria de quatre estreles i confirmar la disponibilitat absoluta de l’estadi amb un mes d’antelació a l’inici de la competició com a mínim.

Respecte a les infraestructures de la ciutat, s’exigeix una zona exterior contigua a l’estadi amb dimensions suficients per a instal·lar tots els servicis complementaris de seguretat, televisió, etc, amb un mínim de 10.000 metres quadrats. A més, haurà d’haver-hi zones d’aparcament en els voltants de l’estadi amb un mínim de 5.000 places, quatre hotels de cinc estreles a menys de 40 quilòmetres de la seu, aeroport, centre ferroviari i un mínim de quatre subseus o centres d’entrenament així com instal·lacions sanitàries de màxima capacitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.

Les Corts tomben recuperar el Dia de la institució i blindar per sempre les VPO

El ple de Les Corts, amb la majoria de PP i Vox, rebutja recuperar el 25 d'abril com a Dia de la institució i descarta que les VPO siguen permanents i s'adjudiquen per sorteig, mentres recolza mesures per al calçat i la ceràmica valenciana.