16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

València entre els aspirants per a convertir-se en seu del Mundial de Futbol 2030

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de València, Javier Mateo, ha participat este matí en la reunió que s’ha celebrat a Madrid per a donar a conéixer els requisits que han de complir les ciutats per a convertir-se en seu i subseu de la candidatura que han impulsat Espanya i Portugal per a albergar el Mundial de Futbol de 2030.

Hem vingut a Madrid a la reunió del procés d’avaluació de les seus i subseus de la candidatura del Mundial España-Portugal de 2030 per a defensar els interessos de València com una de les ciutats aspirants a ser una referència en la celebració de l’esdeveniment de la mà de la Generalitat Valenciana, la Federació Valenciana de Futbol i els clubs de la ciutat de València”, ha assegurat Mateo després de participar en la trobada.

Javier Mateo ha confirmat la intenció de València de convertir-se en seu de la candidatura, ja que la ciutat compleix amb els requisits fixats per l’organització. “Tenim una oportunitat de ser una de les principals seus d’un esdeveniment internacional de gran rellevància i treballarem de manera conjunta perquè el Mundial se celebre a València”, ha continuat.

Durant la reunió, els responsables de la candidatura han explicat als participants que la seu ha d’estar liderada per una institució que exercisca d’interlocutor principal per a garantir tant una adequada comunicació com les garanties requerides. Així mateix, s’exigeix que les ciutats aspirants disposen d’un estadi amb un mínim de 40.000 espectadors nets (places fixes) per a acollir partits de la fase de grups i de 60.000 en el cas dels partits de semifinals.

Per a la final i el partit inaugural, la capacitat de l’estadi ha de ser superior als 80.000 espectadors nets. Tots els estadis, segons han transmés des de la candidatura, han d’acreditar, com a mínim, la categoria de quatre estreles i confirmar la disponibilitat absoluta de l’estadi amb un mes d’antelació a l’inici de la competició com a mínim.

Respecte a les infraestructures de la ciutat, s’exigeix una zona exterior contigua a l’estadi amb dimensions suficients per a instal·lar tots els servicis complementaris de seguretat, televisió, etc, amb un mínim de 10.000 metres quadrats. A més, haurà d’haver-hi zones d’aparcament en els voltants de l’estadi amb un mínim de 5.000 places, quatre hotels de cinc estreles a menys de 40 quilòmetres de la seu, aeroport, centre ferroviari i un mínim de quatre subseus o centres d’entrenament així com instal·lacions sanitàries de màxima capacitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.