València Basket obri l’Eurolliga davant el ASVEL amb impuls de la Supercopa

València Basket arranca la seua participació en l’Eurolliga visitant a ASVEL Villeurbanne, una estrena que combina la inèrcia positiva del recent títol de la Supercopa amb la prudència que imposen les baixes. El club torna a la màxima competició després d’un any fora i el fa amb un acord de tres temporades que aporta estabilitat i reduïx la urgència de resultats immediats, un marc idoni per a consolidar idees i rols.

Eixe context encaixa amb el pla de Pedro Martínez: joc ràpid, alt volum de triples i ambició en el rebot. La passada campanya l’equip ja va accelerar el ritme i ara disposa de més perfils per a sostindre’l durant 40 minuts. Amb espais oberts i amenaça exterior, l’objectiu és castigar defenses lentes i, des del rebot ofensiu, generar segones oportunitats que sostinguen parcials.

Les absències condicionen la rotació. No estaran Jean Montero, referent anotador el curs anterior, ni els exteriors Brancou Badio i Xabi López-Arostegui, a més de l’interior Yankuba Avenc. Eixe minvament desplaça responsabilitats cap a un perímetre en el qual Sergio De Larrea, MVP de la Supercopa, Omari Moore i Kameron Taylor ja van fer un pas al capdavant, mentres que per dins Nate Reuvers va guanyar pes amb el seu tir i lectura en continuacions. El lògic és que eixa jerarquia es repetisca a França.

Queda per buidar el paper d’Isaac Nogués, amb poca presència en la Supercopa. La seua entrada o no en la rotació dependrà del guió del partit i de l’equilibri entre físic i amenaça exterior que busque el cos tècnic.

Convocatòria i condicionants

L’únic canvi respecte a Màlaga és l’entrada de Nate Sestina. En la acb només poden coincidir dos extracomunitaris, condició que compartix amb Moore i Taylor, motiu pel qual va ser descarte en la Supercopa. Ara viatja i la trobada servirà per a calibrar el seu encaix: pot obrir la pista des de la posició d’ala-pivot i afegir variants tàctiques en quintets alts o amb cinc oberts. No viatja Vincent Valerio-Bodon, que va estar a Màlaga sense minuts.

La preparació també ha estat marcada per la logística: l’expedició no va poder tornar com estava previst per la pluja, va pernoctar a Barcelona i va viatjar després a Lió. Un contratemps que altera rutines de descans, encara que l’energia competitiva que va deixar la Supercopa i la claredat del pla ajuden a minimitzar-lo.

El partit tindrà a més un component emocional. L’interior francés Neal Sako es mesurarà als que van ser els seus companys el curs passat després d’activar una clàusula per a firmar per València; malgrat una torçada de turmell en la semifinal de la Supercopa, en principi està disponible. També hi haurà retrobament amb Nando de Colo, emblema per a l’afició valenciana per la seua etapa entre 2009 i 2012.

Un ASVEL amb canvis

ASVEL, dirigit de nou per Pierric Poupet, arriba en plena remodelació. Ha perdut a una de les seues revelacions, Theo Maledon, i a peces rellevants com Paris Lee, Joffrey Lauvergne o Tarik Black, però ha incorporat l’experiència de Thomas Heurtel, l’exterior Glynn Watson i l’interior Batien Vautier. Amb un perímetre renovat i la jerarquia de les seues bases, el rival promet un xoc de ritmes en el qual el control del rebot i l’encert de tres seran diferencials.

Per a València, les claus passen per sostindre l’agressivitat en el tancament del cércol, mantindre la punteria exterior que li va donar el títol a Màlaga i gestionar una rotació més curta sense perdre intensitat. La confiança del trofeu i la continuïtat de l’estil oferixen una base sòlida per a competir en l’estrena europea.

Últimes notícies

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.