València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i de Quart

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i Quart. Este és un dels dos ‘Reptes GovTech’ llançats per València Innovation Capital, la plataforma de la Regidoria d’Innovació que impulsa la transformació de la ciutat “d’una forma dinàmica, diversa i creativa”.

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha explicat que, a través d’esta iniciativa, que és un concurs de projectes, “l’Ajuntament busca fer partícips a tots, al sector públic i al privat, per a treballar junts i trobar la millor solució a reptes que planteja la ciutat com, per exemple, el de donar l’oportunitat a persones amb diversitat funcional perquè coneguen dos monuments representatius de València que, per la seua antiguitat, manquen de l’accessibilitat necessària: les Torres de Serrans i les de Quart”.

València Innovation Capital ha convocat un altre concurs de projectes per a recopilar i visualitzar informació sobre l’evolució de la innovació a València “i conèixer l’impacte socioeconòmic generat per l’ecosistema d’innovació valencià”.

El termini per a presentar-se a estos dos concursos de projectes finalitza el 24 de gener del 2025 i les solucions guanyadores obtindran un contracte de 50.000 euros; mentre que les dos propostes amb millor puntuació, després de la guanyadora, també seran recompensades econòmicament amb 2.500 euros.

Paula Llobet ha explicat que, amb el repte sobre ‘Turisme accessible’, se busca la creació d’un centre d’interpretació adaptat a persones amb diversitat funcional, perquè puguen conèixer el valor cultural i patrimonial de les Torres de Serrans i les de Quart.

“Este centre s’instal·laria de forma efímera als voltants d’un dels esmentats monuments i és necessari que utilitze els beneficis que oferixen les solucions tecnològiques més innovadores per a proporcionar la millor experiència i coneixement, davant de la falta d’accessibilitat a les Torres”, ha indicat.

Així mateix, ha assenyalat que, amb el repte ‘Avaluació de la innovació’, pretenen “conèixer i poder visualitzar de forma pública i online l’estat de l’ecosistema d’innovació valencià. En realitat, el repte és doble i pretén compilar una base d’indicadors d’innovació, partint dels ja existents, la informació dels quals servisca de referència comuna i que permeta mesurar l’evolució de l’ecosistema; i que estos indicadors s’actualitzen i puguen visualitzar-se en un quadre de comandaments online públic per a tot l’ecosistema d’innovació”, ha precisat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.

Labora llançarà ajudes als ajuntaments per a contractar dones desocupades majors de 45 anys

Labora prepara una nova convocatòria d'ajudes perquè els ajuntaments contracten dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforça la seua xarxa de Espais Labora amb la nova oficina de Burjassot.

El BEI concedix 30 milions a PLD Space per a impulsar el coet Miura 5 de xicotets satèl·lits

El Banc Europeu d'Inversions atorga un préstec de deute de risc de 30 milions a PLD Space per a culminar el desenrotllament del coet Miura 5 i ampliar la seua capacitat industrial i de llançaments.

Llibertat amb mesures cautelars per a un home investigat per agressió sexual a una menor a Castelló

Una jutgessa de Castelló deixa en llibertat amb mesures cautelars a un home investigat per un presumpte delicte d'agressió sexual a una menor de 6 anys que estava a la seua cura.

El PP defén la seua gestió dels bons comercie en la Diputació d’Alacant i nega irregularitats

L'equip de govern del PP en la Diputació d'Alacant assegura que no té res a ocultar sobre els bons comercie i destaca que va impulsar una comissió d'investigació aprovada per unanimitat, mentres el PSOE reclama igualtat de criteris en les compareixences.

Compromís qüestiona que la patrulla en patinet de València protegisca els ciclistes

Compromís critica que la nova patrulla en patinet de València no prioritza sancionar a motos i altres vehicles que invadixen els carrils bici, mentres l'Ajuntament defén el seu enfocament a reduir la sinistralitat.

Més de 105.000 persones reben en la Comunitat Valenciana la vacuna del papil·loma humà en 2025

La Conselleria de Sanitat va administrar 105.126 dosi de la vacuna enfront del virus del papil·loma humà en 2025 i va consolidar la pauta d'una sola dosi en la Comunitat Valenciana.