València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i de Quart

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i Quart. Este és un dels dos ‘Reptes GovTech’ llançats per València Innovation Capital, la plataforma de la Regidoria d’Innovació que impulsa la transformació de la ciutat «d’una forma dinàmica, diversa i creativa».

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha explicat que, a través d’esta iniciativa, que és un concurs de projectes, «l’Ajuntament busca fer partícips a tots, al sector públic i al privat, per a treballar junts i trobar la millor solució a reptes que planteja la ciutat com, per exemple, el de donar l’oportunitat a persones amb diversitat funcional perquè coneguen dos monuments representatius de València que, per la seua antiguitat, manquen de l’accessibilitat necessària: les Torres de Serrans i les de Quart».

València Innovation Capital ha convocat un altre concurs de projectes per a recopilar i visualitzar informació sobre l’evolució de la innovació a València «i conèixer l’impacte socioeconòmic generat per l’ecosistema d’innovació valencià».

El termini per a presentar-se a estos dos concursos de projectes finalitza el 24 de gener del 2025 i les solucions guanyadores obtindran un contracte de 50.000 euros; mentre que les dos propostes amb millor puntuació, després de la guanyadora, també seran recompensades econòmicament amb 2.500 euros.

Paula Llobet ha explicat que, amb el repte sobre ‘Turisme accessible’, se busca la creació d’un centre d’interpretació adaptat a persones amb diversitat funcional, perquè puguen conèixer el valor cultural i patrimonial de les Torres de Serrans i les de Quart.

«Este centre s’instal·laria de forma efímera als voltants d’un dels esmentats monuments i és necessari que utilitze els beneficis que oferixen les solucions tecnològiques més innovadores per a proporcionar la millor experiència i coneixement, davant de la falta d’accessibilitat a les Torres», ha indicat.

Així mateix, ha assenyalat que, amb el repte ‘Avaluació de la innovació’, pretenen «conèixer i poder visualitzar de forma pública i online l’estat de l’ecosistema d’innovació valencià. En realitat, el repte és doble i pretén compilar una base d’indicadors d’innovació, partint dels ja existents, la informació dels quals servisca de referència comuna i que permeta mesurar l’evolució de l’ecosistema; i que estos indicadors s’actualitzen i puguen visualitzar-se en un quadre de comandaments online públic per a tot l’ecosistema d’innovació», ha precisat.

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.