València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i de Quart

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i Quart. Este és un dels dos ‘Reptes GovTech’ llançats per València Innovation Capital, la plataforma de la Regidoria d’Innovació que impulsa la transformació de la ciutat «d’una forma dinàmica, diversa i creativa».

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha explicat que, a través d’esta iniciativa, que és un concurs de projectes, «l’Ajuntament busca fer partícips a tots, al sector públic i al privat, per a treballar junts i trobar la millor solució a reptes que planteja la ciutat com, per exemple, el de donar l’oportunitat a persones amb diversitat funcional perquè coneguen dos monuments representatius de València que, per la seua antiguitat, manquen de l’accessibilitat necessària: les Torres de Serrans i les de Quart».

València Innovation Capital ha convocat un altre concurs de projectes per a recopilar i visualitzar informació sobre l’evolució de la innovació a València «i conèixer l’impacte socioeconòmic generat per l’ecosistema d’innovació valencià».

El termini per a presentar-se a estos dos concursos de projectes finalitza el 24 de gener del 2025 i les solucions guanyadores obtindran un contracte de 50.000 euros; mentre que les dos propostes amb millor puntuació, després de la guanyadora, també seran recompensades econòmicament amb 2.500 euros.

Paula Llobet ha explicat que, amb el repte sobre ‘Turisme accessible’, se busca la creació d’un centre d’interpretació adaptat a persones amb diversitat funcional, perquè puguen conèixer el valor cultural i patrimonial de les Torres de Serrans i les de Quart.

«Este centre s’instal·laria de forma efímera als voltants d’un dels esmentats monuments i és necessari que utilitze els beneficis que oferixen les solucions tecnològiques més innovadores per a proporcionar la millor experiència i coneixement, davant de la falta d’accessibilitat a les Torres», ha indicat.

Així mateix, ha assenyalat que, amb el repte ‘Avaluació de la innovació’, pretenen «conèixer i poder visualitzar de forma pública i online l’estat de l’ecosistema d’innovació valencià. En realitat, el repte és doble i pretén compilar una base d’indicadors d’innovació, partint dels ja existents, la informació dels quals servisca de referència comuna i que permeta mesurar l’evolució de l’ecosistema; i que estos indicadors s’actualitzen i puguen visualitzar-se en un quadre de comandaments online públic per a tot l’ecosistema d’innovació», ha precisat.

Últimes notícies

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.