València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i de Quart

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i Quart. Este és un dels dos ‘Reptes GovTech’ llançats per València Innovation Capital, la plataforma de la Regidoria d’Innovació que impulsa la transformació de la ciutat «d’una forma dinàmica, diversa i creativa».

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha explicat que, a través d’esta iniciativa, que és un concurs de projectes, «l’Ajuntament busca fer partícips a tots, al sector públic i al privat, per a treballar junts i trobar la millor solució a reptes que planteja la ciutat com, per exemple, el de donar l’oportunitat a persones amb diversitat funcional perquè coneguen dos monuments representatius de València que, per la seua antiguitat, manquen de l’accessibilitat necessària: les Torres de Serrans i les de Quart».

València Innovation Capital ha convocat un altre concurs de projectes per a recopilar i visualitzar informació sobre l’evolució de la innovació a València «i conèixer l’impacte socioeconòmic generat per l’ecosistema d’innovació valencià».

El termini per a presentar-se a estos dos concursos de projectes finalitza el 24 de gener del 2025 i les solucions guanyadores obtindran un contracte de 50.000 euros; mentre que les dos propostes amb millor puntuació, després de la guanyadora, també seran recompensades econòmicament amb 2.500 euros.

Paula Llobet ha explicat que, amb el repte sobre ‘Turisme accessible’, se busca la creació d’un centre d’interpretació adaptat a persones amb diversitat funcional, perquè puguen conèixer el valor cultural i patrimonial de les Torres de Serrans i les de Quart.

«Este centre s’instal·laria de forma efímera als voltants d’un dels esmentats monuments i és necessari que utilitze els beneficis que oferixen les solucions tecnològiques més innovadores per a proporcionar la millor experiència i coneixement, davant de la falta d’accessibilitat a les Torres», ha indicat.

Així mateix, ha assenyalat que, amb el repte ‘Avaluació de la innovació’, pretenen «conèixer i poder visualitzar de forma pública i online l’estat de l’ecosistema d’innovació valencià. En realitat, el repte és doble i pretén compilar una base d’indicadors d’innovació, partint dels ja existents, la informació dels quals servisca de referència comuna i que permeta mesurar l’evolució de l’ecosistema; i que estos indicadors s’actualitzen i puguen visualitzar-se en un quadre de comandaments online públic per a tot l’ecosistema d’innovació», ha precisat.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.