València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i de Quart

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València busca solucions perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de les Torres de Serrans i Quart. Este és un dels dos ‘Reptes GovTech’ llançats per València Innovation Capital, la plataforma de la Regidoria d’Innovació que impulsa la transformació de la ciutat «d’una forma dinàmica, diversa i creativa».

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha explicat que, a través d’esta iniciativa, que és un concurs de projectes, «l’Ajuntament busca fer partícips a tots, al sector públic i al privat, per a treballar junts i trobar la millor solució a reptes que planteja la ciutat com, per exemple, el de donar l’oportunitat a persones amb diversitat funcional perquè coneguen dos monuments representatius de València que, per la seua antiguitat, manquen de l’accessibilitat necessària: les Torres de Serrans i les de Quart».

València Innovation Capital ha convocat un altre concurs de projectes per a recopilar i visualitzar informació sobre l’evolució de la innovació a València «i conèixer l’impacte socioeconòmic generat per l’ecosistema d’innovació valencià».

El termini per a presentar-se a estos dos concursos de projectes finalitza el 24 de gener del 2025 i les solucions guanyadores obtindran un contracte de 50.000 euros; mentre que les dos propostes amb millor puntuació, després de la guanyadora, també seran recompensades econòmicament amb 2.500 euros.

Paula Llobet ha explicat que, amb el repte sobre ‘Turisme accessible’, se busca la creació d’un centre d’interpretació adaptat a persones amb diversitat funcional, perquè puguen conèixer el valor cultural i patrimonial de les Torres de Serrans i les de Quart.

«Este centre s’instal·laria de forma efímera als voltants d’un dels esmentats monuments i és necessari que utilitze els beneficis que oferixen les solucions tecnològiques més innovadores per a proporcionar la millor experiència i coneixement, davant de la falta d’accessibilitat a les Torres», ha indicat.

Així mateix, ha assenyalat que, amb el repte ‘Avaluació de la innovació’, pretenen «conèixer i poder visualitzar de forma pública i online l’estat de l’ecosistema d’innovació valencià. En realitat, el repte és doble i pretén compilar una base d’indicadors d’innovació, partint dels ja existents, la informació dels quals servisca de referència comuna i que permeta mesurar l’evolució de l’ecosistema; i que estos indicadors s’actualitzen i puguen visualitzar-se en un quadre de comandaments online públic per a tot l’ecosistema d’innovació», ha precisat.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.