València homenatja a les policies locals que ‘no s’ho van pensar’ i van ajudar en la dana: ‘Unides als nostres cors’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha homenatjat este divendres, durant la commemoració del 155 aniversari de la creació de la Policia Local de València, a les policies locals de Madrid, Albacete, Badajoz i Torrejón de Ardoz per la seua «col·laboració i ajuda» després de la dana del passat 29 d’octubre. «No s’ho van pensar, no els va importar actuar fora dels seus límits territorials i es van posar al servici de València i estan ja per sempre unides als nostres cors», ha destacat l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá.

La responsable municipal, en l’acte celebrat en el Saló de Cristall de l’Ajuntament, ha agraït a la Policia Local de València, cossos de seguretat i emergències, entitats, ONG, empreses i voluntaris que van cooperar i van ajudar a la ciutat, les seues pedanies i municipis afectats el «treball i sobreesforç» realitzat després de la dana.

Les condecoracions lliurades, segons el parer de l’alcaldessa, són «només un petit gest d’agraïment i afecte, perquè no hi ha medalles ni paraules suficients per a demostrar la gratitud que té València cap a vosaltres». «La Policia Local és un orgull i un pilar fonamental del benestar i la convivència en la nostra ciutat», ha ressaltat, segons arreplega el consistori en un comunicat.

Catalá ha presidit, junt amb el regidor de Seguretat, Jesús Carbonell, i el cap del cos, José Vicente Herrera, la celebració del 155 aniversari de la creació de la Policia Local. A l’acte també han assistit el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols; la consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez; i l’alcalde de Torrejón de Ardoz, Alejandro Navarro, entre altres.

En el seu discurs, la primera edil ha agraït la labor dels Bombers de l’Ajuntament de València i del Consorci Provincial de Valencia «que van fer rescats al límit, arriscant les seues pròpies vides i van continuar sobre el terreny llevant fang».

També ha mostrat el seu agraïment al Real Club Nàutic i al València Basket Club, «que es van mobilitzar per a ajudar-nos amb llanxes per a rescatar a la gent i van obrir les seues portes perquè tots tingueren un lloc on dormir»; a l’EMT, «per portar a un lloc segur tots aquells que van ser rescatats o que es van veure atrapats en les carreteres», i al Cos Nacional de Policia, la Unitat Adscrita i la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.