València homenatja a les policies locals que ‘no s’ho van pensar’ i van ajudar en la dana: ‘Unides als nostres cors’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha homenatjat este divendres, durant la commemoració del 155 aniversari de la creació de la Policia Local de València, a les policies locals de Madrid, Albacete, Badajoz i Torrejón de Ardoz per la seua “col·laboració i ajuda” després de la dana del passat 29 d’octubre. “No s’ho van pensar, no els va importar actuar fora dels seus límits territorials i es van posar al servici de València i estan ja per sempre unides als nostres cors”, ha destacat l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá.

La responsable municipal, en l’acte celebrat en el Saló de Cristall de l’Ajuntament, ha agraït a la Policia Local de València, cossos de seguretat i emergències, entitats, ONG, empreses i voluntaris que van cooperar i van ajudar a la ciutat, les seues pedanies i municipis afectats el “treball i sobreesforç” realitzat després de la dana.

Les condecoracions lliurades, segons el parer de l’alcaldessa, són “només un petit gest d’agraïment i afecte, perquè no hi ha medalles ni paraules suficients per a demostrar la gratitud que té València cap a vosaltres”. “La Policia Local és un orgull i un pilar fonamental del benestar i la convivència en la nostra ciutat”, ha ressaltat, segons arreplega el consistori en un comunicat.

Catalá ha presidit, junt amb el regidor de Seguretat, Jesús Carbonell, i el cap del cos, José Vicente Herrera, la celebració del 155 aniversari de la creació de la Policia Local. A l’acte també han assistit el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols; la consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez; i l’alcalde de Torrejón de Ardoz, Alejandro Navarro, entre altres.

En el seu discurs, la primera edil ha agraït la labor dels Bombers de l’Ajuntament de València i del Consorci Provincial de Valencia “que van fer rescats al límit, arriscant les seues pròpies vides i van continuar sobre el terreny llevant fang”.

També ha mostrat el seu agraïment al Real Club Nàutic i al València Basket Club, “que es van mobilitzar per a ajudar-nos amb llanxes per a rescatar a la gent i van obrir les seues portes perquè tots tingueren un lloc on dormir”; a l’EMT, “per portar a un lloc segur tots aquells que van ser rescatats o que es van veure atrapats en les carreteres”, i al Cos Nacional de Policia, la Unitat Adscrita i la Guàrdia Civil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.