València celebra aquest diumenge la segona jornada del Japan Weekend

Milers d’aficionats a la cultura pop i l’univers manga tornen a citar-se aquest cap de setmana en una nova edició de la Japan Weekend València, l’esdeveniment de cultura pop que se celebra de manera ininterrompuda en Fira València des de 2009.

La cita, amb dues edicions anuals a la primavera i tardor, obri les seues portes aquest dissabte i diumenge i ocupa una superfície expositiva superior als 20.000 metres quadrats, els equivalents als nivells 2 i 3 del pavelló 6 de Fira València.

És una nova edició d’una cita “molt consolidada” en el calendari de Fira València i que es converteix ja en “imprescindible” per als ‘otakus’ –aficionats al manga– de tots els racons del país, ha indicat Fira València en un comunicat.

Durant tot el cap de setmana, s’estan celebrant una infinitat d’activitats relacionades amb la cultura més pop japonesa: tallers, documentals, xarrades, concursos de cosplay i de karaoke, exhibicions d’arts marcials i tot tipus d’activitats que tracten d’acostar-nos a la cultura nipona. A més, els aficionats podran visitar la zona més comercial amb estands i artistes.

La Japan Weekend València estarà oberta aquest diumenge 5 de maig d’11.00 a 19.00 hores.

Les entrades costen 14 euros per dia en la modalitat senzilla. Hi ha una altra tarifa de 19 euros que inclou un manga o pel·lícula a recollir en l’esdeveniment. Els menors de set anys no paguen.

Metrovalencia ofereix servei especial de tramvia a Fira València

Metrovalencia oferirà serveis especials de la Línia 4 del tramvia a Fira València amb l’objectiu de facilitar la mobilitat per a les persones que acudisquen al Saló del Manga.

Durant la celebració del certamen, el servei de tramvia circularà entre la parada de Doctor Lluch i la de Fira i viceversa, amb una freqüència de pas entre 30 i 40 minuts en l’horari establit entre les 6.00 i les 23.00 hores.

Aquest diumenge 5, el primer des de Doctor Lluch eixirà a les 7.20 hores, mentre que des de Fira l’últim iniciarà el seu trajecte a les 22.19 hores, ha detallat la Generalitat en un comunicat.

A més, tots els tramvies que realitzen el recorregut fins a la parada de Fira en la Fira de Mostres l’indicaran en el rètol de destí situat en la capçalera de la unitat, amb la finalitat de “agilitzar el servei”. Juntament amb el tramvia, també es pot accedir a Fira València, desplaçant-se fins a l’estació Els Carolines/Fira de la Línia 2 de Metrovalencia.

Tots aquells usuaris que desitgen ampliar la informació d’horaris i freqüències d’aquest servei poden trucar al telèfon 900 46 10 46 d’Atenció al Client de Metrovalencia. Aquesta informació també està disponible en la pàgina web de Metrovalencia, en xarxes socials i en l’app oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.