València suspén la ‘Nit del Foc’ del 19 de març davant de l’«alt risc» d’incomplir la norma sanitària

 

La Regidoria de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València ha descartat la celebració del tret de focs artificials previst per a la nit del 19 de març, ‘La nit del foc’, després de rebre un informe de la Conselleria de Sanitat que alerta de l’«alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població».

 

Segons han indicat fonts municipals, l’informe de Sanitat advertix que l’acte «podria ser de difícil gestió per les autoritats locals» i afig que és possible que es generen situacions que incrementen el risc de transmissió de coronavirus, a demés d’incidir en «el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de cases de persones de diferents unitats de convivència per a observar el tret en millors condicions».

 

Davant d’este informe, que qüestiona la viabilitat de l’espectacle tal com era entesa dimarts passat en la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Seguiment del Covid-19 en València, i donada la «difícil gestió» que el mateix informe assenyala i que s’ha corroborat amb els servicis de Policia Local i Bombers, l’Ajuntament ha anunciat que «es descarta poder seguir avant amb l’organització d’este espectacle pirotècnic proposat per Piroval».

 

Les autoritats sanitàries entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, ha reiterat que es manté «la voluntat de fer el màxim possible dins dels límits que marquen les autoritats sanitàries», però que si en este cas les autoritats sanitàries han reconsiderat la seua viabilitat i finalment entenen que existix un risc alt d’augment dels contagis, l’Ajuntament i el sector festiu continuaran «contribuint com fins ara a la millora de la situació sanitària amb un comportament responsable i exemplar».

 

A demés, ha afirmat que «tot el pressupost destinat a la pirotècnia per l’Ajuntament de València seguirà reservat per a pirotècnia. Quan ens indiquen que podem organitzar espectacles d’esta classe tornarem a programar-los i disfrutar-los», ha assegurat.

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.