València obri el termini per a sol·licitar les ajudes al lloguer

El termini per a sol·licitar ajudes al lloguer està obert i romandrà obert durant un mes, segons consta en el Butlletí Oficial de la Província (BOP). La Regidoria d’Habitatge ha destinat uns 2,4 milions d’euros per a aquesta convocatòria que, enguany incrementa el límit màxim de la renda mensual del lloguer per a poder sol·licitar l’ajuda, passant de 600 a 700 euros.

Amb l’import d’aquesta ajuda se sufraga el 40% del lloguer anual de les famílies beneficiàries, amb un import màxim mensual de 280 euros i aquest import es multiplicarà pel nombre de mesos de vigència del contracte, amb els rebuts efectivament abonats. En cap cas l’import de la subvenció podrà ser superior a 3.360 € anuals per persona beneficiària.

Per a poder sol·licitar aquesta prestació no s’ha de tindre cap habitatge en propietat o en usdefruit, s’ha d’estar empadronat o empadronada al terme municipal de València, almenys amb 6 mesos d’antelació a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i, finalment, s’ha de posseir la nacionalitat espanyola o d’algun dels estats membres de la Unió Europea. En cas de persones estrangeres no comunitàries, s’ha de tindre la residència legal a Espanya.

Quant al nivell d’ingressos de la unitat de convivència, referits a l’exercici 2021, com a regla general han de ser iguals o inferiors a 3,5 vegades l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (Iprem) (també s’ha augmentat al mig punt respecte a l’any anterior). No obstant això, com a novetat s’introdueix un límit d’ingressos diferent adaptat a les circumstàncies de la unitat de convivència: Per a famílies nombroses categoria general o persones amb grau de discapacitat inferior al 65% el llindar serà de 4 vegades l’Iprem. Per a famílies nombroses de categoria especial o persones amb grau de discapacitat superior al 65% el llindar serà de 5 vegades l’Iprem.

La regidora d’Habitatge, Isabel Lozano, ha ressaltat que aquestes ajudes “són veritablement importants per a pal·liar el problema d’accés a l’habitatge i completa de manera molt eficient tot l’esforç que s’està fent des del govern de Joan Ribó per a combatre la pujada de preus i fomentar la residencializatzació dels nostres barris”. Lozano, a més, ha assenyalat que “des de 2016, quan la dotació de les ajudes al lloguer va ser d’1,2 milions d’euros, el pressupost dedicat a aquesta iniciativa s’ha anat incrementant de manera constant, fins als pràcticament 2,4 milions que es destinen per a aquesta convocatòria

Últimes notícies

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.
FILMOTECA D'ESTIU