València obri el termini per a sol·licitar les ajudes al lloguer

El termini per a sol·licitar ajudes al lloguer està obert i romandrà obert durant un mes, segons consta en el Butlletí Oficial de la Província (BOP). La Regidoria d’Habitatge ha destinat uns 2,4 milions d’euros per a aquesta convocatòria que, enguany incrementa el límit màxim de la renda mensual del lloguer per a poder sol·licitar l’ajuda, passant de 600 a 700 euros.

Amb l’import d’aquesta ajuda se sufraga el 40% del lloguer anual de les famílies beneficiàries, amb un import màxim mensual de 280 euros i aquest import es multiplicarà pel nombre de mesos de vigència del contracte, amb els rebuts efectivament abonats. En cap cas l’import de la subvenció podrà ser superior a 3.360 € anuals per persona beneficiària.

Per a poder sol·licitar aquesta prestació no s’ha de tindre cap habitatge en propietat o en usdefruit, s’ha d’estar empadronat o empadronada al terme municipal de València, almenys amb 6 mesos d’antelació a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i, finalment, s’ha de posseir la nacionalitat espanyola o d’algun dels estats membres de la Unió Europea. En cas de persones estrangeres no comunitàries, s’ha de tindre la residència legal a Espanya.

Quant al nivell d’ingressos de la unitat de convivència, referits a l’exercici 2021, com a regla general han de ser iguals o inferiors a 3,5 vegades l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (Iprem) (també s’ha augmentat al mig punt respecte a l’any anterior). No obstant això, com a novetat s’introdueix un límit d’ingressos diferent adaptat a les circumstàncies de la unitat de convivència: Per a famílies nombroses categoria general o persones amb grau de discapacitat inferior al 65% el llindar serà de 4 vegades l’Iprem. Per a famílies nombroses de categoria especial o persones amb grau de discapacitat superior al 65% el llindar serà de 5 vegades l’Iprem.

La regidora d’Habitatge, Isabel Lozano, ha ressaltat que aquestes ajudes “són veritablement importants per a pal·liar el problema d’accés a l’habitatge i completa de manera molt eficient tot l’esforç que s’està fent des del govern de Joan Ribó per a combatre la pujada de preus i fomentar la residencializatzació dels nostres barris”. Lozano, a més, ha assenyalat que “des de 2016, quan la dotació de les ajudes al lloguer va ser d’1,2 milions d’euros, el pressupost dedicat a aquesta iniciativa s’ha anat incrementant de manera constant, fins als pràcticament 2,4 milions que es destinen per a aquesta convocatòria

Últimes notícies

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.

Cel ras i lleu descens de les màximes este dimecres a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’espera cel ras a la Comunitat Valenciana, amb temperatures mínimes sense canvis, màximes en lleuger descens i vent fluix variable que girarà a llevant a migdia.

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.