València tindrà un nou mercat de venda directa amb els agricultors de l’Horta

Mercat Central de València

Un mercat de València | Guias para viajar

L’Ajuntament de València instal·larà un mercat d’agroalimentació en un descampat de Castellar-l’Oliveral de 2.000 m². D’eixa manera ho ha comunicat el regidor de Comerç, Carlos Galiana. «De descampat ple de cotxes a plaça multiusos. És com van imaginar els veïns de Castellar-l’Oliveral la futura plaça de la Figuereta a través d’un procés participatiu, i és com el farem», ha explicat Galiana, qui ha remarcat que «volem convertir l’espai en un lloc emblemàtic d’este poble del sud de València, per això hem adjudicat ja la redacció del projecte per a la urbanització del solar, que tindrà les característiques necessàries per a albergar la tira de comptar amb totes les comoditats i facilitats».

 

El projecte per a la plaça de la Figuereta, acordat en els tallers de participació, contemplava segons ha explicat Galiana «un gran espai d’ombra» que s’habilitarà a través d’una coberta que serà un dels elements centrals de la futura plaça i que tindrà «un protagonisme singular». «Això permetrà que la plaça es convertisca en un mercat de venda de productes agroalimentaris de proximitat a través de la tira de comptar», ha assenyalat el regidor de Comerç.

 

Cal recordar que la tira de comptar permet fins a 1.300 agricultors i agricultores de l’horta valenciana vendre els seus productes sense intermediaris i als ciutadans comprar fruites i verdures directament dels productors «La tira de comptar cobra actualitat mentres els agricultors denuncien, amb tota la raó, els preus ínfims que reben pels seus productes per part de les grans distribuïdores. Amb la tira de comptar el preu és més just i s’oferix la garantia de l’origen del producte, que és de l’horta de València», ha valorat Galiana.

 

Espai multiusos

La plaça es concep com «un espai multiusos, de manera que, a més d’albergar el nou mercat d’agroalimentació, també disposarà d’espais que permetran acollir diferents actes i celebracions cíviques», ha manifestat el regidor de Comerç. Sense oblidar el muntatge de la falla Castellar, que també podrà acollir este nou espai.

 

La compatibilització de tots estos usos serà un dels elements que tindrà en compte la redacció del projecte que ja ha sigut adjudicada per part de la regidoria de Comerç amb un pressupost de 17.545 euros. «Es tracta d’una victòria veïnal del poble de Castellar, que veurà com en breu es culmina un dels seus anhels dissenyats a través d’un procés participatiu amb els veïns i veïnes», ha explicat Galiana.

 

«El disseny de la plaça de quasi 2.000 metres quadrats també ha de servir per a millorar la mobilitat al seu voltant amb la pacificació del trànsit en l’encreuament amb el Centre Cívic, l’Institut del Ravatxol i la ‘cebera’; i la creació d’un itinerari de preferència per al vianant que unisca les places de la Figuereta i de la Lluna», ha conclòs Galiana. La futura plaça comptarà amb aigua, llum i banys públics.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.

Reclamen més seguretat de la Guàrdia Civil al jutjat de la DANA de Catarroja

La Presidència del Tribunal d'Instància de Catarroja ha demanat a la Guàrdia Civil més mesures de seguretat al jutjat que investiga la gestió de la DANA, després d'una concentració de protesta que va obligar a suspendre una testifical.

València Basket i Barça enceten una final d’alta tensió al Roig Arena

El Roig Arena acollirà dijous el primer partit de la final de la Lliga Endesa, una sèrie al millor de cinc entre un València Basket sòlid i un Barça camaleònic que afronta l’últim ball de Xavi Pascual.