‘Valencians al món’ viatja al Marroc per amostrar-nos Tànger i Agadir

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a dues
ciutats que, tot i ser ambdues marroquines, ofereixen experiències ben diferents.

Tànger és una ciutat cosmopolita amb una gran història i una variada mescla de cultures, mentre que Agadir és coneguda per la bellesa de les seues platges i la modernitat de les seues infraestructures turístiques.

Les dues ciutats tenen molt a oferir als visitants i reflecteixen diferents aspectes de la diversitat i encant del Marroc.

Miguel Ferrer de València

Miguel Ferrer, de València, fa sis anys que viu a Tànger. Quedaran amb ell al cap Espartel. Després, es traslladaran fins a la platja de Sidi Kacem i faran una volta en dromedari. Més tard, visitaran la ciutat d’Asilah, a 46 km de Tànger. Tornaran a Tànger per a visitar-hi la llotja. Finalitzaran al passeig
marítim, on coneixeran la família de Miguel.

María José Perucho de la Torre d’en Lloris

Maria José Perucho de Lla Torre d’en Lloris / ‘Valencians al món’ / À Punt

María José Perucho, de la Torre d’en Lloris, una pedania de Xàtiva, fa 25 anys que viu a Tànger. Es dedica a pintar porcellana a mà. Quedaran amb ella al port de la ciutat, a la Porta del Mar. Seguidament, aniran a casa seua, on ens farà una demostració del seu talent pintant una porcellana.

Després, visitaran la casba de Tànger i el seu museu. Veuran un riad, concretament La Tangerina, on, una estona després, dinaran cuscús amb dos dels fills de María José i el seu home. Acabaran a casa seua, novament, on coneixeran la seua mare.

Luis Zamora de València

Luis Zamora de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Luis Zamora, de València, fa nou mesos que viu a Tànger. Quedaran amb ell a la plaça del 9 d’Abril, on hi ha una de les entrades principals a la medina. Passejaran per la zona i, allà mateix, compraran una gel·laba.

Com és típic al Marroc, regatejaran per ella, i aconseguiran comprar-la per 200 dírhams, és a dir, uns 18 euros. Visitaran l’avinguda de Mohammed V i, més tard, per a finalitzar, aniran a casa d’un amic de Luis, on coneixeran altres espanyols.

Andrea Fontes de València i Toño García de Oriola

Andrea Fontes de València y Tono García d’Oriola / ‘Valencians al món’ / À Punt

Amb Andrea Fontes, de València, i Toño García, d’Oriola, es traslladaran a Agadir. Ella fa set anys que viu a Agadir, mentre que ell en fa deu que viu a la mateixa ciutat. Com que les dos són amants del surf, amb ells, aprendran a practicar-lo a la platja d’Anza.

Més tard, menjaran al Jungle Beach i, en acabar, visitaran l’hotel Blue Waves Surf House, propietat dels nostres valencians. Després, faran una classe de ioga a Tamraght i acabaran a les dunes de Tamri fent sandboarding o surf d’arena.

Juan Fuentes de la Granja de la Costera

Juan Fuentes de Xàtiva / ‘Valencians al món’ / À Punt

Juan Fuentes, nascut a la Granja de la Costera i criat a Xàtiva, fa setze anys que viu a Agadir. Quedaran amb ell a la platja de la ciutat i, més tard, pujaran a un telefèric per a veure Agadir des de les altures del fort d’Oufella.

Acabaran al Crocoparc, on coneixeran la dona i la filla de Juan. Per últim, menjaran tagín de peix, un plat marroquí d’origen berber.

Agadir, un dels paradisos mundials per als amants del surf

Agadir és una destinació amb unes platges impressionants i unes condicions excepcionals i idònies per a practicar surf. De fet, no importa si sou principiants o surfistes experimentats: trobareu opcions per a posar a prova les vostres habilitats i viure una experiència apassionant i inoblidable a les costes del Marroc.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.