15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

‘Valencians al món’ viatja al Marroc per amostrar-nos Tànger i Agadir

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a dues
ciutats que, tot i ser ambdues marroquines, ofereixen experiències ben diferents.

Tànger és una ciutat cosmopolita amb una gran història i una variada mescla de cultures, mentre que Agadir és coneguda per la bellesa de les seues platges i la modernitat de les seues infraestructures turístiques.

Les dues ciutats tenen molt a oferir als visitants i reflecteixen diferents aspectes de la diversitat i encant del Marroc.

Miguel Ferrer de València

Miguel Ferrer, de València, fa sis anys que viu a Tànger. Quedaran amb ell al cap Espartel. Després, es traslladaran fins a la platja de Sidi Kacem i faran una volta en dromedari. Més tard, visitaran la ciutat d’Asilah, a 46 km de Tànger. Tornaran a Tànger per a visitar-hi la llotja. Finalitzaran al passeig
marítim, on coneixeran la família de Miguel.

María José Perucho de la Torre d’en Lloris

Maria José Perucho de Lla Torre d’en Lloris / ‘Valencians al món’ / À Punt

María José Perucho, de la Torre d’en Lloris, una pedania de Xàtiva, fa 25 anys que viu a Tànger. Es dedica a pintar porcellana a mà. Quedaran amb ella al port de la ciutat, a la Porta del Mar. Seguidament, aniran a casa seua, on ens farà una demostració del seu talent pintant una porcellana.

Després, visitaran la casba de Tànger i el seu museu. Veuran un riad, concretament La Tangerina, on, una estona després, dinaran cuscús amb dos dels fills de María José i el seu home. Acabaran a casa seua, novament, on coneixeran la seua mare.

Luis Zamora de València

Luis Zamora de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Luis Zamora, de València, fa nou mesos que viu a Tànger. Quedaran amb ell a la plaça del 9 d’Abril, on hi ha una de les entrades principals a la medina. Passejaran per la zona i, allà mateix, compraran una gel·laba.

Com és típic al Marroc, regatejaran per ella, i aconseguiran comprar-la per 200 dírhams, és a dir, uns 18 euros. Visitaran l’avinguda de Mohammed V i, més tard, per a finalitzar, aniran a casa d’un amic de Luis, on coneixeran altres espanyols.

Andrea Fontes de València i Toño García de Oriola

Andrea Fontes de València y Tono García d’Oriola / ‘Valencians al món’ / À Punt

Amb Andrea Fontes, de València, i Toño García, d’Oriola, es traslladaran a Agadir. Ella fa set anys que viu a Agadir, mentre que ell en fa deu que viu a la mateixa ciutat. Com que les dos són amants del surf, amb ells, aprendran a practicar-lo a la platja d’Anza.

Més tard, menjaran al Jungle Beach i, en acabar, visitaran l’hotel Blue Waves Surf House, propietat dels nostres valencians. Després, faran una classe de ioga a Tamraght i acabaran a les dunes de Tamri fent sandboarding o surf d’arena.

Juan Fuentes de la Granja de la Costera

Juan Fuentes de Xàtiva / ‘Valencians al món’ / À Punt

Juan Fuentes, nascut a la Granja de la Costera i criat a Xàtiva, fa setze anys que viu a Agadir. Quedaran amb ell a la platja de la ciutat i, més tard, pujaran a un telefèric per a veure Agadir des de les altures del fort d’Oufella.

Acabaran al Crocoparc, on coneixeran la dona i la filla de Juan. Per últim, menjaran tagín de peix, un plat marroquí d’origen berber.

Agadir, un dels paradisos mundials per als amants del surf

Agadir és una destinació amb unes platges impressionants i unes condicions excepcionals i idònies per a practicar surf. De fet, no importa si sou principiants o surfistes experimentats: trobareu opcions per a posar a prova les vostres habilitats i viure una experiència apassionant i inoblidable a les costes del Marroc.

Últimes notícies

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.