‘Valencians al món’ viatja al Marroc per amostrar-nos Tànger i Agadir

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a dues
ciutats que, tot i ser ambdues marroquines, ofereixen experiències ben diferents.

Tànger és una ciutat cosmopolita amb una gran història i una variada mescla de cultures, mentre que Agadir és coneguda per la bellesa de les seues platges i la modernitat de les seues infraestructures turístiques.

Les dues ciutats tenen molt a oferir als visitants i reflecteixen diferents aspectes de la diversitat i encant del Marroc.

Miguel Ferrer de València

Miguel Ferrer, de València, fa sis anys que viu a Tànger. Quedaran amb ell al cap Espartel. Després, es traslladaran fins a la platja de Sidi Kacem i faran una volta en dromedari. Més tard, visitaran la ciutat d’Asilah, a 46 km de Tànger. Tornaran a Tànger per a visitar-hi la llotja. Finalitzaran al passeig
marítim, on coneixeran la família de Miguel.

María José Perucho de la Torre d’en Lloris

Maria José Perucho de Lla Torre d’en Lloris / ‘Valencians al món’ / À Punt

María José Perucho, de la Torre d’en Lloris, una pedania de Xàtiva, fa 25 anys que viu a Tànger. Es dedica a pintar porcellana a mà. Quedaran amb ella al port de la ciutat, a la Porta del Mar. Seguidament, aniran a casa seua, on ens farà una demostració del seu talent pintant una porcellana.

Després, visitaran la casba de Tànger i el seu museu. Veuran un riad, concretament La Tangerina, on, una estona després, dinaran cuscús amb dos dels fills de María José i el seu home. Acabaran a casa seua, novament, on coneixeran la seua mare.

Luis Zamora de València

Luis Zamora de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Luis Zamora, de València, fa nou mesos que viu a Tànger. Quedaran amb ell a la plaça del 9 d’Abril, on hi ha una de les entrades principals a la medina. Passejaran per la zona i, allà mateix, compraran una gel·laba.

Com és típic al Marroc, regatejaran per ella, i aconseguiran comprar-la per 200 dírhams, és a dir, uns 18 euros. Visitaran l’avinguda de Mohammed V i, més tard, per a finalitzar, aniran a casa d’un amic de Luis, on coneixeran altres espanyols.

Andrea Fontes de València i Toño García de Oriola

Andrea Fontes de València y Tono García d’Oriola / ‘Valencians al món’ / À Punt

Amb Andrea Fontes, de València, i Toño García, d’Oriola, es traslladaran a Agadir. Ella fa set anys que viu a Agadir, mentre que ell en fa deu que viu a la mateixa ciutat. Com que les dos són amants del surf, amb ells, aprendran a practicar-lo a la platja d’Anza.

Més tard, menjaran al Jungle Beach i, en acabar, visitaran l’hotel Blue Waves Surf House, propietat dels nostres valencians. Després, faran una classe de ioga a Tamraght i acabaran a les dunes de Tamri fent sandboarding o surf d’arena.

Juan Fuentes de la Granja de la Costera

Juan Fuentes de Xàtiva / ‘Valencians al món’ / À Punt

Juan Fuentes, nascut a la Granja de la Costera i criat a Xàtiva, fa setze anys que viu a Agadir. Quedaran amb ell a la platja de la ciutat i, més tard, pujaran a un telefèric per a veure Agadir des de les altures del fort d’Oufella.

Acabaran al Crocoparc, on coneixeran la dona i la filla de Juan. Per últim, menjaran tagín de peix, un plat marroquí d’origen berber.

Agadir, un dels paradisos mundials per als amants del surf

Agadir és una destinació amb unes platges impressionants i unes condicions excepcionals i idònies per a practicar surf. De fet, no importa si sou principiants o surfistes experimentats: trobareu opcions per a posar a prova les vostres habilitats i viure una experiència apassionant i inoblidable a les costes del Marroc.

Últimes notícies

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.

El València Basket busca afermar la segona plaça en la seua visita a Burgos

El València Basket visita la pista del Recol·lectes Burgos per a defendre la seua segona plaça en la Lliga Endesa després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i amb diverses baixes sensibles en el perímetre.

Mónica Oltra anuncia la seua volta per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia que tornarà a la primera línia política i es postularà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, en el seu primer gran acte públic després de l'obertura de juí oral.

Pérez Llorca reunix els sectors econòmics valencians per l’impacte de la guerra de l’Iran

El president de la Generalitat valenciana convoca una trobada extraordinària amb empresaris, sindicats i cambres per a acordar mesures enfront dels efectes de la guerra de l'Iran sobre el teixit productiu.

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.