‘Valencians al món’ viatja al Marroc per amostrar-nos Tànger i Agadir

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a dues
ciutats que, tot i ser ambdues marroquines, ofereixen experiències ben diferents.

Tànger és una ciutat cosmopolita amb una gran història i una variada mescla de cultures, mentre que Agadir és coneguda per la bellesa de les seues platges i la modernitat de les seues infraestructures turístiques.

Les dues ciutats tenen molt a oferir als visitants i reflecteixen diferents aspectes de la diversitat i encant del Marroc.

Miguel Ferrer de València

Miguel Ferrer, de València, fa sis anys que viu a Tànger. Quedaran amb ell al cap Espartel. Després, es traslladaran fins a la platja de Sidi Kacem i faran una volta en dromedari. Més tard, visitaran la ciutat d’Asilah, a 46 km de Tànger. Tornaran a Tànger per a visitar-hi la llotja. Finalitzaran al passeig
marítim, on coneixeran la família de Miguel.

María José Perucho de la Torre d’en Lloris

Maria José Perucho de Lla Torre d’en Lloris / ‘Valencians al món’ / À Punt

María José Perucho, de la Torre d’en Lloris, una pedania de Xàtiva, fa 25 anys que viu a Tànger. Es dedica a pintar porcellana a mà. Quedaran amb ella al port de la ciutat, a la Porta del Mar. Seguidament, aniran a casa seua, on ens farà una demostració del seu talent pintant una porcellana.

Després, visitaran la casba de Tànger i el seu museu. Veuran un riad, concretament La Tangerina, on, una estona després, dinaran cuscús amb dos dels fills de María José i el seu home. Acabaran a casa seua, novament, on coneixeran la seua mare.

Luis Zamora de València

Luis Zamora de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Luis Zamora, de València, fa nou mesos que viu a Tànger. Quedaran amb ell a la plaça del 9 d’Abril, on hi ha una de les entrades principals a la medina. Passejaran per la zona i, allà mateix, compraran una gel·laba.

Com és típic al Marroc, regatejaran per ella, i aconseguiran comprar-la per 200 dírhams, és a dir, uns 18 euros. Visitaran l’avinguda de Mohammed V i, més tard, per a finalitzar, aniran a casa d’un amic de Luis, on coneixeran altres espanyols.

Andrea Fontes de València i Toño García de Oriola

Andrea Fontes de València y Tono García d’Oriola / ‘Valencians al món’ / À Punt

Amb Andrea Fontes, de València, i Toño García, d’Oriola, es traslladaran a Agadir. Ella fa set anys que viu a Agadir, mentre que ell en fa deu que viu a la mateixa ciutat. Com que les dos són amants del surf, amb ells, aprendran a practicar-lo a la platja d’Anza.

Més tard, menjaran al Jungle Beach i, en acabar, visitaran l’hotel Blue Waves Surf House, propietat dels nostres valencians. Després, faran una classe de ioga a Tamraght i acabaran a les dunes de Tamri fent sandboarding o surf d’arena.

Juan Fuentes de la Granja de la Costera

Juan Fuentes de Xàtiva / ‘Valencians al món’ / À Punt

Juan Fuentes, nascut a la Granja de la Costera i criat a Xàtiva, fa setze anys que viu a Agadir. Quedaran amb ell a la platja de la ciutat i, més tard, pujaran a un telefèric per a veure Agadir des de les altures del fort d’Oufella.

Acabaran al Crocoparc, on coneixeran la dona i la filla de Juan. Per últim, menjaran tagín de peix, un plat marroquí d’origen berber.

Agadir, un dels paradisos mundials per als amants del surf

Agadir és una destinació amb unes platges impressionants i unes condicions excepcionals i idònies per a practicar surf. De fet, no importa si sou principiants o surfistes experimentats: trobareu opcions per a posar a prova les vostres habilitats i viure una experiència apassionant i inoblidable a les costes del Marroc.

Últimes notícies

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.