‘Valencians al món’ viatja al Marroc per amostrar-nos Tànger i Agadir

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a dues
ciutats que, tot i ser ambdues marroquines, ofereixen experiències ben diferents.

Tànger és una ciutat cosmopolita amb una gran història i una variada mescla de cultures, mentre que Agadir és coneguda per la bellesa de les seues platges i la modernitat de les seues infraestructures turístiques.

Les dues ciutats tenen molt a oferir als visitants i reflecteixen diferents aspectes de la diversitat i encant del Marroc.

Miguel Ferrer de València

Miguel Ferrer, de València, fa sis anys que viu a Tànger. Quedaran amb ell al cap Espartel. Després, es traslladaran fins a la platja de Sidi Kacem i faran una volta en dromedari. Més tard, visitaran la ciutat d’Asilah, a 46 km de Tànger. Tornaran a Tànger per a visitar-hi la llotja. Finalitzaran al passeig
marítim, on coneixeran la família de Miguel.

María José Perucho de la Torre d’en Lloris

Maria José Perucho de Lla Torre d’en Lloris / ‘Valencians al món’ / À Punt

María José Perucho, de la Torre d’en Lloris, una pedania de Xàtiva, fa 25 anys que viu a Tànger. Es dedica a pintar porcellana a mà. Quedaran amb ella al port de la ciutat, a la Porta del Mar. Seguidament, aniran a casa seua, on ens farà una demostració del seu talent pintant una porcellana.

Després, visitaran la casba de Tànger i el seu museu. Veuran un riad, concretament La Tangerina, on, una estona després, dinaran cuscús amb dos dels fills de María José i el seu home. Acabaran a casa seua, novament, on coneixeran la seua mare.

Luis Zamora de València

Luis Zamora de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Luis Zamora, de València, fa nou mesos que viu a Tànger. Quedaran amb ell a la plaça del 9 d’Abril, on hi ha una de les entrades principals a la medina. Passejaran per la zona i, allà mateix, compraran una gel·laba.

Com és típic al Marroc, regatejaran per ella, i aconseguiran comprar-la per 200 dírhams, és a dir, uns 18 euros. Visitaran l’avinguda de Mohammed V i, més tard, per a finalitzar, aniran a casa d’un amic de Luis, on coneixeran altres espanyols.

Andrea Fontes de València i Toño García de Oriola

Andrea Fontes de València y Tono García d’Oriola / ‘Valencians al món’ / À Punt

Amb Andrea Fontes, de València, i Toño García, d’Oriola, es traslladaran a Agadir. Ella fa set anys que viu a Agadir, mentre que ell en fa deu que viu a la mateixa ciutat. Com que les dos són amants del surf, amb ells, aprendran a practicar-lo a la platja d’Anza.

Més tard, menjaran al Jungle Beach i, en acabar, visitaran l’hotel Blue Waves Surf House, propietat dels nostres valencians. Després, faran una classe de ioga a Tamraght i acabaran a les dunes de Tamri fent sandboarding o surf d’arena.

Juan Fuentes de la Granja de la Costera

Juan Fuentes de Xàtiva / ‘Valencians al món’ / À Punt

Juan Fuentes, nascut a la Granja de la Costera i criat a Xàtiva, fa setze anys que viu a Agadir. Quedaran amb ell a la platja de la ciutat i, més tard, pujaran a un telefèric per a veure Agadir des de les altures del fort d’Oufella.

Acabaran al Crocoparc, on coneixeran la dona i la filla de Juan. Per últim, menjaran tagín de peix, un plat marroquí d’origen berber.

Agadir, un dels paradisos mundials per als amants del surf

Agadir és una destinació amb unes platges impressionants i unes condicions excepcionals i idònies per a practicar surf. De fet, no importa si sou principiants o surfistes experimentats: trobareu opcions per a posar a prova les vostres habilitats i viure una experiència apassionant i inoblidable a les costes del Marroc.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.